abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219212875
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord kabinet Schoof
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Website Tweede Kamer over de formatie

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219212886
Godver wat een typo in de TT _O- _O- _O-
pi_219212888
https://en.wikipedia.org/wiki/OECD_Better_Life_Index

Nederland afgezakt naar plek acht.

https://en.wikipedia.org/wiki/V-Dem_Democracy_Indices

Nederland plek 26.

Gezonde levensverwachting - toch wel een heel belangrijke indicator: https://ec.europa.eu/euro(...)ews/w/ddn-20250911-1 https://ec.europa.eu/euro(...)ife_years_statistics

Over onderwijs en kansenongelijkheid zal ik maar niet beginnen.

Misplaatste zelfgenoegzaamheid hier... Nederland is een achterlijk en benepen land in verval...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219212895
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:13 schreef Klopkoek het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/OECD_Better_Life_Index

Nederland afgezakt naar plek acht.

https://en.wikipedia.org/wiki/V-Dem_Democracy_Indices

Nederland plek 26.

Gezonde levensverwachting: https://ec.europa.eu/euro(...)ews/w/ddn-20250911-1 https://ec.europa.eu/euro(...)ife_years_statistics

Over onderwijs en kansenongelijkheid zal ik maar niet beginnen.

Misplaatste zelfgenoegzaamheid hier... Nederland is een land in verval...
Ja, dat komt omdat de VVD 15 jaar alles heeft weggegeven. :')
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:15:12 #5
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219212900
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende: [..] Als Timmermans of Dijk in de lead waren dan hadden ze dat -terecht- ook gedaan. Politiek is niet een avondje kaarten met vrienden waarbij je wel eens iets weggeeft. De VVD weet dat zij 15 jaar lang alles hebben weggegeven. Zij willen nu ook wel eens gaan snoepen.
Politiek is zeker wel geven en nemen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:15:27 #6
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212902
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:11 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Waarom zou je een partij die 15 jaar alles weggeeft nog willen steunen. Wat maakt dat zij dit keer het niet gaan weggeven? Ik snap die logica niet.
Zoals vroeger de eenvoudige gelovige op de CDA voorgangers stemde en naar de kerk gingen blijven mensen hoop houden dat de VVD ooit weer teruggaat naar haar klassiek liberale wortels. Of conservatief-liberale wortels. hoe je het noemen wil.

Je hebt als mens de plicht om te blijven hopen. Anders heeft het leven geen zin

quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:11 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, wie weet maken ze jou ook wel rijk als je braaf doet wat zij willen. _O-
Ik ben platzak maar heb een rijke geest. Dat is genoeg.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219212916
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deels waar.
Maar ik ben gewoon heel erg blij dat er ook hele rijker miljardairs met invloed van conservatieve signatuur op staan. Hopelijk gaan zij ook denktanks, onderwijs instutties, onderzoeken, kerken, organisaties en media sponsoren zodat ook conservatief denkende mensen in de Westerse wereld eindelijk eens aan hun trekken komen.
:') Het is geen 1965 meer gast. Dit allemaal bestaat al heel lang en is zelfs dominant nu (Chicago universiteit, George Mason universiteit, Notre Dame uni). Net zoals het decennialang sponsoren van onderzoek.

https://en.wikipedia.org/wiki/Merchants_of_Doubt
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219212929
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef phpmystyle het volgende:
Deels waar.
Maar ik ben gewoon heel erg blij dat er ook hele rijker miljardairs met invloed van conservatieve signatuur op staan. Hopelijk gaan zij ook denktanks, onderwijs instutties, onderzoeken, kerken, organisaties en media sponsoren zodat ook conservatief denkende mensen in de Westerse wereld eindelijk eens aan hun trekken komen.
En wat zijn die trekken waar de 'conservatief denkende mensen' (jij neem ik aan) nu niet aan komt?
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:20:25 #9
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212953
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
En wat zijn die trekken waar de 'conservatief denkende mensen' (jij neem ik aan) nu niet aan komt?
Dat is geen limitatieve lijst vriend. En die ga ik nu ook niet even opnoemen.
Het zou al meehelpen als niet elke uva prof mijn denkwijze wil afschilderen als extreemrechts.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219212958
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:20 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat is geen limitatieve lijst vriend. En die ga ik nu ook niet even opnoemen.
Het zou al meehelpen als niet elke uva prof mijn denkwijze wil afschilderen als extreemrechts.
is het zo verborgen?
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:21:18 #11
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219212959
Ik denk eigenlijk dat het einde verhaal is voor Dilan na vandaag. Ze blokkeert iedere mogelijkheid tot formeren en heeft een veel te grote broek aan voor een partij die sinds haar aantreden een kwart van haar electoraat is kwijtgeraakt. Dat continue gelieg hoeft ze bij Wouter ook niet mee aan te komen denk ik. Die HRA is prima in stand te houden als dat betaalt wordt uit meer belasting op vermogen en dat is gewoon een eerlijk verhaal. Ze kan niet en dit en ook dat eisen in haar positie want ze gaat nog meer kwijtraken aan Joost de volgende verkiezingen als ze voet bij stuk houdt.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219212970
Yesilgoz zei voor de verkiezingen dat ze niet met GLpvda gaat en ze zegt na de verkiezingen dat ze niet met GLpvda gaat.

Dat is een heel stuk duidelijker dan een campagne voeren op Tien nieuwe steden, en de dag na de verkiezingen zeggen dat dat toch eigenlijk alleen metaforisch bedoeld was.

Dan hadden de andere partijen maar zo groot moeten worden dat ze om de VVD heen konden.
pi_219212990
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Timmermans of Dijk in de lead waren dan hadden ze dat -terecht- ook gedaan. Politiek is niet een avondje kaarten met vrienden waarbij je wel eens iets weggeeft.

De VVD weet dat zij 15 jaar lang alles hebben weggegeven. Zij willen nu ook wel eens gaan snoepen.
Lol, wat?

De VVD heeft meer dan twee decennia lang het economische beleid van dit land mogen uittekenen. In ruil voor wat randzaken en een ietwat langzamere afbraak van sociale zekerheden die ze idealiter zelf voor ogen hadden.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:24:12 #14
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219212991
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Timmermans of Dijk in de lead waren dan hadden ze dat -terecht- ook gedaan. Politiek is niet een avondje kaarten met vrienden waarbij je wel eens iets weggeeft.

De VVD weet dat zij 15 jaar lang alles hebben weggegeven. Zij willen nu ook wel eens gaan snoepen.
Weggegeven? :') :') :')

De VVD heeft de laatste 15 jaar alleen in coalities gezeten die, binnen de beperkingen van de verkiezingsuitslag, hun voorkeur hadden. En vervolgens hebben ze in die coalities bijna altijd volledig de touwtjes in handen gehad. Wat lul je nou joh :') .
Huilen dan.
pi_219212997
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:22 schreef Black_Baron het volgende:
Yesilgoz zei voor de verkiezingen dat ze niet met GLpvda gaat en ze zegt na de verkiezingen dat ze niet met GLpvda gaat.

Dat is een heel stuk duidelijker dan een campagne voeren op Tien nieuwe steden, en de dag na de verkiezingen zeggen dat dat toch eigenlijk alleen metaforisch bedoeld was.

Dan hadden de andere partijen maar zo groot moeten worden dat ze om de PVVD heen konden.
sorry, ik dacht.. ik corrigeer het even
pi_219213000
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zit meer in een optimistische richting: of het nu via GL-PvdA gaat of via JA21, het wordt altijd beter dan afgelopen jaar en ondanks de afgelopen 30 jaar aan regeringen wonen we nog steeds in een goed land met weinig armoede, waar gelukkig ook mensen die terecht asiel zoeken nog steeds worden opgevangen en dat gaat ondanks de plannen van JA21 en zelfs D66 ook echt niet veranderen.

Dat D66 en CDA gaan voorkomen dat het net zo slecht wordt als afgelopen kabinet geloof ik wel in. En BBB weg is voor mij al een grote opluchting.
Dat optimisme is een van de dingen die ik zeer in je waardeer.

En, dank je, had ik even nodig om te horen.
pi_219213023
Ik ben nu toch wel benieuwd waarin @phpmystyle niet aan z'n trekken komt als conservatief?

kom op jonge, gooi die vrije mening eruit.
pi_219213025
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk eigenlijk dat het einde verhaal is voor Dilan na vandaag. Ze blokkeert iedere mogelijkheid tot formeren en heeft een veel te grote broek aan voor een partij die sinds haar aantreden een kwart van haar electoraat is kwijtgeraakt. Dat continue gelieg hoeft ze bij Wouter ook niet mee aan te komen denk ik. Die HRA is prima in stand te houden als dat betaalt wordt uit meer belasting op vermogen en dat is gewoon een eerlijk verhaal. Ze kan niet en dit en ook dat eisen in haar positie want ze gaat nog meer kwijtraken aan Joost de volgende verkiezingen als ze voet bij stuk houdt.
Dat denk ik niet.
Of denk jij dat Karremans wel opeens de VVD ten grabbel gaat gooien?

Regeren over links is voor de achterban van de VVD veel lastiger te accepteren dan het voor de D66 achterban is om met JA21 in zee te gaan.

Dilan gaat gewoon haar zin krijgen.

Ik zeg het maar vast, zodat de teleurstellingen minder groot wordt.
pi_219213038
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Zo fijn joh. Dat de pastoor bij je thuis komt om te bepalen dat je vrouw weer zwanger moet worden, en hij graag ook nog de mooiste stukken vlees mee wil. Php kan niet wachten!

En nee. Dat is geen overdrijving. Dat is naoorlogs katholiek Nederland. Dat was deel van het leven van Probeer's opa.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:31:45 #20
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219213068
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:28 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd waarin @:phpmystyle niet aan z'n trekken komt als conservatief?

Ik heb geen zin om hier een heel verhaal uit de doeken te doen om daar vervolgens een -> :') <- voor te krijgen.
Zoals Kinneging het treffend zei: de weg voorruit is de weg terug

Op heel veel thema's (ook het denken en voelen) zou het goed zijn als wij weer terug de tijd in zouden gaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:32:41 #21
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219213072
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Lol, wat?

De VVD heeft meer dan twee decennia lang het economische beleid van dit land mogen uittekenen. In ruil voor wat randzaken en een ietwat langzamere afbraak van sociale zekerheden die ze idealiter zelf voor ogen hadden.
Dat hebben we gemerkt met al die grote asielstromen én de ongewenste Europese integratie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219213076
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:28 schreef Beathoven het volgende:
Ik ben nu toch wel benieuwd waarin @:phpmystyle niet aan z'n trekken komt als conservatief?

Hij gaat nu heel veel moeite doen en rookgordijnen optrekken om het maar niet te hoeven te vertellen.
pi_219213079
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:31 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik heb geen zin om hier een heel verhaal uit de doeken te doen om daar vervolgens een -> :') <- voor te krijgen.
Zoals Kinneging het treffend zei: de weg voorruit is de weg terug

Op heel veel thema's (ook het denken en voelen) zou het goed zijn als wij weer terug de tijd in zouden gaan.
Wat mij betreft zou het gezin (en ook die met de kostwinner) gewoon weer centraal mogen staan.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:34:24 #24
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219213089
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat denk ik niet.

Regeren over links is voor de achterban van de VVD veel lastiger te accepteren dan het voor de D66 achterban is om met JA21 in zee te gaan.

Weet je zeker dat je zelf niet aan het wensdenken bent?
Huilen dan.
pi_219213096
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dat denk ik niet.

De VVD zit qua democratisch en ondemocratisch nu tussen wal en schip, er zit niet veel 'zin' meer in hetgeen waar de partij voor staat. Het is nu alleen nog maar yolo opportunisme.
pi_219213105
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:32 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat hebben we gemerkt met al die grote asielstromen én de ongewenste Europese integratie.
Ja, dat zeg ik toch al; de VVD heeft het belangrijkste beleid mogen bepalen. Asielstromen en Europese integratie zijn VVD beleid.
pi_219213120
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik ben er ook bang voor; dat Rob eerder breekt dan Dilan.

Maarja ... blijkbaar was het weer tijd voor de voormalig PvdA stemmers om te leren dat D66 geen linkse partij is. Schijnt een terugkerend dingetje te zijn.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:39:30 #28
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219213122
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:33 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wat mij betreft zou het gezin (en ook die met de kostwinner) gewoon weer centraal mogen staan.
Ja. Klassieke waarden zouden het uitgangspunt moeten zijn.
We zien de opleving in Oost-Europa en verder die ná 91 die zijn gaan overnemen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:40:26 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219213126
quote:
Dilan speelt game of chicken en is daar beter in dan Jetten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:41:30 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219213135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:39 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik ben er ook bang voor; dat Rob eerder breekt dan Dilan.

Maarja ... blijkbaar was het weer tijd voor de voormalig PvdA stemmers om te leren dat D66 geen linkse partij is. Schijnt een terugkerend dingetje te zijn.
Ik heb één keer D66 gestemd en toen hebben ze m'n stufi afgepakt en heb ik meteen mijn lesje geleerd.
Huilen dan.
pi_219213144
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:37 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik toch al; de VVD heeft het belangrijkste beleid mogen bepalen. Asielstromen en Europese integratie zijn VVD beleid.
VVD'er Wilders, die het beter doet als lijsttrekker dan de nummer 2, Yesilgoz, schuift alle kritiek die daaruit onstaat naar de PvdA toe.
pi_219213147
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb één keer D66 gestemd en toen hebben ze m'n stufi afgepakt en heb ik meteen mijn lesje geleerd.
Ik hoop dat je er elke keer aan denkt en een beetje pijn en schaamte voelt wanneer je de maandelijkse DUO-afschrijving opmerkt.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:42:46 #33
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219213149
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:41 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je hebt er in elk geval geen beter onderwijs voor terug gekregen/van genoten toch?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219213151
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nope. De achterban van Rob gaat het gewoon slikken. Let maar op. :D
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:43:10 #35
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219213152
quote:
16s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik hoop dat je er elke keer aan denkt en een beetje pijn en schaamte voelt wanneer je de maandelijkse DUO-afschrijving opmerkt.
Stemmen gaat over meer dan alleen brood he?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219213158
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Je hebt er in elk geval geen beter onderwijs voor terug gekregen/van genoten toch?
Ga je ons nog over die trekken van je vertellen waar je niet aan toe komt?
pi_219213177
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja, lieve php, dat klopt.

Maar als ik hier in POL een topic open waarin ik 'bereken' hoe we de woningnood op kunnen lossen door elke PVV-stemmer (in een sociale huurwoning) het land uit te pleuren, dan schreeuwt men moord en brand over discriminatie, democratie en rechtsstaat en zulks. Dan wel.
pi_219213217
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nou .. 's avonds in je bed aan je piemel trekken is er dan ook niet meer bij hoor. 7 kinderen twee slaapkamers, veel plezier, zo liggend naast al je broers. Plus mag sowieso niet, want God en de Priester.

Wat wel mag, is dat je onderwijs onderbroken wordt om op het land te werken. En als een van je basisschool vriendjes de pijp uit gaat dan mag jij op 9-jarige leeftijd leuk meehelpen dat kleine kistje te dragen. Om op je 12e het huis uitgeschopt te worden naar een religieus internaat voor jongetjes om geestelijke te moeten worden, inclusief nieuwe naam. Want God en de Priester.

Wat een leven.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 07-11-2025 12:09:51 ]
pi_219213293
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:43 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Nee, natuurlijk niet. :D
pi_219213385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:53 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou .. 's avonds in je bed aan je piemel trekken is er dan ook niet meer bij hoor. 7 kinderen twee slaapkamers, veel plezier, zo liggend naast al je broers. Plus mag sowieso niet, want God en de Priester.

Wat wel mag, is dat je onderwijs onderbroken wordt om op het land te werken. En als een van je basisschool vriendjes de pijp uit gaat dan mag jij op 9-jarige leeftijd leuk meehelpen dat kleine kistje te dragen. Om op je 12e het huis uitgeschopt te worden naar een religieus internaat voor jongetjes om geestelijke te moeten worden, inclusief nieuwe naam. Want God en de Priester.

Wat een leven.

En ik me jarenlang maar afvragen waarom mijn vader het amper over zijn jeugd had.
lol, de nieuwe middeleeuwen (even afkloppen)

ik citeerde @phpmystyle die aangaf dat conservatieven waaronder hij niet aan de trekken kwamen.

Vraag me af of hij een eilandje mist ergens waar een rijke magnaat hem naartoe vliegt, want hij wil het wel aangeven, maar niet benoemen. Dat kon vroeger allemaal nog he. Bunga bunga hier, eilandje daar :)

Kijk, terwijl er iemand rechts op de foto in elkaar is gezakt zie je Trump denken "Kutsocialisten, waar zijn de tijden met Jeffrey gebleven". Het zijn zware tijden voor ons allemaal.

pi_219213434
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:15 schreef Beathoven het volgende:

[..]
lol, de nieuwe middeleeuwen (even afkloppen)

ik citeerde @:phpmystyle die aangaf dat conservatieven waaronder hij niet aan de trekken kwamen.

Vraag me af of hij een eilandje mist ergens waar een rijke magnaat hem naartoe vliegt, want hij wil het wel aangeven, maar niet benoemen. Dat kon vroeger allemaal nog he. Bunga bunga hier, eilandje daar :)

Kijk, terwijl er iemand rechts op de foto in elkaar is gezakt zie je Trump denken "Kutsocialisten, waar zijn de tijden met Jeffrey gebleven". Het zijn zware tijden voor ons allemaal.

[ afbeelding ]
Het is bij velen uit zulke contreien altijd zon selectief conservatisme.

Wel de lusten, niet de lasten.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:24:45 #42
3542 Gia
User under construction
pi_219213458
quote:
Waarom moet Dilan haar uitsluiting van PvdA/GL intrekken zodat er een formatie mogelijk is, en hoeft D66 dit niet waar het de PVV betreft? Niet alleen VVD blokkeert de mogelijkheid tot formeren, ook D66 doet dit. Maar omdat dat over de PVV gaan, is dat toegestaan.

Ik hoop dat Dilan voet bij stuk houdt en niet met PvdA/GL in een kabinet stapt.
Je kunt een meerderheid krijgen, zonder PVV, met D66, VVD, CDA, Ja21 en BBB.
En dan heb je voor veel wetsvoorstellen de PVV ook nog mee.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:29:35 #43
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219213506
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Waarom moet Dilan haar uitsluiting van PvdA/GL intrekken zodat er een formatie mogelijk is, en hoeft D66 dit niet waar het de PVV betreft? Niet alleen VVD blokkeert de mogelijkheid tot formeren, ook D66 doet dit. Maar omdat dat over de PVV gaan, is dat toegestaan.

Je vergeet even dat VVD ook PVV uitsluit en dat D'66, CDA, VVD en JA21 geen meerderheid hebben. Een vijfde partij erbij komt trammelant van.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219213517
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:43 schreef phpmystyle het volgende:
Jij stemt dan ook zeker CDA ?
Het CDA had ooit een verkiezingsprogramma met de titel "Niet bij brood alleen".
pi_219213530
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:43 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Nope. De achterban van Rob gaat het gewoon slikken. Let maar op. :D
Dit wordt denk ik een Rutte 4 scenario:

De VVD krijgt zijn zin over de poppetjes, maar het regeringsprogramma kom vol met D66 plannen omdat die al een zware concessie aan de VVD hebben gedaan en dus wat rerug willen.

Mogen Ja21 en de VVD voor de vorm wat stoers op migratie roepen zonder dat het de rechtstaat aantast en voor de rest lekker het klimaat en stikstofbeleid van D66 aan een meerderheid helpen.

Na 2 jaar komen ze er achter dat ze bij de onderhandelingen in de luren zijn gelegd omdat ze enkel met het beeld bezig waren en ploft de boel weer.
pi_219213540
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 09:29 schreef Klopkoek het volgende: [..] 'Democracy erodes from the top'. Het speelveld is gewoon niet gelijk. Zeker sinds begin jaren 00 is er een agressieve drang om alles dat naar links ruikt te marginaliseren, onderdrukken en weg te drukken. Van de (sociale) media tot vakbonden.
Misschien moet met aan de linkerzijde zich dan eens op iets anders richten dan moreel gelijk willen hebben over asiel, vluchtelingen,Gaza en werkend Nederland kapot willen belasten.
  vrijdag 7 november 2025 @ 12:32:24 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219213547
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 12:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Jij stemt dan ook zeker CDA ?
Het CDA had ooit een verkiezingsprogramma met de titel "Niet bij brood alleen".
Nee. Maar ik heeft het begrip wel mooi.
CDA is uiterst liberaal tegenwoordig.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219213557
quote:

[..]

VVD, CDA en D66 sluiten allen de PVV uit.
pi_219213561
quote:

[..]

Er is voor de VVD een legitieme reden om de PVV uit te sluiten

- De VVD heeft het al eens met gedoogsteun van de PVV geprobeerd en aangegeven 'dit nooit weer'

gevolgd doorrr... :P

- De VVD heeft het al eens met regeren met de PVV geprobeerd en aangegeven 'dit nooit weer'

"maar" Wilders was volgens Yesilgoz dan wel weer de schuld van het mislukken van het meest rechtse kabinet ooit, wat ze eeuwig zonde vond. Dat dan weer wel..

Nou, als zelfs de VVD niets in de PVV zag en de andere partijen dit al hadden ontdekt, waarom moet D66 dan nog met PVV verkennen?

Maar dan komt het democratischere PvdAGL voorbij en dan wil men het niet proberen omdat men al nee gezegd heeft tegen de PVV. Terwijl er best wel overlap zit tussen de verkiezingsprogramma's van VVD en PvdAGL

Leuk geprobeerd allemaal, maar helaas stond de spotlight er wat teveel op. We hebben niets gemist
pi_219213570
quote:

[..]

Omdat VVD, CDA en D66 het wat betreft de PVV eens zijn.

Met BBB kun je niks, die blokkeren alles op stikstof en dan wordt de belofte van meer huizen een droom. Daar gaat D66 echt nooit instappen en ik vermoed dat Bontebal daar ook erg weinig zin in heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')