abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219212735
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De Nederlandse overheid is één van de allergrootste sponsoren van het bekende persvrijheid lijstje. Dit is een proces dat door de VVD volop wordt gesteund.

Iets om bewust van te zijn, bij een aantal van zulke lijstjes:
https://www.groene.nl/artikel/de-kunst-om-een-land-te-verkopen
(Hier ietwat extreem en scherp opgeschreven)
Alleen missen ze daar het punt dat alle westerse landen dit doen en de vergelijking dus prima op gaat. Ook duidelijk onafhankelijke lijstjes staan we trouwens altijd bovenin. Nederland is ondanks al haar gebreken gewoon nog steeds één van de beste landen in de wereld om te wonen, zeker als je niet zo rijk bent (een rijke kan overal goed wonen).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 7 november 2025 @ 10:51:04 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219212745
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen missen ze daar het punt dat alle westerse landen dit doen en de vergelijking dus prima op gaat. Ook duidelijk onafhankelijke lijstjes staan we trouwens altijd bovenin. Nederland is ondanks al haar gebreken gewoon nog steeds één van de beste landen in de wereld om te wonen, zeker als je niet zo rijk bent (een rijke kan overal goed wonen).
Ja dat maakt het 'ekte linksche verhaal' zo lastig te verkopen. Die neoliberale ellende blijkt toch wel comfortabel.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219212761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:45 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het lichtpuntje is dat hij inmiddels Hollandser dan Hollands is en totaal doordrenkt is van de Nederlandsche cultuur.
Tsja, leuk voor hem. Des te triester dat hij denkt dat dat veel uit gaat maken. Maakt niets uit hoe Nederlands hij vindt dat hij is, hij heeft een zichtbare migratieachtergrond. Dan gaat hij onder Geert-1, Liedewij-1 of Joost-1 toch echt gewoon in het busje van de Nederlandse versie van ICE gegooid worden. Wat zijn verblijfsstatus of paspoort ook zegt.

POL / Asielzoekers bezetten 250.000 sociale huurwoningen.

40 jaar aan asielzoekers, (permanente) statushouders, en genationaliseerde Nederlanders uit willen zetten om woningen vrij te maken voor "onze Nederlanders". En het hele topic, incluis POL mods, hebben er geen enkele moeite mee om dat plan te bespreken, verdedigen en steunen.

En blijkbaar zijn mijn begrijpend lezen vaardigheden ook complete bagger, want ik snap nog steeds niet hoe dat topic te rijmen valt met de FoK! en POL policies. Ik heb me oprecht afgevraagd of ik nou wel of niet begrijp wat discriminatie en racisme zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219212766
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:41 schreef probeer het volgende:
Dus eh ... Deze ochtend zit ik een beetje in een fatalistische 'OK, laat de boel maar naar de tering gaan dan, het zal voor mij niet heel lastig worden om in het kamp uit te komen dat aan het einde van de stoelendans toch een zitplek heeft'-bui.

Dan mag kut-Achmed lekker opflikkeren met zijn patattenkar. Als hij 'm in een toeristisch deel van Turkije neerzet komen er vast nog genoeg Westerse vakantiegangers zijn troep vreten.
Ik zit meer in een optimistische richting: of het nu via GL-PvdA gaat of via JA21, het wordt altijd beter dan afgelopen jaar en ondanks de afgelopen 30 jaar aan regeringen wonen we nog steeds in een goed land met weinig armoede, waar gelukkig ook mensen die terecht asiel zoeken nog steeds worden opgevangen en dat gaat ondanks de plannen van JA21 en zelfs D66 ook echt niet veranderen.

Dat D66 en CDA gaan voorkomen dat het net zo slecht wordt als afgelopen kabinet geloof ik wel in. En BBB weg is voor mij al een grote opluchting.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  vrijdag 7 november 2025 @ 10:55:14 #280
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212767
laten we hopen dat we de verplichte dansjes direct overslaan (pvda erbij betrekken omdat d66 dat graag wil) maar zsm een centrum-rechts kabinet van conservatieve signatuur formeren.

Die 75 zetels maken niets uit met SGP, PVV, FvD en BBB in de oppositie.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219212775
Oh god, die bitch heet ook echt Guinevère met dr middelnaam.

FUCK!
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 7 november 2025 @ 10:56:29 #282
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219212779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Alleen missen ze daar het punt dat alle westerse landen dit doen en de vergelijking dus prima op gaat.
Nee, niet elk land doet het in dezelfde mate.

Bij RSF en de persvrijheid kun je duidelijk zien wat de inbreng van Nederland is.

Een land als de VS heeft geen hoge positie op lijstjes nodig om zichzelf te verkopen (en talent te verleiden). Frankrijk heeft het ook niet zo nodig.

quote:
Ook duidelijk onafhankelijke lijstjes staan we trouwens altijd bovenin.
Vrijwel altijd lager dan de Scandinavische landen. Zoals gezegd: op kansenongelijkheid, gezonde levensverwachting, onderwijs, milieu/natuur, discriminatie/racisme doet Nederland het helemaal niet zo goed. Er zijn genoeg aanwijzingen dat het racisme en arbeidsmarktdiscriminatie hier groter is dan andere rijke en ontwikkelde landen.

https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2212875120

https://www.volkskrant.nl(...)elfde-werk~b9c98228/
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 7 november 2025 @ 10:56:56 #283
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219212784
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zit meer in een optimistische richting: of het nu via GL-PvdA gaat of via JA21, het wordt altijd beter dan afgelopen jaar en ondanks de afgelopen 30 jaar aan regeringen wonen we nog steeds in een goed land met weinig armoede, waar gelukkig ook mensen die terecht asiel zoeken nog steeds worden opgevangen en dat gaat ondanks de plannen van JA21 en zelfs D66 ook echt niet veranderen.

Dat D66 en CDA gaan voorkomen dat het net zo slecht wordt als afgelopen kabinet geloof ik wel in. En BBB weg is voor mij al een grote opluchting.
En zoals probeer zelf al zei dat hij het zelf best prima voor elkaar heeft: je moet ook proberen te voorkomen dat allerlei 'grote zaken' waar je toch weinig invloed op hebt je dagelijkse humeur teveel negatief beinvloeden.

Zonde van je energie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219212787
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat maakt het 'ekte linksche verhaal' zo lastig te verkopen. Die neoliberale ellende blijkt toch wel comfortabel.
Links (en rechts(!) hebben zoveel punten die ze kunnen nastreven.

- Belast miljardairs stevig, velen bestrijden democratische spelregels.
- Pak de macht van techbedrijven aan
- Hou datacenters zoveel mogelijk of volledig buiten en pak ze hard aan
(zelfs de advocaat van M icrosoft gaf aan dat ze 'logischerwijs' geen datacenter bij haar in de buurt wilde)

- Vergroen de amazone (er is in korte tijd een oppervlakte als dat van Spanje verdwenen)
- Vergroen zoveel mogelijk delen in de wereld die groener kunnen
- Bescherm actief tegen de gevolgen van klimaatverandering

veel overlapt al met de eigen standpunten en zijn al aangevuld met standpunten op vele andere terreinen. Maar dat worden waslijsten
pi_219212789
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:55 schreef phpmystyle het volgende:
laten we hopen dat we de verplichte dansjes direct overslaan (pvda erbij betrekken omdat d66 dat graag wil) maar zsm een centrum-rechts kabinet van conservatieve signatuur formeren.

Die 75 zetels maken niets uit met SGP, PVV, FvD en BBB in de oppositie.
Of andersom: het verplichte JA21 dansje overslaan omdat VVD dat graag wil, wat mij betreft loopt Jetten na 5 minuten de kamer uit vandaag. En die laatste 3 partijen zal ook een D66, VVD, CDA, JA21 kabinet nooit mee gaan overleggen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:00:03 #286
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219212797
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mwah, die hoge welzijnsstandaard is maar deels een politiek verhaal, en een heel minimaal deel veroorzaakt door kortetermijnpolitiek. Sociaal vertrouwen, geografie, opleidingsniveau en arbeidsethos spelen daar een grote rol in.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:01:30 #287
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212809
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Of andersom: het verplichte JA21 dansje overslaan omdat VVD dat graag wil, wat mij betreft loopt Jetten na 5 minuten de kamer uit vandaag. En die laatste 3 partijen zal ook een D66, VVD, CDA, JA21 kabinet nooit mee gaan overleggen.
Dan zal Wilders het initiatief krijgen om te formeren.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:01:36 #288
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219212810
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat Jetten een redelijk man is, Eerdmans is dat ook wel en Klaver ook. Yesilgoz is de onredelijke die parasiteert op de redelijkheid van de rest.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:02:02 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219212812
https://www.bbc.com/news/articles/cn4j8dgnj1wo

Dit klimaatprobleem is veel belangrijker dan het asielzoekers geneuzel (en heeft Schoof alleen maar kwalijke dingen mee gedaan).

De Peter Thiels bouwen gewoon een vlot... gaan naar de ruimte...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_219212813
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dan zal Wilders het initiatief krijgen om te formeren.
Succes met de 39 zetels.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:02:09 #291
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212814
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Probleem is alleen dat Jetten een redelijk man is, Eerdmans is dat ook wel en Klaver ook. Yesilgoz is de onredelijke die parasiteert op de redelijkheid van de rest.
De machtsbalans ligt nu gewoon bij de VVD.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:03:59 #292
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212827
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Succes met de 39 zetels.
Als er combinaties geprobeerd zijn die niet slagen dan kan wel degelijk de PVV in beeld komen. Is het al alleen maar om D66 te pushen omdat zij anders het risico lopen gepasseerd te worden.

Nogmaals, de overwin is best spectaculair. Maar het is wel een pyrusoverwinning voor D66. De uitslag is --> en niet <--.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:04:47 #293
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212831
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:02 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.bbc.com/news/articles/cn4j8dgnj1wo

Dit klimaatprobleem is veel belangrijker dan het asielzoekers geneuzel (en heeft Schoof alleen maar kwalijke dingen mee gedaan).

De Peter Thiels bouwen gewoon een vlot... gaan naar de ruimte...
Musk en Thiel is een held.
Zelfs de Gates van links-liberale signatuur lijkt op het thema klimaat 180 graden te draaien.
Gates is toch geen complotdenker?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:05:20 #294
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219212833
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Deels, daarom kan ze het zo hard spelen, maar het is wel jammer dat de onredelijkheid en het maximalistisch inzetten niet afgestraft wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_219212834
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
de 'machtsbalans van de VVD'

vrijdag 7 november 2025 @ 11:06:37 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219212840
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Musk en Thiel is een held.
Houd toch op. Thiel is een uitgesproken anti-democraat en apartheidsfanaat. Thiel maakt er geen geheim van de democratie te willen slopen en de aarde onleefbaar maken (want transhumanist ofzo).
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:07:06 #297
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:05 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Deels, daarom kan ze het zo hard spelen, maar het is wel jammer dat de onredelijkheid en het maximalistisch inzetten niet afgestraft wordt.
Als Timmermans of Dijk in de lead waren dan hadden ze dat -terecht- ook gedaan. Politiek is niet een avondje kaarten met vrienden waarbij je wel eens iets weggeeft.

De VVD weet dat zij 15 jaar lang alles hebben weggegeven. Zij willen nu ook wel eens gaan snoepen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:08:52 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212857
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Houd toch op. Thiel is een uitgesproken anti-democraat en apartheidsfanaat. Thiel maakt er geen geheim van de democratie te willen slopen en de aarde onleefbaar maken (want transhumanist ofzo).
Deels waar.
Maar ik ben gewoon heel erg blij dat er ook hele rijker miljardairs met invloed van conservatieve signatuur op staan. Hopelijk gaan zij ook denktanks, onderwijs instutties, onderzoeken, kerken, organisaties en media sponsoren zodat ook conservatief denkende mensen in de Westerse wereld eindelijk eens aan hun trekken komen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_219212860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Thiel is van de doodsindustrie, maar die doodsindustrie is ook het enige waar hij nog een positie voor zijn honger naar het excessief bulken van kapitaal in kan vinden.
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:11:03 #300
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219212865
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:07 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Als Timmermans of Dijk in de lead waren dan hadden ze dat -terecht- ook gedaan. Politiek is niet een avondje kaarten met vrienden waarbij je wel eens iets weggeeft.

De VVD weet dat zij 15 jaar lang alles hebben weggegeven. Zij willen nu ook wel eens gaan snoepen.
Waarom zou je een partij die 15 jaar alles weggeeft nog willen steunen. Wat maakt dat zij dit keer het niet gaan weggeven? Ik snap die logica niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')