| Bocaj | woensdag 5 november 2025 @ 16:43 |
Treinkaartje opnieuw flink duurder, maar minder dan gevreesd.![]()
| |
| Bocaj | woensdag 5 november 2025 @ 16:45 |
| Sodemieters. Kutkranttrein. | |
| Saekerhett | woensdag 5 november 2025 @ 16:51 |
| Nog effe en een limousine met privéchauffeur en champagne met toast met zalm en kaviaar is goedkoper voor een retourtje dan een stinkende tweede klasse waar net iemand zijn halve liter Schultenbräu op de grond heeft geflikkerd. | |
| Bocaj | woensdag 5 november 2025 @ 16:55 |
Of een meisje wier honT ziek werd en ging overgeven in het gangpad. Iedereen loopt daarin te 'dansen'. (Ze heeft er maar een tijdschrift overheen gelegd.) later weggelopen. | |
| Isdatzo | woensdag 5 november 2025 @ 16:56 |
We mogen weer ![]() | |
| voetbalmanager2 | woensdag 5 november 2025 @ 16:56 |
De titel van de NOS is wel lachwekkend. Het is de grootste stijging in een lange tijd. Ja, ook iets lager dan gevreesd werd.
| |
| #ANONIEM | woensdag 5 november 2025 @ 17:00 |
| Een avond Amsterdam is met de auto goedkoper met parkeren bij de Overtoom dan een retour met de trein en in de auto heb ik niet de optionele functie lastig gevallen worden door bontkraagjes | |
| GezondRechts | woensdag 5 november 2025 @ 17:03 |
| Rob Jetten effect | |
| Isdatzo | woensdag 5 november 2025 @ 17:08 |
Maar is niet woke. | |
| inslagenreuring | woensdag 5 november 2025 @ 17:10 |
| Je kunt jezelf beter schminken en dan zonder kaartje naar je bestemming. | |
| #ANONIEM | woensdag 5 november 2025 @ 17:11 |
Ik heb een vriendin van niet westerse afkomst die weleens meerijdt | |
| Isdatzo | woensdag 5 november 2025 @ 17:14 |
Totdat dat in een EV plaatsvindt (géén Tesla) is het niet woke. | |
| BlaZ | woensdag 5 november 2025 @ 17:16 |
De EV moet wel zijn opgeladen met groene stroom anders is het niet woke. | |
| #ANONIEM | woensdag 5 november 2025 @ 17:16 |
KUTzooi waarom pak je mij ALLE pleziertjes af | |
| probeer | woensdag 5 november 2025 @ 17:20 |
Seksistische krachttermen zijn ook niet woke | |
| WheeledWarrior | woensdag 5 november 2025 @ 17:24 |
| Met de trein in Nederland | |
| Fok-it | woensdag 5 november 2025 @ 17:24 |
Je bent toch wel echt tergend achterlijk als je dit serieus meent. | |
| Fok-it | woensdag 5 november 2025 @ 17:25 |
| Verder mag Wouter Koolmees eeuwig op een legoblokje trappen | |
| torentje | woensdag 5 november 2025 @ 17:26 |
| Ondersteuning om te kunnen reizen moet eigenlijk gratis beschikbaar zijn. | |
| mschol | woensdag 5 november 2025 @ 17:27 |
| ze zijn vooral bezig met mensen uit de trein te jagen, met hoe alles nu gaat is het volgens mij wachten tot alles implodeert | |
| Isdatzo | woensdag 5 november 2025 @ 17:28 |
Wie WOKE wil zijn moet LIJDEN. | |
| Straatcommando. | woensdag 5 november 2025 @ 17:30 |
| Lekker gewerkt jongens. Nog meer files! | |
| probeer | woensdag 5 november 2025 @ 17:33 |
Het leger inzetten om onze infrastructuur weer op orde te krijgen! Straatcommandos! | |
| Straatcommando. | woensdag 5 november 2025 @ 17:33 |
Ik heb wel een neef die ons kan helpen, Spoorcommando. | |
| probeer | woensdag 5 november 2025 @ 17:33 |
Niet te verwarren met Leiden. Die zijn niet woke. | |
| probeer | woensdag 5 november 2025 @ 17:34 |
Kan hij dan ook dit forum weer een beetje op orde brengen? | |
| Straatcommando. | woensdag 5 november 2025 @ 18:04 |
Hij vraagt 6.5 procent extra dus ik denk het niet | |
| MichaelScott | woensdag 5 november 2025 @ 18:20 |
| Minder reizigers -> hogere prijzen -> minder reizigers -> hogere prijzen -> minder reizigers -> hogere prijzen minder reizigers -> hogere prijzen Hoe lang zou het duren voordat iemand bij de NS het verband door heeft? De kutkwaliteit en onveiligheid in de trein helpen natuurlijk ook niet mee. | |
| SoS87 | woensdag 5 november 2025 @ 18:22 |
@Socios ?? | |
| saparmurat_niyazov | woensdag 5 november 2025 @ 18:22 |
| Een betrouwbaar, veilig, comfortabel, en betaalbaar openbaar vervoer bespaart tijd, en dus geld, op zowel het spoor als de weg. Helaas heeft de overheid al jaren geen deugdelijke langetermijnsvisie meer op dit gebied (en heel veel andere beleidsterreinen), waardoor het wel zal blijven hangen in reactionair managen met periodieke prijsverhogingen totdat de trein uiteindelijk nog hoofdzakelijk wordt bevolkt door zwartrijdende broccoli's. | |
| Nieuwschierig | woensdag 5 november 2025 @ 18:31 |
Sorry maar het Kabinet Schoof-Wilders heeft dit bedacht. Niet dat ik het er niet mee eens ben. Gaat gewoon met de inflatie mee. De reizigers zijn ook tussen de 10 en 14% meer gaan verdienen. Gemiddeld | |
| TAmaru | donderdag 6 november 2025 @ 06:40 |
| De overheid moet haar handen er gewoon van af trekken. Dus de NS zelf de prijzen laten bepalen én marktwerking toestaan op het spoor. | |
| Cupfighter | donderdag 6 november 2025 @ 06:42 |
Ja dat werkt prima zoals met de zorgverzekering maar niet heus | |
| TAmaru | donderdag 6 november 2025 @ 06:46 |
Met de zorgverzekering moeten ze dat ook gewoon doen. Daar is nu feitelijk geen echte marktwerking. De kosten zijn te hoog en de staat moet ophouden dit te betalen van ons belastinggeld. | |
| HSG | donderdag 6 november 2025 @ 06:58 |
| Regering: we moeten aan het milieu denken dus meer mensen moeten het OV pakken in plaats van de auto. NS: wij gaan kortere treinen inzetten en maken de kaartjes flink duurder. Regering: minder mensen pakken de trein! Hoe kan dat nou? Zo halen wij onze klimaatdoelen niet. | |
| Cupfighter | donderdag 6 november 2025 @ 07:03 |
Geen marktwerking? Ik zie toch diverse aanbieden En wie gaat dat betalen als de staat er zijn handen van af haalt(ik weet bijna jou antwoord wel maar vraag het toch)? | |
| TAmaru | donderdag 6 november 2025 @ 07:29 |
Marktwerking in de zorg bestaat niet omdat de overheid de prijzen laag houdt, de prijzen van de verzekeringen heel dichtbij elkaar zitten en de basispakketten door de overheid vastgelegd zijn. Bovendien geldt er een acceptatieplicht en is de premie gelijk voor iedere verzekerde, onafhankelijk van gezondheid, geslacht, leeftijd, risicovolle gewoontes, etc. Uiteindelijk heb je als consument dus de keuze tussen een stuk of 25 (?) verschillende namen, die allemaal vrijwel hetzelfde aanbieden, met een kleine uitzondering daargelaten. Als de staat zich er niet meer mee bemoeit, gaat de consument zelf bepalen wat ze wil. M.a.w. wel of niet een zorgverzekering nemen, bepalen wat er verzekerd wordt en wat niet, zelf een pakket en dekking bepalen, zelf een eigen risico vaststellen, etc. De consument gaat daar dan ook zelf voor betalen, maar dat is dus geen verplichting. Bij het OV is het hetzelfde verhaal. De gebruiker betaalt. | |
| Niels0Kurovski | donderdag 6 november 2025 @ 08:02 |
| Overheid zal moeten bijspringen als ze meer mensen in de trein willen krijgen want telkens duurder maken werkt averechts. | |
| voetbalmanager2 | vrijdag 7 november 2025 @ 01:05 |
| |
| Red_85 | vrijdag 7 november 2025 @ 01:08 |
Rob jetten doet niks. Het is toch zijn dingetje? Zaken voor het klimaat? | |
| Red_85 | vrijdag 7 november 2025 @ 01:10 |
Nationaliseren die zooi. We zien dat privatisering werkt... Gaat compleet nergens over dit. | |
| Toine51 | vrijdag 7 november 2025 @ 08:15 |
| Echt, dat flutbedrijf knijpt de reiziger nog verder uit. En ipv dat de eindverantwoordelijke, Koolmees, hier iets aan gaat doen, gaat ipv even verkenner spelen... Dat geeft al aan dat zijn baan ook geen reet voorstelt... Dat hier geen vragen over worden gesteld. Ongelooflijk, ben je van de baantjescarroussel gesprongen, pik je toch nog een rondje mee... | |
| flyguy | vrijdag 7 november 2025 @ 10:09 |
Hoe kan je de NS nationaliseren als de Staat al 100% van de aandelen heeft.... En van Prorail... | |
| Red_85 | vrijdag 7 november 2025 @ 10:37 |
Alsnog is het een Commerciele organisatie. De staat heeft geen volledige controle. | |
| Peppert | vrijdag 7 november 2025 @ 10:50 |
Je kunt op duizenden manieren met woorden spelen om een bepaalde boodschap over te brengen: om iets groter of juist kleiner te maken, legitiem of niet legitiem te laten overkomen etc. Journalisten zijn 'maar' mensen die gevormd zijn door hun eigen omgeving. Hun wereldbeeld is vaak duidelijk terug te zien in de artikelen die ze schrijven, en zelfs de keuze van de mensen die ze citeren wordt vaak mede bepaald door dat wereldbeeld. Alles is subjectief: van een artikel over gemeentelijke politiek en afval in het straatbeeld, tot berichten over stijgende treinkaartprijzen of internationale conflicten. Als ik Gabi Verberg van de NOS en Chen Weihua van China Daily over het conflict in Oekraïne zou laten rapporteren, krijg ik twee totaal verschillende koppen, woordkeuzes, mensen die ze citeren, artikelen en conclusies over de oorzaken van dat conflict. De eerste is een blanke vrouw, opgegroeid en gevormd in Nederland, maar sterk beïnvloed door het Amerikaanse denken, omdat ze vooral Engelstalige denkers en denktanks volgt. De tweede is een Aziatische man, diep gevormd door de Chinese politieke denktraditie en de ervaringen van de afgelopen decennia, en sterk beïnvloed door Chinese journalisten en politici. [ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 07-11-2025 11:02:27 ] | |
| phpmystyle | vrijdag 7 november 2025 @ 11:00 |
| De analyse duurderdere kaartje--> minde reizigers --> verlies --> herhaal is partieel onjuist. Het schijnt dat juist de hoger opgeleide reiziger het laat afweten sinds corona omdat deze is gaan thuiswerken, het is niet perse een geld issue. Er is gewoon vraag uitval. Link kan ik niet posten, maar het staat in de T. | |
| phpmystyle | vrijdag 7 november 2025 @ 11:00 |
| Overigens is het OV ook schofterig duur. | |
| saparmurat_niyazov | vrijdag 7 november 2025 @ 11:08 |
En dit betreft dan nog voorbeelden van huurauto's omdat de betreffende journalist er voor dit stukje blijkbaar vanuit moest gaan dat de reiziger er geen heeft. Als je zoals zo veel mensen wel gewoon een auto voor de deur hebt staan is er al heel lang zelden een financiele reden om toch met de trein te gaan, ook al is de bestemming niet heel ver weg en ga je naar een stad waar parkeren duur is. | |
| Stoorzendert | vrijdag 7 november 2025 @ 11:09 |
Die doorzichtige werkwijze wordt al jaren gehanteerd. Eerst dreigen met 20% kostenstijging, en dan 10% ´korting´ geven en vertellen hoe goed je wel niet bent want het had veel erger kunnen zijn als ´insert minister´ daar niet even voor was gaan liggen | |
| Jor_Dii | vrijdag 7 november 2025 @ 11:11 |
Dit ja, benzine en parkeerkosten (aan de rand van een grotere stad) zijn vaak een stuk voordeliger dan met de trein gaan. En dan tel ik niet eens het comfort, veiligheid etc wat er bij komt kijken. Bizar deze prijzen. | |
| SymbolicFrank | vrijdag 7 november 2025 @ 11:21 |
Daar staat tegenover, dat veel (vooral jongere en oudere) mensen helemaal geen auto hebben. En je kunt niet alles via videobellen doen. De trein is maar een deel van het verhaal. In de randstad kun je met het OV redelijk overal komen, maar in de rest van het land is dat absoluut niet het geval. Je hebt niet in ieder dorpje een treinstation en bushaltes zijn tegenwoordig ook dungezaaid. Je mag vaak al bij zijn als je 1 of 2 bushaltes hebt, waar een paar keer per dag een bus rijdt om kinderen naar school te brengen. Dus die rijdt ook niet in de schoolvakanties en het weekend. Aan de andere kant is er natuurlijk aan auto's veel meer te verdienen. Mobiliteit is in ieder geval geen prioriteit. Het is net iets belangrijker dan infrastructuur, zolang je met de fiets of auto gaat. | |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 14:45 |
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren. | |
| Jor_Dii | vrijdag 7 november 2025 @ 14:57 |
Dit is natuurlijk onzin. Openbaar vervoer is gewoon een must voor een welvarend land als dat van ons. | |
| Red_85 | vrijdag 7 november 2025 @ 14:57 |
| |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 15:02 |
Uiteraard, maar wat heeft dat men treinen van doen? Mooi asfalteren en zelfrijdende taxis daarover laten rijden. | |
| TigerXtrm | vrijdag 7 november 2025 @ 15:03 |
| Een openbaar vervoer bedrijf hoeft geen winst te maken | |
| voetbalmanager2 | vrijdag 7 november 2025 @ 15:05 |
Wie betaald dan dat half miljoen aan salaris voor het erebaantje van Wouter Koolmees? | |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 15:16 |
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper. | |
| mschol | vrijdag 7 november 2025 @ 15:30 |
zolang zelfrijdende taxi's niet zelf kunnen rijden is dat een utopie.. | |
| Jor_Dii | vrijdag 7 november 2025 @ 15:32 |
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen. | |
| Cherni | vrijdag 7 november 2025 @ 15:35 |
Hoeveel taxi's denk je nodig te hebben om in de spits al die mensen te vervoeren. En dit soort taxi ritjes zullen dan echt niet goedkoper zijn. Eerder duurder mbt exploitatie en onderhoud. | |
| ACT-F | vrijdag 7 november 2025 @ 15:40 |
| Janken over 6% | |
| TigerXtrm | vrijdag 7 november 2025 @ 15:41 |
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus | |
| Jor_Dii | vrijdag 7 november 2025 @ 15:43 |
Nederland is ook geen land voor een massale hoeveelheid taxi's. Gewoon goedkoop openbaar vervoer werkt het beste. | |
| torentje | vrijdag 7 november 2025 @ 15:44 |
De automobilisten moeten maar wennen aan langere reis- en wachttijden. | |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 16:12 |
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden. | |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 16:13 |
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn. | |
| Jor_Dii | vrijdag 7 november 2025 @ 16:15 |
Er worden miljarden geïnvesteerd in het spoornet en (nieuwe) stations, denk maar niet dat die zullen verdwijnen. Ze worden ook nooit overbodig want de vraag naar dit soort taxi's zal nooit groter worden dan openbaar vervoer in ons kleine landje. Er reizen dagelijks nog altijd 1 miljoen mensen met de NS. | |
| SymbolicFrank | vrijdag 7 november 2025 @ 17:04 |
Ja, en daar je een Tesla met FSD volgens Musk binnen een jaar terug kunt verdienen, ben je wel gek als je er niet ieder jaar 1 koopt. Maar ik denk dat we dan met alleen de rails asfalteren nog niet genoeg ruimte hebben voor al die auto's die continu rondrijden op zoek naar een vrachtje. En dan moet je ook alle andere vervoermiddelen verbieden, anders word het een groot bloedbad. | |
| SymbolicFrank | vrijdag 7 november 2025 @ 17:08 |
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen. | |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 22:08 |
Dat hangt dus af van de prijs. De trein dient goedkoop te zijn aangezien het een onpraktische vervoersmodaliteit is waarbij voor- en navervoer noodzakelijk is. Als zelfrijdende taxi's tegen hetzelfde tarief kunnen rijden is de keuze natuurlijk makkelijk. | |
| Alaianaya | vrijdag 7 november 2025 @ 23:10 |
| Toevallig eerder deze week een treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Parijs (directe verbinding). Dit was 5,20 euro goedkoper dan een treinkaartje naar Groningen. | |
| Akkerdjie | vrijdag 7 november 2025 @ 23:16 |
| En vergeet allemaal niet dat vakbond fnv om nog relevant te blijven met al hun infighting met het mes op tafel onderhandeld heeft voor lonen flink boven inflatie, waarbij al werd aangekondigd dat dit ten koste zou gaan van de reiziger omdat de NS de klap niet kan opvangen. | |
| Akkerdjie | vrijdag 7 november 2025 @ 23:18 |
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren want dat is al jaren en jaren niet te krijgen en een van de redenen waarom busvervoer versneld is afgebouwd. | |
| BlaZ | vrijdag 7 november 2025 @ 23:47 |
Het is dan ook zaak voor de NS om treinen te automatiseren zodat een hoop personeel er uitgegooid kan worden. | |
| Red_85 | zaterdag 8 november 2025 @ 00:06 |
Met dit in het achterhoofd heb je gewoon gelijk | |
| Red_85 | zaterdag 8 november 2025 @ 00:08 |
Naar London is ook vaak goedkoper dan naar Maastricht vanuit Amsterdam. Ns is zichzelf echt pijn aan het doen. Ik denk er niet eens meer over. Gewoon niet. | |
| Red_85 | zaterdag 8 november 2025 @ 00:10 |
En fatsoenlijk frequent laat rijden. Ook als het niet uitbetaald op dat moment. | |
| mschol | zaterdag 8 november 2025 @ 00:38 |
maar met dat kaartje naar parijs kan je pas over 3 maanden reizen en die naar groningen direct? | |
| ACT-F | zaterdag 8 november 2025 @ 01:50 |
Hoezo word ik niet afgelost? Wil je mij ook ziek hebben? Je laat maar minder treinen rijden! | |
| SymbolicFrank | zaterdag 8 november 2025 @ 08:26 |
Als ze niet aan personeel kunnen komen is dat bijna altijd omdat de arbeidsvoorwaarden slecht zijn en/of het salaris veel te laag. En dan gaan ze kijken of ze niet goedkoop wat buitenlanders kunnen importeren die dat slechte werk wel voor dat hongerloontje willen doen. | |
| SymbolicFrank | zaterdag 8 november 2025 @ 08:33 |
Het nieuwste (en deze keer semi-Europese) melding- en routesysteem, ERMTS, heeft na ruim 15 jaar nog steeds een hoop beperkingen. Bij de eerste specificatie was verregaande automatisering wel het doel, maar daar zijn ze al een heel stuk van teruggekomen. Vooral de (meestal draadloze) communicatie lijkt altijd een probleem te zijn. Maar @Cherni kan daar vast meer over vertellen. | |
| littlemindy | zaterdag 8 november 2025 @ 10:06 |
| OV kán prima werken, ik woon 4 minuten van de metro en als ik naar hartje stad moet laat ik daar de auto wel voor staan. Maar dan gaat dat ding ook elke 10 minuten, en zodra je op een traject komt met meerdere lijnen zelfs elke 3 minuten. En de prijs is stukken lager dan parkeren in hartje Randstad. Dus daar heb je dan wat aan. Bij de NS is er altijd gezeik en uitval. Probeer je een keer binnen 5 kwartier in Amsterdam te zijn via de Intercity Direct, valt dat ding (voor de zoveelste keer) uit en moet je weer over Den Haag. Ben je zo 2 uur bezig enkele reis, en dan ook nog in een propvolle trein. Voor mij geen NS meer. Lekker buiten de spits rijden (flexibele werktijden) met eigen muziek op. | |
| Cherni | zaterdag 8 november 2025 @ 12:43 |
En wat doe je met het vervoer van goederen. Ook met de taxi? | |
| Cherni | zaterdag 8 november 2025 @ 12:54 |
Mbt tot ERMTS kan ik helaas weinig toevoegen. Ik had weliswaar Eindhoven aks standplaats maar vanwege mijn leeftijd(ouwe hap) viel ik buiten de groep die vanwege de Traxx wel die opleiding hebben gehad. Heb alleen ervaring met atb, en omdat ik ook in Duitsland heb gereden heb ik ook ervaring met indusi. Wel vernam ik wel van colloga's dat het storingsgevoelig was. Of dat nu nog zo is weet ik niet aangrzien ik helaas niet meer werk wegens omstandugheden maar mis het werk wel. | |
| Cherni | zaterdag 8 november 2025 @ 13:11 |
Het grootse probleem is agressie. Veel starters haken al snel af vanwege agressie die ook nog toeneemt. NS heeft niet eens een slechte cao. Uiteraard in welke sector dan ook is het salaris nooit genoeg. Als het om het salaris gaat zou je een zask moeten veranderen. Namelijk de 15 jaar die het duurt om tot je max te komen. Dat past niet meer in deze tijd. In de max met 36 uur werken had ik zo gemiddeld 3400 euro netto. Dat vond ik prima. Wel max nachten maar nachtdiensten lagen mij prima. Heerlijk. En vergeet niet de rest van dd cao. Als je dat ook nog meeneemt is dat ook nog eem behoorlijk bedrag. Bovendien kiezen de meeste voor dit beroep bewust. Dat is ook nog een voordeel om iets te doen wat je passie is. Maar de agressie maakt het zwaar zeker als je van natute geen nuchter persoon bent of gern dikke huid hebt. Dan zul je snel afhaken. | |
| TwenteFC | zaterdag 8 november 2025 @ 14:23 |
Zelfs wanneer je nooit thuis werkt en elke dag naar die locatie toe moet loont het nauwelijks, want je bent jaarlijks 4884 euro kwijt (of 5186 euro met 6.2% verhoging). Daarvoor gooi je bijna 49 keer de tank helemaal vol en kan je +- 40.000 km vrij reizen wanneer je dat wil, waarnaartoe je dat wil. Dan zou je het e.e.a. nog iets moeten schuiven door de afschrijving van de auto en reparaties natuurlijk maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat je voor dit bedrag ook gewoon een klein cheap-ass autotje kan leasen | |
| SymbolicFrank | zaterdag 8 november 2025 @ 14:29 |
Je had nog allerlei kaartjes (dagkaarten en zo) om goedkoop buiten de spits te reizen, maar die hebben ze afgeschaft wegens te duur. We waren al de op 1 na duurste (na Zwitserland), maar het kan goed dat we nu op de eerste plaats terecht zijn gekomen. | |
| ACT-F | zaterdag 8 november 2025 @ 14:44 |
Die zijn onderweg ![]() | |
| SymbolicFrank | zaterdag 8 november 2025 @ 21:36 |
Files voor iedereen? Ook voor de busreizigers, of krijgen die een busbaan? Bijvoorbeeld op het asfalt wat over de rails heen gaat? Speciale slaapbussen voor de lange afstanden? Of moeten dat ook allemaal staanplaatsen worden? En overal landingsplaatsen voor helikopters van de rijken? Het zou leuk zijn als je even onderweg naar je werk een dutje kon doen, maar dan heb je een chauffeur of een Mercedes S-klasse nodig. | |
| Discombobulate | zaterdag 8 november 2025 @ 21:48 |
| De trein is ook zo gigantisch verpauperd in de laatste decennia. Dat en een gigantisch overbevolkt Nederland. Ik zou echt nooit meer met de trein gaan tenzij het echt moet. | |
| Discombobulate | zaterdag 8 november 2025 @ 21:49 |
Veel werkgevers vergoeden OV ook 100%, misschien dat het daarom aantrekkelijk is. Hoe dan ook, mensen die met de trein gaan naar werk zijn allemaal van diezelfde sneue vouwfiets typetjes. | |
| ACT-F | zaterdag 8 november 2025 @ 21:55 |
Dit is een inclusieve file. Niemand wordt uitgezonderd, dus lekker met zijn allen in de polonaise | |
| TigerXtrm | zondag 9 november 2025 @ 13:40 |
Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto. Een auto is gewoon luxe, en in de file staan een luxe probleem. Er zijn zat manieren om snel en efficient van A naar B te komen, de meeste mensen zijn gewoon te verwend en willen percé van deur tot deur in het gemak van hun eigen auto zitten. God forbid dat je een stukje moet lopen zeg. | |
| Cherni | zondag 9 november 2025 @ 14:24 |
Goed OV maar daar ontbreekt het helaas aan. Mensen in de Randstad hebben geen idee hoe slecht het in de provincies geregeld is waar talloze buslijnen verdwenen zijn. Als je in een of ander dorp woont waar een maal in de twee uur een bus komt, ben je zonder auto gezien. | |
| Twiitch | zondag 9 november 2025 @ 14:34 |
| De enige keren dat ik nog in een trein stap is wanneer ik voor werk in de Randstad moet zijn en daarvoor heb ik een business card dus het zal mij een worst wezen. Merk wel dat de intercity treinen alsmaar viezer lijken te worden dus misschien moeten ze ook wat meer schoonmakers in dienst nemen. Ik snap dat een openbaar toilet in een bewegende trein moeilijk schoon te houden is maar ik zou deze toch niet moeten ruiken wanneer ik erlangs loop. | |
| SymbolicFrank | zondag 9 november 2025 @ 14:37 |
Hoe kun je nu winst maken als je geld uitgeeft aan zulke onbelangrijke zaken? | |
| Red_85 | zondag 9 november 2025 @ 15:14 |
Hoezo is de infra niet toerijkend voor de groei in Europa... Keuzes keuzes. | |
| BlaZ | zondag 9 november 2025 @ 16:34 |
Een luxesysteem wat je minder snel van A naar B bent en daarom luxe genoemd wordt; ja dat is logisch. De auto is gewoon in 90% van de gevallen sneller en OV kan enkel efficiënter werken bij hoge niveaus van wegsaturatie wat enkel voorkomt in grote steden. | |
| ACT-F | zondag 9 november 2025 @ 16:50 |
Rijbewijsloze gespot. | |
| SymbolicFrank | zondag 9 november 2025 @ 16:51 |
Straks kunnen ook kinderen zelf met de auto naar school. Je hebt nu al een heleboel kleine elektrische autootjes waarvan je er twee op de oprijlaan krijgt. En met een beetje mazzel kun je die straks ook de rest van de dag op pad sturen om geld te verdienen. Dan kunnen we ook de trottoirs en fietspaden vervangen door rijstroken. 1 grote asfalt jungle, daar gaat jouw hart waarschijnlijk wel sneller van kloppen! |