Daar staat tegenover, dat veel (vooral jongere en oudere) mensen helemaal geen auto hebben. En je kunt niet alles via videobellen doen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En dit betreft dan nog voorbeelden van huurauto's omdat de betreffende journalist er voor dit stukje blijkbaar vanuit moest gaan dat de reiziger er geen heeft. Als je zoals zo veel mensen wel gewoon een auto voor de deur hebt staan is er al heel lang zelden een financiele reden om toch met de trein te gaan, ook al is de bestemming niet heel ver weg en ga je naar een stad waar parkeren duur is.
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 01:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nationaliseren die zooi.
We zien dat privatisering werkt...
Gaat compleet nergens over dit.
Dit is natuurlijk onzin. Openbaar vervoer is gewoon een must voor een welvarend land als dat van ons.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:45 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren.
Uiteraard, maar wat heeft dat men treinen van doen? Mooi asfalteren en zelfrijdende taxis daarover laten rijden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Openbaar vervoer is gewoon een must voor een welvarend land als dat van ons.
Wie betaald dan dat half miljoen aan salaris voor het erebaantje van Wouter Koolmees?quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:03 schreef TigerXtrm het volgende:
Een openbaar vervoer bedrijf hoeft geen winst te maken
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.quote:
zolang zelfrijdende taxi's niet zelf kunnen rijden is dat een utopie..quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:02 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar wat heeft dat men treinen van doen? Mooi asfalteren en zelfrijdende taxis daarover laten rijden.
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:30 schreef mschol het volgende:
[..]
zolang zelfrijdende taxi's niet zelf kunnen rijden is dat een utopie..
Hoeveel taxi's denk je nodig te hebben om in de spits al die mensen te vervoeren. En dit soort taxi ritjes zullen dan echt niet goedkoper zijn. Eerder duurder mbt exploitatie en onderhoud.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 busquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen.
Nederland is ook geen land voor een massale hoeveelheid taxi's. Gewoon goedkoop openbaar vervoer werkt het beste.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus
De automobilisten moeten maar wennen aan langere reis- en wachttijden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen.
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus
Er worden miljarden geïnvesteerd in het spoornet en (nieuwe) stations, denk maar niet dat die zullen verdwijnen. Ze worden ook nooit overbodig want de vraag naar dit soort taxi's zal nooit groter worden dan openbaar vervoer in ons kleine landje. Er reizen dagelijks nog altijd 1 miljoen mensen met de NS.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden.
Ja, en daar je een Tesla met FSD volgens Musk binnen een jaar terug kunt verdienen, ben je wel gek als je er niet ieder jaar 1 koopt. Maar ik denk dat we dan met alleen de rails asfalteren nog niet genoeg ruimte hebben voor al die auto's die continu rondrijden op zoek naar een vrachtje. En dan moet je ook alle andere vervoermiddelen verbieden, anders word het een groot bloedbad.quote:Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn.
Dat hangt dus af van de prijs. De trein dient goedkoop te zijn aangezien het een onpraktische vervoersmodaliteit is waarbij voor- en navervoer noodzakelijk is. Als zelfrijdende taxi's tegen hetzelfde tarief kunnen rijden is de keuze natuurlijk makkelijk.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er worden miljarden geïnvesteerd in het spoornet en (nieuwe) stations, denk maar niet dat die zullen verdwijnen. Ze worden ook nooit overbodig want de vraag naar dit soort taxi's zal nooit groter worden dan openbaar vervoer in ons kleine landje. Er reizen dagelijks nog altijd 1 miljoen mensen met de NS.
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren want dat is al jaren en jaren niet te krijgen en een van de redenen waarom busvervoer versneld is afgebouwd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen.
Het is dan ook zaak voor de NS om treinen te automatiseren zodat een hoop personeel er uitgegooid kan worden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:16 schreef Akkerdjie het volgende:
En vergeet allemaal niet dat vakbond fnv om nog relevant te blijven met al hun infighting met het mes op tafel onderhandeld heeft voor lonen flink boven inflatie, waarbij al werd aangekondigd dat dit ten koste zou gaan van de reiziger omdat de NS de klap niet kan opvangen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |