abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219212964
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En dit betreft dan nog voorbeelden van huurauto's omdat de betreffende journalist er voor dit stukje blijkbaar vanuit moest gaan dat de reiziger er geen heeft. Als je zoals zo veel mensen wel gewoon een auto voor de deur hebt staan is er al heel lang zelden een financiele reden om toch met de trein te gaan, ook al is de bestemming niet heel ver weg en ga je naar een stad waar parkeren duur is.
Daar staat tegenover, dat veel (vooral jongere en oudere) mensen helemaal geen auto hebben. En je kunt niet alles via videobellen doen.

De trein is maar een deel van het verhaal. In de randstad kun je met het OV redelijk overal komen, maar in de rest van het land is dat absoluut niet het geval. Je hebt niet in ieder dorpje een treinstation en bushaltes zijn tegenwoordig ook dungezaaid. Je mag vaak al bij zijn als je 1 of 2 bushaltes hebt, waar een paar keer per dag een bus rijdt om kinderen naar school te brengen. Dus die rijdt ook niet in de schoolvakanties en het weekend.

Aan de andere kant is er natuurlijk aan auto's veel meer te verdienen.

Mobiliteit is in ieder geval geen prioriteit. Het is net iets belangrijker dan infrastructuur, zolang je met de fiets of auto gaat.
  vrijdag 7 november 2025 @ 14:45:40 #52
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219214447
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 01:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nationaliseren die zooi.
We zien dat privatisering werkt...

Gaat compleet nergens over dit.
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219214539
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren.
Dit is natuurlijk onzin. Openbaar vervoer is gewoon een must voor een welvarend land als dat van ons.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219214541
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:45 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is gewoon een verouderd vervoersmiddel. We moeten progressief durven zijn en de rails asfalteren.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:02:31 #55
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219214563
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dit is natuurlijk onzin. Openbaar vervoer is gewoon een must voor een welvarend land als dat van ons.
Uiteraard, maar wat heeft dat men treinen van doen? Mooi asfalteren en zelfrijdende taxis daarover laten rijden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219214567
Een openbaar vervoer bedrijf hoeft geen winst te maken :{w
No amount of money ever bought a second of time.
pi_219214577
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:03 schreef TigerXtrm het volgende:
Een openbaar vervoer bedrijf hoeft geen winst te maken :{w
Wie betaald dan dat half miljoen aan salaris voor het erebaantje van Wouter Koolmees?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:16:08 #58
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219214658
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]
:D
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219214772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:02 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Uiteraard, maar wat heeft dat men treinen van doen? Mooi asfalteren en zelfrijdende taxis daarover laten rijden.
zolang zelfrijdende taxi's niet zelf kunnen rijden is dat een utopie..
pi_219214784
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:30 schreef mschol het volgende:

[..]
zolang zelfrijdende taxi's niet zelf kunnen rijden is dat een utopie..
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219214813
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Hoeveel taxi's denk je nodig te hebben om in de spits al die mensen te vervoeren. En dit soort taxi ritjes zullen dan echt niet goedkoper zijn. Eerder duurder mbt exploitatie en onderhoud.
  vrijdag 7 november 2025 @ 15:40:38 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219214880
Janken over 6% :') Gewoon 60% verhogen _O_
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219214889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen.
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus :')
No amount of money ever bought a second of time.
pi_219214907
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus :')
Nederland is ook geen land voor een massale hoeveelheid taxi's. Gewoon goedkoop openbaar vervoer werkt het beste.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219214933
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus :')
De automobilisten moeten maar wennen aan langere reis- en wachttijden.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:12:06 #66
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219215276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:32 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
In Amerika zijn ze wel in opkomst en ik heb ze daar ook al gezien een aantal jaar geleden in San Francisco. Bedrijven als Waymo investeren (zeer) fors in deze service, maar het is nog een niche markt die dus erg duur is (duurder dan een bemande Uber of Lyft bijvoorbeeld), dus ik zie dat in Nederland de komende 10 jaar echt niet massaal opkomen.
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 7 november 2025 @ 16:13:26 #67
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219215298
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:41 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
Je moet dat ook helemaal niet willen. 80 auto's op de weg in plaats van gewoon 1 bus :')
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219215315
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden.
Er worden miljarden geïnvesteerd in het spoornet en (nieuwe) stations, denk maar niet dat die zullen verdwijnen. Ze worden ook nooit overbodig want de vraag naar dit soort taxi's zal nooit groter worden dan openbaar vervoer in ons kleine landje. Er reizen dagelijks nog altijd 1 miljoen mensen met de NS.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_219215739
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Ja, en daar je een Tesla met FSD volgens Musk binnen een jaar terug kunt verdienen, ben je wel gek als je er niet ieder jaar 1 koopt. Maar ik denk dat we dan met alleen de rails asfalteren nog niet genoeg ruimte hebben voor al die auto's die continu rondrijden op zoek naar een vrachtje. En dan moet je ook alle andere vervoermiddelen verbieden, anders word het een groot bloedbad.
pi_219215777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn.
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen.
  vrijdag 7 november 2025 @ 22:08:04 #71
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219218614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:15 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er worden miljarden geïnvesteerd in het spoornet en (nieuwe) stations, denk maar niet dat die zullen verdwijnen. Ze worden ook nooit overbodig want de vraag naar dit soort taxi's zal nooit groter worden dan openbaar vervoer in ons kleine landje. Er reizen dagelijks nog altijd 1 miljoen mensen met de NS.
Dat hangt dus af van de prijs. De trein dient goedkoop te zijn aangezien het een onpraktische vervoersmodaliteit is waarbij voor- en navervoer noodzakelijk is. Als zelfrijdende taxi's tegen hetzelfde tarief kunnen rijden is de keuze natuurlijk makkelijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219218954
Toevallig eerder deze week een treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Parijs (directe verbinding). Dit was 5,20 euro goedkoper dan een treinkaartje naar Groningen.
pi_219218974
En vergeet allemaal niet dat vakbond fnv om nog relevant te blijven met al hun infighting met het mes op tafel onderhandeld heeft voor lonen flink boven inflatie, waarbij al werd aangekondigd dat dit ten koste zou gaan van de reiziger omdat de NS de klap niet kan opvangen.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_219218990
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen.
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren want dat is al jaren en jaren niet te krijgen en een van de redenen waarom busvervoer versneld is afgebouwd.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
  vrijdag 7 november 2025 @ 23:47:10 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219219076
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:16 schreef Akkerdjie het volgende:
En vergeet allemaal niet dat vakbond fnv om nog relevant te blijven met al hun infighting met het mes op tafel onderhandeld heeft voor lonen flink boven inflatie, waarbij al werd aangekondigd dat dit ten koste zou gaan van de reiziger omdat de NS de klap niet kan opvangen.
Het is dan ook zaak voor de NS om treinen te automatiseren zodat een hoop personeel er uitgegooid kan worden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')