abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219219135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Met dit in het achterhoofd heb je gewoon gelijk
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219219139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:10 schreef Alaianaya het volgende:
Toevallig eerder deze week een treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Parijs (directe verbinding). Dit was 5,20 euro goedkoper dan een treinkaartje naar Groningen.
Naar London is ook vaak goedkoper dan naar Maastricht vanuit Amsterdam.

Ns is zichzelf echt pijn aan het doen. Ik denk er niet eens meer over. Gewoon niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219219150
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen.
En fatsoenlijk frequent laat rijden. Ook als het niet uitbetaald op dat moment.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219219214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:10 schreef Alaianaya het volgende:
Toevallig eerder deze week een treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Parijs (directe verbinding). Dit was 5,20 euro goedkoper dan een treinkaartje naar Groningen.
maar met dat kaartje naar parijs kan je pas over 3 maanden reizen en die naar groningen direct?
  zaterdag 8 november 2025 @ 01:50:59 #80
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219219301
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:18 schreef Akkerdjie het volgende:
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren


Hoezo word ik niet afgelost? Wil je mij ook ziek hebben? Je laat maar minder treinen rijden!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219219615
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:18 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren want dat is al jaren en jaren niet te krijgen en een van de redenen waarom busvervoer versneld is afgebouwd.
Als ze niet aan personeel kunnen komen is dat bijna altijd omdat de arbeidsvoorwaarden slecht zijn en/of het salaris veel te laag. En dan gaan ze kijken of ze niet goedkoop wat buitenlanders kunnen importeren die dat slechte werk wel voor dat hongerloontje willen doen.
pi_219219638
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is dan ook zaak voor de NS om treinen te automatiseren zodat een hoop personeel er uitgegooid kan worden.
Het nieuwste (en deze keer semi-Europese) melding- en routesysteem, ERMTS, heeft na ruim 15 jaar nog steeds een hoop beperkingen. Bij de eerste specificatie was verregaande automatisering wel het doel, maar daar zijn ze al een heel stuk van teruggekomen. Vooral de (meestal draadloze) communicatie lijkt altijd een probleem te zijn.

Maar @Cherni kan daar vast meer over vertellen.
pi_219220055
OV kán prima werken, ik woon 4 minuten van de metro en als ik naar hartje stad moet laat ik daar de auto wel voor staan. Maar dan gaat dat ding ook elke 10 minuten, en zodra je op een traject komt met meerdere lijnen zelfs elke 3 minuten. En de prijs is stukken lager dan parkeren in hartje Randstad. Dus daar heb je dan wat aan.

Bij de NS is er altijd gezeik en uitval. Probeer je een keer binnen 5 kwartier in Amsterdam te zijn via de Intercity Direct, valt dat ding (voor de zoveelste keer) uit en moet je weer over Den Haag. Ben je zo 2 uur bezig enkele reis, en dan ook nog in een propvolle trein.

Voor mij geen NS meer. Lekker buiten de spits rijden (flexibele werktijden) met eigen muziek op.
pi_219220925
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden.
En wat doe je met het vervoer van goederen. Ook met de taxi?
pi_219220971
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 08:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Het nieuwste (en deze keer semi-Europese) melding- en routesysteem, ERMTS, heeft na ruim 15 jaar nog steeds een hoop beperkingen. Bij de eerste specificatie was verregaande automatisering wel het doel, maar daar zijn ze al een heel stuk van teruggekomen. Vooral de (meestal draadloze) communicatie lijkt altijd een probleem te zijn.

Maar @:Cherni kan daar vast meer over vertellen.
Mbt tot ERMTS kan ik helaas weinig toevoegen. Ik had weliswaar Eindhoven aks standplaats maar vanwege mijn leeftijd(ouwe hap) viel ik buiten de groep die vanwege de Traxx wel die opleiding hebben gehad. Heb alleen ervaring met atb, en omdat ik ook in Duitsland heb gereden heb ik ook ervaring met indusi.

Wel vernam ik wel van colloga's dat het storingsgevoelig was. Of dat nu nog zo is weet ik niet aangrzien ik helaas niet meer werk wegens omstandugheden maar mis het werk wel.
pi_219221055
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 08:26 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Als ze niet aan personeel kunnen komen is dat bijna altijd omdat de arbeidsvoorwaarden slecht zijn en/of het salaris veel te laag. En dan gaan ze kijken of ze niet goedkoop wat buitenlanders kunnen importeren die dat slechte werk wel voor dat hongerloontje willen doen.
Het grootse probleem is agressie. Veel starters haken al snel af vanwege agressie die ook nog toeneemt. NS heeft niet eens een slechte cao. Uiteraard in welke sector dan ook is het salaris nooit genoeg.

Als het om het salaris gaat zou je een zask moeten veranderen. Namelijk de 15 jaar die het duurt om tot je max te komen. Dat past niet meer in deze tijd.

In de max met 36 uur werken had ik zo gemiddeld 3400 euro netto. Dat vond ik prima. Wel max nachten maar nachtdiensten lagen mij prima. Heerlijk. En vergeet niet de rest van dd cao. Als je dat ook nog meeneemt is dat ook nog eem behoorlijk bedrag.

Bovendien kiezen de meeste voor dit beroep bewust. Dat is ook nog een voordeel om iets te doen wat je passie is.

Maar de agressie maakt het zwaar zeker als je van natute geen nuchter persoon bent of gern dikke huid hebt. Dan zul je snel afhaken.
pi_219221354
:') Was mij al opgevallen die ene keer dat ik de trein overweeg een retourtje meer dan 40 euro zou kosten, daarvoor heb ik al bijna een halfvolle tank. Dacht naar aanleiding van dit bericht laat ik eens kijken wat dat zou kosten als het een abonnement zou zijn op dit traject dan zou het vast veel aantrekkelijker worden... kom je uit op een maandbedrag van 407 euro, en dan zou ik daarbovenop nog een kaartje/abonnement moeten kopen voor de bus.

Zelfs wanneer je nooit thuis werkt en elke dag naar die locatie toe moet loont het nauwelijks, want je bent jaarlijks 4884 euro kwijt (of 5186 euro met 6.2% verhoging). Daarvoor gooi je bijna 49 keer de tank helemaal vol en kan je +- 40.000 km vrij reizen wanneer je dat wil, waarnaartoe je dat wil.

Dan zou je het e.e.a. nog iets moeten schuiven door de afschrijving van de auto en reparaties natuurlijk maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat je voor dit bedrag ook gewoon een klein cheap-ass autotje kan leasen :')
pi_219221377
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:23 schreef TwenteFC het volgende:
:') Was mij al opgevallen die ene keer dat ik de trein overweeg een retourtje meer dan 40 euro zou kosten, daarvoor heb ik al bijna een halfvolle tank. Dacht naar aanleiding van dit bericht laat ik eens kijken wat dat zou kosten als het een abonnement zou zijn op dit traject dan zou het vast veel aantrekkelijker worden... kom je uit op een maandbedrag van 407 euro.

Zelfs wanneer je nooit thuis werkt en elke dag naar die locatie toe moet loont het nauwelijks, want je bent jaarlijks 4884 euro kwijt (of 5186 euro met 6.2% verhoging). Daarvoor gooi je bijna 49 keer de tank helemaal vol en kan je +- 40.000 km vrij reizen wanneer je dat wil, waarnaartoe je dat wil.

Dan zou je het e.e.a. nog iets moeten schuiven door de afschrijving van de auto en reparaties natuurlijk maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat je voor dit bedrag ook gewoon een klein cheap-ass autotje kan leasen :')
Je had nog allerlei kaartjes (dagkaarten en zo) om goedkoop buiten de spits te reizen, maar die hebben ze afgeschaft wegens te duur. We waren al de op 1 na duurste (na Zwitserland), maar het kan goed dat we nu op de eerste plaats terecht zijn gekomen.
  zaterdag 8 november 2025 @ 14:44:34 #89
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219221445
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 12:43 schreef Cherni het volgende:

[..]
En wat doe je met het vervoer van goederen. Ook met de taxi?
Die zijn onderweg :+

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219225622
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Die zijn onderweg :+

[ afbeelding ]
Files voor iedereen? Ook voor de busreizigers, of krijgen die een busbaan? Bijvoorbeeld op het asfalt wat over de rails heen gaat? Speciale slaapbussen voor de lange afstanden? Of moeten dat ook allemaal staanplaatsen worden? En overal landingsplaatsen voor helikopters van de rijken? Het zou leuk zijn als je even onderweg naar je werk een dutje kon doen, maar dan heb je een chauffeur of een Mercedes S-klasse nodig.
pi_219225732
De trein is ook zo gigantisch verpauperd in de laatste decennia. Dat en een gigantisch overbevolkt Nederland. Ik zou echt nooit meer met de trein gaan tenzij het echt moet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_219225741
quote:
19s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:23 schreef TwenteFC het volgende:
:') Was mij al opgevallen die ene keer dat ik de trein overweeg een retourtje meer dan 40 euro zou kosten, daarvoor heb ik al bijna een halfvolle tank. Dacht naar aanleiding van dit bericht laat ik eens kijken wat dat zou kosten als het een abonnement zou zijn op dit traject dan zou het vast veel aantrekkelijker worden... kom je uit op een maandbedrag van 407 euro, en dan zou ik daarbovenop nog een kaartje/abonnement moeten kopen voor de bus.

Zelfs wanneer je nooit thuis werkt en elke dag naar die locatie toe moet loont het nauwelijks, want je bent jaarlijks 4884 euro kwijt (of 5186 euro met 6.2% verhoging). Daarvoor gooi je bijna 49 keer de tank helemaal vol en kan je +- 40.000 km vrij reizen wanneer je dat wil, waarnaartoe je dat wil.

Dan zou je het e.e.a. nog iets moeten schuiven door de afschrijving van de auto en reparaties natuurlijk maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat je voor dit bedrag ook gewoon een klein cheap-ass autotje kan leasen :')
Veel werkgevers vergoeden OV ook 100%, misschien dat het daarom aantrekkelijk is. Hoe dan ook, mensen die met de trein gaan naar werk zijn allemaal van diezelfde sneue vouwfiets typetjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zaterdag 8 november 2025 @ 21:55:34 #93
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219225791
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
Files voor iedereen? Ook voor de busreizigers, of krijgen die een busbaan?
Dit is een inclusieve file. Niemand wordt uitgezonderd, dus lekker met zijn allen in de polonaise *O*
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219230232
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn.
:')

Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto. Een auto is gewoon luxe, en in de file staan een luxe probleem. Er zijn zat manieren om snel en efficient van A naar B te komen, de meeste mensen zijn gewoon te verwend en willen percé van deur tot deur in het gemak van hun eigen auto zitten. God forbid dat je een stukje moet lopen zeg.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_219230549
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
:')

Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto. Een auto is gewoon luxe, en in de file staan een luxe probleem. Er zijn zat manieren om snel en efficient van A naar B te komen, de meeste mensen zijn gewoon te verwend en willen percé van deur tot deur in het gemak van hun eigen auto zitten. God forbid dat je een stukje moet lopen zeg.
Goed OV maar daar ontbreekt het helaas aan. Mensen in de Randstad hebben geen idee hoe slecht het in de provincies geregeld is waar talloze buslijnen verdwenen zijn. Als je in een of ander dorp woont waar een maal in de twee uur een bus komt, ben je zonder auto gezien.
  zondag 9 november 2025 @ 14:34:18 #96
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219230620
De enige keren dat ik nog in een trein stap is wanneer ik voor werk in de Randstad moet zijn en daarvoor heb ik een business card dus het zal mij een worst wezen. Merk wel dat de intercity treinen alsmaar viezer lijken te worden dus misschien moeten ze ook wat meer schoonmakers in dienst nemen. Ik snap dat een openbaar toilet in een bewegende trein moeilijk schoon te houden is maar ik zou deze toch niet moeten ruiken wanneer ik erlangs loop.
pi_219230642
quote:
7s.gif Op zondag 9 november 2025 14:34 schreef Twiitch het volgende:
De enige keren dat ik nog in een trein stap is wanneer ik voor werk in de Randstad moet zijn en daarvoor heb ik een business card dus het zal mij een worst wezen. Merk wel dat de intercity treinen alsmaar viezer lijken te worden dus misschien moeten ze ook wat meer schoonmakers in dienst nemen. Ik snap dat een openbaar toilet in een bewegende trein moeilijk schoon te houden is maar ik zou deze toch niet moeten ruiken wanneer ik erlangs loop.
Hoe kun je nu winst maken als je geld uitgeeft aan zulke onbelangrijke zaken?
  zondag 9 november 2025 @ 15:14:59 #98
168739 Red_85
'echt wel'
pi_219230879
quote:
12s.gif Op zaterdag 8 november 2025 14:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Die zijn onderweg :+

[ afbeelding ]
Hoezo is de infra niet toerijkend voor de groei in Europa...

Keuzes keuzes.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 9 november 2025 @ 16:34:22 #99
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219231517
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]
:')

Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto. Een auto is gewoon luxe, en in de file staan een luxe probleem. Er zijn zat manieren om snel en efficient van A naar B te komen, de meeste mensen zijn gewoon te verwend en willen percé van deur tot deur in het gemak van hun eigen auto zitten. God forbid dat je een stukje moet lopen zeg.
Een luxesysteem wat je minder snel van A naar B bent en daarom luxe genoemd wordt; ja dat is logisch.
De auto is gewoon in 90% van de gevallen sneller en OV kan enkel efficiënter werken bij hoge niveaus van wegsaturatie wat enkel voorkomt in grote steden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  zondag 9 november 2025 @ 16:50:36 #100
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219231616
quote:
0s.gif Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto.
Rijbewijsloze gespot.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')