Met dit in het achterhoofd heb je gewoon gelijkquote:Op vrijdag 7 november 2025 15:16 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat klinkt raar, maar met zelfrijdende taxi's in aantocht is het nut van bussen en treinen binnenkort simpelweg uitgewerkt. Bovendien helpt de NS gezien de bijzonder hoge prijzen ook mee met de eigen uitfasering. Twee personen vervoeren in een zelfrijdende taxi is op alle trajecten goedkoper.
Naar London is ook vaak goedkoper dan naar Maastricht vanuit Amsterdam.quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:10 schreef Alaianaya het volgende:
Toevallig eerder deze week een treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Parijs (directe verbinding). Dit was 5,20 euro goedkoper dan een treinkaartje naar Groningen.
En fatsoenlijk frequent laat rijden. Ook als het niet uitbetaald op dat moment.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je kunt ook alle opgeheven bushokjes en busverbindingen weer in ere herstellen. Dan maak je het ook weer gemakkelijk voor mensen om geen auto te kopen.
maar met dat kaartje naar parijs kan je pas over 3 maanden reizen en die naar groningen direct?quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:10 schreef Alaianaya het volgende:
Toevallig eerder deze week een treinkaartje gekocht van Amsterdam naar Parijs (directe verbinding). Dit was 5,20 euro goedkoper dan een treinkaartje naar Groningen.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:18 schreef Akkerdjie het volgende:
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren
Als ze niet aan personeel kunnen komen is dat bijna altijd omdat de arbeidsvoorwaarden slecht zijn en/of het salaris veel te laag. En dan gaan ze kijken of ze niet goedkoop wat buitenlanders kunnen importeren die dat slechte werk wel voor dat hongerloontje willen doen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:18 schreef Akkerdjie het volgende:
[..]
Dan moet je ook weer personeel erbij toveren want dat is al jaren en jaren niet te krijgen en een van de redenen waarom busvervoer versneld is afgebouwd.
Het nieuwste (en deze keer semi-Europese) melding- en routesysteem, ERMTS, heeft na ruim 15 jaar nog steeds een hoop beperkingen. Bij de eerste specificatie was verregaande automatisering wel het doel, maar daar zijn ze al een heel stuk van teruggekomen. Vooral de (meestal draadloze) communicatie lijkt altijd een probleem te zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 23:47 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is dan ook zaak voor de NS om treinen te automatiseren zodat een hoop personeel er uitgegooid kan worden.
En wat doe je met het vervoer van goederen. Ook met de taxi?quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het is een kwestie van doorontwikkeling en dan zijn treinen direct overbodig. Het afbreken van treinstations en overslagplaatsen biedt ook ruimte voor grote woningprojecten in binnensteden.
Mbt tot ERMTS kan ik helaas weinig toevoegen. Ik had weliswaar Eindhoven aks standplaats maar vanwege mijn leeftijd(ouwe hap) viel ik buiten de groep die vanwege de Traxx wel die opleiding hebben gehad. Heb alleen ervaring met atb, en omdat ik ook in Duitsland heb gereden heb ik ook ervaring met indusi.quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het nieuwste (en deze keer semi-Europese) melding- en routesysteem, ERMTS, heeft na ruim 15 jaar nog steeds een hoop beperkingen. Bij de eerste specificatie was verregaande automatisering wel het doel, maar daar zijn ze al een heel stuk van teruggekomen. Vooral de (meestal draadloze) communicatie lijkt altijd een probleem te zijn.
Maar @:Cherni kan daar vast meer over vertellen.
Het grootse probleem is agressie. Veel starters haken al snel af vanwege agressie die ook nog toeneemt. NS heeft niet eens een slechte cao. Uiteraard in welke sector dan ook is het salaris nooit genoeg.quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als ze niet aan personeel kunnen komen is dat bijna altijd omdat de arbeidsvoorwaarden slecht zijn en/of het salaris veel te laag. En dan gaan ze kijken of ze niet goedkoop wat buitenlanders kunnen importeren die dat slechte werk wel voor dat hongerloontje willen doen.
Je had nog allerlei kaartjes (dagkaarten en zo) om goedkoop buiten de spits te reizen, maar die hebben ze afgeschaft wegens te duur. We waren al de op 1 na duurste (na Zwitserland), maar het kan goed dat we nu op de eerste plaats terecht zijn gekomen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:23 schreef TwenteFC het volgende:
Was mij al opgevallen die ene keer dat ik de trein overweeg een retourtje meer dan 40 euro zou kosten, daarvoor heb ik al bijna een halfvolle tank. Dacht naar aanleiding van dit bericht laat ik eens kijken wat dat zou kosten als het een abonnement zou zijn op dit traject dan zou het vast veel aantrekkelijker worden... kom je uit op een maandbedrag van 407 euro.
Zelfs wanneer je nooit thuis werkt en elke dag naar die locatie toe moet loont het nauwelijks, want je bent jaarlijks 4884 euro kwijt (of 5186 euro met 6.2% verhoging). Daarvoor gooi je bijna 49 keer de tank helemaal vol en kan je +- 40.000 km vrij reizen wanneer je dat wil, waarnaartoe je dat wil.
Dan zou je het e.e.a. nog iets moeten schuiven door de afschrijving van de auto en reparaties natuurlijk maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat je voor dit bedrag ook gewoon een klein cheap-ass autotje kan leasen
Die zijn onderwegquote:Op zaterdag 8 november 2025 12:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
En wat doe je met het vervoer van goederen. Ook met de taxi?
Files voor iedereen? Ook voor de busreizigers, of krijgen die een busbaan? Bijvoorbeeld op het asfalt wat over de rails heen gaat? Speciale slaapbussen voor de lange afstanden? Of moeten dat ook allemaal staanplaatsen worden? En overal landingsplaatsen voor helikopters van de rijken? Het zou leuk zijn als je even onderweg naar je werk een dutje kon doen, maar dan heb je een chauffeur of een Mercedes S-klasse nodig.quote:
Veel werkgevers vergoeden OV ook 100%, misschien dat het daarom aantrekkelijk is. Hoe dan ook, mensen die met de trein gaan naar werk zijn allemaal van diezelfde sneue vouwfiets typetjes.quote:Op zaterdag 8 november 2025 14:23 schreef TwenteFC het volgende:
Was mij al opgevallen die ene keer dat ik de trein overweeg een retourtje meer dan 40 euro zou kosten, daarvoor heb ik al bijna een halfvolle tank. Dacht naar aanleiding van dit bericht laat ik eens kijken wat dat zou kosten als het een abonnement zou zijn op dit traject dan zou het vast veel aantrekkelijker worden... kom je uit op een maandbedrag van 407 euro, en dan zou ik daarbovenop nog een kaartje/abonnement moeten kopen voor de bus.
Zelfs wanneer je nooit thuis werkt en elke dag naar die locatie toe moet loont het nauwelijks, want je bent jaarlijks 4884 euro kwijt (of 5186 euro met 6.2% verhoging). Daarvoor gooi je bijna 49 keer de tank helemaal vol en kan je +- 40.000 km vrij reizen wanneer je dat wil, waarnaartoe je dat wil.
Dan zou je het e.e.a. nog iets moeten schuiven door de afschrijving van de auto en reparaties natuurlijk maar aan de andere kant zou het mij niet verbazen dat je voor dit bedrag ook gewoon een klein cheap-ass autotje kan leasen
Dit is een inclusieve file. Niemand wordt uitgezonderd, dus lekker met zijn allen in de polonaisequote:Op zaterdag 8 november 2025 21:36 schreef SymbolicFrank het volgende:
Files voor iedereen? Ook voor de busreizigers, of krijgen die een busbaan?
quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Een bus rijdt van waar je niet wil vertrekken naar waar je niet wil aankomen terwijl een taxi je ophaalt en wegbrengt waar nodig met mogelijke mutaties onderweg. OV kan niet concurreren met zelfrijdende taxi's op termijn.
Goed OV maar daar ontbreekt het helaas aan. Mensen in de Randstad hebben geen idee hoe slecht het in de provincies geregeld is waar talloze buslijnen verdwenen zijn. Als je in een of ander dorp woont waar een maal in de twee uur een bus komt, ben je zonder auto gezien.quote:Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto. Een auto is gewoon luxe, en in de file staan een luxe probleem. Er zijn zat manieren om snel en efficient van A naar B te komen, de meeste mensen zijn gewoon te verwend en willen percé van deur tot deur in het gemak van hun eigen auto zitten. God forbid dat je een stukje moet lopen zeg.
Hoe kun je nu winst maken als je geld uitgeeft aan zulke onbelangrijke zaken?quote:Op zondag 9 november 2025 14:34 schreef Twiitch het volgende:
De enige keren dat ik nog in een trein stap is wanneer ik voor werk in de Randstad moet zijn en daarvoor heb ik een business card dus het zal mij een worst wezen. Merk wel dat de intercity treinen alsmaar viezer lijken te worden dus misschien moeten ze ook wat meer schoonmakers in dienst nemen. Ik snap dat een openbaar toilet in een bewegende trein moeilijk schoon te houden is maar ik zou deze toch niet moeten ruiken wanneer ik erlangs loop.
Hoezo is de infra niet toerijkend voor de groei in Europa...quote:
Een luxesysteem wat je minder snel van A naar B bent en daarom luxe genoemd wordt; ja dat is logisch.quote:Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto. Een auto is gewoon luxe, en in de file staan een luxe probleem. Er zijn zat manieren om snel en efficient van A naar B te komen, de meeste mensen zijn gewoon te verwend en willen percé van deur tot deur in het gemak van hun eigen auto zitten. God forbid dat je een stukje moet lopen zeg.
Rijbewijsloze gespot.quote:Op zondag 9 november 2025 13:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Goed OV brengt je 10 van de 10 keer sneller op je bestemming dan een auto.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |