abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 november 2025 @ 16:43:49 #1
65846 Bocaj
47th President.
pi_219199834
Treinkaartje opnieuw flink duurder, maar minder dan gevreesd.


quote:
Een reis met de trein wordt volgend jaar opnieuw flink duurder. NS verhoogt de prijzen van treinkaartjes gemiddeld met 6,52 procent. Die stijging is ongeveer gelijk aan die van dit jaar. Maar het is wel de helft minder dan werd gevreesd.

Deze zomer schreef demissionair staatssecretaris Aartsen nog in een brief aan de Tweede Kamer dat het treinkaartje bij NS tot wel 9 procent duurder kan worden. NS zegt zelf dat een verhoging tot 12 procent op tafel lag.

Dat komt doordat NS de prijs van een treinkaartje de afgelopen vier jaar minder hard liet stijgen dan de inflatie. Die verhoging werd twee keer afgewend door een bijdrage vanuit het ministerie. Daar was voor 2026 alleen geen meerderheid in de Tweede Kamer meer voor.

Om een extreme prijsverhoging te voorkomen had NS zelf weinig financiële middelen. Het vervoersbedrijf zit al jaren in de rode cijfers, omdat het aantal reizigers nog altijd niet terug is op het niveau voor de coronacrisis. Dat komt doordat forensen vaker thuiswerken.

Uitsmeren
Besloten is nu om de hoge inflatie uit de energiecrisis over vier jaar uit te smeren. "De prijsverhoging is daardoor hoger dan we hadden gewild, maar wel een stuk lager dan eerder gevreesd", zegt commercieel directeur Bertien van Baak.

In de prijsverhoging van 6,52 procent zit de verwachte inflatie van volgend jaar van 2,3 procent verwerkt. Daar komt nog 3,05 procent bij van de prijsverhoging die eerder werd uitgesteld, plus nog 1,17 procent van de inflatieverhoging die nog niet is doorgevoerd.

Het verlieslijdende NS zegt dat de prijzen omhoog moeten om de kosten te kunnen blijven betalen. De lonen van onder meer machinisten en conducteurs maakt 43 procent uit van de kosten. In augustus bereikte NS na een serie stakingen een akkoord met de vakbonden over een nieuwe cao. Komend jaar krijgen medewerkers er 3,5 procent bij.

Daarnaast betaalt NS een vergoeding om op het spoor en op de hogesnelheidslijn te mogen rijden. En wil het bedrijf investeren in nieuwe dubbeldekkertreinen.

Uitcheck vergeten
Om de kosten onder controle te houden stopt NS met het abonnement waarmee reizigers de hele dag met korting de trein kunnen nemen. Ook het abonnement om in het weekend met korting te reizen wordt gestaakt.

Verder wordt het huren van een OV-fiets met 4,80 euro per dag 15 cent duurder. Ook verhoogt NS de prijs van een vergeten check-out van 20 euro naar 33,30 euro. Reizigers die een vergeten check-out niet terugvragen, zijn daardoor meer kwijt.

Wie graag bij NS eerste klas rijdt is volgend jaar ook duurder uit. Die prijs gaat met de jaarwisseling meer omhoog dan een gewoon kaartje. In het weekend wordt het verschil tussen eerste en tweede klas juist kleiner.

Om de trein betaalbaar te houden voor gezinnen blijft de prijs van een abonnement waarmee kinderen tot en met 11 jaar gratis kunnen meereizen met een volwassene gelijk. Dat geldt ook voor de prijs van 2,50 euro voor een Railrunner-kaartje, waarmee kinderen een dag onbeperkt kunnen reizen.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:45:07 #2
65846 Bocaj
47th President.
pi_219199844
Sodemieters.
Kutkranttrein.
pi_219199895
Nog effe en een limousine met privéchauffeur en champagne met toast met zalm en kaviaar is goedkoper voor een retourtje dan een stinkende tweede klasse waar net iemand zijn halve liter Schultenbräu op de grond heeft geflikkerd.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:55:18 #4
65846 Bocaj
47th President.
pi_219199916
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:51 schreef Saekerhett het volgende:
Nog effe en een limousine met privéchauffeur en champagne met toast met zalm en kaviaar is goedkoper voor een retourtje dan een stinkende tweede klasse waar net iemand zijn halve liter Schultenbräu op de grond heeft geflikkerd.
Of een meisje wier honT ziek werd en ging overgeven in het gangpad.
Iedereen loopt daarin te 'dansen'. (Ze heeft er maar een tijdschrift overheen gelegd.)
later weggelopen.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:56:08 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219199922
We mogen weer *O* :

Huilen dan.
pi_219199928
De titel van de NOS is wel lachwekkend. Het is de grootste stijging in een lange tijd. Ja, ook iets lager dan gevreesd werd.

quote:
NS verhoogt prijzen treinkaartjes in 2026, grootste stijging sinds jaren
Treinkaartjes en de meeste abonnementen van de NS worden vanaf 1 januari gemiddeld 6,5 procent duurder, dat is de grootste stijging in jaren. Eerder dreigden kaartjes ongeveer 12 procent duurder te worden. Maar de NS heeft in overleg met het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat (I&W) besloten een deel van die prijsstijging over de komende vier jaar te verspreiden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)inds-jaren~a0611dd6/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219199954
Een avond Amsterdam is met de auto goedkoper met parkeren bij de Overtoom dan een retour met de trein en in de auto heb ik niet de optionele functie lastig gevallen worden door bontkraagjes _O_
pi_219199980
Rob Jetten effect _O_
  woensdag 5 november 2025 @ 17:08:10 #9
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219200010
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:00 schreef Aberkullie het volgende:
Een avond Amsterdam is met de auto goedkoper met parkeren bij de Overtoom dan een retour met de trein en in de auto heb ik niet de optionele functie lastig gevallen worden door bontkraagjes _O_
Maar is niet woke.
Huilen dan.
  woensdag 5 november 2025 @ 17:10:52 #10
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219200018
Je kunt jezelf beter schminken en dan zonder kaartje naar je bestemming.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219200021
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Maar is niet woke.
Ik heb een vriendin van niet westerse afkomst die weleens meerijdt
  woensdag 5 november 2025 @ 17:14:02 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219200033
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:11 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik heb een vriendin van niet westerse afkomst die weleens meerijdt
Totdat dat in een EV plaatsvindt (géén Tesla) is het niet woke.
Huilen dan.
  woensdag 5 november 2025 @ 17:16:51 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_219200043
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Totdat dat in een EV plaatsvindt (géén Tesla) is het niet woke.
De EV moet wel zijn opgeladen met groene stroom anders is het niet woke.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_219200044
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:14 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Totdat dat in een EV plaatsvindt (géén Tesla) is het niet woke.
KUTzooi waarom pak je mij ALLE pleziertjes af
pi_219200062
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
KUTzooi waarom pak je mij ALLE pleziertjes af
Seksistische krachttermen zijn ook niet woke :{w
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 5 november 2025 @ 17:24:16 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_219200079
Met de trein in Nederland :')
pi_219200084
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:03 schreef GezondRechts het volgende:
Rob Jetten effect _O_
Je bent toch wel echt tergend achterlijk als je dit serieus meent.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219200086
Verder mag Wouter Koolmees eeuwig op een legoblokje trappen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219200096
Ondersteuning om te kunnen reizen moet eigenlijk gratis beschikbaar zijn.
pi_219200102
ze zijn vooral bezig met mensen uit de trein te jagen, met hoe alles nu gaat is het volgens mij wachten tot alles implodeert
  woensdag 5 november 2025 @ 17:28:56 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219200113
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:16 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
KUTzooi waarom pak je mij ALLE pleziertjes af
Wie WOKE wil zijn moet LIJDEN.
Huilen dan.
  Forum Admin woensdag 5 november 2025 @ 17:30:04 #22
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219200117
Lekker gewerkt jongens. Nog meer files!
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219200137
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:30 schreef Straatcommando. het volgende:
Lekker gewerkt jongens. Nog meer files!
Het leger inzetten om onze infrastructuur weer op orde te krijgen! Straatcommandos!
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin woensdag 5 november 2025 @ 17:33:35 #24
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219200141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Het leger inzetten om onze infrastructuur weer op orde te krijgen! Straatcommandos!
Ik heb wel een neef die ons kan helpen, Spoorcommando.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219200142
quote:
8s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wie WOKE wil zijn moet LIJDEN.
Niet te verwarren met Leiden. Die zijn niet woke.
"Pools are perfect for holding water"
pi_219200154
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb wel een neef die ons kan helpen, Spoorcommando.
Kan hij dan ook dit forum weer een beetje op orde brengen?

:*
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin woensdag 5 november 2025 @ 18:04:42 #27
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219200314
quote:
16s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:34 schreef probeer het volgende:

[..]
Kan hij dan ook dit forum weer een beetje op orde brengen?

:*
Hij vraagt 6.5 procent extra dus ik denk het niet
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 5 november 2025 @ 18:20:48 #28
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_219200433
Minder reizigers -> hogere prijzen -> minder reizigers -> hogere prijzen -> minder reizigers -> hogere prijzen minder reizigers -> hogere prijzen

Hoe lang zou het duren voordat iemand bij de NS het verband door heeft?

De kutkwaliteit en onveiligheid in de trein helpen natuurlijk ook niet mee.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_219200442
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:33 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik heb wel een neef die ons kan helpen, Spoorcommando.
@Socios ??
pi_219200444
Een betrouwbaar, veilig, comfortabel, en betaalbaar openbaar vervoer bespaart tijd, en dus geld, op zowel het spoor als de weg. Helaas heeft de overheid al jaren geen deugdelijke langetermijnsvisie meer op dit gebied (en heel veel andere beleidsterreinen), waardoor het wel zal blijven hangen in reactionair managen met periodieke prijsverhogingen totdat de trein uiteindelijk nog hoofdzakelijk wordt bevolkt door zwartrijdende broccoli's.
pi_219200523
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:03 schreef GezondRechts het volgende:
Rob Jetten effect _O_
Sorry maar het Kabinet Schoof-Wilders heeft dit bedacht.
Niet dat ik het er niet mee eens ben.
Gaat gewoon met de inflatie mee. De reizigers zijn ook tussen de 10 en 14% meer gaan verdienen. Gemiddeld
Wie dit leest is gek
pi_219203964
De overheid moet haar handen er gewoon van af trekken. Dus de NS zelf de prijzen laten bepalen én marktwerking toestaan op het spoor.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219203968
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 06:40 schreef TAmaru het volgende:
De overheid moet haar handen er gewoon van af trekken. Dus de NS zelf de prijzen laten bepalen én marktwerking toestaan op het spoor.
Ja dat werkt prima zoals met de zorgverzekering maar niet heus
pi_219203970
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 06:42 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja dat werkt prima zoals met de zorgverzekering maar niet heus
Met de zorgverzekering moeten ze dat ook gewoon doen. Daar is nu feitelijk geen echte marktwerking.

De kosten zijn te hoog en de staat moet ophouden dit te betalen van ons belastinggeld.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
pi_219203989
Regering: we moeten aan het milieu denken dus meer mensen moeten het OV pakken in plaats van de auto.
NS: wij gaan kortere treinen inzetten en maken de kaartjes flink duurder.
Regering: minder mensen pakken de trein! Hoe kan dat nou? Zo halen wij onze klimaatdoelen niet.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_219203999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 06:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Met de zorgverzekering moeten ze dat ook gewoon doen. Daar is nu feitelijk geen echte marktwerking.

De kosten zijn te hoog en de staat moet ophouden dit te betalen van ons belastinggeld.
Geen marktwerking?
Ik zie toch diverse aanbieden
En wie gaat dat betalen als de staat er zijn handen van af haalt(ik weet bijna jou antwoord wel maar vraag het toch)?
pi_219204089
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 07:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Geen marktwerking?
Ik zie toch diverse aanbieden
En wie gaat dat betalen als de staat er zijn handen van af haalt(ik weet bijna jou antwoord wel maar vraag het toch)?
Marktwerking in de zorg bestaat niet omdat de overheid de prijzen laag houdt, de prijzen van de verzekeringen heel dichtbij elkaar zitten en de basispakketten door de overheid vastgelegd zijn. Bovendien geldt er een acceptatieplicht en is de premie gelijk voor iedere verzekerde, onafhankelijk van gezondheid, geslacht, leeftijd, risicovolle gewoontes, etc.

Uiteindelijk heb je als consument dus de keuze tussen een stuk of 25 (?) verschillende namen, die allemaal vrijwel hetzelfde aanbieden, met een kleine uitzondering daargelaten.

Als de staat zich er niet meer mee bemoeit, gaat de consument zelf bepalen wat ze wil. M.a.w. wel of niet een zorgverzekering nemen, bepalen wat er verzekerd wordt en wat niet, zelf een pakket en dekking bepalen, zelf een eigen risico vaststellen, etc. De consument gaat daar dan ook zelf voor betalen, maar dat is dus geen verplichting.

Bij het OV is het hetzelfde verhaal. De gebruiker betaalt.
The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money
  donderdag 6 november 2025 @ 08:02:27 #38
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219204225
Overheid zal moeten bijspringen als ze meer mensen in de trein willen krijgen want telkens duurder maken werkt averechts.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219211101
quote:
Met z’n tweeën een retourtje Utrecht-Groningen is straks goedkoper met een huurauto dan met de trein
De NS wil de treinkaartjes volgend jaar met 6,5 procent gemiddeld verhogen. Prijst de vervoerder zichzelf uit de markt? Een huurauto kan al snel voordeliger zijn als je met twee of meer mensen reist.

Reizen met de trein is zonder kortingskaarten zo duur geworden dat een huurauto – al dan niet nieuw – goedkoper is zodra je met twee of meer personen reist. Op dit moment kost een retour Utrecht-Groningen 61,20 euro. Tel daar de 6,5 procent prijsverhoging bij op en het tripje kost 65,18 euro per persoon.

Wie met z’n tweeën het tripje naar Groningen maakt, is aan de trein dik 130 euro kwijt. En voor dat geld is ook een auto te huren, inclusief brandstof en verzekering. Via autoplatform SnappCar, waar particulieren hun auto verhuren, is een retourtje Groningen met een Citroën C3 te regelen voor 110 euro.

Het kan nog goedkoper: in Utrecht rijdt een Chevrolet Spark op spotgoedkope lpg. De huur via SnappCar inclusief 18 euro autogas komt op 69 euro. Dat komt in de buurt van de prijs van één treinretourtje.

Huurauto
Maar ook een huurauto bij een bedrijf, inclusief alle verzekeringen, verslaat de trein qua prijs. Een auto zoals de VW Up is bij Sunny Cars voor 78 euro te huur. Er wordt voor 36 euro aan benzine verreden, dus voor 114 euro is een retour Utrecht-Groningen te doen. Met z’n tweeën is dat goedkoper dan reizen met de NS.

„Als je met twee, drie of vier mensen dergelijke afstanden met de trein aflegt, dan loont het om naar deelauto’s en dergelijke te kijken als alternatief voor de trein”, zegt hoogleraar Bert van Wee van de TU Delft.
„Voor de incidentele reiziger is deze prijsverhoging geen reclame. Daar schrik je van. Als je deze prijzen ziet, ga je niet denken: dat doe ik nog een keer. Voor deze groep prijst NS zichzelf echt uit de markt”, zegt Hildebrand van Kuijeren van Treinreiziger.nl.

NS kampt nog steeds met minder reizigers dan voor corona. De forse prijsverhoging gaat niet helpen om mensen weer in de trein te krijgen, stellen zowel reizigersorganisatie Rover als Natuur & Milieu.

Sterker nog, minder mensen zullen de trein pakken. „Met elke procent prijsverhoging wordt er 0,4 tot 0,5 procent minder gebruik van de trein gemaakt”, zegt hoogleraar transportbeleid Bert van Wee.
„Slechts een klein deel van die vraaguitval is van mensen die nu met de auto gaan. Het zijn vooral mensen die door de hogere prijzen minder vaak of minder ver met de trein gaan. Er komt per saldo dus toch meer geld in het laatje bij de NS, want ze hebben 1 procent meer inkomsten per reiziger en een half procent minder reizigers.’’
https://www.ad.nl/economi(...)t-de-trein~a7b49fc3/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219211107
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:03 schreef GezondRechts het volgende:
Rob Jetten effect _O_
Rob jetten doet niks.
Het is toch zijn dingetje? Zaken voor het klimaat?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219211112
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 08:02 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Overheid zal moeten bijspringen als ze meer mensen in de trein willen krijgen want telkens duurder maken werkt averechts.
Nationaliseren die zooi.
We zien dat privatisering werkt...

Gaat compleet nergens over dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219211595
Echt, dat flutbedrijf knijpt de reiziger nog verder uit.

En ipv dat de eindverantwoordelijke, Koolmees, hier iets aan gaat doen, gaat ipv even verkenner spelen...
:')

Dat geeft al aan dat zijn baan ook geen reet voorstelt...

Dat hier geen vragen over worden gesteld.
Ongelooflijk, ben je van de baantjescarroussel gesprongen, pik je toch nog een rondje mee...
  vrijdag 7 november 2025 @ 10:09:43 #43
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_219212423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 01:10 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Nationaliseren die zooi.
We zien dat privatisering werkt...

Gaat compleet nergens over dit.
Hoe kan je de NS nationaliseren als de Staat al 100% van de aandelen heeft.... En van Prorail...
The more debt, the better
pi_219212593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 10:09 schreef flyguy het volgende:

[..]
Hoe kan je de NS nationaliseren als de Staat al 100% van de aandelen heeft.... En van Prorail...
Alsnog is het een Commerciele organisatie. De staat heeft geen volledige controle.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219212742
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De titel van de NOS is wel lachwekkend. Het is de grootste stijging in een lange tijd. Ja, ook iets lager dan gevreesd werd.
[..]

Je kunt op duizenden manieren met woorden spelen om een bepaalde boodschap over te brengen: om iets groter of juist kleiner te maken, legitiem of niet legitiem te laten overkomen etc. Journalisten zijn 'maar' mensen die gevormd zijn door hun eigen omgeving. Hun wereldbeeld is vaak duidelijk terug te zien in de artikelen die ze schrijven, en zelfs de keuze van de mensen die ze citeren wordt vaak mede bepaald door dat wereldbeeld.

Alles is subjectief: van een artikel over gemeentelijke politiek en afval in het straatbeeld, tot berichten over stijgende treinkaartprijzen of internationale conflicten.

Als ik Gabi Verberg van de NOS en Chen Weihua van China Daily over het conflict in Oekraïne zou laten rapporteren, krijg ik twee totaal verschillende koppen, woordkeuzes, mensen die ze citeren, artikelen en conclusies over de oorzaken van dat conflict. De eerste is een blanke vrouw, opgegroeid en gevormd in Nederland, maar sterk beïnvloed door het Amerikaanse denken, omdat ze vooral Engelstalige denkers en denktanks volgt. De tweede is een Aziatische man, diep gevormd door de Chinese politieke denktraditie en de ervaringen van de afgelopen decennia, en sterk beïnvloed door Chinese journalisten en politici.

[ Bericht 4% gewijzigd door Peppert op 07-11-2025 11:02:27 ]
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:00:31 #46
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212803
De analyse duurderdere kaartje--> minde reizigers --> verlies --> herhaal is partieel onjuist.
Het schijnt dat juist de hoger opgeleide reiziger het laat afweten sinds corona omdat deze is gaan thuiswerken, het is niet perse een geld issue. Er is gewoon vraag uitval.

Link kan ik niet posten, maar het staat in de T.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 7 november 2025 @ 11:00:53 #47
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_219212805
Overigens is het OV ook schofterig duur.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_219212854
quote:
Wie met z’n tweeën het tripje naar Groningen maakt, is aan de trein dik 130 euro kwijt. En voor dat geld is ook een auto te huren, inclusief brandstof en verzekering. Via autoplatform SnappCar, waar particulieren hun auto verhuren, is een retourtje Groningen met een Citroën C3 te regelen voor 110 euro.

Het kan nog goedkoper: in Utrecht rijdt een Chevrolet Spark op spotgoedkope lpg. De huur via SnappCar inclusief 18 euro autogas komt op 69 euro. Dat komt in de buurt van de prijs van één treinretourtje.
En dit betreft dan nog voorbeelden van huurauto's omdat de betreffende journalist er voor dit stukje blijkbaar vanuit moest gaan dat de reiziger er geen heeft. Als je zoals zo veel mensen wel gewoon een auto voor de deur hebt staan is er al heel lang zelden een financiele reden om toch met de trein te gaan, ook al is de bestemming niet heel ver weg en ga je naar een stad waar parkeren duur is.
pi_219212859
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
De titel van de NOS is wel lachwekkend. Het is de grootste stijging in een lange tijd. Ja, ook iets lager dan gevreesd werd.
[..]

Die doorzichtige werkwijze wordt al jaren gehanteerd. Eerst dreigen met 20% kostenstijging, en dan 10% ´korting´ geven en vertellen hoe goed je wel niet bent want het had veel erger kunnen zijn als ´insert minister´ daar niet even voor was gaan liggen :')
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219212877
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2025 11:08 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
En dit betreft dan nog voorbeelden van huurauto's omdat de betreffende journalist er voor dit stukje blijkbaar vanuit moest gaan dat de reiziger er geen heeft. Als je zoals zo veel mensen wel gewoon een auto voor de deur hebt staan is er al heel lang zelden een financiele reden om toch met de trein te gaan, ook al is de bestemming niet heel ver weg en ga je naar een stad waar parkeren duur is.
Dit ja, benzine en parkeerkosten (aan de rand van een grotere stad) zijn vaak een stuk voordeliger dan met de trein gaan. En dan tel ik niet eens het comfort, veiligheid etc wat er bij komt kijken. Bizar deze prijzen.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')