Er zal een partij electorale zelfmoord moeten plegen: cda, d66 of vvdquote:Op woensdag 5 november 2025 16:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het CDA dat nooit doen.
Wassen neusquote:Op woensdag 5 november 2025 15:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Al die aandacht voor migratie vind ik echt onzin met het Europese Migratiepact in het verschiet. Er zijn belangrijkere zaken die aandacht verdienen.
ik zie CDA als grootste kanshebber hieropquote:Op woensdag 5 november 2025 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zal een partij electorale zelfmoord moeten plegen: cda, d66 of vvd
Ik denk dat deze coalitie de enige is die door drie van de potentieel deelnemende coalitiepartners positief benoemd is.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
JA21 wil met de PVV. Uiteraard, lekker constructief ook. Met CDA, VVD en BBB erbij. Die smaak hebben we de vorige keer nog niet gehad.
En in het vet gedrukte zit de kern waarom D66 dus zelfmoord pleegt in een kabinet over rechts. Er gaat niets van het programma van D66 bereikt worden in een kabinet met CDA/VVD/JA21. Stilstand of (vanuit het perspectief van de D66 kiezer) achteruitgang dat zijn de keuzes die een rechts kabinet Jetten gaat opleveren. Geen huizenbouw, geen duurzaamheid/energietransitie, geen onderwijs-innovaties.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die afstraffing ben ik niet zo bang voor, dan wordt GLPvdA misschien eindelijk eens de grootste. Sowieso moet je nooit gaan formeren met de volgende verkiezingen in je achterhoofd. Verkiezingen en zetels zijn een middel om wat te bereiken als politieke partij, geen doel.
Eigenlijk had Jetten natuurlijk gewoon Dijkhof moeten vragen, laat Yeşilgöz maar aan Dijkhof van VON uitleggen waarom ze het hier niet mee eens is: https://vooronsnederland.(...)c=OTIzODcyNSM1OTA%3D
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.quote:Currently, the six largest emitters of total greenhouse gas emissions are China, the United States of America, India, the European Union, the Russian Federation and Indonesia. Of these six, the EU was the only one to actually decrease emissions in 2024. Emissions decreased by 2.1 per cent.
Dan gaat Eerdmans toch lekker met Geert, Dilan en Caroline in een rechts minderheidskabinet Nederland nog verder de prut in helpen?quote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.
Verwacht jij een minderheidskabinet D66, CDA, GLPvdA dan? Want anders zie ik dat niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ik zie CDA als grootste kanshebber hierop
Er wordt verwacht dat China over een paar jaar daar een piek in bereikt en zij ook gaan dalenquote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.
Gelijk wegsturen met een MvW, rechts heeft zijn meerderheid verloren deze verkiezingen.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan gaat Eerdmans toch lekker met Geert, Dilan en Caroline in een rechts minderheidskabinet Nederland nog verder de prut in helpen?
Nee ik bedoel dat ik Bontenbal het meest toedicht om zijn principes wat betreft Wilders aan de kant te zetten zodat hij mee kan regerenquote:Op woensdag 5 november 2025 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht jij een minderheidskabinet D66, CDA, GLPvdA dan? Want anders zie ik dat niet.
Doe kans lijkt me minder dan 0%, eerlijk gezegd. De kans op een kabinet CDA en alles links daarvan is dan nog groter.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ik Bontenbal het meest toedicht om zijn principes wat betreft Wilders aan de kant te zetten zodat hij mee kan regeren
Nja 1 van die drie moet gaan schuiven. Anders beginnen we het nieuwe jaar weer met verkiezingen. Misschien dat Wilders daar wel nieuwe energie van krijgtquote:Op woensdag 5 november 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe kans lijkt me minder dan 0%, eerlijk gezegd. De kans op een kabinet CDA en alles links daarvan is dan nog groter.
Het CDA heeft die zelfmoord al gepleegd onder Verhagen, ik zie het echt niet nog een keer gebeuren. Dat zat daar zo diep.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ik zie CDA als grootste kanshebber hierop
Rob 70 - Dilan 30quote:Op woensdag 5 november 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja 1 van die drie moet gaan schuiven. Anders beginnen we het nieuwe jaar weer met verkiezingen. Misschien dat Wilders daar wel nieuwe energie van krijgt
CDA hoeft nou net niks. Ook VVD en D66 blokkeren PVV, PVV heeft maar 46 zetels aan partijen die met hem willen regeren (incl de idioten van FvD waar zelfs Wilders niet mee wil), dus daar naar kijken is totaal onlogisch.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja 1 van die drie moet gaan schuiven. Anders beginnen we het nieuwe jaar weer met verkiezingen. Misschien dat Wilders daar wel nieuwe energie van krijgt
Zijn achterban vindt in grote meerderheid zowel de GLPvdA als de JA21 optie prima. Henri zit in een relatieve luxepositie. Gewoon afwachten welke optie zijn CDA het beste pakket biedt, of welke er uberhaupt over blijft.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA hoeft nou net niks. Ook VVD en D66 blokkeren PVV, PVV heeft maar 46 zetels aan partijen die met hem willen regeren (incl de idioten van FvD waar zelfs Wilders niet mee wil), dus daar naar kijken is totaal onlogisch.
Verder zit CDA comfortabel midden tussen D66 en VVD, werken ze ook altijd prima samen met GLPvdA. Echt schuiven hoeven zij juist niet.
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn achterban vindt in grote meerderheid zowel de GLPvdA als de JA21 optie prima. Henri zit in een relatieve luxepositie. Gewoon afwachten welke optie zijn CDA het beste pakket biedt, of welke er uberhaupt over blijft.
Het CDA zit idd gebakken.
Dat kan zeker, maar gezien zijn brief aan Wouter, doet hij dat dus niet. En laat hij het vooralsnog dus eerst bij die eerdergenoemde 4.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.
Klopt, maar dat is ook net iets meer risicovol. Het is duidelijk dat Bontenbal gewoon eerst de kat uit de boom gaat kijken. Hij is ook maar partij nr 5, dus zo gek is dat nu ook weer niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.
Jesse zal dan inderdaad liever zijn kiezers terug willen (en ook krijgen, wanneer Rob 1 zo snel faalt).quote:Op woensdag 5 november 2025 17:35 schreef -XOR- het volgende:
Dan wordt het JA21, die stappen na 3 maand uit het kabinet om een of andere futiliteit. GLPvdA wordt als gedoogpartner gevraagd, Klaver weigert en bij de VVD worden ze woest.
Jett 1quote:Op woensdag 5 november 2025 17:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Jesse zal dan inderdaad liever zijn kiezers terug willen (en ook krijgen, wanneer Rob 1 zo snel faalt).
Dezelfde situatie deed zich afgelopen kabinet ook voor: VVD vroeg van PvdAGL garantie voor steunpakketten aan Oekraine als PVV ze een mes in de rug zou steken. Daarop zei Timmermans: "Ja, dat is goed, maar dan treedt het kabinet wel af". Waren ze woest over bij de VVD.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Jesse zal dan inderdaad liever zijn kiezers terug willen (en ook krijgen, wanneer Rob 1 zo snel faalt).
Een woeste Dilan. Oh als ik toch ergens eens een vlieg op de muur mocht zijn ..quote:Op woensdag 5 november 2025 17:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dezelfde situatie deed zich afgelopen kabinet ook voor: VVD vroeg van PvdAGL garantie voor steunpakketten aan Oekraine als PVV ze een mes in de rug zou steken. Daarop zei Timmermans: "Ja, dat is goed, maar dan treedt het kabinet wel af". Waren ze woest over bij de VVD.
Is dit zoiets als de vraag stellen waarom wij mensen überhaupt nog goed moeten behandelen als Trump en vele anderen het ook niet doen.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dit is de vraag stellen waarom je in je eentje een zwembad gaat proberen te legen met een emmertje water terwijl allerlei anderen er met veel krachtigere waterjets er juist water inpompen. Overstromen ga je niet voorkomen met dat emmertje.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is dit zoiets als de vraag stellen waarom wij mensen nog goed moeten behandelen als Trump en vele anderen het ook niet doen.
Woordspelletjes, we kennnen en kunnen het.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik wil het niet bagatelliseren, maar doe het toch...
De psychische schade valt niet financieel te vergoeden. Waarschijnlijk heeft de nu opgroeiende jeugd er deels hun hele leven last van.
Omdat, als niemand begint met klimaatmaatregelen, er sowieso niemand iets gaat doen.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dit is de vraag stellen waarom je in je eentje een zwembad gaat proberen te legen met een emmertje water terwijl allerlei anderen er met veel krachtigere waterjets er juist water inpompen. Overstromen ga je niet voorkomen met dat emmertje.
Prima maar doe dat dan op een niveau die onze economie niet op een steeds verdere achterstand zet van degenen die er geen fuck om geven. Dat is het punt, niet onze economie vernielen enkel om het goede voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat, als niemand begint met klimaatmaatregelen, er sowieso niemand iets gaat doen.
'Iemand moet het goede voorbeeld geven' plus 'niet geschoten altijd mis'.
En de stikstof aanpak? Of zal Ja21 dat wel helemaal loslaten zodat de veestapel gehalveerd kan worden?quote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Jeetje, Klaver pas op de 5de plekquote:Op woensdag 5 november 2025 17:20 schreef Koffieplanter het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-kiezers-achter-zich
Zou Dilan hier nog implicaties en conclusies aan verbinden? Natuurlijk niet.
Ik had t nog veel vreemder gevonden als zij burgermeester was geworden. Die hoort er wat normaler/neutraler uit te zien.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb helemaal niks met die nummer 2 hoofddoekjesvrouw van de PvdA, maar ik vind het wel vreemd dat tot tweemaal toe er van alles uitlekt.
Dat hoofddoekje is het probleem niet, maar een burgemeester van Delft met een Brabants accent kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had t nog veel vreemder gevonden als zij burgermeester was geworden. Die hoort er wat normaler/neutraler uit te zien.
Ze is overgens GL en niet PvdA.
Dat ook. Een burgermeester met enorm kruis om de nek heb ik ook niet gezien in de recente geschiedenis.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had t nog veel vreemder gevonden als zij burgermeester was geworden. Die hoort er wat normaler/neutraler uit te zien.
Ze is overgens GL en niet PvdA.
Soms vraag je je af of ze niet net als Pjotr thuis komt te zitten met een burn out.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Een woeste Dilan. Oh als ik toch ergens eens een vlieg op de muur mocht zijn ..
Plus de zelfoverschatting, dat vind ik eigenlijk nog erger.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat hoofddoekje is het probleem niet, maar een burgemeester van Delft met een Brabants accent kan natuurlijk niet.
Dat! En waarom dan niet de hele lijst van sollicitanten op straat?quote:Op woensdag 5 november 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb helemaal niks met die nummer 2 hoofddoekjesvrouw van de PvdA, maar ik vind het wel vreemd dat tot tweemaal toe er van alles uitlekt.
Bontenbal wil over rechts. Dan zijn ze de derde partij. Over links is CDA de junior partner, minder belangrijk, minder relevante posten. En de inhoudelijke verschillen zijn dan minder groot. Over rechts landt het compromis bij CDA, over links bij D66.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat wordt sowieso niks dan.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Misschien komt er niet eens een coalitie en moet men voor alles meerderheden zoeken.
quote:Op woensdag 5 november 2025 17:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn achterban vindt in grote meerderheid zowel de GLPvdA als de JA21 optie prima. Henri zit in een relatieve luxepositie. Gewoon afwachten welke optie zijn CDA het beste pakket biedt, of welke er uberhaupt over blijft.
Het CDA zit idd gebakken.
"Rob, Dilan, Jesse, Joost .. Zoek het lekker uit, ik spreek 3 van jullie volgende week wel" - Henri, nu
Dat moet je die Bontebal toch wel nageven, hij is volledig consistent met wat hij in de campagne heeft laten zien.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n polariserende en ongemanierde schreeuwlelijk ergens burgemeester wordt.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Plus de zelfoverschatting, dat vind ik eigenlijk nog erger.
Huh? Vind haar geen polariserende en ongemanierde schreeuwlelijk, totaal niet, alleen compleet leidend aan zelfoverschatting en dus zelfreflectie missend dat ze uberhaupt dacht een kans te maken op een burgemeesterschap van Delft. En later Tilburg.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n polariserende en ongemanierde schreeuwlelijk ergens burgemeester wordt.
Met zijn toekomstvisie en oplossingen, ja, geweldig... NOTquote:
Dat kan natuurlijk prima. Woon en werk ook weer bijna 20 jaar in een Randstad-provincie met mijn zachte G. Niemand die er over valt/een probleem mee heeft.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat hoofddoekje is het probleem niet, maar een burgemeester van Delft met een Brabants accent kan natuurlijk niet.
Haha, jij neemt ook echt alles serieus, he?quote:Op woensdag 5 november 2025 20:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk prima. Woon en werk ook weer bijna 20 jaar in een Randstad-provincie met mijn zachte G. Niemand die er over valt/een probleem mee heeft.
Ja. Als ik het belangrijk vindquote:Op woensdag 5 november 2025 20:44 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Haha, jij neemt ook echt alles serieus, he?
Als je een voorbeeldfunctie geeft volgt de rest vanzelf. China laat ons vandaag de dag zien hoe je papier uit woestijnzand kunt maken. Je kunt best geld in duurzame vooruitgang steken en alvast over bescherming tegen de uitersten in droogte en watersnoodrampen denken. Daarnaast kun je prima helpen de grootste vervuilers financieel aan te pakken op landelijk of Europees niveau. Maar ja, daar hebben we rechts wel voor nodig om de eigen partijen te overtuigen van die noodzaak. Want als we lekker de boel stilleggen zoals Karremans schetste dan wordt er niet hard genoeg door politici gewerkt in de wil iets te doen.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dit is de vraag stellen waarom je in je eentje een zwembad gaat proberen te legen met een emmertje water terwijl allerlei anderen er met veel krachtigere waterjets er juist water inpompen. Overstromen ga je niet voorkomen met dat emmertje.
Woon al vanaf mijn jeugd in Friesland met een geboren Friese moeder, maar door een oprjochte frysk bin ik gjin echt frysk. Ben geboren in de randstad, daar blijf ik een boertje van buuten en ook nog drie jaar in Brabant, daar blijf ik dat stadswief..quote:Op woensdag 5 november 2025 20:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Als ik het belangrijk vind
Karremans? Dat is toch diegene die nu ruzie met China heeft om chips?quote:Op woensdag 5 november 2025 20:53 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je een voorbeeldfunctie geeft volgt de rest vanzelf. China laat ons vandaag de dag zien hoe je papier uit woestijnzand kunt maken. Je kunt best geld in duurzame vooruitgang steken en alvast over bescherming tegen de uitersten in droogte en watersnoodrampen denken. Daarnaast kun je prima helpen de grootste vervuilers financieel aan te pakken op landelijk of Europees niveau. Maar ja, daar hebben we rechts wel voor nodig om de eigen partijen te overtuigen van die noodzaak. Want als we lekker de boel stilleggen zoals Karremans schetste dan wordt er niet hard genoeg door politici gewerkt in de wil iets te doen.
Het valt niet altijd mee ergens geaccepteerd te worden inderdaad.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Woon al vanaf mijn jeugd in Friesland met een geboren Friese moeder, maar door een opjrochte frysk bin ik gjin echt frysk. Ben geboren in de randstad, daar blijf ik een boertje van buuten en ook nog drie jaar in Brabant, daar blijft ik dat stadswief..
Veel mensen kennelijk niet. Buitenlanders haten of xenofobie is trouwens van alle tijden.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het valt niet altijd mee ergens geaccepteerd te worden inderdaad.
Maar daar heb ik gelukkig geen last van momenteel. Ben erg blij met waar ik nu woon.
quote:
quote:
Ik wil hier nooit meer wegquote:
Tja, hoe kun je dan het ongenoegen van al die PVV-stemmers wegnemen? Dat is de vraag.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
Goed, dat was wel weer genoeg in de rubriek "waar wonen we fijn'.
Daar heb ik gewerkt, gelukkig binnen 9 maanden een andere baan gevonden in een andere plaats...quote:Op woensdag 5 november 2025 21:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Den Haag
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Maar ff serieus: wat een supertoffe stad met voor ieder wat wils is dit![]()
Kan ik mij voorstellen..quote:Op woensdag 5 november 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heb ik gewerkt, gelukkig binnen 9 maanden een andere baan gevonden in een andere plaats...
Niet, die mensen zijn chronisch ontevreden. Geef ze allemaal een villa en ze klagen dat een ander een mooier plekje heeft of een beter zwembad. Die mensen echt tevreden krijgen heb ik opgegeven, eerlijk gezegd. Ze moeten alleen in gaan zien dat de PVV geen oplossing biedt voor ook maar 1 van de zaken waar ze over klagen.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:16 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Tja, hoe kun je dan het ongenoegen van al die PVV-stemmers wegnemen? Dat is de vraag.
Maar op een of andere manier stemden ze vroeger geen PVV. Waren ze vroeger dan wel tevreden? Klaagden ze vroeger minder?quote:Op woensdag 5 november 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:
Niet, die mensen zijn chronisch ontevreden. Geef ze allemaal een villa en ze klagen dat een ander een mooier plekje heeft of een beter zwembad. Die mensen echt tevreden krijgen heb ik opgegeven, eerlijk gezegd. Ze moeten alleen in gaan zien dat de PVV geen oplossing biedt voor ook maar 1 van de zaken waar ze over klagen.
Ik niet. Supertoffe stadquote:
Ik weet niet of dat een juiste uitleg is. Eerder heb ik ze 'bang en boos' genoemd. Afgunst kan ook een rol spelen.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet, die mensen zijn chronisch ontevreden. Geef ze allemaal een villa en ze klagen dat een ander een mooier plekje heeft of een beter zwembad. Die mensen echt tevreden krijgen heb ik opgegeven, eerlijk gezegd. Ze moeten alleen in gaan zien dat de PVV geen oplossing biedt voor ook maar 1 van de zaken waar ze over klagen.
Wat was het probleem?quote:Op woensdag 5 november 2025 21:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Daar heb ik gewerkt, gelukkig binnen 9 maanden een andere baan gevonden in een andere plaats...
Er was geen PVVquote:Op woensdag 5 november 2025 21:22 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar op een of andere manier stemden ze vroeger geen PVV. Waren ze vroeger dan wel tevreden? Klaagden ze vroeger minder?
Ik bedoelde dat ik mij kan voorstellen dat Hanca zich er niet thuis voelt als bijbelvast christen burger.quote:
Ik ken de politieke geschiedenis, no worriesquote:Op woensdag 5 november 2025 21:27 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ken je politieke geschiedenis. CP met Janmaat.
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.quote:
Nou dan, PVV is toch een soort uitgroei van de CP?quote:Op woensdag 5 november 2025 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ken de politieke geschiedenis, no worries
Inmiddels bestaat de PVV al zo'n twintig jaar. En ondanks dat ze nu een flink aantal zetels verloren hebben, is de uitslag van de afgelopen verkiezingen op een na de beste uitslag die de PVV ooit gekregen heeft. Veel kiezers die nu PVV gestemd hebben, deden dat lang niet altijd.quote:
Ik snap prima dat je ongelukkig wordt van zo'n sfeer en houdingquote:Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.
Volgens mij waren het geen echte Hagenezen, maar de sfeer daar heeft mijn kijk op Den Haag echt wel verpest. Sorry.
Ook buiten dat gedrag waren ze daar verschrikkelijk gericht op statussymbolen, op laten zien hoe goed je het hebt en hoe goed je bent en meer gericht op ten koste van elkaar je omhoog werken dan op samenwerken, dat heb ik bij de 3 andere accountantskantoren waar ik gewerkt heb nooit meegemaakt. Leven om te werken was daar ook echt wel het motto, ik ben meer van andersom. En nu heel gelukkig in het veel rustigere Groningen, waar 'As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait' een mooi motto is.
Neequote:Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou dan, PVV is toch een soort uitgroei van de CP?
Dus? Ik begrijp niet wat je wil zeggen.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Inmiddels bestaat de PVV al zo'n twintig jaar. En ondanks dat ze nu een flink aantal zetels verloren hebben, is de uitslag van de afgelopen verkiezingen op een na de beste uitslag die de PVV ooit gekregen heeft. Veel kiezers die nu PVV gestemd hebben, deden dat lang niet altijd.
Je hebt op jouw werkplek jouw geloof zitten evangeliseren? (ik weet dat dat gewoon moet, he, juist uit datzelfde geloof, anders kom je niet in de hemel) Dan begrijp ik het wel een beetje.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.
Volgens mij waren het geen echte Hagenezen, maar de sfeer daar heeft mijn kijk op Den Haag echt wel verpest. Sorry.
Ook buiten dat gedrag waren ze daar verschrikkelijk gericht op statussymbolen, op laten zien hoe goed je het hebt en hoe goed je bent en meer gericht op ten koste van elkaar je omhoog werken dan op samenwerken, dat heb ik bij de 3 andere accountantskantoren waar ik gewerkt heb nooit meegemaakt. Leven om te werken was daar ook echt wel het motto, ik ben meer van andersom. En nu heel gelukkig in het veel rustigere Groningen, waar 'As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait' een mooi motto is.
Klopt, maar als je na het afgelopen kabinet nog PVV stemt, doe je dat niet omdat je echt oplossingen zoekt.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Inmiddels bestaat de PVV al zo'n twintig jaar. En ondanks dat ze nu een flink aantal zetels verloren hebben, is de uitslag van de afgelopen verkiezingen op een na de beste uitslag die de PVV ooit gekregen heeft. Veel kiezers die nu PVV gestemd hebben, deden dat lang niet altijd.
Nee, ik zette op mijn eerste werkdag mijn trouwkaart, ik ging 2 weken later trouwen, op mijn bureau. Daar stond een bijbeltekst op. En ik bad voor het eten, maar ik vroeg niet om stilte oid.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt op jouw werkplek jouw geloof zitten evangeliseren? (ik weet dat dat gewoon moet, he, juist uit datzelfde geloof, anders kom je niet in de hemel) Dan begrijp ik het wel een beetje.
Dat is echt heel kwalijk, dat men daar op die manier op reageerde. Helaas zitten er inderdaad onder volwassenen ook nog steeds mensen die pesten. Schandalig.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik zette op mijn eerste werkdag mijn trouwkaart, ik ging 2 weken later trouwen, op mijn bureau. Daar stond een bijbeltekst op. En ik bad voor het eten, maar ik vroeg niet om stilte oid.
Pesten is helaas van alle leeftijden. Het begint op de basisschool en het gaat door tot in het bejaardenhuis.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Dat is echt heel kwalijk, dat men daar op die manier op reageerde. Helaas zitten er inderdaad onder volwassenen ook nog steeds mensen die pesten. Schandalig.
Je conformeerde je niet aan de werkomgeving, dat bedoel je toch?quote:Op woensdag 5 november 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, ik zette op mijn eerste werkdag mijn trouwkaart, ik ging 2 weken later trouwen, op mijn bureau. Daar stond een bijbeltekst op. En ik bad voor het eten, maar ik vroeg niet om stilte oid.
Dat weten we nog niet. Dat denken we nu...quote:Op woensdag 5 november 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, Van der Plas ziet zichzelf in elk geval niet regeren. Een eind aan minister Wiersma, dat is 100% zeker winst (wie er ook komt te zitten).
Trolpoging van wie? De PVV-stemmer voelt zich ook uit de toon vallen, hoe krijg je die er weer bij dan?quote:Op woensdag 5 november 2025 21:44 schreef Perrin het volgende:
Leuke trolpoging, maar bij empathisch en emotioneel volwassen mensen is het niet gebruikelijk dat je anderen pest omdat ze zichzelf zijn.
De wereld is een stuk mooier als iedereen zichzelf kan zijn en niet geterroriseerd wordt omdat ie uit de toon valt.
Ik heb in mijn leven, ondanks Balkenende 1, in elk geval geen slechtere en geen schadelijke ministers meegemaakt dan Wiersma. Incl de rest van de amateurs in het kabinet Schoof.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat weten we nog niet. Dat denken we nu...
Willen we die erbij dan? *advocaat vd duivel*quote:Op woensdag 5 november 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Trolpoging van wie? De PVV-stemmer voelt zich ook uit de toon vallen, hoe krijg je die er weer bij dan?
Dus ook bij een volgend kabinet kun je weer verrast wordenquote:Op woensdag 5 november 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven, ondanks Balkenende 1, in elk geval geen slechtere en geen schadelijke ministers meegemaakt dan Wiersma. Incl de rest van de amateurs in het kabinet Schoof.
Waarom? Wiersma viel mij niet eens zo op, gewoon de boel vooruit schuiven net als haar voorgangers.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb in mijn leven, ondanks Balkenende 1, in elk geval geen slechtere en geen schadelijke ministers meegemaakt dan Wiersma. Incl de rest van de amateurs in het kabinet Schoof.
Elk mens sluit je niet uit.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Willen we die erbij dan? *advocaat vd duivel*
Een deel krijg je er weer bij als 'migratie' over waait als thema, dat moment komt vroeg of laat toch. Al komt de populariteit van Wilders niet door migratie, hij richtte zijn partij op op het absolute dieptepunt qua migratiecijfers sinds halverwege de jaren 80. Migratie speelde toen geen echte rol.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Trolpoging van wie? De PVV-stemmer voelt zich ook uit de toon vallen, hoe krijg je die er weer bij dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |