Er zal een partij electorale zelfmoord moeten plegen: cda, d66 of vvdquote:Op woensdag 5 november 2025 16:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Gelukkig gaat het CDA dat nooit doen.
Wassen neusquote:Op woensdag 5 november 2025 15:37 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Al die aandacht voor migratie vind ik echt onzin met het Europese Migratiepact in het verschiet. Er zijn belangrijkere zaken die aandacht verdienen.
ik zie CDA als grootste kanshebber hieropquote:Op woensdag 5 november 2025 16:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Er zal een partij electorale zelfmoord moeten plegen: cda, d66 of vvd
Ik denk dat deze coalitie de enige is die door drie van de potentieel deelnemende coalitiepartners positief benoemd is.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
JA21 wil met de PVV. Uiteraard, lekker constructief ook. Met CDA, VVD en BBB erbij. Die smaak hebben we de vorige keer nog niet gehad.
En in het vet gedrukte zit de kern waarom D66 dus zelfmoord pleegt in een kabinet over rechts. Er gaat niets van het programma van D66 bereikt worden in een kabinet met CDA/VVD/JA21. Stilstand of (vanuit het perspectief van de D66 kiezer) achteruitgang dat zijn de keuzes die een rechts kabinet Jetten gaat opleveren. Geen huizenbouw, geen duurzaamheid/energietransitie, geen onderwijs-innovaties.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die afstraffing ben ik niet zo bang voor, dan wordt GLPvdA misschien eindelijk eens de grootste. Sowieso moet je nooit gaan formeren met de volgende verkiezingen in je achterhoofd. Verkiezingen en zetels zijn een middel om wat te bereiken als politieke partij, geen doel.
Eigenlijk had Jetten natuurlijk gewoon Dijkhof moeten vragen, laat Yeşilgöz maar aan Dijkhof van VON uitleggen waarom ze het hier niet mee eens is: https://vooronsnederland.(...)c=OTIzODcyNSM1OTA%3D
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.quote:Currently, the six largest emitters of total greenhouse gas emissions are China, the United States of America, India, the European Union, the Russian Federation and Indonesia. Of these six, the EU was the only one to actually decrease emissions in 2024. Emissions decreased by 2.1 per cent.
Dan gaat Eerdmans toch lekker met Geert, Dilan en Caroline in een rechts minderheidskabinet Nederland nog verder de prut in helpen?quote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.
Verwacht jij een minderheidskabinet D66, CDA, GLPvdA dan? Want anders zie ik dat niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ik zie CDA als grootste kanshebber hierop
Er wordt verwacht dat China over een paar jaar daar een piek in bereikt en zij ook gaan dalenquote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.
Gelijk wegsturen met een MvW, rechts heeft zijn meerderheid verloren deze verkiezingen.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:01 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Dan gaat Eerdmans toch lekker met Geert, Dilan en Caroline in een rechts minderheidskabinet Nederland nog verder de prut in helpen?
Nee ik bedoel dat ik Bontenbal het meest toedicht om zijn principes wat betreft Wilders aan de kant te zetten zodat hij mee kan regerenquote:Op woensdag 5 november 2025 17:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
Verwacht jij een minderheidskabinet D66, CDA, GLPvdA dan? Want anders zie ik dat niet.
Doe kans lijkt me minder dan 0%, eerlijk gezegd. De kans op een kabinet CDA en alles links daarvan is dan nog groter.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat ik Bontenbal het meest toedicht om zijn principes wat betreft Wilders aan de kant te zetten zodat hij mee kan regeren
Nja 1 van die drie moet gaan schuiven. Anders beginnen we het nieuwe jaar weer met verkiezingen. Misschien dat Wilders daar wel nieuwe energie van krijgtquote:Op woensdag 5 november 2025 17:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Doe kans lijkt me minder dan 0%, eerlijk gezegd. De kans op een kabinet CDA en alles links daarvan is dan nog groter.
Het CDA heeft die zelfmoord al gepleegd onder Verhagen, ik zie het echt niet nog een keer gebeuren. Dat zat daar zo diep.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
ik zie CDA als grootste kanshebber hierop
Rob 70 - Dilan 30quote:Op woensdag 5 november 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja 1 van die drie moet gaan schuiven. Anders beginnen we het nieuwe jaar weer met verkiezingen. Misschien dat Wilders daar wel nieuwe energie van krijgt
CDA hoeft nou net niks. Ook VVD en D66 blokkeren PVV, PVV heeft maar 46 zetels aan partijen die met hem willen regeren (incl de idioten van FvD waar zelfs Wilders niet mee wil), dus daar naar kijken is totaal onlogisch.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:17 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nja 1 van die drie moet gaan schuiven. Anders beginnen we het nieuwe jaar weer met verkiezingen. Misschien dat Wilders daar wel nieuwe energie van krijgt
Zijn achterban vindt in grote meerderheid zowel de GLPvdA als de JA21 optie prima. Henri zit in een relatieve luxepositie. Gewoon afwachten welke optie zijn CDA het beste pakket biedt, of welke er uberhaupt over blijft.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
CDA hoeft nou net niks. Ook VVD en D66 blokkeren PVV, PVV heeft maar 46 zetels aan partijen die met hem willen regeren (incl de idioten van FvD waar zelfs Wilders niet mee wil), dus daar naar kijken is totaal onlogisch.
Verder zit CDA comfortabel midden tussen D66 en VVD, werken ze ook altijd prima samen met GLPvdA. Echt schuiven hoeven zij juist niet.
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn achterban vindt in grote meerderheid zowel de GLPvdA als de JA21 optie prima. Henri zit in een relatieve luxepositie. Gewoon afwachten welke optie zijn CDA het beste pakket biedt, of welke er uberhaupt over blijft.
Het CDA zit idd gebakken.
Dat kan zeker, maar gezien zijn brief aan Wouter, doet hij dat dus niet. En laat hij het vooralsnog dus eerst bij die eerdergenoemde 4.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.
Klopt, maar dat is ook net iets meer risicovol. Het is duidelijk dat Bontenbal gewoon eerst de kat uit de boom gaat kijken. Hij is ook maar partij nr 5, dus zo gek is dat nu ook weer niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.
Jesse zal dan inderdaad liever zijn kiezers terug willen (en ook krijgen, wanneer Rob 1 zo snel faalt).quote:Op woensdag 5 november 2025 17:35 schreef -XOR- het volgende:
Dan wordt het JA21, die stappen na 3 maand uit het kabinet om een of andere futiliteit. GLPvdA wordt als gedoogpartner gevraagd, Klaver weigert en bij de VVD worden ze woest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |