abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219202563
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een deel krijg je er weer bij als 'migratie' over waait als thema, dat moment komt vroeg of laat toch. Al komt de populariteit van Wilders niet door migratie, hij richtte zijn partij op op het absolute dieptepunt qua migratiecijfers sinds halverwege de jaren 80. Migratie speelde toen geen echte rol.

Ook kan het zijn dat een deel van die kiezers wel weg loopt bij de PVV, bijvoorbeeld als Wilders stopt. Baudet verloor toch ook zijn aanhang nog vrij snel.

En een deel voelt zich erg goed in een slachtofferrol, die er bij krijgen is gewoon erg lastig. Natuurlijk moet je met hen in gesprek blijven, maar jezelf als doel opleggen die tevreden te krijgen is het jezelf echt onmogelijk maken.
Naja, Wilders richtte zijn partij juist op met het migratie thema vanuit het gat wat de LPF achterliet na Fortuyn.
pi_219202567
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:52 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Waarom? Wiersma viel mij niet eens zo op, gewoon de boel vooruit schuiven net als haar voorgangers.
Wiersma heeft plannen waardoor er weer stikstofruimte was, rechters deden positieve uitspraken met die plannen in de hand, in haar eerste werkweken in de prullenbak gegooid en daarna niets anders gepresenteerd. Zonder Wiersma waren we al van het stikstofslot af, ondanks dat het probleem in de natuur nog wel jaren gaat duren.

Geen enkele andere minister heeft ooit zo verschrikkelijk geprustst, ook nog recht tegen het advies van haar ambtenaren, de Kamer en de landsadvocaat (die 2 rechtszaken had lopen die verloren werden dankzij deze actie) in.

Niks doen is vervelend, maar Wiersma deed veel erger dan dat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219202594
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Naja, Wilders richtte zijn partij op juist op met het migratie thema vanuit het gat wat de LPF achterliet na Fortuyn.
Nee, het was puur op anti-islam waar hij zich toen op richtte. En niet eens op de instroom van moslims, maar op de in Nederland al aanwezige moslims. En Wilders is uit de VVD gestapt na de weigering om Turkije als kandidaat-EU-lidstaat te erkennen.
Immigratie, ook asiel, kwam veel later pas.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219202597
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wiersma heeft plannen waardoor er weer stikstofruimte was, rechters deden positieve uitspraken met die plannen in de hand, in haar eerste werkweken in de prullenbak gegooid en daarna niets anders gepresenteerd. Zonder Wiersma waren we al van het stikstofslot af, ondanks dat het probleem in de natuur nog wel jaren gaat duren.

Geen enkele andere minister heeft ooit zo verschrikkelijk geprustst, ook nog recht tegen het advies van haar ambtenaren, de Kamer en de landsadvocaat (die 2 rechtszaken had lopen die verloren werden dankzij deze actie) in.

Niks doen is vervelend, maar Wiersma deed veel erger dan dat.
Ze deed dus met die PAS nog een stap terug?
  woensdag 5 november 2025 @ 22:07:12 #205
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_219202628
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.

Volgens mij waren het geen echte Hagenezen, maar de sfeer daar heeft mijn kijk op Den Haag echt wel verpest. Sorry.

Ook buiten dat gedrag waren ze daar verschrikkelijk gericht op statussymbolen, op laten zien hoe goed je het hebt en hoe goed je bent en meer gericht op ten koste van elkaar je omhoog werken dan op samenwerken, dat heb ik bij de 3 andere accountantskantoren waar ik gewerkt heb nooit meegemaakt. Leven om te werken was daar ook echt wel het motto, ik ben meer van andersom. En nu heel gelukkig in het veel rustigere Groningen, waar 'As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait' een mooi motto is.
Klinkt als een ontzettend vervelende yuppenclub waar neer wordt gekeken op mensen die er een andere levensstijl op nahouden dan een puur hedonistische. Goed dat je er snel bent vertrokken en je jezelf niet jaren hebt zitten opvreten.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_219202629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:04 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ze deed dus met die PAS nog een stap terug?
Er lagen provincieplannen. De rechters gebruikten die al als bewijs dat er wat aan stikstof gedaan werd. De landsadvocaat baseerde zijn hele bewijsvoering er ook op. Die, vooral door BBB gedeputeerden en met boeren en natuurorganisaties geschreven, plannen gooide Wiersma gelijk in de prullenbak, dat was haar eerste daad als minister.
pi_219202631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, het was puur op anti-islam waar hij zich toen op richtte. En niet eens op de instroom van moslims, maar op de in Nederland al aanwezige moslims. En Wilders is uit de VVD gestapt na de weigering om Turkije als kandidaat-EU-lidstaat te erkennen.
Immigratie, ook asiel, kwam veel later pas.
Nah, vind je best naief in deze. Er wonen veel moslims in Turkije.
pi_219202651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:07 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nah, vind je best naief in deze. Er wonen veel moslims in Turkije.
Ja, het was dus anti-islam. Hij wilde niet zo veel moslims met een EU paspoort. Dat 'Nederland is vol' kwam hij echt pas veel later mee en over de islam hoor je hem nu zelden meer.
pi_219202675
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:09 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, het was dus anti-islam. Hij wilde niet zo veel moslims met een EU paspoort. Dat 'Nederland is vol' kwam hij echt pas veel later mee en over de islam hoor je hem nu zelden meer.
Welnee, al vanaf het begin van zijn carriere als afvallige VVD-er maakte hij de mensen bang voor het groot terroristisch islamitisch gevaar.
pi_219202680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:
En een deel voelt zich erg goed in een slachtofferrol, die er bij krijgen is gewoon erg lastig. Natuurlijk moet je met hen in gesprek blijven, maar jezelf als doel opleggen die tevreden te krijgen is het jezelf echt onmogelijk maken.
Heb je dan de indruk dat veel PVV kiezers op een of andere manier ontevreden zijn zonder dat ze daar echt een reden toe hebben? Dat proef ik hier een beetje uit.
pi_219202712
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet, die mensen zijn chronisch ontevreden. Geef ze allemaal een villa en ze klagen dat een ander een mooier plekje heeft of een beter zwembad. Die mensen echt tevreden krijgen heb ik opgegeven, eerlijk gezegd. Ze moeten alleen in gaan zien dat de PVV geen oplossing biedt voor ook maar 1 van de zaken waar ze over klagen.
Voor iemand die zich verkiesbaar stelt op de lijst van een serieuze partij heb je wel een verdraaid slechte sociale antenne voor het peilen van andersdenkenden.
Het lijkt bovendien erg veel op de zelfingenomenheid uit de hoek van "wie zijn die mensen"

De PVV zou wel eens veel meer tevreden, goed opgeleide, succesvolle mensen met een villa kunnen hebben dan men in het algemeeen aan neemt. Het pvv blauw op de kaart van Nederland omvat weliswaar achtergebleven gebieden in de provincie maar minstens evenveel zeer welvarende streken.

Voor mij wijst het feit dat er slechts 11 zetels ingeleverd zijn er op dat mensen niet zo zeer oplossingen verwachten van deze partij maar wel verwachten dat bepaalde zaken op de agenda blijven staan.
-
pi_219202726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:12 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Heb je dan de indruk dat veel PVV kiezers op een of andere manier ontevreden zijn zonder dat ze daar echt een reden toe hebben? Dat proef ik hier een beetje uit.
Deels wel, ja. Ik heb wel van die mensen gesproken, die altijd kijken naar hoe anderen het volgens hen beter hebben, terwijl ze het zelf prima voor elkaar hebben.
pi_219202740
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:15 schreef Hanca het volgende:

[..]
Deels wel, ja. Ik heb wel van die mensen gesproken, die altijd kijken naar hoe anderen het volgens hen beter hebben, terwijl ze het zelf prima voor elkaar hebben.
Dan zit je m.i. zelf ook in een bubbel.
pi_219202779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:14 schreef quo_ het volgende:

[..]
Voor iemand die zich verkiesbaar stelt op de lijst van een serieuze partij heb je wel een verdraaid slechte sociale antenne voor het peilen van andersdenkenden.
Het lijkt bovendien erg veel op de zelfingenomenheid uit de hoek van "wie zijn die mensen"

De PVV zou wel eens veel meer tevreden, goed opgeleide, succesvolle mensen met een villa kunnen hebben dan men in het algemeeen aan neemt. Het pvv blauw op de kaart van Nederland omvat weliswaar achtergebleven gebieden in de provincie maar minstens evenveel zeer welvarende streken.

Voor mij wijst het feit dat er slechts 11 zetels ingeleverd zijn er op dat mensen niet zo zeer oplossingen verwachten van deze partij maar wel verwachten dat bepaalde zaken op de agenda blijven staan.
bepaalde zaken gewoon benoemen dan, he, gewoon buitenlanderhaat.
pi_219202827
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:04 schreef Hanca het volgende:
En Wilders is uit de VVD gestapt na de weigering om Turkije als kandidaat-EU-lidstaat te erkennen.
Het breekpunt waarom hij uit de VVD is gestapt,dan wel eruit is gegooid, was zijn eis om eventueel afwijkend van de rest van de VVD fractie tegen de toetreding van Turkije tot de EU te stemmen.

Hoe afschuwelijk je Geert Wilders ook mag vinden, met het standpunt dat Turkije geen lid van de EU mag worden, had hij volgens mij wel gewoon gelijk. Hij was op dat moment een van de weinige politici die dat standpunt innam, en ik vond hem op dat moment dan ook een van de weinige politici die op dat punt hun gezond verstand gebruikten.

Inmiddels is het besef dat toetreding van Turkije tot de EU geen goed idee is, ook doorgedrongen tot politici van andere stromingen en in andere EU landen. De onderhandelingen over toetreding van Turkije tot de EU zijn al jaren geleden afgebroken, en noch in Brussel noch in Ankara klinkt de roep om die te hervatten.
pi_219202829
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:19 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
bepaalde zaken gewoon benoemen dan, he, gewoon buitenlanderhaat.
Flikker op joh met dat gestook.
Ik reageer op een post waarin hanca het ook heeft over "zaken waarover ze klagen"
-
pi_219202840
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:16 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik spreek die mensen dus wel, zo bubbelachtig is dat dus ook weer niet.

En ja, ik wil die mensen er graag weer bij hebben en dat probeer ik ook, maar als je altijd kijkt naar wat een ander beter zou hebben en waar hij of zij volgens jou geen recht op heeft, dan wordt het wel heel moeilijk om te veranderen in een tevreden persoon.

Ik heb ze gesproken, mensen met een prima eigen koophuis die zelfs jaloers waren dat de afgekeurde basisschool die op de nominatie voor sloop stond nu voor het hoognodige verbouwd wordt op gemeenschapskosten omdat er al vanaf het begin van de oorlog Oekraïners in zitten. Als dat je levenshouding is, hoe word je dan ooit tevreden?
pi_219202904
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik spreek die mensen dus wel, zo bubbelachtig is dat dus ook weer niet.

En ja, ik wil die mensen er graag weer bij hebben en dat probeer ik ook, maar als je altijd kijkt naar wat een ander beter zou hebben en waar hij of zij volgens jou geen recht op heeft, dan wordt het wel heel moeilijk om te veranderen in een tevreden persoon.

Ik heb ze gesproken, mensen met een prima eigen koophuis die zelfs jaloers waren dat de afgekeurde basisschool die op de nominatie voor sloop stond nu voor het hoognodige verbouwd wordt op gemeenschapskosten omdat er al vanaf het begin van de oorlog Oekraïners in zitten. Als dat je levenshouding is, hoe word je dan ooit tevreden?
Heb je helemaal gelijk in, maar zijn dat nu de prototypes die op Wilders stemmen?
pi_219202934
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Heb je helemaal gelijk in, maar zijn dat nu de prototypes die op Wilders stemmen?
Dit zijn iig wel Wildersstemmers. Ik had het ook steeds over 'een deel', niet over alle PVV stemmers.
pi_219203014
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit zijn iig wel Wildersstemmers. Ik had het ook steeds over 'een deel', niet over alle PVV stemmers.
Tja, zo'n deel ken ik ook, juist dat deel moet weg bij die inmiddels salonfahige prutpraatsooi. Een groep racisten/xenofoben krijg je nooit helemaal weg, die blijven er, maar hoe ze weer kleiner krijgen is de vraag.
pi_219203233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:30 schreef Firuze60 het volgende:
Tja, zo'n deel ken ik ook, juist dat deel moet weg bij die inmiddels salonfahige prutpraatsooi. Een groep racisten/xenofoben krijg je nooit helemaal weg, die blijven er, maar hoe ze weer kleiner krijgen is de vraag.
De politiek zou iets kunnen doen aan de woningnood. Nu kun je er van mening over verschillen in hoeverre de instroom van asielzoekers de oorzaak is van de woningnood, maar als er geen woningnood meer is, dan kan de PVV ook niet meer naar de instroom van asielzoekers wijzen als oorzaak van de woningnood.
pi_219203238
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:22 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
Flikker op joh met dat gestook.
Ik reageer op een post waarin hanca het ook heeft over "zaken waarover ze klagen"
Deed het zeer om de spijker op de kop te slaan?
pi_219203271
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 22:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De politiek zou iets kunnen doen aan de woningnood. Nu kun je er van mening over verschillen in hoeverre de instroom van asielzoekers de oorzaak is van de woningnood, maar als er geen woningnood meer is, dan kan de PVV ook niet meer naar de instroom van asielzoekers wijzen als oorzaak van de woningnood.
Wijzen naar asielzoekers als oorzaak van de woningnood is te belachelijk voor woorden. Wijzen naar het overheidsbeleid die niks deed is beter.
pi_219203453
quote:
Best lastig om het juiste forum te vinden he.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')