abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219202182
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik niet. Supertoffe stad
Ik bedoelde dat ik mij kan voorstellen dat Hanca zich er niet thuis voelt als bijbelvast christen burger.
pi_219202210
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Er was geen PVV
Ken je politieke geschiedenis. CP met Janmaat.
  woensdag 5 november 2025 @ 21:29:45 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202239
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ken je politieke geschiedenis. CP met Janmaat.
Ik ken de politieke geschiedenis, no worries ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219202247
quote:

[..]
Wat was het probleem?
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.

Volgens mij waren het geen echte Hagenezen, maar de sfeer daar heeft mijn kijk op Den Haag echt wel verpest. Sorry.

Ook buiten dat gedrag waren ze daar verschrikkelijk gericht op statussymbolen, op laten zien hoe goed je het hebt en hoe goed je bent en meer gericht op ten koste van elkaar je omhoog werken dan op samenwerken, dat heb ik bij de 3 andere accountantskantoren waar ik gewerkt heb nooit meegemaakt. Leven om te werken was daar ook echt wel het motto, ik ben meer van andersom. En nu heel gelukkig in het veel rustigere Groningen, waar 'As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait' een mooi motto is.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219202250
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ik ken de politieke geschiedenis, no worries ;)
Nou dan, PVV is toch een soort uitgroei van de CP?
pi_219202273
quote:
Er was geen PVV
Inmiddels bestaat de PVV al zo'n twintig jaar. En ondanks dat ze nu een flink aantal zetels verloren hebben, is de uitslag van de afgelopen verkiezingen op een na de beste uitslag die de PVV ooit gekregen heeft. Veel kiezers die nu PVV gestemd hebben, deden dat lang niet altijd.
  woensdag 5 november 2025 @ 21:34:26 #182
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202296
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is natuurlijk maar n=1 en een accountantskantoor van een wat grotere firma is bepaald geen dwarsdoorsnede van de stad, maar er is maar 1 plek waar ik echt pure haat heb gevoeld omdat ik christen ben en dat is daar (werd trouwens ook recht in mijn gezicht gezegd). Ben daar gewoon echt letterlijk weggepest. Was na 5 maanden, incl een vakantie, al op zoek naar een andere baan.

Volgens mij waren het geen echte Hagenezen, maar de sfeer daar heeft mijn kijk op Den Haag echt wel verpest. Sorry.

Ook buiten dat gedrag waren ze daar verschrikkelijk gericht op statussymbolen, op laten zien hoe goed je het hebt en hoe goed je bent en meer gericht op ten koste van elkaar je omhoog werken dan op samenwerken, dat heb ik bij de 3 andere accountantskantoren waar ik gewerkt heb nooit meegemaakt. Leven om te werken was daar ook echt wel het motto, ik ben meer van andersom. En nu heel gelukkig in het veel rustigere Groningen, waar 'As't nait gait zoas't mot, mot't mor zoas't gait' een mooi motto is.
Ik snap prima dat je ongelukkig wordt van zo'n sfeer en houding :Y

Gelukkig is dat niet 'typisch Haags'. Maar ik snap wel dat het je beeld van Den Haag (onterecht) negatief kleurt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-11-2025 21:46:09 ]
  woensdag 5 november 2025 @ 21:34:40 #183
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202297
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou dan, PVV is toch een soort uitgroei van de CP?
Nee
  woensdag 5 november 2025 @ 21:35:19 #184
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202306
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Inmiddels bestaat de PVV al zo'n twintig jaar. En ondanks dat ze nu een flink aantal zetels verloren hebben, is de uitslag van de afgelopen verkiezingen op een na de beste uitslag die de PVV ooit gekregen heeft. Veel kiezers die nu PVV gestemd hebben, deden dat lang niet altijd.
Dus? Ik begrijp niet wat je wil zeggen.
pi_219202308
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:30 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je hebt op jouw werkplek jouw geloof zitten evangeliseren? (ik weet dat dat gewoon moet, he, juist uit datzelfde geloof, anders kom je niet in de hemel) Dan begrijp ik het wel een beetje.
pi_219202316
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Klopt, maar als je na het afgelopen kabinet nog PVV stemt, doe je dat niet omdat je echt oplossingen zoekt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219202328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:35 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Je hebt op jouw werkplek jouw geloof zitten evangeliseren? (ik weet dat dat gewoon moet, he, juist uit datzelfde geloof, anders kom je niet in de hemel) Dan begrijp ik het wel een beetje.
Nee, ik zette op mijn eerste werkdag mijn trouwkaart, ik ging 2 weken later trouwen, op mijn bureau. Daar stond een bijbeltekst op. En ik bad voor het eten, maar ik vroeg niet om stilte oid.
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 21:39:36 #188
5428 crew  miss_sly
pi_219202359
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, ik zette op mijn eerste werkdag mijn trouwkaart, ik ging 2 weken later trouwen, op mijn bureau. Daar stond een bijbeltekst op. En ik bad voor het eten, maar ik vroeg niet om stilte oid.
Dat is echt heel kwalijk, dat men daar op die manier op reageerde. Helaas zitten er inderdaad onder volwassenen ook nog steeds mensen die pesten. Schandalig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219202386
quote:
7s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:39 schreef miss_sly het volgende:
Dat is echt heel kwalijk, dat men daar op die manier op reageerde. Helaas zitten er inderdaad onder volwassenen ook nog steeds mensen die pesten. Schandalig.
Pesten is helaas van alle leeftijden. Het begint op de basisschool en het gaat door tot in het bejaardenhuis.
pi_219202400
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je conformeerde je niet aan de werkomgeving, dat bedoel je toch?
  woensdag 5 november 2025 @ 21:44:27 #191
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219202429
Leuke trolpoging, maar bij empathisch en emotioneel volwassen mensen is het niet gebruikelijk dat je anderen pest omdat ze zichzelf zijn.

De wereld is een stuk mooier als iedereen zichzelf kan zijn en niet geterroriseerd wordt omdat ie uit de toon valt.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219202440
Maar goed, Van der Plas ziet zichzelf in elk geval niet regeren. Een eind aan minister Wiersma, dat is 100% zeker winst (wie er ook komt te zitten).
  woensdag 5 november 2025 @ 21:48:09 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:45 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, Van der Plas ziet zichzelf in elk geval niet regeren. Een eind aan minister Wiersma, dat is 100% zeker winst (wie er ook komt te zitten).
Dat weten we nog niet. Dat denken we nu...
pi_219202473
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:44 schreef Perrin het volgende:
Leuke trolpoging, maar bij empathisch en emotioneel volwassen mensen is het niet gebruikelijk dat je anderen pest omdat ze zichzelf zijn.

De wereld is een stuk mooier als iedereen zichzelf kan zijn en niet geterroriseerd wordt omdat ie uit de toon valt.
Trolpoging van wie? De PVV-stemmer voelt zich ook uit de toon vallen, hoe krijg je die er weer bij dan?
pi_219202492
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat weten we nog niet. Dat denken we nu...
Ik heb in mijn leven, ondanks Balkenende 1, in elk geval geen slechtere en geen schadelijke ministers meegemaakt dan Wiersma. Incl de rest van de amateurs in het kabinet Schoof.
  woensdag 5 november 2025 @ 21:50:07 #196
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202494
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Trolpoging van wie? De PVV-stemmer voelt zich ook uit de toon vallen, hoe krijg je die er weer bij dan?
Willen we die erbij dan? *advocaat vd duivel*
  woensdag 5 november 2025 @ 21:51:07 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219202502
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb in mijn leven, ondanks Balkenende 1, in elk geval geen slechtere en geen schadelijke ministers meegemaakt dan Wiersma. Incl de rest van de amateurs in het kabinet Schoof.
Dus ook bij een volgend kabinet kun je weer verrast worden ;)
pi_219202513
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:50 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom? Wiersma viel mij niet eens zo op, gewoon de boel vooruit schuiven net als haar voorgangers.
pi_219202533
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Willen we die erbij dan? *advocaat vd duivel*
Elk mens sluit je niet uit.
pi_219202550
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 21:48 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Een deel krijg je er weer bij als 'migratie' over waait als thema, dat moment komt vroeg of laat toch. Al komt de populariteit van Wilders niet door migratie, hij richtte zijn partij op op het absolute dieptepunt qua migratiecijfers sinds halverwege de jaren 80. Migratie speelde toen geen echte rol.

Ook kan het zijn dat een deel van die kiezers wel weg loopt bij de PVV, bijvoorbeeld als Wilders stopt. Baudet verloor toch ook zijn aanhang nog vrij snel.

En een deel voelt zich erg goed in een slachtofferrol, die er bij krijgen is gewoon erg lastig. Natuurlijk moet je met hen in gesprek blijven, maar jezelf als doel opleggen die tevreden te krijgen is het jezelf echt onmogelijk maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')