Jett 1quote:Op woensdag 5 november 2025 17:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Jesse zal dan inderdaad liever zijn kiezers terug willen (en ook krijgen, wanneer Rob 1 zo snel faalt).
Dezelfde situatie deed zich afgelopen kabinet ook voor: VVD vroeg van PvdAGL garantie voor steunpakketten aan Oekraine als PVV ze een mes in de rug zou steken. Daarop zei Timmermans: "Ja, dat is goed, maar dan treedt het kabinet wel af". Waren ze woest over bij de VVD.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:37 schreef probeer het volgende:
[..]
Jesse zal dan inderdaad liever zijn kiezers terug willen (en ook krijgen, wanneer Rob 1 zo snel faalt).
Een woeste Dilan. Oh als ik toch ergens eens een vlieg op de muur mocht zijn ..quote:Op woensdag 5 november 2025 17:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dezelfde situatie deed zich afgelopen kabinet ook voor: VVD vroeg van PvdAGL garantie voor steunpakketten aan Oekraine als PVV ze een mes in de rug zou steken. Daarop zei Timmermans: "Ja, dat is goed, maar dan treedt het kabinet wel af". Waren ze woest over bij de VVD.
Is dit zoiets als de vraag stellen waarom wij mensen überhaupt nog goed moeten behandelen als Trump en vele anderen het ook niet doen.quote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.
Nee dit is de vraag stellen waarom je in je eentje een zwembad gaat proberen te legen met een emmertje water terwijl allerlei anderen er met veel krachtigere waterjets er juist water inpompen. Overstromen ga je niet voorkomen met dat emmertje.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is dit zoiets als de vraag stellen waarom wij mensen nog goed moeten behandelen als Trump en vele anderen het ook niet doen.
Woordspelletjes, we kennnen en kunnen het.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik wil het niet bagatelliseren, maar doe het toch...
De psychische schade valt niet financieel te vergoeden. Waarschijnlijk heeft de nu opgroeiende jeugd er deels hun hele leven last van.
Omdat, als niemand begint met klimaatmaatregelen, er sowieso niemand iets gaat doen.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dit is de vraag stellen waarom je in je eentje een zwembad gaat proberen te legen met een emmertje water terwijl allerlei anderen er met veel krachtigere waterjets er juist water inpompen. Overstromen ga je niet voorkomen met dat emmertje.
Prima maar doe dat dan op een niveau die onze economie niet op een steeds verdere achterstand zet van degenen die er geen fuck om geven. Dat is het punt, niet onze economie vernielen enkel om het goede voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:52 schreef probeer het volgende:
[..]
Omdat, als niemand begint met klimaatmaatregelen, er sowieso niemand iets gaat doen.
'Iemand moet het goede voorbeeld geven' plus 'niet geschoten altijd mis'.
En de stikstof aanpak? Of zal Ja21 dat wel helemaal loslaten zodat de veestapel gehalveerd kan worden?quote:Op woensdag 5 november 2025 16:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
D66 moet niet zo zeiken over duurzaamheid/energietransitie in Nederland/EU. Eerdmans heeft gewoon gelijk dat stilstaand beleid daarin prima is zolang de andere grootmachten geen ene flikker eraan doen.
Jeetje, Klaver pas op de 5de plekquote:Op woensdag 5 november 2025 17:20 schreef Koffieplanter het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-kiezers-achter-zich
Zou Dilan hier nog implicaties en conclusies aan verbinden? Natuurlijk niet.
Ik had t nog veel vreemder gevonden als zij burgermeester was geworden. Die hoort er wat normaler/neutraler uit te zien.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb helemaal niks met die nummer 2 hoofddoekjesvrouw van de PvdA, maar ik vind het wel vreemd dat tot tweemaal toe er van alles uitlekt.
Dat hoofddoekje is het probleem niet, maar een burgemeester van Delft met een Brabants accent kan natuurlijk niet.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had t nog veel vreemder gevonden als zij burgermeester was geworden. Die hoort er wat normaler/neutraler uit te zien.
Ze is overgens GL en niet PvdA.
Dat ook. Een burgermeester met enorm kruis om de nek heb ik ook niet gezien in de recente geschiedenis.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:09 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik had t nog veel vreemder gevonden als zij burgermeester was geworden. Die hoort er wat normaler/neutraler uit te zien.
Ze is overgens GL en niet PvdA.
Soms vraag je je af of ze niet net als Pjotr thuis komt te zitten met een burn out.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Een woeste Dilan. Oh als ik toch ergens eens een vlieg op de muur mocht zijn ..
Plus de zelfoverschatting, dat vind ik eigenlijk nog erger.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat hoofddoekje is het probleem niet, maar een burgemeester van Delft met een Brabants accent kan natuurlijk niet.
Dat! En waarom dan niet de hele lijst van sollicitanten op straat?quote:Op woensdag 5 november 2025 18:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb helemaal niks met die nummer 2 hoofddoekjesvrouw van de PvdA, maar ik vind het wel vreemd dat tot tweemaal toe er van alles uitlekt.
Bontenbal wil over rechts. Dan zijn ze de derde partij. Over links is CDA de junior partner, minder belangrijk, minder relevante posten. En de inhoudelijke verschillen zijn dan minder groot. Over rechts landt het compromis bij CDA, over links bij D66.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.
Dat wordt sowieso niks dan.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:39 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Misschien komt er niet eens een coalitie en moet men voor alles meerderheden zoeken.
quote:Op woensdag 5 november 2025 17:25 schreef probeer het volgende:
[..]
Zijn achterban vindt in grote meerderheid zowel de GLPvdA als de JA21 optie prima. Henri zit in een relatieve luxepositie. Gewoon afwachten welke optie zijn CDA het beste pakket biedt, of welke er uberhaupt over blijft.
Het CDA zit idd gebakken.
"Rob, Dilan, Jesse, Joost .. Zoek het lekker uit, ik spreek 3 van jullie volgende week wel" - Henri, nu
Dat moet je die Bontebal toch wel nageven, hij is volledig consistent met wat hij in de campagne heeft laten zien.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar je kan die luxepositie ook gebruiken om je juist uit te spreken voor 1 van de 2 opties en zo zelf te bepalen met wie er (in ieder geval als eerst) onderhandeld gaat worden, want als het CDA nu zegt liever JA21 of liever GLPVDA dan komt de druk vol te liggen op VVD of D66.
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n polariserende en ongemanierde schreeuwlelijk ergens burgemeester wordt.quote:Op woensdag 5 november 2025 19:00 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Plus de zelfoverschatting, dat vind ik eigenlijk nog erger.
Huh? Vind haar geen polariserende en ongemanierde schreeuwlelijk, totaal niet, alleen compleet leidend aan zelfoverschatting en dus zelfreflectie missend dat ze uberhaupt dacht een kans te maken op een burgemeesterschap van Delft. En later Tilburg.quote:Op woensdag 5 november 2025 20:00 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je moet er toch niet aan denken dat zo'n polariserende en ongemanierde schreeuwlelijk ergens burgemeester wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |