abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219185371
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:15 schreef RipCity het volgende:
Die lahlah moet maar nooit gaan pokeren. Aan het trillende lipje zag je alweer hoe ze stond te liegen en te bedriegen.
Die staat alleen op de lijst om aan de diversiteitsquota te voldoen, verder geen talent, geen visie, geen ruggengraat. Gewoon een vinkje op het formulier.
Graag verwijderen
  maandag 3 november 2025 @ 16:21:09 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219185387
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 15:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Volgens jou wel ja, volgens deze media allemaal niet:

https://nos.nl/artikel/25(...)-als-politiek-leider
https://www.ad.nl/politie(...)naar-voren~afd75ce8/
https://www.noordhollands(...)-pvda/101935780.html
https://www.trouw.nl/poli(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.nu.nl/tweede-(...)groenlinks-pvda.html

Dat jij het mogelijk niet kan hebben, wil niet zeggen dat het niet zo is. Ik ontken zeker niet dat ie tot fractievoorzitter is verkozen. Het een sluit het andere niet uit, ik heb dacht ik zo voldoende bronnen aangewend, graag zou ik van jou een bron willen zien waarin er staat dat ie expliciet geen partijleider is. Het kan natuurlijk nogmaals dat jij hem niet zo ziet/niet zo wilt zien, maar dat doet niks af aan de feiten.
Ja, en die media hebben het dus fout. Kan ik niks aan doen he?

Zie ook post #60 van Hanca.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 3 november 2025 @ 16:21:29 #83
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219185389
Meest opvallende/onverwacht vind ik nog dat FvD-ers schijnbaar vaak in gebedshuizen te vinden zijn
  maandag 3 november 2025 @ 16:22:54 #84
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219185396
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:21 schreef Momo het volgende:
Meest opvallende/onverwacht vind ik nog dat FvD-ers schijnbaar vaak in gebedshuizen te vinden zijn
Dat getal is veel te hoog, dat lijkt me niet kloppen.

Maar goed de stereotypen over typische Groenlinks/PvdA en PVV-stemmer wordt wel lekker bevestigd.

Laagopgeleide arbeidsongeschikte rokende oudere Nederlander stemt PVV

[ Bericht 4% gewijzigd door Frozen-assassin op 03-11-2025 16:29:46 ]
pi_219185408
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 16:21 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Ja, en die media hebben het dus fout. Kan ik niks aan doen he?
Ja hoor de NOS heeft het fout. En de officiële website van de beweging zelf ook...of toch gewoon jij. Kan ook nog hè.
quote:
Zie ook post #60 van Hanca.
Oke, laten we bij het begin beginnen. Geef jouw definitie eens van partijleider? En dan die van partijleider van GL-PvdA? [EDIT] En was Timmermans wel partijleider volgens jou?
Een heer met stijl
  maandag 3 november 2025 @ 16:27:12 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219185430
Jullie zitten wel heel lang te kibbelen over semantiek van bepaalde woorden. Laat gaan. Jullie bedoelen toch hetzelfde.
pi_219185438
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:21 schreef Momo het volgende:
Ja, dat zijn de joods-christelijke roots hè.
Graag verwijderen
pi_219185440
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:27 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jullie zitten wel heel lang te kibbelen over semantiek van bepaalde woorden. Laat gaan. Jullie bedoelen toch hetzelfde.
Ik laat het voortdurend gaan, maar dan quote iemand mij er toch weer op.
Een heer met stijl
  maandag 3 november 2025 @ 16:31:07 #89
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219185460
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:28 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Er bestaat niet zoiets als Joods-Christelijk in Nederland.

Gezien het gedweep met de Islam van Thierry heeft hij wellicht daar wat kiezers getrokken.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 3 november 2025 @ 16:31:30 #90
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219185465
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:28 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
Maar daar onder die tabel zie je dat ze juist minder dan gemiddeld Katholiek of Geformeerd zijn, dan moeten de stemmers vooral moslim zijn toch? (Er wonen maar 40.000 Joodse mensen in NL, dus die kunnen het verschil niet maken).
pi_219185506
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:31 schreef Momo het volgende:
Maar daar onder die tabel zie je dat ze juist minder dan gemiddeld Katholiek of Geformeerd zijn, dan moeten de stemmers vooral moslim zijn toch? (Er wonen maar 40.000 Joodse mensen in NL, dus die kunnen het verschil niet maken).
Ja, daar heb je gelijk in, er zijn opvallend veel moslims die op FVD hebben gestemd.
Graag verwijderen
pi_219185522
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:31 schreef Momo het volgende:

[..]
De keus is tussen RK en PKN, gereformeerd staat er gek genoeg niet eens tussen (nee, de PKN is geen gereformeerde kerk). Reformatorisch ook niet. Wellicht bedoelt hij RK of protestant, maar dan is hij wel extreem slordig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219185537
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
De keus is tussen RK en PKN, gereformeerd staat er gek genoeg niet eens tussen (nee, de PKN is geen gereformeerde kerk). Reformatorisch ook niet. Wellicht bedoelt hij RK of protestant, maar dan is hij wel extreem slordig.
Momo, heeft gelijk, ik heb het opgezocht:

quote:
In app-groepen en op X zie je FVD-moslims:“Baudet is de enige die onze tradities verdedigt." 31 % van de FVD-kiezers gaat wekelijks naar een gebedshuis. Dat zijn moslims in de moskee, geen christenen in de kerk
Graag verwijderen
pi_219185555
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
[..]

Blijft het idioot dat je kunt kiezen tussen geen, RK en PKN.

Alsof je vraagt aan mensen waar ze boodschappen doen: niet, jumbo of ah. Alle andere opties staan er niet tussen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 3 november 2025 @ 16:54:54 #95
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219185617
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Blijft het idioot dat je kunt kiezen tussen geen, RK en PKN.

Alsof je vraagt aan mensen waar ze boodschappen doen: niet, jumbo of ah. Alle andere opties staan er niet tussen.
Ohja daar had ik nog niet bij stil gestaan. Naast christelijke hadden er nog meer opties moeten zijn inclusief joods en islam.
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:45 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]
[..]

Maar dat is toch enorm dubbel want moslims (behalve bekeerlingen) zijn niet "boreaal" en moeten het liefst het land uit.
  maandag 3 november 2025 @ 16:56:35 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219185628
Mevrouw Lahlah kan denk ik beter even heel bedeesd zijn in de fractie :')

https://www.nu.nl/tweede-(...)sterschap-delft.html
pi_219185647
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Ohja daar had ik nog niet bij stil gestaan. Naast christelijke hadden er nog meer opties moeten zijn inclusief joods en islam.
[..]
Ook dat, maar de PKN is ook maar een klein deel van het aantal protestanten en heel veel protestanten zullen zich absoluut nooit PKN noemen. Als onderzoeker moet je zulke dingen weten. Zet dan Geen, Katholiek, Protestant, Joods, Moslim, Anders neer.
pi_219185666
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:56 schreef Hexagon het volgende:

Dit was voor ze op de kieslijst voor dit keer terecht kwam, het kabinet Schoof was nog niet gevallen. Dat kamerleden solliciteren voor burgemeester komt veelvuldig voor, volgens mij.
pi_219185719
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dit was voor ze op de kieslijst voor dit keer terecht kwam, het kabinet Schoof was nog niet gevallen. Dat kamerleden solliciteren voor burgemeester komt veelvuldig voor, volgens mij.
Goed punt, maar ik vind het wel discutabel dat je dan zo iemand naast Timmermans zet in de Kamer. En dit geval van Delft kan ik wel begrijpen, maar dat van Tilburg vind ik toch wel heel vreemd als je tijdens verkiezingen zo hoog op de lijst staat. Dan lijkt me toch dat je ambitie en je toekomst toch niet echt bij de landelijke politiek ligt en je niet kunt wachten op een mogelijkheid er waardig aan te kunnen ontsnappen. Ook het feit dat je de lijsttrekker tijdens de verkiezingen niet informeert verdient wat mij betreft geen schoonheidsprijs. Slechts mijn persoonlijke visie uiteraard.
Een heer met stijl
pi_219185760
Het lijkt mij een groter probleem dat dit gelekt wordt uit de vertrouwenscommissies van beide gemeenten.
  maandag 3 november 2025 @ 17:16:21 #101
131800 Tarado
capô de fusca
pi_219185772
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Goed punt, maar ik vind het wel discutabel dat je dan zo iemand naast Timmermans zet in de Kamer. En dit geval van Delft kan ik wel begrijpen, maar dat van Tilburg vind ik toch wel heel vreemd als je tijdens verkiezingen zo hoog op de lijst staat. Dan lijkt me toch dat je ambitie en je toekomst toch niet echt bij de landelijke politiek ligt en je niet kunt wachten op een mogelijkheid er waardig aan te kunnen ontsnappen. Ook het feit dat je de lijsttrekker tijdens de verkiezingen niet informeert verdient wat mij betreft geen schoonheidsprijs. Slechts mijn persoonlijke visie uiteraard.
Goh, dus Timmermans is niet de enige opportunist van die lijst.
pi_219185779
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:16 schreef Tarado het volgende:

[..]
Goh, dus Timmermans is niet de enige opportunist van die lijst.
Dat zijn jouw woorden en mag je vinden, ik vind hem geheel geen opportunist.
Een heer met stijl
  maandag 3 november 2025 @ 17:27:09 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219185832
Robbert Dijkgraaf wordt de voorzitter van het wetenschappelijk bureau van D66.

https://d66.nl/vanmierlos(...)an-mierlo-stichting/

Goede vooruitgang tov Afke Groen, die vond ik vooral van de holle retoriek.

Die zal dus ook wel geen minister worden.
pi_219185842
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:54 schreef Momo het volgende:
Maar dat is toch enorm dubbel want moslims (behalve bekeerlingen) zijn niet "boreaal" en moeten het liefst het land uit.
Dat is niet helemaal zo gezegd, hé. Het gaat om de grenzen sluiten en inzetten op remigratie, dus dat alleen degenen die zich hier niet thuisvoelen, vrijwillig het land uit kunnen. Maar ik ben het wel met je eens dat het behoorlijk tegenstrijdig klinkt. Baudet houdt zijn mond dicht, want elke stem telt.
Graag verwijderen
  maandag 3 november 2025 @ 17:33:40 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219185864
quote:
5s.gif Op maandag 3 november 2025 12:28 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
?Zwelbast? :? Wat? Wie?
Leuk verhaal zie https://nl.wikipedia.org/wiki/De_zwelbast waarbij ik Timmermans sinds zijn terugkeer naar kasteel Den Haag steeds associeer met het draakje dat verdwaald is; Als je begrijpt wat ik bedoel..
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 3 november 2025 @ 17:41:59 #106
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219185903
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:14 schreef Tourniquet het volgende:
Het lijkt mij een groter probleem dat dit gelekt wordt uit de vertrouwenscommissies van beide gemeenten.
Er zijn iig duidelijk mensen die haar graag onderuit willen halen (en in haar kielzog eventueel haar partij op zich).
  maandag 3 november 2025 @ 17:51:38 #107
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_219185937
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:41 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Er zijn iig duidelijk mensen die haar graag onderuit willen halen (en in haar kielzog eventueel haar partij op zich).
Of de vertrouwenscommissies in diskrediet willen brengen.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  maandag 3 november 2025 @ 18:04:46 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219185993
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Of de vertrouwenscommissies in diskrediet willen brengen.
Dat lijkt me een stuk minder waarschijnlijk eigenlijk ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 03-11-2025 18:14:34 ]
  maandag 3 november 2025 @ 18:13:41 #109
66444 Lord_Vetinari
pi_219186045
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 18:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dst lijkt me een stuk minder waarschijnlijk eigenlijk ;)
Nou, mij niet. En ik zou ook wel naar een partij kunnen wijzen, die ik daar heel goed toe in staat acht en niet in zijn eerste leugentje of ondermijnende actie gestikt is.
  maandag 3 november 2025 @ 18:15:54 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219186056
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 18:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Nou, mij niet. En ik zou ook wel naar een partij kunnen wijzen, die ik daar heel goed toe in staat acht en niet in zijn eerste leugentje of ondermijnende actie gestikt is.
Waarom zou je de vertrouwenscommissies van Delft en Tilburg in diskrediet willen brengen dan? Steden liggen niet eens in dezelfde provincie..
  maandag 3 november 2025 @ 18:17:37 #111
66444 Lord_Vetinari
pi_219186061
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 18:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou je de vertrouwenscommissies van Delft en Tilburg in diskrediet willen brengen dan? Steden liggen niet eens in dezelfde provincie..
Lekker zand in de democratische machine strooien. Twijfel zaaien over de eerlijkheid van het proces als er weer geen PVV burgemeester benoemd wordt.
  maandag 3 november 2025 @ 18:18:44 #112
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219186067
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Lekker zand in de democratische machine strooien. Twijfel zaaien over de eerlijkheid van het proces als er weer geen PVV burgemeester benoemd wordt.
Uitermate vergezocht is mijn oordeel vooralsnog.
  maandag 3 november 2025 @ 18:43:28 #113
66444 Lord_Vetinari
pi_219186208
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Uitermate vergezocht is mijn oordeel vooralsnog.
Zeker niet opgelet afgelopen week na de verkiezingen? De huilie huilie klachten van Wilders omdat hij niet gewonnen had en meteen begon met twijfel zaaien aan de eerlijkheid van de telling?
  maandag 3 november 2025 @ 18:44:42 #114
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219186218
quote:
18s.gif Op maandag 3 november 2025 18:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Zeker niet opgelet afgelopen week na de verkiezingen? De huilie huilie klachten van Wilders omdat hij niet gewonnen had en meteen begon met twijfel zaaien aan de eerlijkheid van de telling?
Zeker wel.

Maar lijkt me vooralsnog nogal vergezocht dat hieraan te linken.
pi_219186253
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 16:56 schreef Hexagon het volgende:

_O-
pi_219186286
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:41 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat dit juist vanuit PVDA/GL kringen komt, weer op die nummer 2 positie is echt niet goed gevallen bij een aantal mensen na 2 onzichtbare backbencher jaren van Lahlah.
pi_219186382
Het lekken is inderdaad het grootste probleem en wel opmerkelijk. Weet iemand wanneer dat vaker is gebeurt en wat toen de situatie was?

Verder vind ik het wel jammer, ik had met Tilburg wel begrip voor de situatie omdat ze zo verbonden is met de stad dus dan snap ik dat je een poging waagt als je droombaan voorbij komt. En dat communicatie mis ging is niet netjes maarja kan gebeuren dat je zoiets verkeerd aanpakt. Maar nu met Delft erbij zijn zo de stoelpoten onder dat verhaal weggezaagd (misschien daarom het tweede lek, omdat de eerste niet goed plakte?).
pi_219186392
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 17:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als je weet dat je eigenlijk ergens burgemeester wil zijn in plaats van Kamerlid (dat is in haar geval nu wel gebleken, want het ging dus helemaal niet specifiek om haar thuisstad Tilburg), dan doe je bij het samenstellen van een nieuwe lijst toch afstand van je plek? En je gaat al helemáál niet op plek twee staan. Zeker niet als vrouw, want je weet dat je dan veel extra voorkeursstemmen krijgt.

Dat ze opnieuw op die plek ging staan was sowieso al dubieus gegeven hoe onzichtbaar ze de afgelopen twee jaar in de Kamer is geweest. Een beetje zelfkennis mag je wel verwachten in zo’n rol.

Het Kamerlidmaatschap is geen baan waarin je nog even blijft hangen om dan afscheid te nemen als er toevallig iets beters voorbij komt. Je krijgt het vertrouwen van vele duizenden mensen. Oud-voorzitter Arib was altijd terecht openlijk kritisch op Kamerleden die iets anders gingen doen vóór hun periode voorbij was.
pi_219186427
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 19:11 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Maar als je weet dat je eigenlijk ergens burgemeester wil zijn in plaats van Kamerlid (dat is in haar geval nu wel gebleken, want het ging dus helemaal niet specifiek om haar thuisstad Tilburg), dan doe je bij het samenstellen van een nieuwe lijst toch afstand van je plek? En je gaat al helemáál niet op plek twee staan. Zeker niet als vrouw, want je weet dat je dan veel extra voorkeursstemmen krijgt.

Dat ze opnieuw op die plek ging staan was sowieso al dubieus gegeven hoe onzichtbaar ze de afgelopen twee jaar in de Kamer is geweest. Een beetje zelfkennis mag je wel verwachten in zo’n rol.

Het Kamerlidmaatschap is geen baan waarin je nog even blijft hangen om dan afscheid te nemen als er toevallig iets beters voorbij komt. Je krijgt het vertrouwen van vele duizenden mensen. Oud-voorzitter Arib was altijd terecht openlijk kritisch op Kamerleden die iets anders gingen doen vóór hun periode voorbij was.

De selectiecommissie, die waarschijnlijk wist van haar sollicitatie in Delft aangezien de fractie dat blijkbaar ook wist, heeft haar op 2 gezet. Je gaat niet zelf over de plek waar je komt, dat doen de selectiecommissie en de leden.
pi_219186440
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 19:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
De selectiecommissie, die waarschijnlijk wist van haar sollicitatie in Delft aangezien de fractie dat blijkbaar ook wist, heeft haar op 2 gezet. Je gaat niet zelf over de plek waar je komt, dat doen de selectiecommissie en de leden.
Dat snap ik. Maar je kunt toch afzien van een plek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')