abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219182682
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_219182692
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:14 schreef RipCity het volgende:
Rip pvda. Game over
Stemde jij in het verleden dan PvdA?

Als dat wel het geval is, voel je dan vooral niet aangesproken. De reden achter mijn vraag is dat veel figuren die de PvdA al dik 25 jaar uitkotsen nu plots wenen om de zogenaamde dood of verval van de partij.
pi_219182708
https://nos.nl/artikel/25(...)-als-politiek-leider

Misschien voor iets meer context ;)
Een heer met stijl
pi_219182716
quote:
Excuus, je hebt gelijk. Bij deze dan.
pi_219182733
Prima keus voor GL-PvdA, Klaver ligt goed bij de VVD en is een ervaren onderhandelaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_219182747
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Stemde jij in het verleden dan PvdA?

Als dat wel het geval is, voel je dan vooral niet aangesproken. De reden achter mijn vraag is dat veel figuren die de PvdA al dik 25 jaar uitkotsen nu plots wenen om de zogenaamde dood of verval van de partij.
Ik stoor me enorm aan dat geframe en gebash jegens die partij, met name omdat ze al 8 jaar in de oppositie zitten en vrijwel niet meer als groot blok hebben mee geregeerd sinds Paars. Dat beeld komt niet door wat ze gedaan hebben, maar wat anderen ze in de schoenen schuiven. Demoniseren en op het laatst ging dit volledig en maximaal op de persoon Timmermans. Ik wil ze geen slachtoffer-rol toe bedelen, maar als men gewoon echt gaat geloven dat Timmermans bewust legers moslim-extremisten hier naar toe wil halen ten koste van de Nederlandse bevolking dat heb je als partij en partijleider toch echt een probleem.
Een heer met stijl
pi_219182802
:{w Hoho, de PVV is de enige partij die echt wordt gedemoniseerd, jongons.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219182819
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 11:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Ik stoor me enorm aan dat geframe en gebash jegens die partij, met name omdat ze al 8 jaar in de oppositie zitten en vrijwel niet meer als groot blok hebben mee geregeerd sinds Paars. Dat beeld komt niet door wat ze gedaan hebben, maar wat anderen ze in de schoenen schuiven. Demoniseren en op het laatst ging dit volledig en maximaal op de persoon Timmermans. Ik wil ze geen slachtoffer-rol toe bedelen, maar als men gewoon echt gaat geloven dat Timmermans bewust legers moslim-extremisten hier naar toe wil halen ten koste van de Nederlandse bevolking dat heb je als partij en partijleider toch echt een probleem.
En het fijne is, je kan één verzinseltje ontkrachten, maar voor je daar klaar mee bent hebben ze bijvoorbeeld bij VI alweer 10 andere dingen over je partij (en stroming) verzonnen. Het is niet zo fraai allemaal.
pi_219182841
quote:
18s.gif Op maandag 3 november 2025 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
:{w Hoho, de PVV is de enige partij die echt wordt gedemoniseerd, jongons.
Ja precies, door eeuwig te doen of je de 'underdog' bent, heb je een prima uitgangspositie als 'bully'.
Een heer met stijl
  maandag 3 november 2025 @ 11:45:56 #10
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219182885
Gaat Timmermans nog in de Kamer plaatnemen ?

Ik ken mensen die hem expliciet hebben hebben gekozen die ander zeer teleurgersteld zouden zijn.
Ik neem aan dat hij wel meer dan zoń 70.000 stemmen heeft verkregen.
Of doet electoraat hier - voor hem of partij , er niet toe ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219182893
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:45 schreef Vallon het volgende:

Ik ken mensen die hem expliciet hebben hebben gekozen die ander zeer teleurgersteld zouden zijn.
Geen enkele lijsttrekker die op stapt gaat in de Kamer zitten. Nee, dus. Hij zou Klaver ook behoorlijk in de weg lopen (en is sowieso geen best gewoon kamerlid, kunnen we ons nog herinneren dat hij maanden niks deed omdat hij zijn droomportefeuille niet had?).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 3 november 2025 @ 11:54:34 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219182956
Er zal toch werkelijk niemand oprecht teleurgesteld zijn omdat Timmermans niet in de kamer blijft.
pi_219182958
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:45 schreef Vallon het volgende:

Je kunt als voormalig partijleider niet in de Tweede Kamer gaan zitten. Dat zorgt voor verwarring binnen de fractie en het werkt niet. Bovendien kies je als partij duidelijk voor andere weg met het benoemen van een nieuwe leider. De aanwezigheid van Timmermans belemmert dat alleen maar.
pi_219182974
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Er zal toch werkelijk niemand oprecht teleurgesteld zijn omdat Timmermans niet in de kamer blijft.
En dit natuurlijk.

Timmermans is een zeer kundige bestuurder, maar geen bijzondere volksvertegenwoordiger. Die rol ligt hem duidelijk niet.
pi_219182983
quote:
De mensen die dat wel zijn zullen vooral de mensen zijn die toch al niet op Timmermans gestemd zouden hebben.
pi_219183006
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 11:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Geen enkele lijsttrekker die op stapt gaat in de Kamer zitten. Nee, dus. Hij zou Klaver ook behoorlijk in de weg lopen (en is sowieso geen best gewoon kamerlid, kunnen we ons nog herinneren dat hij maanden niks deed omdat hij zijn droomportefeuille niet had?).
Niet geheel waar, Ad Melkert ging na het zware verlies en zijn aftreden als partijleider wel in de Kamer zitten. Echter werd hij continu bedreigd (evenals Rösenmuller) en is hij later dat jaar alsnog opgestapt.

Een mooier voorbeeld is nog Den Uyl, die gewoon premier is geweest en daarna niet alleen in de Kamer ging zitten (hij had overigens de eerste keer dat ie dat deed wel gewonnen), maar ook minister werd na zijn premierschap. Dat ging niet goed, maar hij bleef toch terug komen in de Kamer, ook bij verliezen. Zelfs toen ie zich terugtrok als partijleider in 1986 ten gunste vak Kok ging hij in de Kamer zitten totdat hij door ziekte overleed in 1987.

Maar ik geef toe dat dat soort politici als laatst genoemde die er daadwerkelijk niet voor zichzelf gingen zitten, maar om iets te denken te kunnen betekenen voor het volk er nu niet meer zitten ofwel weggehoond worden door goedkope retoriek en populisme.
Een heer met stijl
pi_219183021
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 11:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De mensen die dat wel zijn zullen vooral de mensen zijn die toch al niet op Timmermans gestemd zouden hebben.
Dat zijn mensen die er niet tegen kunnen dat ze hun zondebok kwijt zijn, nog een paar keer het mes willen omdraaien en het daarom niet kunnen hebben dat ie er niet meer op die manier is.
Een heer met stijl
pi_219183061
Weet niet of Timmermans nog iets wil gaan doen of het tijd vindt voor zijn pensioen maar als hij nog wat wil gun ik hem een mooie functie. Gouverneur van Limburg, minister van buitenlandse zaken o.i.d.
pi_219183091
Ik las gisteren dat de PVDA volledig is verdwenen en opgeslokt door groenlinks, dit is de volgende stap.

Dit gaat de formatie extreem moeilijk maken.
speak only if it improves the silence.
pi_219183103
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Dat zijn mensen die er niet tegen kunnen dat ze hun zondebok kwijt zijn, nog een paar keer het mes willen omdraaien en het daarom niet kunnen hebben dat ie er niet meer op die manier is.
Gelukkig is er voor deze mensen ene "Yasser Feras" (altijd erg belangrijk om die naam te vermelden) waar ze nu hun frustraties op bot kunnen vieren.
pi_219183114
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik las gisteren dat de PVDA volledig is verdwenen en opgeslokt door groenlinks, dit is de volgende stap.

Volgens wie? Toch niet volgens de mensen die toch al een excuus zochten om GL/PvdA buiten te kunnen sluiten?
pi_219183120
quote:

Lees dat soort berichten ook. Ik weet niet hoe accuraat te bronnen zijn en of het enkel duiding is van figuren die toch al geen liefhebber zijn van de PvdA (en GL).

Wat ik wel denk is dat iemand als Klaver de traditionele 'rode' achterban van de PvdA totaal niet aanspreekt. Wat is er mis met een fris en nieuw, onbekend gezicht? Die Klaver is weer iemand met 'een verleden'.
Een heer met stijl
  maandag 3 november 2025 @ 12:07:17 #23
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219183122
quote:

Op facebook?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219183128
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 12:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Volgens wie? Toch niet volgens de mensen die toch al een excuus zochten om GL/PvdA buiten te kunnen sluiten?
Volgens de experts van NU.nl

GroenLinksificatie

[ Bericht 1% gewijzigd door TjjWester op 03-11-2025 12:14:23 ]
pi_219183130
quote:

Wat is de onderbouwing daarvan. Want op de lijst staan een flink aantal PvdA'ers. Er zijn wel wat grijze duiven die stennis maken (Melkert, Oudkerk enzo) dat wil nog niet zeggen dat de meerderheid er zo naar kijkt of dat dit frame klopt.
  maandag 3 november 2025 @ 12:08:18 #26
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219183133
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Op facebook?
Mmmaarrrr Rob Oudkerk en Ronald Plasterk dan??!!
pi_219183134
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Lees dat soort berichten ook. Ik weet niet hoe accuraat te bronnen zijn en of het enkel duiding is van figuren die toch al geen liefhebber zijn van de PvdA (en GL).

Wat ik wel denk is dat iemand als Klaver de traditionele 'rode' achterban van de PvdA totaal niet aanspreekt. Wat is er mis met een fris en nieuw, onbekend gezicht? Die Klaver is weer iemand met 'een verleden'.
Dit.
  maandag 3 november 2025 @ 12:09:30 #28
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_219183147
Klaver is slechts de partijleider nu. Bij de volgende campagne (normaliter over 3,5 jaar) kan het zomaar Moorman zijn die lijsttrekker is.
  maandag 3 november 2025 @ 12:10:59 #29
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219183160
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:08 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Mmmaarrrr Rob Oudkerk en Ronald Plasterk dan??!!
De opwaardering van voorheen politiek onbenul Ronald Plasterk puur omdat hij nu boze boomerkolommetjes in de T. schrijft vind ik fascinerend.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  maandag 3 november 2025 @ 12:12:53 #30
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_219183187
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De partij is gegroenlinksficeerd
Als een slang die een nuttige geit opslokt om in de moslim contreien te blijven
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_219183191
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Klaver is slechts de partijleider nu. Bij de volgende campagne (normaliter over 3,5 jaar) kan het zomaar Moorman zijn die lijsttrekker is.
Sterker: hij is slechts fractievoorzitter, de fractie gaat niet over het kiezen van een partijleider.
pi_219183207
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 12:08 schreef TjjWester het volgende:

[..]

De partij is GroenLinksificatie
Volgens alle GLers die ik gesproken heb ging het te weinig over klimaat, het enige echte GL onderwerp (al is het ook een PvdA onderwerp). Dus dat is een hele rare analyse van nu.nl.
pi_219183254
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:14 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens alle GLers die ik gesproken heb ging het te weinig over klimaat, het enige echte GL onderwerp (al is het ook een PvdA onderwerp). Dus dat is een hele rare analyse van nu.nl.
De diehard PVDA zeggen dan dat de campagne te weinig sociaal en maatschappelijk was

.......................

Er is sprake van 'GroenLinksificatie'
Dit zijn opvattingen. Er is ook onderzoek gedaan naar de achterban van de partij(en). "Het lijkt erop dat de achterban van GroenLinks-PvdA homogener is geworden", zei Matthijs Rooduijn donderdag bij Nieuwsuur.

De politicoloog van de Universiteit van Amsterdam deed hier onderzoek naar en kwam met een opvallende conclusie. "De achterban van GroenLinks-PvdA is steeds meer op de GroenLinks-achterban van voor de verkiezingen gaan lijken en steeds minder op die van de PvdA." Kiezers zijn hogeropgeleid, positief over migratie, hebben vertrouwen in de politiek en wonen vaker in steden. Plat gezegd de hoogopgeleide stedeling dus.

Daarmee is GroenLinks-PvdA nu dus niet de brede volkspartij die het graag wil zijn. Dat was anders, zo liet Rooduijn zien. In 2010 was de PvdA-kiezer sterk verspreid over het hele land. In 2023 is GroenLinks-PvdA vooral groot in steden, een trend die zich bij de laatste verkiezingen heeft doorgezet. Rooduijn: "Je zou kunnen spreken van een 'GroenLinksificatie' van de achterban van GroenLinks-PvdA."

Dat is zo ongeveer het punt waarop de nieuwe partijleider het stokje maandag mag overnemen. Dus niet alleen een nieuw gezicht, maar ook een nieuwe koers en met een klein beetje gevoel voor drama: een nieuw tijdperk. Voor links althans.
  maandag 3 november 2025 @ 12:20:14 #34
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219183272
quote:

[..]
Ik snap het natuurlijk maar wel wat genot om de intentie van een zwelbast te belichten.
Terzijde, in het licht van de chaos, is/was Klaver wmb sws de enige die PvdA/GL zou kunnen leiden.

Ook duidelijk maken dat de kiezer kennelijk niet stemt op een persoon maar op een partij(stroming) en men ergens af moeten dat kiespoppetjes er zelf dan zo toe doen. Hooguit dat een persoon, iets wat (on)aantrekkelijker voortbrengt of beter verp(l)akt dan de ander.

Terzijde meen ik mij toch te herinneren dat Timmermans zich buiten een kabinetspost wanende, zichzelf hoe dan ook in Kamer zag plaatsnemen. Om vervolgens elders een partij te zwarten die geen leden heeft.

Strikt genomen zouden mensen die niet in de Kamer willen komen en hun doel daar zelf niet mee is gediend, onderaan het stembiljet moeten worden vermeld. De leden van een partij kunnen dan zelf als keuze bepalen welke zetels - die niet de kiesdeler (ca 70.000 kiezers) heeft behaald - alsnog door een wenselijker ander wordt bezet.
Dit laatste kan dan iemand als Timmermans zijn die de partijbelangen (beter ver)dient.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219183304
quote:

[..]
Wat denk je van Klaver? Die heeft zijn lijsttrekkersschap opgegeven voor Timmermans en in de kamer gebleven.
pi_219183360
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2025 12:20 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap het natuurlijk maar wel wat genot om de intentie van een zwelbast te belichten.
Terzijde, in het licht van de chaos, is/was Klaver wmb sws de enige die PvdA/GL zou kunnen leiden.

Ook duidelijk maken dat de kiezer kennelijk niet stemt op een persoon maar op een partij(stroming) en men ergens af moeten dat kiespoppetjes er zelf dan zo toe doen. Hooguit dat een persoon, iets wat (on)aantrekkelijker voortbrengt of beter verp(l)akt dan de ander.

Terzijde meen ik mij toch te herinneren dat Timmermans zich buiten een kabinetspost wanende, zichzelf hoe dan ook in Kamer zag plaatsnemen. Om vervolgens elders een partij te zwarten die geen leden heeft.

Strikt genomen zouden mensen die niet in de Kamer willen komen en hun doel daar zelf niet mee is gediend, onderaan het stembiljet moeten worden vermeld. De leden van een partij kunnen dan zelf als keuze bepalen welke zetels - die niet de kiesdeler (ca 70.000 kiezers) heeft behaald - alsnog door een wenselijker ander wordt bezet.
Dit laatste kan dan iemand als Timmermans zijn die de partijbelangen (beter ver)dient.
?Zwelbast? :? Wat? Wie?
pi_219183515
Jesse Klaver _O-
Het definitieve einde van links in Nederland _O_
blablablabla
pi_219183529
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sterker: hij is slechts fractievoorzitter, de fractie gaat niet over het kiezen van een partijleider.
GL/PvdA verkiest geen partijleider. Wel een lijsttrekker. En vaak wordt die partijleider genoemd. Door partijleden, door mensen van buiten.
Het partijbestuur is een gekozen groep van partijleiders.
pi_219183595
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
GL/PvdA verkiest geen partijleider. Wel een lijsttrekker. En vaak wordt die partijleider genoemd. Door partijleden, door mensen van buiten.
Hij wordt nu partijleider en waarschijnlijk dus ook fractievoorzitter in de nieuwe Kamer, maar of hij ook de lijsstrekker wordt dat zien we pas bij nieuwe verkiezingen, tot die tijd is er geen sprake van een kiestlijst of lijsttrekkers:

quote:
"Dat Klaver de nieuwe partijleider is van GroenLinks-PvdA betekent overigens niet dat hij ook automatisch de lijsttrekker wordt bij een volgende verkiezingscampagne. Daar beslist de partij op een later moment over.
Bron: https://www.nu.nl/politie(...)ag-briefstemmen.html
Een heer met stijl
  FOK!fotograaf maandag 3 november 2025 @ 13:25:49 #40
842 Zorro
Z
pi_219183902
Nou weten we in elk geval zeker dat VVD niet met GL/PvdA in zee gaat *O*

Op naar D66/VVD/CDA minderheidskabinet.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 3 november 2025 @ 13:39:55 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219184004
quote:
14s.gif Op maandag 3 november 2025 12:05 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Gelukkig is er voor deze mensen ene "Yasser Feras" (altijd erg belangrijk om die naam te vermelden) waar ze nu hun frustraties op bot kunnen vieren.
Maar ook dat is (uiteraard!) onwaar. Dat is zijn naam niet en ook nooit geweest.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219184006
quote:
6s.gif Op maandag 3 november 2025 13:25 schreef Zorro het volgende:
Nou weten we in elk geval zeker dat VVD niet met GL/PvdA in zee gaat *O*

Op naar D66/VVD/CDA minderheidskabinet.
Waar komt dat waanzinnige idee toch vandaan? Klaver ligt echt prima bij de VVD in Den Haag en juist ook bij Yeşilgöz, ik dacht dat dat toch wel algemeen bekend was. Als GLPvdA wat wilde met de VVD, stuurden ze altijd Klaver al. Ze zijn bij de VVD ook niet vergeten dat al Ruttes kabinetten steunden op Klavers GL.

En sowieso is momenteel een kabinet zonder VVD net zo waarschijnlijk als een kabinet zonder GLPvdA.
  maandag 3 november 2025 @ 13:41:48 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219184020
quote:
2s.gif Op maandag 3 november 2025 12:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Hij wordt nu partijleider en waarschijnlijk dus ook fractievoorzitter in de nieuwe Kamer, maar of hij ook de lijsstrekker wordt dat zien we pas bij nieuwe verkiezingen, tot die tijd is er geen sprake van een kiestlijst of lijsttrekkers:
[..]
Bron: https://www.nu.nl/politie(...)ag-briefstemmen.html
Nee, hij is verkozen tot fractievoorzitter. Punt.
  maandag 3 november 2025 @ 13:43:16 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219184028
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 12:48 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Klaver is verkozen tot fractievoorzitter in de TK vandaag. NIET tot lijstrekker of partijleider of wat dan ook.
pi_219184052
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2025 13:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Klaver is verkozen tot fractievoorzitter in de TK vandaag. NIET tot lijstrekker of partijleider of wat dan ook.
Sterker: elke fractie kiest deze of volgende week een fractievoorzitter. Aangezien het meestal dezelfde is als de lijsttrekker is dat niet zo spannend, maar fracties gaan over hun eigen voorzitter.
  maandag 3 november 2025 @ 13:57:41 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219184103
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 13:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Sterker: elke fractie kiest deze of volgende week een fractievoorzitter. Aangezien het meestal dezelfde is als de lijsttrekker is dat niet zo spannend, maar fracties gaan over hun eigen voorzitter.
Klopt :Y
pi_219184319
quote:
En toch is het eigenlijk raar dat je vertrekt terwijl honderdduizenden mensen op je gestemd hebben (als kamerlid)

Als de gunfactor totaal ontbreekt dan had je als (echte) leider ook kunnen opstappen vóór de verkiezingen
Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen!
  maandag 3 november 2025 @ 14:32:40 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219184453
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:19 schreef Kakadylo het volgende:

[..]
En toch is het eigenlijk raar dat je vertrekt terwijl honderdduizenden mensen op je gestemd hebben (als kamerlid)

Als de gunfactor totaal ontbreekt dan had je als (echte) leider ook kunnen opstappen vóór de verkiezingen
We zien geen grote acties met "Kom terug Frans!!" ontstaan, dus men vind het blijkbaar wel goed zo.
pi_219184496
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 14:19 schreef Kakadylo het volgende:

[..]

Er zijn meer fractievoorzitters opgestapt na zetelverlies in de verkiezingen. Niks raars an.
pi_219184539
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2025 08:57 schreef -XOR- het volgende:
D66, PvdAGL, JA21, CDA, CU een optie? Die zitten ook over de helft qua zetels.
Daar zat ik gisteren ook ineens aan te denken. Misschien wat rancuneus, maar het is tijd om de VVD een lesje te leren.

Verder pleitte ik eerder nog voor een D66/VVD/GL/PvdA/CDA kabinet, ook daar zou ik op terug willen komen. Zolang Dilan en co. niet gaan inzien wat ze de afgelopen jaren verkeerd gedaan hebben moet er niet met de VVD worden samengewerkt. Ze gedragen zich steeds meer alsof ze de eigenaar van Nederland zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')