Stemde jij in het verleden dan PvdA?quote:
Excuus, je hebt gelijk. Bij deze dan.quote:Op maandag 3 november 2025 11:21 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)-als-politiek-leider
Misschien voor iets meer context
Ik stoor me enorm aan dat geframe en gebash jegens die partij, met name omdat ze al 8 jaar in de oppositie zitten en vrijwel niet meer als groot blok hebben mee geregeerd sinds Paars. Dat beeld komt niet door wat ze gedaan hebben, maar wat anderen ze in de schoenen schuiven. Demoniseren en op het laatst ging dit volledig en maximaal op de persoon Timmermans. Ik wil ze geen slachtoffer-rol toe bedelen, maar als men gewoon echt gaat geloven dat Timmermans bewust legers moslim-extremisten hier naar toe wil halen ten koste van de Nederlandse bevolking dat heb je als partij en partijleider toch echt een probleem.quote:Op maandag 3 november 2025 11:19 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stemde jij in het verleden dan PvdA?
Als dat wel het geval is, voel je dan vooral niet aangesproken. De reden achter mijn vraag is dat veel figuren die de PvdA al dik 25 jaar uitkotsen nu plots wenen om de zogenaamde dood of verval van de partij.
En het fijne is, je kan één verzinseltje ontkrachten, maar voor je daar klaar mee bent hebben ze bijvoorbeeld bij VI alweer 10 andere dingen over je partij (en stroming) verzonnen. Het is niet zo fraai allemaal.quote:Op maandag 3 november 2025 11:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik stoor me enorm aan dat geframe en gebash jegens die partij, met name omdat ze al 8 jaar in de oppositie zitten en vrijwel niet meer als groot blok hebben mee geregeerd sinds Paars. Dat beeld komt niet door wat ze gedaan hebben, maar wat anderen ze in de schoenen schuiven. Demoniseren en op het laatst ging dit volledig en maximaal op de persoon Timmermans. Ik wil ze geen slachtoffer-rol toe bedelen, maar als men gewoon echt gaat geloven dat Timmermans bewust legers moslim-extremisten hier naar toe wil halen ten koste van de Nederlandse bevolking dat heb je als partij en partijleider toch echt een probleem.
Ja precies, door eeuwig te doen of je de 'underdog' bent, heb je een prima uitgangspositie als 'bully'.quote:Op maandag 3 november 2025 11:34 schreef xpompompomx het volgende:
Hoho, de PVV is de enige partij die echt wordt gedemoniseerd, jongons.
Geen enkele lijsttrekker die op stapt gaat in de Kamer zitten. Nee, dus. Hij zou Klaver ook behoorlijk in de weg lopen (en is sowieso geen best gewoon kamerlid, kunnen we ons nog herinneren dat hij maanden niks deed omdat hij zijn droomportefeuille niet had?).quote:Op maandag 3 november 2025 11:45 schreef Vallon het volgende:
Gaat Timmermans nog in de Kamer plaatnemen ?
Ik ken mensen die hem expliciet hebben hebben gekozen die ander zeer teleurgersteld zouden zijn.
Ik neem aan dat hij wel meer dan zoń 70.000 stemmen heeft verkregen.
Of doet electoraat hier - voor hem of partij , er niet toe ?
Je kunt als voormalig partijleider niet in de Tweede Kamer gaan zitten. Dat zorgt voor verwarring binnen de fractie en het werkt niet. Bovendien kies je als partij duidelijk voor andere weg met het benoemen van een nieuwe leider. De aanwezigheid van Timmermans belemmert dat alleen maar.quote:Op maandag 3 november 2025 11:45 schreef Vallon het volgende:
Gaat Timmermans nog in de Kamer plaatnemen ?
Ik ken mensen die hem expliciet hebben hebben gekozen die ander zeer teleurgersteld zouden zijn.
Ik neem aan dat hij wel meer dan zoń 70.000 stemmen heeft verkregen.
Of doet electoraat hier - voor hem of partij , er niet toe ?
En dit natuurlijk.quote:Op maandag 3 november 2025 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Er zal toch werkelijk niemand oprecht teleurgesteld zijn omdat Timmermans niet in de kamer blijft.
De mensen die dat wel zijn zullen vooral de mensen zijn die toch al niet op Timmermans gestemd zouden hebben.quote:Op maandag 3 november 2025 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Er zal toch werkelijk niemand oprecht teleurgesteld zijn omdat Timmermans niet in de kamer blijft.
Niet geheel waar, Ad Melkert ging na het zware verlies en zijn aftreden als partijleider wel in de Kamer zitten. Echter werd hij continu bedreigd (evenals Rösenmuller) en is hij later dat jaar alsnog opgestapt.quote:Op maandag 3 november 2025 11:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Geen enkele lijsttrekker die op stapt gaat in de Kamer zitten. Nee, dus. Hij zou Klaver ook behoorlijk in de weg lopen (en is sowieso geen best gewoon kamerlid, kunnen we ons nog herinneren dat hij maanden niks deed omdat hij zijn droomportefeuille niet had?).
Dat zijn mensen die er niet tegen kunnen dat ze hun zondebok kwijt zijn, nog een paar keer het mes willen omdraaien en het daarom niet kunnen hebben dat ie er niet meer op die manier is.quote:Op maandag 3 november 2025 11:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De mensen die dat wel zijn zullen vooral de mensen zijn die toch al niet op Timmermans gestemd zouden hebben.
Gelukkig is er voor deze mensen ene "Yasser Feras" (altijd erg belangrijk om die naam te vermelden) waar ze nu hun frustraties op bot kunnen vieren.quote:Op maandag 3 november 2025 12:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die er niet tegen kunnen dat ze hun zondebok kwijt zijn, nog een paar keer het mes willen omdraaien en het daarom niet kunnen hebben dat ie er niet meer op die manier is.
Volgens wie? Toch niet volgens de mensen die toch al een excuus zochten om GL/PvdA buiten te kunnen sluiten?quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik las gisteren dat de PVDA volledig is verdwenen en opgeslokt door groenlinks, dit is de volgende stap.
Dit gaat de formatie extreem moeilijk maken.
Lees dat soort berichten ook. Ik weet niet hoe accuraat te bronnen zijn en of het enkel duiding is van figuren die toch al geen liefhebber zijn van de PvdA (en GL).quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef TjjWester het volgende:
Ik las gisteren dat de PVDA volledig is verdwenen en opgeslokt door groenlinks, dit is de volgende stap.
Op facebook?quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef TjjWester het volgende:
Volgens de experts van NU.nlquote:Op maandag 3 november 2025 12:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Volgens wie? Toch niet volgens de mensen die toch al een excuus zochten om GL/PvdA buiten te kunnen sluiten?
Wat is de onderbouwing daarvan. Want op de lijst staan een flink aantal PvdA'ers. Er zijn wel wat grijze duiven die stennis maken (Melkert, Oudkerk enzo) dat wil nog niet zeggen dat de meerderheid er zo naar kijkt of dat dit frame klopt.quote:Op maandag 3 november 2025 12:04 schreef TjjWester het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |