Ah thanks. Dat is een goed punt waar ik eens ga uitzoeken hoe het precies zit. Het is allemaal nieuw, ik heb een summiere uitleg gehad van mijn manager tijdens mijn gesprek, maar ik zat met dat bedrag in mijn hoofd tijdens dat gesprek omdat het onverwachts was, en het bedrag behoorlijk idioot was voor mijn perspectiefquote:Op zaterdag 20 december 2025 15:48 schreef laziness het volgende:
[..]
De grote vraag is wat je precies ontvangt en wanneer er belasting afgerekend moet worden.
Ik werk bij een S&P500 bedrijf en bij ons kies je als je incentive toegekend krijgt of je het in restricted stock units of in stock options of een mengeling wilt ontvangen.
De restricted stock units vesten na een bepaalde periode en moet je dan verplicht op dat moment afrekenen tegen de dan geldende koers. Verkoop je ze dan niet, (maar je tikt dus wel de belasting af) en verkoop je ze later tegen een hogere koers dan hoef je later geen belasting meer af te tikken. Elke koersstijging is dan dus pure winst waarover je geen belasting hoeft af te rekenen.
Bij de stock opties heb je een optie om aandelen te kopen tegen een vooraf vastgestelde prijs en is alles wat de koers dan hoger ligt als je de opties gaat uitoefenen is dus je winst. Over die winst moet je belasting betalen. Belastingmoment is wanneer jij besluit wat met de opties te doen. Bij ons heb je daar 10 jaar de tijd voor.
Zoals je ziet hebben beide varianten een ander moment van belasting betalen. Ook is het van belang als het een US bedrijf is dat je een W-8BEN formulier invult om te voorkomen dat bij verkoop je US belasting er over betaalt. Aangifte doen in de US om het terug te krijgen is niet grappig.
Kortom zonder te weten hoe jullie aandelenplan werkt is het dus lastig om iets over de belasting te zeggen.
Hoewel ik denk dat het in 1x of niet cashen in de basis niet uitmaakt. De te betalen belasting hangt af van de waarde (dus de koers) en in welke belastingschijf je valt.
Als je op de P&L klikt krijg je een breakdown waarin je dat ziet.quote:Op zaterdag 27 december 2025 09:54 schreef floris_b het volgende:
Ik heb McDonald's gekocht voor $290 en de koerst staat nu op $310. Toch geeft DeGiro een negatief rendement van 5,6%. Komt dit door de dollar/euro koers?
Ik had wel iets verschil verwacht maar niet zoveel...
Danku! De valuta w / v is 2x mijn winstquote:Op zaterdag 27 december 2025 10:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je op de P&L klikt krijg je een breakdown waarin je dat ziet.
[ afbeelding ]
Dat denk ik niet. Op de eerste plaats omdat het box 3-effect alleen speelt onder Nederlandse particuliere beleggers, terwijl de aandelenkoersen niet primair door andere factoren worden bepaald dan de vraag naar aandelen vanuit deze groep. Daarnaast ligt aan jouw vraag de veronderstelling ten grondslag dat Nederlanders massaal box 3-heffing zouden ontlopen door hun aandelen te verkopen. Dan zou er eind september ook een enorme daling zijn geweest. Die was er niet. Sterker: de koersen zijn sinds afgelopen zomer alleen maar opgelopen. De Nederlanders die wél hebben verkocht met het oog op de box 3-heffing zullen hun geld overigens minimaal 3 maanden aan de kant laten staan. Wie met dit doel vandaag verkoopt, zal op z'n vroegst in april 2026 terugkopen.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:05 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Kunnen we oplopende koersen verwachten in de eerste dagen van januari door het box 3 effect of is dat koffiedik kijken?
Tuurlijk niet. Particuliere beleggers zijn een druppel op de gloeiende plaat. Nederlandse particuliere beleggers die vanwege box3 gaan schuiven met geld hebben nog minder invloed op beurskoersen.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:05 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Kunnen we oplopende koersen verwachten in de eerste dagen van januari door het box 3 effect of is dat koffiedik kijken?
Tot in april!quote:Op woensdag 31 december 2025 15:05 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Dank! Portefeuille gedeeltelijk verkocht.
Het is niet de bedoeling terug te komen. Ik had alleen de afweging voor of na 1 januari verkopen ( wel ivm box 3). Ik heb de verkoop nu gesplitst in voor en na en hoop op toch nog wat groei van de koersen begin januari.quote:Op woensdag 31 december 2025 15:09 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Tot in april!Nu maar hopen voor jou dat de beurs dan niet hoger staat dan nu.
mooi , dividend aandelen terug kopen/quote:Op woensdag 31 december 2025 15:05 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Dank! Portefeuille gedeeltelijk verkocht.
Want? Verwacht jij dat deze het gemiddeld beter gaan doen? En waarom?quote:Op woensdag 31 december 2025 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooi , dividend aandelen terug kopen/
LT , ja door dalende rente percentages worden hoog dividend aandelen aantrekkelijk ( property care invest ) en stabielquote:Op donderdag 1 januari 2026 10:39 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
[..]
Want? Verwacht jij dat deze het gemiddeld beter gaan doen? En waarom?
Dank!quote:Op donderdag 1 januari 2026 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
LT , ja door dalende rente percentages worden hoog dividend aandelen aantrekkelijk ( property care invest ) en stabiel
, goud blijft ook aantrekkelijk
NEM mining
Wat we in 2025 zagen was dit deels onjuist. Consumptie goederen waren de verliezers, biotech won het van gezondheidszorg bedrijven. Beide hoog dividend stukken die niks deden. Olie was door de olieprijs ook een dramaquote:Op donderdag 1 januari 2026 10:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
LT , ja door dalende rente percentages worden hoog dividend aandelen aantrekkelijk ( property care invest ) en stabiel
, goud blijft ook aantrekkelijk
Newmont mining
NEM heeft een weg te gaan gezien de goudprijs
Europa volgt de USA met rente, dat was altijd zo, waarom zou het nu anders zijn??quote:Op vrijdag 2 januari 2026 13:45 schreef Drass het volgende:
[..]
Wat we in 2025 zagen was dit deels onjuist. Consumptie goederen waren de verliezers, biotech won het van gezondheidszorg bedrijven. Beide hoog dividend stukken die niks deden. Olie was door de olieprijs ook een drama
Alleen financials trokken de kar en vastgoed.
In Europa staan trouwens eerder rente verhogingen dan verlagingen in de planning en de Fed gaat ook niet veel doen met die enorme Economische groei.
die stond toen op 60 , nu op 95 dat was niet goed gegaanquote:Op woensdag 6 maart 2024 14:52 schreef Kaizen_ het volgende:
Zit eraan te denken om Netflix te shorten.. Even in de gaten houden.
Europa heeft vorig jaar als eerste de rente fors verlaagd in vele stappen en de usa pas een half jaar later? Europa is nu gestopt met rente verlagingen.quote:Op vrijdag 2 januari 2026 14:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Europa volgt de USA met rente, dat was altijd zo, waarom zou het nu anders zijn??
vanwege die gek daar >??
die gaat de rente nooit meer omhoog doen
[..]
die stond toen op 60 , nu op 95 dat was niet goed gegaan
Waarom dan en welke raad jij aan?quote:Op woensdag 31 december 2025 22:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
mooi , dividend aandelen terug kopen/
Hoe is het koersverloop op de "ex div" datum?quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze geeft 8,5 % binne 5 maand
https://carepropertyinvest.be/
dus dat zou dan 16% zijn
minus 20%quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:39 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe is het koersverloop op de ex div datum?
Rendement t.o.v. 1 jaar geleden: 1,45%quote:Op zaterdag 3 januari 2026 11:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
deze geeft 8,5 % binne 5 maand
https://carepropertyinvest.be/
dus dat zou dan 16% zijn
ja op weg naar het dividend gaat het 20% oplopen , dus dat is misschien de beloningquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:41 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Rendement t.o.v. 1 jaar geleden: 1,45%
Rendement t.o.v. 3 jaar geleden: -22,40%
In Beligë wordt normaal 30% van het dividend in als "roerende voorheffing" ingehouden, maar naar ik begrijp is dat voor Nederlanders sinds afgelopen jaar 15%, die je met de inkomstenbelasting kunt verrekenen. Dat nadeel gaat dus niet mee rop. Het aandeel is wel flink volatiel.
Ik krijg echter de indruk dat het genoemde verdrag nog niet in werking is getreden. Dat zou betekenen dat de Belgische fiscus nog 30% van het dividend inhoudt.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja op weg naar het dividend gaat het 20% oplopen , dus dat is misschien de beloning
nee is 15%, via de giroquote:Op zaterdag 3 januari 2026 12:48 schreef Groepfunder het volgende:
[..]
Ik krijg echter de indruk dat het genoemde verdrag nog niet in werking is getreden. Dat zou betekenen dat de Belgische fiscus nog 30% van het dividend inhoudt.
Betaal je dus zelf het dividend.....??quote:
ja dan welquote:Op zaterdag 3 januari 2026 14:59 schreef blomke het volgende:
[..]
Betaal je dus zelf het dividend.....??
Pfff, had het in 2016 kunnen kopen voor 60 +-quote:
Niet terugkijken, is zinloos. Vooruit kijkenquote:Op maandag 5 januari 2026 12:34 schreef ludovico het volgende:
[..]
Pfff, had het in 2016 kunnen kopen voor 60 +-
Strategie groot in PostNL en Gazprom heeft voor mij geen vruchten opgeleverd.
ASML is een goeie natuurlijk, maar ik ga naar de toekomst toe met een B.V. beleggen en dat dan via indexfondsen. Ik heet immers geen Buffet.quote:Op maandag 5 januari 2026 13:07 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Niet terugkijken, is zinloos. Vooruit kijken
Geen FOMO op individuele aandelen?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:59 schreef monkyyy het volgende:
Over indexbeleggen gesproken. Ik zit sinds Juni vorig jaar in 100% VWCE & chill modus. En dat bevalt me eigenlijk wel
Ja.quote:Op woensdag 31 december 2025 11:05 schreef Zonnigetoekomst62 het volgende:
Nee eigenlijk niet, maar ik volg nog wel earnings releases van bedrijven die ik interessant vindquote:Op maandag 5 januari 2026 19:11 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Geen FOMO op individuele aandelen?
Enige reden dat ik voor sp500 zou kiezen boven dit... Ik begrijp niet goed waar de underperformance uitkomt bij de all world variant, weet jij dat misschien? Lagere weging grote tech spelers?quote:Op maandag 5 januari 2026 16:59 schreef monkyyy het volgende:
Over indexbeleggen gesproken. Ik zit sinds Juni vorig jaar in 100% VWCE & chill modus. En dat bevalt me eigenlijk wel
Omdat de USA beurs het in de 2010-2025 periode beter heeft gepresteerd dan non-USA.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:16 schreef ludovico het volgende:
[..]
Enige reden dat ik voor sp500 zou kiezen boven dit... Ik begrijp niet goed waar de underperformance uitkomt bij de all world variant, weet jij dat misschien? Lagere weging grote tech spelers?
Ben met name bang dat het gewoon fiscale effecten zijn vanwege noteringen in minder liquide markten?
Ben je ook uitgestapt uit je echte conviction aandelen zoals Markel?quote:Op maandag 5 januari 2026 20:01 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet, maar ik volg nog wel earnings releases van bedrijven die ik interessant vind
Alleen nog een wereldwijd indexfonds die ik maandelijks bijkoop. Maar dat betekent niet dat dat in de toekomst kan veranderen natuurlijkquote:Op dinsdag 6 januari 2026 21:35 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ben je ook uitgestapt uit je echte conviction aandelen zoals Markel?
Ik snap het ook wel. Ik merk aan mezelf dat ik er erg veel mee bezig ben (ook op het werk), gewoon de markt kopen moet wel rust geven, en wellicht belangrijker: een hoop tijd en energie vrij maken voor andere dingen. Maar ik blijf zelf nog wel even hooked
![]()
Ja precies dat was het plan, pas als je winst gemaakt hebt.quote:Op woensdag 7 januari 2026 15:45 schreef Z het volgende:
Ik gebruik stoploss orders maar ik beleg voornamelijk in turbo's. Ik vind het prettig maar gebruik ze pas als ik al wat winst gemaakt heb want ik wil ze ook niet te snel verkopen. Ik zou het zeker doen als ik jou was.
En je kan ze tot annulering aanzetten, of voor een bepaalde tijd. En je kan bij sommige platforms ook een dynamische stoploss instellen. Die meestijgt maar niet daalt geloof ik.
ja dat weet niemandquote:Op woensdag 7 januari 2026 15:25 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik kwam erop omdat ik toch een beetje bang ben voor het klappen van de AI bubbel.
Nee, maar juist daarom... een verkooporder bij een prijs bij zeg -10% of misschien wel -15% van de huidige koers kan geen kwaad. Baat het niet, dan schaadt het niet dunkt me.quote:
dat kun je nooit voor zijn, dan heb je geen leven , maar het is wel goed om de helft in hoog dividend stock te stekenquote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee, maar juist daarom... een verkooporder bij een prijs bij zeg -10% of misschien wel -15% van de huidige koers kan geen kwaad. Baat het niet, dan schaadt het niet dunkt me.
Maar juist daarom stelde ik de vraag hier, misschien is er toch iemand die zegt: "hé maar heb je hier of daar aan gedacht?"
Je hebt wel door dat dit 2 tegenstrijdige zaken zijn?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:37 schreef Debuteer het volgende:
Time in the market, en voor de rest extra kopen bij een flinke dip
Wat ik me dan afvraag: wat doe je nadat zo'n stoploss is uitgevoerd?quote:Op vrijdag 9 januari 2026 11:48 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Nee, maar juist daarom... een verkooporder bij een prijs bij zeg -10% of misschien wel -15% van de huidige koers kan geen kwaad. Baat het niet, dan schaadt het niet dunkt me.
Maar juist daarom stelde ik de vraag hier, misschien is er toch iemand die zegt: "hé maar heb je hier of daar aan gedacht?"
12 procent inderdaad dat is een flinke hap. En erger, verwachting is dat de eur/usd nog wel eens naar 1.25 kan. Dus daar kan nog wel eens 5 procent vanafquote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:23 schreef dop het volgende:
Door dat de beurzen algeheel goed hebben gepresteerd voelt niemand hier pijn maar ik zou toch eens goed nadenken over wat je verloren hebt op Amerikaanse aandelen. Door de dollar.
Ja, klopt volledig. Gelukkig heb ik dat deels gehedged door op vakantie naar de VS te gaan.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 21:23 schreef dop het volgende:
Door dat de beurzen algeheel goed hebben gepresteerd voelt niemand hier pijn maar ik zou toch eens goed nadenken over wat je verloren hebt op Amerikaanse aandelen. Door de dollar.
Zolang je geen eieren koopt moet dat een goede hedge zijn.quote:Op zondag 11 januari 2026 08:13 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ja, klopt volledig. Gelukkig heb ik dat deels gehedged door op vakantie naar de VS te gaan.
En je überhaupt het land in komtquote:Op zondag 11 januari 2026 09:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Zolang je geen eieren koopt moet dat een goede hedge zijn.
Browserhistorie maar verwijderen ja.quote:
Dat zou ik niet doen. Ik vermoed dat dit je eerder verdacht maakt in de ogen van de Amerikanen.quote:Op zondag 11 januari 2026 09:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Browserhistorie maar verwijderen ja.
We vliegen op Toronto. Gaan met huurauto de grens over. Weet niet hoe dat nu is, maar is meestal iets minder streng dan via een luchthaven.quote:
Ja daar zat ik ook over na te denken. Mijn gedachte: door zo'n stop-loss beperk je je verlies (preciezer: je verlies op de ongerealiseerde winst die je tot crash gemaakt hebt). Ik neem aan dat men/je wel door de media op de hoogte raakt van zo'n crash. Dat betekent dat je in de dagen/weken erna alles goed in de gaten houdt en probeert zo goed mogelijk tijdens de dip in te kopen/stappen.quote:Op zaterdag 10 januari 2026 16:39 schreef oudeinlogiskwijt het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag: wat doe je nadat zo'n stoploss is uitgevoerd?
Bijvoorbeeld toen Trump vorig jaar April gek deed met de tarieven gingen de beurzen ook 15 tot 20% naar beneden. Daarna is het weer hard gestegen. Als je niet snel opnieuw bijgekocht had, had je de kans om je verlies helemaal te compenseren snel gemist.
Dat doe ik ook als veilige haven. Maar daarnaast heb ik nog wat "risicovollere" ETFs, zoals AI and defensie. Zeker bij AI denk ik persoonlijk dat dit wel een keer gaat klappen. En daar wil ik op "voorbereid" zijn d.m.v. een stop-limit.quote:Ik koop maandelijks bij. Vast bedrag, één all world ETF. Ik heb ook weleens gedacht over stoploss, maar als ik april 2025 als voorbeeld neem, dan voelt het vooral ook een kans om je verliezen vast te leggen. Niemand garandeert dat die -10 of -15% daarna verder daalt.
Dan ga je de markt dus timen. Dat is zo ongelooflijk lastig. Daar komt bij, dat de dagen met het grootste verlies en de grootste winst vaak dicht bij elkaar zitten. Dus je pakt een deel verlies (want je stop-loss wordt geactiveerd) en vervolgens moet je maar gaan gokken wanneer het stijgt. 1 dag te laat, en je bent het bokje. Ik zou dit nooit doen.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 10:04 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook over na te denken. Mijn gedachte: door zo'n stop-loss beperk je je verlies (preciezer: je verlies op de ongerealiseerde winst die je tot crash gemaakt hebt). Ik neem aan dat men/je wel door de media op de hoogte raakt van zo'n crash. Dat betekent dat je in de dagen/weken erna alles goed in de gaten houdt en probeert zo goed mogelijk tijdens de dip in te kopen/stappen.
Mja daar kun je over discussieren. Voor sommige aandelen die erg volatiel zijn kan een stoploss wel eens handig zijn. Zelf doe ik er zelden aan.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 11:14 schreef Z het volgende:
Is stoploss ook niet meer iets als je meer een trader bent dan belegger?
quote:Op dinsdag 13 januari 2026 17:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Potverdomme kom op. Op naar de 1000. Al op 999,5 gestaan vandaag
Nog even en we hebben een nieuwe Big Short over private credit.quote:Op dinsdag 13 januari 2026 21:29 schreef Black-Death het volgende:
Net weer even een stukje van The Big Short gekeken. Blijft leuk
?quote:Op dinsdag 13 januari 2026 23:14 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nog even en we hebben een nieuwe Big Short over private credit.
42, 45 en 95 keer de winstquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:11 schreef Zwansen het volgende:
ASMI +10%, ASML +7% en Besi +7%. Gaat lekker.
Zo'n Besi zal toch minimaal jarenlang 25%+ groei moeten realiseren om zo'n waardering waar te maken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:17 schreef Z het volgende:
TSMC met goed nieuws vanochtend. Wellicht een bij-effect.
Ja dat zal het zijn idd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:17 schreef Z het volgende:
TSMC met goed nieuws vanochtend. Wellicht een bij-effect.
Magnum?quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ik blijf bij ijs. Gestaag aan het bijkopen en bijschrijven. "Helaas" wat snel gestegen afgelopen paar dagen.
Ik overweeg sterk mijn laatste positie te verkopen. Heb al een deel verkocht op 1070 en inmiddels zitten we op 45x de winst terwijl ik het gekocht heb voor gemiddeld onder de 700quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:54 schreef Z het volgende:
Ik heb overigens nooit succes gehad met ASML. Ik kies altijd het verkeerde moment. Dus ben er me gestopt. Besi daarentegen! Zelfde geldt voor Nvidia en met TMSC en Micron dan weer wel.
Er is in het verleden nooit een verkeerd moment geweest voor ASML aangezien ze nu op een ath staan. Dus je had het nooit moeten verkopen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:54 schreef Z het volgende:
Ik heb overigens nooit succes gehad met ASML. Ik kies altijd het verkeerde moment. Dus ben er me gestopt. Besi daarentegen! Zelfde geldt voor Nvidia en met TMSC en Micron dan weer wel.
Waarom verkopen? O wacht. Jij zat ook helemaal in ETFs hequote:Op donderdag 15 januari 2026 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik overweeg sterk mijn laatste positie te verkopen. Heb al een deel verkocht op 1070 en inmiddels zitten we op 45x de winst terwijl ik het gekocht heb voor gemiddeld onder de 700
Als je op korte termijn handelt wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 06:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er is in het verleden nooit een verkeerd moment geweest voor ASML aangezien ze nu op een ath staan. Dus je had het nooit moeten verkopen.
ja ik zit grotendeels in ETFs. Dat is niet persé de reden van een mogelijke verkoop. Dat zit meer in de hoogte van de koers die ik stevig vind met bijna 45x de winst.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 06:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waarom verkopen? O wacht. Jij zat ook helemaal in ETFs he
Als je op korte termijn handelt en elke keer verlies moet pakken op ASML zou ik een andere strategie gaan overwegenquote:
Preciesquote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je op korte termijn handelt en elke keer verlies moet pakken op ASML zou ik een andere strategie gaan overwegen.
)quote:NYSE - Nasdaq realtime koers
•
USD First Majestic Silver Corp. (AG)
21.29
+0,95
(+4,67%
% of keer?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:44 schreef Faraday01 het volgende:
Asml weer een nieuwe ATH. Op 1183 zitten we op 45,5x de winst
Las al ergens dat zilver het nieuwe goud is. Ben wel benieuwd wat dat gaat doen...quote:
Het is echt keer. De marktkapitalisatie van ASML is zo'n 450 miljard en de nettowinst over 2025 wordt verwacht op een kleine 10 miljard. 450/10=45quote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
% of keer?
Groot verschil namelijk.
Oh, je hebt het over P/E. Ik denk elke keer dat je het over de winst hebt die jij op je aandelen gepakt hebt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is echt keer. De marktkapitalisatie van ASML is zo'n 450 miljard en de nettowinst over 2025 wordt verwacht op een kleine 10 miljard. 450/10=45
Ja, ik denk met weemoed terug dat ASML 2 tientjes deed, maar dat is wel heul lang geleden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over P/E. Ik denk elke keer dat je het over de winst hebt die jij op je aandelen gepakt hebt.
Grappig dat ik (tot nu toe) gelijk heb gehad maar dat het niet vanwege Poetin stijgtquote:Op maandag 24 november 2025 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Rheinmetall is natuurlijk ook van strategisch belang. Maar het gaat nu natuurlijk puur om de gesprekken met Rusland, aandeel is flink gezakt afgelopen week. Zodra de gesprekken klappen zullen ze weer flink stijgen. Ff nadenken vanavond of ik een order ga plaatsen.
GIS blijft ook wel interessant op het eerste oog, de rare fratsen van RFK daargelaten, al heb ik me er niet echt in verdiept ("al" mijn geld staat al vast).quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:20 schreef JimmyJames het volgende:
Yep. Als ik kijk naar vergelijkbare metrics voor andere food bedrijven op ev/ebitda, lijkt het mij erg goedkoop.
Ook wel grappig hoe hard mdlz is hersteld na de nieuwe food pyramide dip. Ik had toen bijna bijgekocht maar niet gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |