abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219336129
Rheinmetall bijkopen? Rusland gaat nooit akkoord.
pi_219336195
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:15 schreef BEFEM het volgende:
Een PE van boven de 75. Koopje _O-
pi_219336209
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Een PE van boven de 75. Koopje _O-
Stond hoger :+
pi_219336230
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:24 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Stond hoger :+
Het is relatief 2x zo duur als ASML. En dat is een monopolist in een markt die voor de hele wereld strategisch van belang is.
pi_219336354
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:27 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het is relatief 2x zo duur als ASML. En dat is een monopolist in een markt die voor de hele wereld strategisch van belang is.
Rheinmetall is natuurlijk ook van strategisch belang. Maar het gaat nu natuurlijk puur om de gesprekken met Rusland, aandeel is flink gezakt afgelopen week. Zodra de gesprekken klappen zullen ze weer flink stijgen. Ff nadenken vanavond of ik een order ga plaatsen.
  maandag 24 november 2025 @ 19:48:22 #131
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_219336475
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:15 schreef BEFEM het volgende:
Wel bizar dat één van de grootste defensiebedrijven van Europe nog geen 1 miljard nettojaarwinst weet te draaien.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_219336526
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Wel bizar dat één van de grootste defensiebedrijven van Europe nog geen 1 miljard nettojaarwinst weet te draaien.
Ze investeren nu kneiterveel in productielocaties.
pi_219336780
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 19:48 schreef JimmyJames het volgende:

[..]
Het is enorm kapitaalintensief, afhankelijk van overheidsinvesteringen en de winstmarge is relatief beperkt. Ik begrijp dat mensen er in willen investeren vanwege de potentie maar tegen 75+ keer de winst is het heel risicovol met een grote kans op correctie als de cijfers niet elk kwartaal extreme omzet- en winstgroei laten zien.
pi_219341541
Weer flinke tikken op de beurs vandaag.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_219341605
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 15:51 schreef Black-Death het volgende:
Weer flinke tikken op de beurs vandaag.
Ik sta vandaag een half procent in de plus.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219341651
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:00 schreef recursief het volgende:

[..]
Ruim een procent eraf hier. Nvidia gaat hard omlaag. En wat rode ETF's
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_219341778
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:09 schreef Black-Death het volgende:

[..]
Ruim een procent eraf hier. Nvidia gaat hard omlaag. En wat rode ETF's
Nvidia heb ik niet meer. All world en Defense ETF lichtjes in de min, ASML een beetje rood maar de rest is groen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219344396
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 november 2025 16:00 schreef recursief het volgende:

[..]
Idem. Er is amper rood te zien in mijn portefeuille. Het is zeer duidelijk groen dat de klok slaat.
pi_219344900
Vandaag mooie score met ABN.
Aldus.
  donderdag 27 november 2025 @ 13:41:38 #140
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_219355196
Er wordt een streep gezet door die absurde verhoging van de Box 3 belasting. Genot.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_219355461
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 13:41 schreef monkyyy het volgende:
Er wordt een streep gezet door die absurde verhoging van de Box 3 belasting. Genot.
Gelukkig maar, verhuur nu nog een woning aan m'n moeder en met de steeds hoger wordende WOZ betaal ik zo langzamerhand net zoveel belasting in box3 (en gemeente) als dat ik aan huur ontvang.
pi_219357276
Rustig dagje :7
pi_219357497
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 14:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Gelukkig maar, verhuur nu nog een woning aan m'n moeder en met de steeds hoger wordende WOZ betaal ik zo langzamerhand net zoveel belasting in box3 (en gemeente) als dat ik aan huur ontvang.
En hoeveel stijgt de woning elk jaar in waarde? Jij hebt ongetwijfeld een ander motief door te verhuren aan je moeder maar de meeste verhuurders van woningen klagen steen en been terwijl ze enorme rendementen gemaakt hebben.
pi_219357620
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:22 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En hoeveel stijgt de woning elk jaar in waarde?
Anders had ik het in de S&P500 / Nasdaq gehad (met meer rendement?) en die kan ik zo verkopen, huurder heeft huurbescherming.

En aan de woning zit ook onderhoud, het is uit 1972 dus je hebt er werk van. Nu zal een huisjesmelker dat misschien verzaken maar onderhoud is ook behoud van je woning.

quote:
Jij hebt ongetwijfeld een ander motief door te verhuren aan je moeder maar de meeste verhuurders van woningen klagen steen en been terwijl ze enorme rendementen gemaakt hebben.
Veel private verhuurders verkopen de woning en dat zou met de voorgenomen verhoging van belastingen niet beter geworden zijn.

Ik hoef er inderdaad niet rijk van te worden maar het is toch niet teveel gevraagd als je er een beetje aan overhoudt?

Wil er geen klaagzang van maken maar de situatie qua inkomsten is gewoon veel slechter dan in 2019 toen ik begon met het verhuren van die woning.
pi_219357733
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:32 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Anders had ik het in de S&P500 / Nasdaq gehad (met meer rendement?) en die kan ik zo verkopen, huurder heeft huurbescherming.

En aan de woning zit ook onderhoud, het is uit 1972 dus je hebt er werk van. Nu zal een huisjesmelker dat misschien verzaken maar onderhoud is ook behoud van je woning.
[..]
Veel private verhuurders verkopen de woning en dat zou met de voorgenomen verhoging van belastingen niet beter geworden zijn.

Ik hoef er inderdaad niet rijk van te worden maar het is toch niet teveel gevraagd als je er een beetje aan overhoudt?

Wil er geen klaagzang van maken maar de situatie qua inkomsten is gewoon veel slechter dan in 2019 toen ik begon met het verhuren van die woning.
Dit is een compleet verkeerde vergelijking. Het is een totaal ander product met een lager risicoprofiel cq minder volatiliteit. Voor het veel lagere risicoprofiel dat woningen hebben, zijn de rendementen extreem geweest en was de box 3 heffing bovendien heel erg gunstig met afslagen op de woz waarde en niet belasten van waardestijging (geldt natuurlijk ook voor aandelen).
pi_219357843
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dit is een compleet verkeerde vergelijking. Het is een totaal ander product met een lager risicoprofiel cq minder volatiliteit. Voor het veel lagere risicoprofiel dat woningen hebben, zijn de rendementen extreem geweest en was de box 3 heffing bovendien heel erg gunstig met afslagen op de woz waarde en niet belasten van waardestijging (geldt natuurlijk ook voor aandelen).
In 2010 stonden we er anders voor ;) Toen had "Uitstel van Executie" op RTL4 nog bestaansrecht. Dus ook de woningmarkt is niet altijd zeker.

Het is ook meer dat ik de woning wilde verkopen eind 2018 maar door omstandigheden m'n moeder terug wilde naar Friesland en ik toevallig net m'n woning leeg had staan. Anders was het op Funda gegaan. "Huisjes melken" was nooit m'n planning :+
  donderdag 27 november 2025 @ 20:08:03 #147
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_219358083
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 19:49 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
In 2010 stonden we er anders voor ;) Toen had "Uitstel van Executie" op RTL4 nog bestaansrecht. Dus ook de woningmarkt is niet altijd zeker.

Het is ook meer dat ik de woning wilde verkopen eind 2018 maar door omstandigheden m'n moeder terug wilde naar Friesland en ik toevallig net m'n woning leeg had staan. Anders was het op Funda gegaan. "Huisjes melken" was nooit m'n planning :+
Phoe, dan mag je je moeder wel bedanken :P die 6 jaar zal de huiswaarde significant harder gestegen zijn dan een gemiddelde aandelenportefeuille. Chill.

Maar je hebt natuurlijk wel gelijk: als je een vaste huurder hebt en het huis komt onder water te staan én je moet ook nog inleveren op de huurinkomsten dan is het natuurlijk wel zuur. Huizen die flink onder water gaan staan zal de aankomende 15jaar ook wel weer gaan gebeuren, tegen de tijd dat de boomers neervallen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_219370827
Iemand bekend met 'Electro Optic Systems Holdings Ltd'?

Australisch bedrijf dat lasers maakt om drones neer te halen.
BlaBlaBla
  zaterdag 29 november 2025 @ 16:29:39 #149
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_219371142
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 november 2025 15:20 schreef Soldier2000 het volgende:
Iemand bekend met 'Electro Optic Systems Holdings Ltd'?

Australisch bedrijf dat lasers maakt om drones neer te halen.
Beetje random vraag. Vanwaar je interesse?
pi_219394880
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')