42, 45 en 95 keer de winstquote:Op donderdag 15 januari 2026 09:11 schreef Zwansen het volgende:
ASMI +10%, ASML +7% en Besi +7%. Gaat lekker.
Zo'n Besi zal toch minimaal jarenlang 25%+ groei moeten realiseren om zo'n waardering waar te maken.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:17 schreef Z het volgende:
TSMC met goed nieuws vanochtend. Wellicht een bij-effect.
Ja dat zal het zijn idd.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:17 schreef Z het volgende:
TSMC met goed nieuws vanochtend. Wellicht een bij-effect.
Magnum?quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:54 schreef JimmyJames het volgende:
Ik blijf bij ijs. Gestaag aan het bijkopen en bijschrijven. "Helaas" wat snel gestegen afgelopen paar dagen.
Ik overweeg sterk mijn laatste positie te verkopen. Heb al een deel verkocht op 1070 en inmiddels zitten we op 45x de winst terwijl ik het gekocht heb voor gemiddeld onder de 700quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:54 schreef Z het volgende:
Ik heb overigens nooit succes gehad met ASML. Ik kies altijd het verkeerde moment. Dus ben er me gestopt. Besi daarentegen! Zelfde geldt voor Nvidia en met TMSC en Micron dan weer wel.
Er is in het verleden nooit een verkeerd moment geweest voor ASML aangezien ze nu op een ath staan. Dus je had het nooit moeten verkopen.quote:Op donderdag 15 januari 2026 09:54 schreef Z het volgende:
Ik heb overigens nooit succes gehad met ASML. Ik kies altijd het verkeerde moment. Dus ben er me gestopt. Besi daarentegen! Zelfde geldt voor Nvidia en met TMSC en Micron dan weer wel.
Waarom verkopen? O wacht. Jij zat ook helemaal in ETFs hequote:Op donderdag 15 januari 2026 14:39 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik overweeg sterk mijn laatste positie te verkopen. Heb al een deel verkocht op 1070 en inmiddels zitten we op 45x de winst terwijl ik het gekocht heb voor gemiddeld onder de 700
Als je op korte termijn handelt wel.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 06:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er is in het verleden nooit een verkeerd moment geweest voor ASML aangezien ze nu op een ath staan. Dus je had het nooit moeten verkopen.
ja ik zit grotendeels in ETFs. Dat is niet persé de reden van een mogelijke verkoop. Dat zit meer in de hoogte van de koers die ik stevig vind met bijna 45x de winst.quote:Op vrijdag 16 januari 2026 06:50 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Waarom verkopen? O wacht. Jij zat ook helemaal in ETFs he
Als je op korte termijn handelt en elke keer verlies moet pakken op ASML zou ik een andere strategie gaan overwegenquote:
Preciesquote:Op vrijdag 16 januari 2026 07:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je op korte termijn handelt en elke keer verlies moet pakken op ASML zou ik een andere strategie gaan overwegen.
)quote:NYSE - Nasdaq realtime koers
•
USD First Majestic Silver Corp. (AG)
21.29
+0,95
(+4,67%
% of keer?quote:Op vrijdag 16 januari 2026 15:44 schreef Faraday01 het volgende:
Asml weer een nieuwe ATH. Op 1183 zitten we op 45,5x de winst
Las al ergens dat zilver het nieuwe goud is. Ben wel benieuwd wat dat gaat doen...quote:
Het is echt keer. De marktkapitalisatie van ASML is zo'n 450 miljard en de nettowinst over 2025 wordt verwacht op een kleine 10 miljard. 450/10=45quote:Op zaterdag 17 januari 2026 00:34 schreef bleiblei het volgende:
[..]
% of keer?
Groot verschil namelijk.
Oh, je hebt het over P/E. Ik denk elke keer dat je het over de winst hebt die jij op je aandelen gepakt hebt.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 07:06 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is echt keer. De marktkapitalisatie van ASML is zo'n 450 miljard en de nettowinst over 2025 wordt verwacht op een kleine 10 miljard. 450/10=45
Ja, ik denk met weemoed terug dat ASML 2 tientjes deed, maar dat is wel heul lang geleden.quote:Op zaterdag 17 januari 2026 09:39 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Oh, je hebt het over P/E. Ik denk elke keer dat je het over de winst hebt die jij op je aandelen gepakt hebt.
Grappig dat ik (tot nu toe) gelijk heb gehad maar dat het niet vanwege Poetin stijgtquote:Op maandag 24 november 2025 19:39 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Rheinmetall is natuurlijk ook van strategisch belang. Maar het gaat nu natuurlijk puur om de gesprekken met Rusland, aandeel is flink gezakt afgelopen week. Zodra de gesprekken klappen zullen ze weer flink stijgen. Ff nadenken vanavond of ik een order ga plaatsen.
GIS blijft ook wel interessant op het eerste oog, de rare fratsen van RFK daargelaten, al heb ik me er niet echt in verdiept ("al" mijn geld staat al vast).quote:Op donderdag 15 januari 2026 10:20 schreef JimmyJames het volgende:
Yep. Als ik kijk naar vergelijkbare metrics voor andere food bedrijven op ev/ebitda, lijkt het mij erg goedkoop.
Ook wel grappig hoe hard mdlz is hersteld na de nieuwe food pyramide dip. Ik had toen bijna bijgekocht maar niet gedaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |