Hehe, vaak blijft een koers net boven een heel bedrag hangen dus dan zet ik 'm vaak een dubbeltje of paar cent hoger.quote:
Ben blij dat ik daar laatst nog wat van heb bijgekocht. Dit is er eentje die ik hoop nog vele jaren vast te houden.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van Lanschot Kempen gaat ook als een speer, 50% meer winst.
Dividend weer verhoogd.
Blijft een leuk aandeel, gaat ook niet weg.
Waar komt dit vandaan?quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:37 schreef nostra het volgende:
Voor de liefhebbers:
Blue Orca is Short Fluence Energy, Inc. (NASDAQ: FLNC)
We are short Fluence Energy, Inc. (“Fluence” or the “Company”), because undisclosed to investors, the U.S. affiliate of its largest shareholder and corporate parent, Siemens, has a filed a lawsuit accusing Fluence of a laundry list of embarrassing and costly engineering and design failures, false representations, and most notably fraud.
Incredibly, Fluence has yet to disclose this ongoing lawsuit to investors. News has not leaked as the claim is not readily available on PACER. We had to send a courier to a court in Arlington, Virginia, to fetch a copy of the counterclaim. But the contents, in our opinion are material and incendiary. We think this lawsuit explains why its largest shareholder, Siemens, has ceased to be major customer and has begun to sell its shares.
To make matters worse, we learned from a former Fluence employee that AES, Fluence’s other corporate parent and its largest customer, is frustrated with its current contract with Fluence and is eager to use its size and leverage to obtain better pricing. It can do so once it sells down a portion of its stake, which it began doing in December 2023. With AES already selling its shares and losing its vested interest in propping up Fluence’s stock, we think it is only a matter of time before it hammers Fluence on pricing and withdraws financial support.
This is a financially untenable situation for Fluence, which is chronically unprofitable, facing active and potential lawsuits for hundreds of millions in total damages, and has historically incinerated cash at a rate that would burn through its current net unrestricted cash position in less than a year. We think that Fluence is on the precipice of being abandoned without the critical subsidies historically bestowed upon it by related parties who have already begun to sell, but who still collectively have another 117.7 million shares to dump onto the market. This, together with a recently filed 135.7 million share shelf, could overwhelmingly dilute the limited float of just 60.6 million shares as the Company addresses its historical cash burn.
Ultimately, we think Fluence is facing a perfect storm of crushing lawsuits, angry customers, major shareholders withdrawing generous subsidies, massive insider dumping and a tidal wave of coming dilution.
A copy of the report can be downloaded here.
Mijn omgekeerde zoekactie kwam hier terecht:quote:
Ah de rechtzaken moeten nog gevoerd worden. Ik ken Blue Orca Capital niet, maar shorten en vervolgens een hoop herrie schoppen, dat kan je zelf ook nog weleens wat rechtszaken opleveren. Zeker als er nog geen rechter naar gekeken heeft.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn omgekeerde zoekactie kwam hier terecht:
https://static1.squarespace.com/static/5a81b554be42d6b09e19fc09/t/65d74d2f4fd1427f95e9940b/1708608817303/Blue+Orca+Short+Fluence+Energy+Inc+%28NASDAQ+FLNC%29.pdf
En daarnaast kan zo'n document ook nog gefabriceerd (ofwel nep) zijn, met de juiste briefhoofden en huisstijl kom je een heel eind.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Ah de rechtzaken moeten nog gevoerd worden. Ik ken Blue Orca Capital niet, maar shorten en vervolgens een hoop herrie schoppen, dat kan je zelf ook nog weleens wat rechtszaken opleveren. Zeker als er nog geen rechter naar gekeken heeft.
Uit de nieuwsbrief van Blue Orca. Geen kleine jongen. "here" kopieert ie alleen niet mee natuurlijk, dus hierbij de link:quote:
Ah, als ook de originele bron het vermeldt zal het wel geen nepperd zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Uit de nieuwsbrief van Blue Orca. Geen kleine jongen. "here" kopieert ie alleen niet mee natuurlijk, dus hierbij de link:
https://blueorcacapital.u(...)6887be4&e=242cfd2888
Wat een onterechte afstraffing after hours. Ik vind de boete van Spanje belachelijk hoog, maar het is gelukkig een eenmalig iets.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag komen de cijfers van Booking uit en het zal mij benieuwen.
Ja dat denk ik ook, opzichte zijn de cijfers verder qua groei gewoon goed dus heb er vertrouwen in.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 00:21 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Wat een onterechte afstraffing after hours. Ik vind de boete van Spanje belachelijk hoog, maar het is gelukkig een eenmalig iets.
Voor de liefhebbers die er in het Nederlands over willen lezen https://archive.ph/Yj2BO
Heb je Sprout nog? Die draaien lekkerquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geïnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.
Zeker, toch lekker, voor de hobby verdiep ik me wel eens in een bedrijf en als het me aanspreekt koop ik dan wat (alleen ETF's vind ik saai). Dit is zo'n gevalletje. Jij hebt ze ook nog neem ik aan?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:43 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Heb je Sprout nog? Die draaien lekker
Heb ze ook nog ja.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:34 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zeker, toch lekker, voor de hobby verdiep ik me wel eens in een bedrijf en als het me aanspreekt koop ik dan wat (alleen ETF's vind ik saai). Dit is zo'n gevalletje. Jij hebt ze ook nog neem ik aan?
Kort antwoord:quote:Op zondag 25 februari 2024 20:27 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Vind je dat Sprout nog een aantrekkelijke aankoop koers heeft?
China, niet aan beginnen. Genoeg andere kansen.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:05 schreef BasEnAad het volgende:
Mogen we alweer in China investeren?
Naast mijn maandelijkse inleg in SP500, stop ik nu ook elke maand geld in een China-ETF.
Wel rode signalen bij China, maar koersen zijn extreem laag en er wordt wel geld verdiend.
India is ook een optie, dat is voor het westen een meer betrouwbare partner, maar die ETF staat een stuk hoger al. En ik heb eigenlijk een hekel aan investeren in upcoming markets, want 30 jaar geleden waren het ook al upcoming markets. Weinig upcoming aan, want in die 30 jaar zou je ontzettend veel rendement misgelopen hebben ten opzichte van de SP500 bijvoorbeeld.
Op KWEB (China internet ETF) opties schrijven doe ik al een tijdje. Wel mooie premiesquote:
Ik hodl m'n bitcoin.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
Dit wordt mijn 11e jaar in crypto (op dit moment vrijwel alleen nog BTC). Ik heb er eigenlijk nooit afscheid van genomen. Op dit moment zit het grootste deel van mijn beleggingen in aandelen, ETFs en fondsen, maar toch ook wel een substantieel deel in crypto. Ik koop voor nu echter niks meer bij.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
Buy low sell high (houd ik mezelf voor)quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik kan heel makkelijk de verleiding weerstaan om gebakken lucht te kopen ja.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
"Gebakken lucht" is wel een iets te simpele omschrijving van bitcoin.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:34 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik kan heel makkelijk de verleiding weerstaan om gebakken lucht te kopen ja.
13e jaar in crypto en ook alleen nog BTC.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit wordt mijn 11e jaar in crypto (op dit moment vrijwel alleen nog BTC). Ik heb er eigenlijk nooit afscheid van genomen. Op dit moment zit het grootste deel van mijn beleggingen in aandelen, ETFs en fondsen, maar toch ook wel een substantieel deel in crypto. Ik koop voor nu echter niks meer bij.
Hoe kwam je die op het spoor?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou ook wel graag Canadian National Railway CNI kopen. Mede-eigenaar zijn van een spoornetwerk en treinen![]()
Staat al heel lang op mijn watchlist (en ondertussen gaat de koers alsmaar (langzaam) omhoog).. Waarschijnlijk al sinds Berkshire BNSF kocht.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kwam je die op het spoor?
Als ze dat bedrijf goed op de rails hebben en het als belegging niet een te zware wissel op je trekt zou ik de seinen op groen zetten.
Is een grote investering van Bill Gates.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou ook wel graag Canadian National Railway CNI kopen. Mede-eigenaar zijn van een spoornetwerk en treinen![]()
Jammer, zit er niet meer in. Pas weer terug in de markt na overdracht van mijn huis.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:53 schreef Bucketlist het volgende:
Potverdikkie, Lava Therapeutics opeens + 185%. Heb vandaag verkocht op 5,15, iets te vroeg maar het is oké. Het is ruim het 3 voudige van mijn GAK en wilde er al een tijd vanaf.
Stijging lijkende vollediger door geruchten te komen dat Pfizer iets gaat doen waar Lava zijdelings veel baat bij heeft.
Ah, en er is een patent ingediend. Dat ben ik nu aan het lezen. Misschien stap ik weer in
Een ETF? Dat doe ik als ik het even niet meer weet.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:01 schreef gepromoveerT het volgende:
Heb m'n winst gepakt op Shell en KPN. En wat nu? ASML ga ik echt niet bijkopen op nu ¤ 917
Thanks, maar heb ik weinig verstand van én de beurs staat m.i. nu te hoog om in te stappen. Op een paar aandeeltjes van pakweg 18 Euro na. Denk er nog even over na en voorlopig maar die halve procent pakken. Heeft allemaal geen haast.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Een ETF? Dat doe ik als ik het even niet meer weet.
Heel eenvoudig want ik heb fundamenteel geen vertrouwen in BTC. Wat mij betreft is de cashflow nul nu en voor alle eeuwigheid, waardoor de waarde van een bitcoin ook nul is. Wat de prijs in de tussentijd allemaal doet maakt me niet uit.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Heb je goede ervaring met het timen van de beurs?quote:Op maandag 4 maart 2024 14:18 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Thanks, maar heb ik weinig verstand van én de beurs staat m.i. nu te hoog om in te stappen. Op een paar aandeeltjes van pakweg 18 Euro na. Denk er nog even over na en voorlopig maar die halve procent pakken. Heeft allemaal geen haast.
Van mij hoeft niemand in crypto te investeren, maar er is wel wat af te dingen op de redenering dat iets geen waarde heeft als er geen cashflow is.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel eenvoudig want ik heb fundamenteel geen vertrouwen in BTC. Wat mij betreft is de cashflow nul nu en voor alle eeuwigheid, waardoor de waarde van een bitcoin ook nul is. Wat de prijs in de tussentijd allemaal doet maakt me niet uit.
Als je ergens fundamenteel niet in gelooft dan moet je het ook niet kopen vind ik. Mogelijk stijgt de prijs naar 100.000 of zelfs naar 250.000 euro, maar dat maakt voor mij niet uit. De waarde blijft voor mij gelijk, namelijk nul.
Ja, kunst bijvoorbeeld. Of een grondstof. Maar een soort van “asset” niet imho.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:13 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Van mij hoeft niemand in crypto te investeren, maar er is wel wat af te dingen op de redenering dat iets geen waarde heeft als er geen cashflow is.
Prima, ik heb in twee bullruns een bedrag van 6 nullen op crypto gepakt. Dat was me met aandelen alleen nooit gelukt. De grootste klappers heb ik gemaakt met altcoins waar ik fundamenteel niet in geloof maar waar ik wel kansen in zag, en die ik op tijd in bitcoin heb omgezet en heb uitgecasht.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel eenvoudig want ik heb fundamenteel geen vertrouwen in BTC. Wat mij betreft is de cashflow nul nu en voor alle eeuwigheid, waardoor de waarde van een bitcoin ook nul is. Wat de prijs in de tussentijd allemaal doet maakt me niet uit.
Als je ergens fundamenteel niet in gelooft dan moet je het ook niet kopen vind ik. Mogelijk stijgt de prijs naar 100.000 of zelfs naar 250.000 euro, maar dat maakt voor mij niet uit. De waarde blijft voor mij gelijk, namelijk nul.
Dat is ook OK. Met is gewoon een klasse wat ik me niet in begeef. Ongetwijfeld zijn er mensen die er enorme winsten en enorme verliezen behaald hebben met al die volatiliteit. En misschien valt er nog veel meer te winnen. Prima. Maar ik geloof niet in het bezit van bitcoin als asset en dus wil ik ze niet. Enkel de hoop op een greater fool is voor mij onvoldoende.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Prima, ik heb in twee bullruns een bedrag van 6 nullen op crypto gepakt. Dat was me met aandelen alleen nooit gelukt. De grootste klappers heb ik gemaakt met altcoins waar ik fundamenteel niet in geloof maar waar ik wel kansen in zag, en die ik op tijd in bitcoin heb omgezet en heb uitgecasht.
Greater fool gaat imo zeker niet op voor bitcoin, wel voor de meeste alts en zeker voor de ICO-tokens uit de 2017-run en die NFC-troep (BAYC etc) uit de vorige. Dat BTC iedere cycle overeind blijft, weliswaar met een flinke volatiliteit, en dat de rest -95% tot -99% doet laat dat ook wel zien.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook OK. Met is gewoon een klasse wat ik me niet in begeef. Ongetwijfeld zijn er mensen die er enorme winsten en enorme verliezen behaald hebben met al die volatiliteit. En misschien valt er nog veel meer te winnen. Prima. Maar ik geloof niet in het bezit van bitcoin als asset en dus wil ik ze niet. Enkel de hoop op een greater fool is voor mij onvoldoende.
Wat is er dan zo uniek aan BTC?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Greater fool gaat imo zeker niet op voor bitcoin, wel voor de meeste alts en zeker voor de ICO-tokens uit de 2017-run en die NFC-troep (BAYC etc) uit de vorige. Dat BTC iedere cycle overeind blijft, weliswaar met een flinke volatiliteit, en dat de rest -95% tot -99% doet laat dat ook wel zien.
Dat er niets fysieks verhandeld wordt is geen argument maar juist een van de kenmerken van btc die het alles bij elkaar zo revolutionair maakt. En copycats zijn ook nooit echt succesvol geworden.
Het netwerk/protocol/concept is van niemand, is volledig trustless. Je transacties worden geverifieerd en controleerbaar vastgelegd zonder dat daarvoor nodig is dat je wie dan ook vertrouwt. Andere eigenschappen, zoals de ingebakken limiet van 21 miljoen btc, het in het protocol ingebouwde deflationaire karakter, etc. zijn ook belangrijk, maar maar het trustless, eigenaarloze aspect is wat het allemaal uniek maakt en moeilijk na te apen.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:37 schreef dop het volgende:
[..]
Wat is er dan zo uniek aan BTC?
Kan het iets of bezit het iets dan geen ander kan of heeft?
Het is super makkelijk na te apen natuurlijk, iedereen met een beetje kennis van zaken kan een PoW blockchain maken. Wat bitcoin vooral mee heeft is dat het de eerste was.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:51 schreef recursief het volgende:
[..]
Het netwerk/protocol/concept is van niemand, is volledig trustless. Je transacties worden geverifieerd en controleerbaar vastgelegd zonder dat daarvoor nodig is dat je wie dan ook vertrouwt. Andere eigenschappen, zoals de ingebakken limiet van 21 miljoen btc, het in het protocol ingebouwde deflationaire karakter, etc. zijn ook belangrijk, maar maar het trustless, eigenaarloze aspect is wat het allemaal uniek maakt en moeilijk na te apen.
Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat BTC uniek is omdat het een PoW blockchain is. Daar zijn er immers meer van, waaronder een flink aantal bitcoinklonen. Geen van allen zo succesvol als bitcoin. En of BTC de eerste was, daar valt nog wel een discussie over te voeren. Dat het de eerste succesvolle oplossing was die het "double spending" probleem oploste, daar wil ik nog wel in meegaan. Maar hoe mooi en elegant de technische aspecten ook zijn, dat ie niet wat bitcoin uniek maakt. Wat dat imo wel is, is het volkomen democratische, trustless karakter van een technisch vernuftige blockchain (zonder eigenaar). Dat is niet na te apen, de techniek uiteraard wel.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:54 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is super makkelijk na te apen natuurlijk, iedereen met een beetje kennis van zaken kan een PoW blockchain maken. Wat bitcoin vooral mee heeft is dat het de eerste was.
Ieder het zijne hoor. Ik hoef geen discussie over bitcoin. Voor mij is het niks, als een ander er wel in wil wat mij betreft natuurlijk best.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:56 schreef recursief het volgende:
[..]
Greater fool gaat imo zeker niet op voor bitcoin, wel voor de meeste alts en zeker voor de ICO-tokens uit de 2017-run en die NFC-troep (BAYC etc) uit de vorige. Dat BTC iedere cycle overeind blijft, weliswaar met een flinke volatiliteit, en dat de rest -95% tot -99% doet laat dat ook wel zien.
Dat er niets fysieks verhandeld wordt is geen argument maar juist een van de kenmerken van btc die het alles bij elkaar zo revolutionair maakt. En copycats zijn ook nooit echt succesvol geworden.
ik denk wel dat papiergeld meer nep is dan bitcoin , en dat mettertijd wel bitcoin als spaar / betaalmiddel gaan hanterenquote:Op maandag 4 maart 2024 22:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ieder het zijne hoor. Ik hoef geen discussie over bitcoin. Voor mij is het niks, als een ander er wel in wil wat mij betreft natuurlijk best.
Kan ook niet echt geloof ik.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:08 schreef embedguy het volgende:
[..]
Heb je goede ervaring met het timen van de beurs?
Ik hoor overal dat dat niet kan.
Papiergeld heeft ook enkel waarde als ruilmiddel. Daarom heb ik ook enkel schulden n euro’squote:Op maandag 4 maart 2024 22:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik denk wel dat papiergeld meer nep is dan bitcoin , en dat mettertijd wel bitcoin als spaar / betaalmiddel gaan hanteren
de vaste limitering op 21 miljoen bt geeft wel vertrouwen. meer dan papiergeld
Prijs van een aandeel zegt niets, anders zou niemand Berkshire Hathaway Inc. (BRK-A) kopenquote:Op maandag 4 maart 2024 14:01 schreef gepromoveerT het volgende:
Heb m'n winst gepakt op Shell en KPN. En wat nu? ASML ga ik echt niet bijkopen op nu ¤ 917
Vertel met een knipoogquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:37 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Prijs van een aandeel zegt niets, anders zou niemand Berkshire Hathaway Inc. (BRK-A) kopen
Als het lekker gaat, dan is het prima toch?quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:44 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Vertel met een knipoogwant nu doe ik het op een combinatie van koerswinst en dividend en gaat best wel lekker?
Jawel. Maar ook bij mij doet zich regelmatig het fenomeen voor van hebbe, hebbe, hebbe. Gelukkig weet ik mijzelf altijd in te tomen sinds mijn afgang met Royal Imtech. Dat was echt leergeld, maarrrr... ze zijn nog steeds 0,01 cent waardquote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Als het lekker gaat, dan is het prima toch?
Dat zou zeker kunnen. Maar dat verandert voor mij niks aan de waarde die ik crypto toeken.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
De bitcoin discussie is altijd wel interessant.
Je kan namelijk redelijke en goede punten aanvoeren en mogelijk zelfs gelijk hebben maar ondertussen vliegt m'n bitcoin portfolio al 13 jaar omhoogEn nee, niet in een rechte lijn maar wie klaagt daar nog over na vele duizenden procenten omhoog.
Er is geen vast maximum van wat bitcoin waard kan worden. Zolang er vraag is naar bitcoin en bitcoin ETF's en het aanbod het niet kan bijhouden, kunnen we de markkapitalisatie van goud nog wel inhalen. Dat is nog een x11 vanaf hier ongeveer geloof ik.
Vertel mij maar waarom dat niet zou kunnen
Bitcoin is crypto maar crypto is nog geen bitcoin.quote:Op dinsdag 5 maart 2024 07:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat zou zeker kunnen. Maar dat verandert voor mij niks aan de waarde die ik crypto toeken.
NEM kopen , Kopen Kopen Kopenquote:
nee bitcoin is een schaarse commodityquote:
nee er zijn geen andere manieren waar mee we elkaar makkelijk en snel kunnen betalen.quote:Op woensdag 6 maart 2024 21:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee bitcoin is een schaarse commodity
men spreekt liefkozend van geldcreatie door centrale banken , zodra men spreekt van bitcoin creatie dan moet je weg wezen
bitcoin heeft waarde doordat de superrijken miljarden kunnen emailen
HAL betaalt nooit een stuiver te veel. En neemt dus ook zelden wat over. SBM zal nog wel gebeuren - Vopak ook. Lekker rustig eigen aandelen laten inkopen en dan toeslaan op een mooi moment.quote:Op donderdag 7 maart 2024 10:49 schreef JimmyJames het volgende:
Boskalis was uiteindelijk best een goede overname voor HAL. Ze hebben 7 keer de nettowinst over 2023 betaald..
Meningen, feitenquote:
bron: https://www.cato.org/blog/overstating-crypto-crime-wont-lead-sound-policyquote:Shedding Some Light on Crypto’s Legitimate Applications
Not only do claims that crypto is criminals’ preferred tool exaggerate the role of cryptocurrency in funding illegal activity, but they also ignore estimates both that the lion’s share of crypto activity is legitimate and that the legitimate share of crypto use is growing over time.
The latest Chainalysis numbers estimate that transactions involving illicit addresses made up only 0.12 percent of the total cryptocurrency transaction volume in 2021 and 0.24 percent in 2022. (Interestingly, Chainalysis’s latest research has revised down 2021’s illicit transaction share number from 0.15 percent of total transaction volume.)
Money laundering specifically was estimated to make up only 0.05 percent of total crypto transaction volume in 2021. Other assessments have gauged the share of illicit Bitcoin transactions at 0.1 percent to 5.1 percent in dollar‐value terms (which the intergovernmental Financial Action Task Force has interpreted to likely be a floor).
Even the high‐end figures in the Review of Financial Studies article estimated that less than a quarter of the total dollar value of Bitcoin transactions through time was associated with illegal activity. And, while Chainalysis’s numbers for 2021 and 2022 indicate that illicit crypto transaction volume has been growing as an absolute number, the overall trend remains one where “crime as a share of all crypto activity is still trending downwards.”
Ja mee eens, uiteindelijk natuurlijk net zo kort door de bocht van mijn kant, als dat BTC is voor de superrijken.quote:Op [url=https://forum.fok.nl/topic/2702236/4/50#p21272603derdag 7 maart 2024 11:25[/url] schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Meningen, feiten
[..]
bron: https://www.cato.org/blog/overstating-crypto-crime-wont-lead-sound-policy
Die Tsjech koopt het wel op voor 5 cent boven laat een keer.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:48 schreef ludovico het volgende:
https://www.postnl.nl/over-postnl/beleggers/
Genormaliseerde winst 90 mio....
Market cap 600 mio..
Vrije kasstroom 50 mio...
Ik verwacht eigenlijk al jaren een wat stabieler niveau rond de 200 mio, de market cap zou dan rond de 2 miljard mogen liggen.
Prijsje van 4 euro per aandeel in dat geval.
Maar de realiteit lijkt de laatste tijd meer op 100 mio per jaar, dan nog mag de prijs dan eerder op 1.8 liggen o.i.d.
Het is in wezen ook een overname kandidaat tegen deze koersen. Maar PostNL en Bpost falen beide een beetje.
Ik heb echt 0,0 vertrouwen in PostNL management, dus zie het niet snel wijzigen.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:48 schreef ludovico het volgende:
Market cap 600 mio..
Ik verwacht eigenlijk al jaren een wat stabieler niveau rond de 200 mio, de market cap zou dan rond de 2 miljard mogen liggen.
Maar de realiteit lijkt de laatste tijd meer op 100 mio per jaar, dan nog mag de prijs dan eerder op 1.8 liggen o.i.d.
Het is in wezen ook een overname kandidaat tegen deze koersen. Maar PostNL en Bpost falen beide een beetje.
Tjah zul je - denk ik - toch op dit moment minimaal 2 euro moeten bieden, maar daar denkt gemiddelde aandeelhouder misschien anders over.quote:Op donderdag 7 maart 2024 12:57 schreef nostra het volgende:
[..]
Die Tsjech koopt het wel op voor 5 cent boven laat een keer.
Je ziet het management niet snel wijzigen?quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:09 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Ik heb echt 0,0 vertrouwen in PostNL management, dus zie het niet snel wijzigen.
Als de overnemende partij 95% van de aandelen bezit kunnen ze naar de ondernemingskamer om een uitkoop procedure te starten.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah zul je - denk ik - toch op dit moment minimaal 2 euro moeten bieden, maar daar denkt gemiddelde aandeelhouder misschien anders over.
Stel er is een overname ben je dan verplicht je aandelen op te geven eigenlijk?
Bij 95% wel.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Tjah zul je - denk ik - toch op dit moment minimaal 2 euro moeten bieden, maar daar denkt gemiddelde aandeelhouder misschien anders over.
Stel er is een overname ben je dan verplicht je aandelen op te geven eigenlijk?
ik zie het briefverkeer niet meer terug keren, en met de pakketjes moet de post nl het afleggen tegen DHL , wat resteert is een verlieslatende niksquote:Op donderdag 7 maart 2024 12:48 schreef ludovico het volgende:
Market cap 600 mio..
Nee. CEO zit al 13 jaar in RvB.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:23 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je ziet het management niet snel wijzigen?
Aan jezelf verkopen dus, en de lege huls met cash ontbinden.quote:Op donderdag 7 maart 2024 13:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Bij 95% wel.
Haal je die 95% niet, kan de overnemende partij het nog proberen met een juridische fusie (verwatering naar <5%, voorbeeld Versatel-Tele2) of verplaatsen van het minderheidsbelang naar (een dochter van) de bieder (voorbeeld Vendex-KBB en meer recent nog Delta Lloyd-NN). Gebruikelijker nu is een activa-passivatransactie, waarbij de activa en passiva van de doelvennootschap tegen koopprijs van de aandelen worden overgedragen naar (een groepsmaatschappij van) de bieder en blijft dat deel van de koopprijs schuldig dat hij zelf als aandelen al bezit. Vervolgens wordt de doelvennootschap ontbonden en krijgen de zittende minderheidsaandeelhouders hun cash en wordt de uitkering die aan de overnemende partij verschuldigd is verrekend met de schuldbekentenis.
De opzet van PostNL is eigenlijk al jaren, last-mile technisch, superieur aan DHL.quote:Op donderdag 7 maart 2024 15:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zie het briefverkeer niet meer terug keren, en met de pakketjes moet de post nl het afleggen tegen DHL , wat resteert is een verlieslatende niks
ik geef het goud wel een kans ofwel de gouddelvers NEM
sowieso aandelen met een lage downkans en grote Up kans
ik zier alleen nog maar DHL , nooit meer post NL aan de deur, en een pakjes bedrijf bestaat bij de massaquote:Op donderdag 7 maart 2024 16:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
De opzet van PostNL is eigenlijk al jaren, last-mile technisch, superieur aan DHL.
Het gaat fout bij de organisatie boven, overhead.
Die Tjech + John zouden moeten stemmen op ander bestuur en flink moeten huishouden.
Ja, dan heb je alsnog wel de (soms kwalificerende) meerderheid van de AvA nodig dus bij vijandige overnames werkt het niet. En sjiek is het ook niet. In de voorbeelden die ik noemde, schurkte het dan ook qua aanmeldingen tegen die 95% aan - Delta Lloyd was iets van 93%, Bijenkorf ook zoiets.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:12 schreef ludovico het volgende:
[..]
Aan jezelf verkopen dus, en de lege huls met cash ontbinden.
Heb er jaren ingezeten, DHL groeit als een jekko, maar daar betaal je ook voor... De bedrijfsleiding is daar gewoon superieur.quote:Op donderdag 7 maart 2024 16:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik zier alleen nog maar DHL , nooit meer post NL aan de deur, en een pakjes bedrijf bestaat bij de massa
ze moeten, ze moeten , ze gaan stoppenquote:Op donderdag 7 maart 2024 17:46 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb er jaren ingezeten, DHL groeit als een jekko, maar daar betaal je ook voor... De bedrijfsleiding is daar gewoon superieur.
Maar qua pakket dichtheid is PostNL gewoon nog de grote in dit land. Ze moeten gewoon gaan fuseren en keihard saneren in die club.
DHL is gewoon erg lekker bezig.quote:Op donderdag 7 maart 2024 17:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ze moeten, ze moeten , ze gaan stoppen
Als je naar de forward P/E kijkt zijn de Nederlandse chippers duurder dan Nvidia.quote:Op vrijdag 8 maart 2024 13:18 schreef JimmyJames het volgende:
Nvidia blijft ook gewoon stijgen![]()
Zal volgende week wel door de $1000 gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |