Ik zou nooit tegen Nvidia gokken, zwaar superieur bedrijf net als ASML, zij zijn de technologische vooruitgang in de wereld, die 2% welvaartstijging per jaar die zit op die bedrijven. Niet bij boeren of transport.quote:Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef Black-Death het volgende:
Zit enorm te twijfelen om nog wat aandelen NVIDIA te kopen
Rabo certificaten zijn ook maar saai
Nvidia laat goede kwartalen zien dus het AI-avontuur is nog niet over (of misschien zelfs amper begonnen, wie zal het zeggen).quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:09 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
Veel groene cijfers. Iemand idee hoe dit komt?
Nee, ik bedoel ook de ''gewone'' hollandse aandelen zoals airfrance-klm en zulks stijgen aardigquote:Op donderdag 22 februari 2024 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nvidia laat goede kwartalen zien dus het AI-avontuur is nog niet over (of misschien zelfs amper begonnen, wie zal het zeggen).
Ja er kunnen wel wat arbeidskrachten af, zeker qua alles wat niet "maken" betekent. Berekeningen e.d. van die zaken die in theorie geautomatiseerd kunnen worden, maar waar dat proces van automatisatie te duur is, dat zal door de AI goedkoper gemaakt kunnen worden, lijkt mij.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nvidia laat goede kwartalen zien dus het AI-avontuur is nog niet over (of misschien zelfs amper begonnen, wie zal het zeggen).
Airfrance heeft natuurlijk wel AI in de naam, zou dat het zijn?quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:13 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel ook de ''gewone'' hollandse aandelen zoals airfrance-klm en zulks stijgen aardig
Leunt wel heel zwaar op kantoren zo op het eerste oog. Aan de andere kant relatief weinig vreemd vermogen dus afwaarderingen zijn papieren verliezen. Maturity van huurcontracten in DE lijkt vrij kort, maar geen idee wat daar gebruikelijk is. Succes met de (luxequote:Op donderdag 22 februari 2024 13:24 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Ah oké, dan neem ik het terug. Maarrr... die rentes beïnvloeden elkaar toch op de mid-lange termijn?
[..]
Dankje, ga ik even goed doornemen.
De reden dat ik het vraag: mijn vader heeft ongeveer 15 jaar geleden wat geld geïnvesteerd in een paar fondsen. Eén van die fondsen is DEKA Immobilien Europa, en die beheren vrij veel Duits en Frans vastgoed.
Hij wil mij nu, o.a. vanwege zijn leeftijd, de gehele portefuille inclusief dat fonds, schenken. En we bespreken momenteel of dat überhaupt zin heeft.
Als ik dit zo lees en hoor, dan zou het juist een goed moment zijn om uit zo'n Real Estate fonds in Europa te stappen.
Vandaar mijn interesse in juist dat onderwerp!
Volgens mij is dat zo ongeveer de top-3 van sectoren die genekt worden door AI.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:17 schreef ludovico het volgende:
Dus misschien juist in bedrijven stappen (mensen zijn van die 1e orde denkers...) die baat zullen hebben van AI, niet in de AI bedrijven zelf.
En dan in een industrie met lekker weinig competitie.
Accountants dus ofzo.
Fiscalisten.
Advocaten.
Omdat de concurrentie toeneemt? Door AI?quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:30 schreef nostra het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zo ongeveer de top-3 van sectoren die genekt worden door AI.
Nou ja, ik heb het met name over de werkgelegenheid dan. Een hoop werk is vervangbaar door AI, van simpel boekhouden tot complete juridische adviezen. Dan zou ik het eerder in de hoek van een RELX zoeken, maar die zijn qua koers ook al aardig vooruitgelopen.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:49 schreef ludovico het volgende:
[..]
Omdat de concurrentie toeneemt? Door AI?
Saai is goedquote:Op donderdag 22 februari 2024 13:44 schreef Black-Death het volgende:
Zit enorm te twijfelen om nog wat aandelen NVIDIA te kopen
Rabo certificaten zijn ook maar saai
Klopt, is ook wel zo. Maar heb het gevoel dat ik meer kan verdienen. Certificaten geven ruim 6 % rente per jaar, dus wel veilig wat dat betreft.quote:
Het is overigens wel Woke AI. Denk dat het niet verstandig is om te stoppen met denken.....quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:51 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb het met name over de werkgelegenheid dan. Een hoop werk is vervangbaar door AI, van simpel boekhouden tot complete juridische adviezen. Dan zou ik het eerder in de hoek van een RELX zoeken, maar die zijn qua koers ook al aardig vooruitgelopen.
Tja, aan de andere kant wordt al decennia geroepen dat de accountancy een doodbloedend beroep is, van AS400's naar boekhoudsoftware naar EDP auditing naar XBRL naar AI en ondertussen blijft de markt maar groeien, simpelweg omdat de kern van auditing (risicoanalyse) niet te automatiseren is. De uitvoering zal wel veranderen, net als elke (technologische) ontwikkeling dat heeft gedaan en hoe ver AI kan gaan blijft gissen, maar in de kern blijft het een hulpmiddel en geen vervanging. Vooralsnog.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:58 schreef ludovico het volgende:
[..]
Het is overigens wel Woke AI. Denk dat het niet verstandig is om te stoppen met denken.....
AI kan ook alleen kopiëren, uiteraard met een sterk voorbeeld beter dan 99% van de mensen presteert, maar allerhande uitzonderingen etc zal het niet opmerken en soms is het voorbeeld ook gewoon biased.
Maar dat doet niks af aan jouw analyse dat het werk gaat schelen.
Meer middelen vrij = meer ruimte om te concurreren = lagere omzetten = waarschijnlijk lagere marges.
Zoek graag iets waar je echt een soort van monopolie positie hebt en men je niet komt storen als je je processen flink efficient maakt.
Zit jij nou zelf in de audit?quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:04 schreef nostra het volgende:
[..]
Tja, aan de andere kant wordt al decennia geroepen dat de accountancy een doodbloedend beroep is, van AS400's naar boekhoudsoftware naar EDP auditing naar XBRL naar AI en ondertussen blijft de markt maar groeien, simpelweg omdat de kern van auditing (risicoanalyse) niet te automatiseren is. De uitvoering zal wel veranderen, net als elke (technologische) ontwikkeling dat heeft gedaan en hoe ver AI kan gaan blijft gissen, maar in de kern blijft het een hulpmiddel en geen vervanging. Vooralsnog.
Achttien jaar gedaan, maar inmiddels allang aan de andere kant van de tafel. Een hoop kan geautomatiseerd worden, als de voorkant goed is ingericht en dat is-ie nooit bij het mkb. Om een heel simpel voorbeeld te noemen kan je niet steunen op de elektronische autorisatie van een bankbetaling als bij ziekte iedereen de passcode van de calculator heeft en zo kan je wel even doorgaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:06 schreef ludovico het volgende:
Zit jij nou zelf in de audit?
Ik weet vrij zeker dat er heel veel nog geautomatiseerd kan worden.
Juist, controls moeten dan waterdicht wil je substantive over kunnen slaan.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:09 schreef nostra het volgende:
[..]
Achttien jaar gedaan, maar inmiddels allang aan de andere kant van de tafel. Een hoop kan geautomatiseerd worden, als de voorkant goed is ingericht en dat is-ie nooit bij het mkb. Om een heel simpel voorbeeld te noemen kan je niet steunen op de elektronische autorisatie van een bankbetaling als bij ziekte iedereen de passcode van de calculator heeft en zo kan je wel even doorgaan.
Heel luxe, dat besef ik. Daarnaast ben ik ook een beetje nerveus: ik kan het laten zoals het is, de andere fondsen zijn eeeeerrug conservatief belegd (dividend, weinig risico). Of ik kan het omgooien en herbeleggen voor de, vanaf nu, langere termijn met meer risico bereidheid en wellicht meer rendement.quote:Op donderdag 22 februari 2024 14:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Leunt wel heel zwaar op kantoren zo op het eerste oog. Aan de andere kant relatief weinig vreemd vermogen dus afwaarderingen zijn papieren verliezen. Maturity van huurcontracten in DE lijkt vrij kort, maar geen idee wat daar gebruikelijk is. Succes met de (luxe) keuze.
Overzetten naar S&P ETF oid een mogelijkheid?quote:Op donderdag 22 februari 2024 16:38 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Heel luxe, dat besef ik. Daarnaast ben ik ook een beetje nerveus: ik kan het laten zoals het is, de andere fondsen zijn eeeeerrug conservatief belegd (dividend, weinig risico). Of ik kan het omgooien en herbeleggen voor de, vanaf nu, langere termijn met meer risico bereidheid en wellicht meer rendement.
Wat ik natuurlijk niet wil, is overnemen en dan alles down the drain zien gaan.(zal wellicht zo'n vaart niet lopen, want fonds, maar toch).
De 0,10 deed het hem?quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:22 schreef TheFreshPrince het volgende:
BESI kruipt al aardig naar m'n aankooporder van ¤165,10 per stuk toe.
Zou toch weer 150 x ¤14,90 korting per stuk zijn als dat erdoor gaat, de komende dagen.
Misschien zakt het nog wel verder maar daar doe je toch niets aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |