Hehe, vaak blijft een koers net boven een heel bedrag hangen dus dan zet ik 'm vaak een dubbeltje of paar cent hoger.quote:
Ben blij dat ik daar laatst nog wat van heb bijgekocht. Dit is er eentje die ik hoop nog vele jaren vast te houden.quote:Op donderdag 22 februari 2024 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van Lanschot Kempen gaat ook als een speer, 50% meer winst.
Dividend weer verhoogd.
Blijft een leuk aandeel, gaat ook niet weg.
Waar komt dit vandaan?quote:Op donderdag 22 februari 2024 17:37 schreef nostra het volgende:
Voor de liefhebbers:
Blue Orca is Short Fluence Energy, Inc. (NASDAQ: FLNC)
We are short Fluence Energy, Inc. (“Fluence” or the “Company”), because undisclosed to investors, the U.S. affiliate of its largest shareholder and corporate parent, Siemens, has a filed a lawsuit accusing Fluence of a laundry list of embarrassing and costly engineering and design failures, false representations, and most notably fraud.
Incredibly, Fluence has yet to disclose this ongoing lawsuit to investors. News has not leaked as the claim is not readily available on PACER. We had to send a courier to a court in Arlington, Virginia, to fetch a copy of the counterclaim. But the contents, in our opinion are material and incendiary. We think this lawsuit explains why its largest shareholder, Siemens, has ceased to be major customer and has begun to sell its shares.
To make matters worse, we learned from a former Fluence employee that AES, Fluence’s other corporate parent and its largest customer, is frustrated with its current contract with Fluence and is eager to use its size and leverage to obtain better pricing. It can do so once it sells down a portion of its stake, which it began doing in December 2023. With AES already selling its shares and losing its vested interest in propping up Fluence’s stock, we think it is only a matter of time before it hammers Fluence on pricing and withdraws financial support.
This is a financially untenable situation for Fluence, which is chronically unprofitable, facing active and potential lawsuits for hundreds of millions in total damages, and has historically incinerated cash at a rate that would burn through its current net unrestricted cash position in less than a year. We think that Fluence is on the precipice of being abandoned without the critical subsidies historically bestowed upon it by related parties who have already begun to sell, but who still collectively have another 117.7 million shares to dump onto the market. This, together with a recently filed 135.7 million share shelf, could overwhelmingly dilute the limited float of just 60.6 million shares as the Company addresses its historical cash burn.
Ultimately, we think Fluence is facing a perfect storm of crushing lawsuits, angry customers, major shareholders withdrawing generous subsidies, massive insider dumping and a tidal wave of coming dilution.
A copy of the report can be downloaded here.
Mijn omgekeerde zoekactie kwam hier terecht:quote:
Ah de rechtzaken moeten nog gevoerd worden. Ik ken Blue Orca Capital niet, maar shorten en vervolgens een hoop herrie schoppen, dat kan je zelf ook nog weleens wat rechtszaken opleveren. Zeker als er nog geen rechter naar gekeken heeft.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Mijn omgekeerde zoekactie kwam hier terecht:
https://static1.squarespace.com/static/5a81b554be42d6b09e19fc09/t/65d74d2f4fd1427f95e9940b/1708608817303/Blue+Orca+Short+Fluence+Energy+Inc+%28NASDAQ+FLNC%29.pdf
En daarnaast kan zo'n document ook nog gefabriceerd (ofwel nep) zijn, met de juiste briefhoofden en huisstijl kom je een heel eind.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Ah de rechtzaken moeten nog gevoerd worden. Ik ken Blue Orca Capital niet, maar shorten en vervolgens een hoop herrie schoppen, dat kan je zelf ook nog weleens wat rechtszaken opleveren. Zeker als er nog geen rechter naar gekeken heeft.
Uit de nieuwsbrief van Blue Orca. Geen kleine jongen. "here" kopieert ie alleen niet mee natuurlijk, dus hierbij de link:quote:
Ah, als ook de originele bron het vermeldt zal het wel geen nepperd zijn.quote:Op donderdag 22 februari 2024 18:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Uit de nieuwsbrief van Blue Orca. Geen kleine jongen. "here" kopieert ie alleen niet mee natuurlijk, dus hierbij de link:
https://blueorcacapital.u(...)6887be4&e=242cfd2888
Wat een onterechte afstraffing after hours. Ik vind de boete van Spanje belachelijk hoog, maar het is gelukkig een eenmalig iets.quote:Op donderdag 22 februari 2024 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vandaag komen de cijfers van Booking uit en het zal mij benieuwen.
Ja dat denk ik ook, opzichte zijn de cijfers verder qua groei gewoon goed dus heb er vertrouwen in.quote:Op vrijdag 23 februari 2024 00:21 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Wat een onterechte afstraffing after hours. Ik vind de boete van Spanje belachelijk hoog, maar het is gelukkig een eenmalig iets.
Voor de liefhebbers die er in het Nederlands over willen lezen https://archive.ph/Yj2BO
Heb je Sprout nog? Die draaien lekkerquote:Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geļnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.
Zeker, toch lekker, voor de hobby verdiep ik me wel eens in een bedrijf en als het me aanspreekt koop ik dan wat (alleen ETF's vind ik saai). Dit is zo'n gevalletje. Jij hebt ze ook nog neem ik aan?quote:Op zaterdag 24 februari 2024 00:43 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Heb je Sprout nog? Die draaien lekker
Heb ze ook nog ja.quote:Op zaterdag 24 februari 2024 22:34 schreef ISVV het volgende:
[..]
Zeker, toch lekker, voor de hobby verdiep ik me wel eens in een bedrijf en als het me aanspreekt koop ik dan wat (alleen ETF's vind ik saai). Dit is zo'n gevalletje. Jij hebt ze ook nog neem ik aan?
Kort antwoord:quote:Op zondag 25 februari 2024 20:27 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Vind je dat Sprout nog een aantrekkelijke aankoop koers heeft?
China, niet aan beginnen. Genoeg andere kansen.quote:Op zondag 25 februari 2024 21:05 schreef BasEnAad het volgende:
Mogen we alweer in China investeren?
Naast mijn maandelijkse inleg in SP500, stop ik nu ook elke maand geld in een China-ETF.
Wel rode signalen bij China, maar koersen zijn extreem laag en er wordt wel geld verdiend.
India is ook een optie, dat is voor het westen een meer betrouwbare partner, maar die ETF staat een stuk hoger al. En ik heb eigenlijk een hekel aan investeren in upcoming markets, want 30 jaar geleden waren het ook al upcoming markets. Weinig upcoming aan, want in die 30 jaar zou je ontzettend veel rendement misgelopen hebben ten opzichte van de SP500 bijvoorbeeld.
Op KWEB (China internet ETF) opties schrijven doe ik al een tijdje. Wel mooie premiesquote:
Ik hodl m'n bitcoin.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
Dit wordt mijn 11e jaar in crypto (op dit moment vrijwel alleen nog BTC). Ik heb er eigenlijk nooit afscheid van genomen. Op dit moment zit het grootste deel van mijn beleggingen in aandelen, ETFs en fondsen, maar toch ook wel een substantieel deel in crypto. Ik koop voor nu echter niks meer bij.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
Buy low sell high (houd ik mezelf voor)quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |