abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212539549
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:38 schreef nostra het volgende:

[..]
De 0,10 deed het hem?
Hehe, vaak blijft een koers net boven een heel bedrag hangen dus dan zet ik 'm vaak een dubbeltje of paar cent hoger.

Maar order is erdoor. Met aftrek van kosten ¤ 2.219,49 goedkoper ingekocht en weer hetzelfde aantal als vanochtend.
pi_212540007
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 15:48 schreef TheFreshPrince het volgende:
Van Lanschot Kempen gaat ook als een speer, 50% meer winst.
Dividend weer verhoogd.

Blijft een leuk aandeel, gaat ook niet weg.
Ben blij dat ik daar laatst nog wat van heb bijgekocht. Dit is er eentje die ik hoop nog vele jaren vast te houden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_212540044
quote:
6s.gif Op donderdag 22 februari 2024 17:37 schreef nostra het volgende:
Voor de liefhebbers:

Blue Orca is Short Fluence Energy, Inc. (NASDAQ: FLNC)

We are short Fluence Energy, Inc. (“Fluence” or the “Company”), because undisclosed to investors, the U.S. affiliate of its largest shareholder and corporate parent, Siemens, has a filed a lawsuit accusing Fluence of a laundry list of embarrassing and costly engineering and design failures, false representations, and most notably fraud.

Incredibly, Fluence has yet to disclose this ongoing lawsuit to investors. News has not leaked as the claim is not readily available on PACER. We had to send a courier to a court in Arlington, Virginia, to fetch a copy of the counterclaim. But the contents, in our opinion are material and incendiary. We think this lawsuit explains why its largest shareholder, Siemens, has ceased to be major customer and has begun to sell its shares.

To make matters worse, we learned from a former Fluence employee that AES, Fluence’s other corporate parent and its largest customer, is frustrated with its current contract with Fluence and is eager to use its size and leverage to obtain better pricing. It can do so once it sells down a portion of its stake, which it began doing in December 2023. With AES already selling its shares and losing its vested interest in propping up Fluence’s stock, we think it is only a matter of time before it hammers Fluence on pricing and withdraws financial support.

This is a financially untenable situation for Fluence, which is chronically unprofitable, facing active and potential lawsuits for hundreds of millions in total damages, and has historically incinerated cash at a rate that would burn through its current net unrestricted cash position in less than a year. We think that Fluence is on the precipice of being abandoned without the critical subsidies historically bestowed upon it by related parties who have already begun to sell, but who still collectively have another 117.7 million shares to dump onto the market. This, together with a recently filed 135.7 million share shelf, could overwhelmingly dilute the limited float of just 60.6 million shares as the Company addresses its historical cash burn.

Ultimately, we think Fluence is facing a perfect storm of crushing lawsuits, angry customers, major shareholders withdrawing generous subsidies, massive insider dumping and a tidal wave of coming dilution.

A copy of the report can be downloaded here.
Waar komt dit vandaan?
pi_212540218
quote:
Ah de rechtzaken moeten nog gevoerd worden. Ik ken Blue Orca Capital niet, maar shorten en vervolgens een hoop herrie schoppen, dat kan je zelf ook nog weleens wat rechtszaken opleveren. Zeker als er nog geen rechter naar gekeken heeft.
pi_212540254
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:34 schreef recursief het volgende:

[..]
Ah de rechtzaken moeten nog gevoerd worden. Ik ken Blue Orca Capital niet, maar shorten en vervolgens een hoop herrie schoppen, dat kan je zelf ook nog weleens wat rechtszaken opleveren. Zeker als er nog geen rechter naar gekeken heeft.
En daarnaast kan zo'n document ook nog gefabriceerd (ofwel nep) zijn, met de juiste briefhoofden en huisstijl kom je een heel eind.
pi_212540277
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:19 schreef recursief het volgende:

[..]
Waar komt dit vandaan?
Uit de nieuwsbrief van Blue Orca. Geen kleine jongen. "here" kopieert ie alleen niet mee natuurlijk, dus hierbij de link:

https://blueorcacapital.u(...)6887be4&e=242cfd2888
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212540286
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 18:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Uit de nieuwsbrief van Blue Orca. Geen kleine jongen. "here" kopieert ie alleen niet mee natuurlijk, dus hierbij de link:

https://blueorcacapital.u(...)6887be4&e=242cfd2888
Ah, als ook de originele bron het vermeldt zal het wel geen nepperd zijn.
pi_212542024

Vandaag komen de cijfers van Booking uit en het zal mij benieuwen.
pi_212547366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2024 19:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[ link | afbeelding ]

Vandaag komen de cijfers van Booking uit en het zal mij benieuwen.
Wat een onterechte afstraffing after hours. Ik vind de boete van Spanje belachelijk hoog, maar het is gelukkig een eenmalig iets.

Voor de liefhebbers die er in het Nederlands over willen lezen https://archive.ph/Yj2BO
  vrijdag 23 februari 2024 @ 15:45:43 #111
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212553384
Nvidia is door de $2T heen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_212554710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2024 00:21 schreef Bucketlist het volgende:

[..]
Wat een onterechte afstraffing after hours. Ik vind de boete van Spanje belachelijk hoog, maar het is gelukkig een eenmalig iets.

Voor de liefhebbers die er in het Nederlands over willen lezen https://archive.ph/Yj2BO
Ja dat denk ik ook, opzichte zijn de cijfers verder qua groei gewoon goed dus heb er vertrouwen in.
Maarrrr als andere landen dit ook als een makkelijke manier van scoren vinden nav een lobby van hoteliers dan vrees ik dat nog een paar keer ¤400 miljoen aan boetes de aandeelkoers geen goed gaat doen.
Wellicht moet de Nederlandse regering eens gaan lobbyen.
  zaterdag 24 februari 2024 @ 00:43:30 #113
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_212560224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 juni 2023 13:11 schreef ISVV het volgende:
Iemand hier in United Health Group geļnvesteerd? Kan na Sprout Farmers Market wel eens mijn volgende optie worden. Ze groeien hard en lijkt ook nog potentie in te zitten.
Heb je Sprout nog? Die draaien lekker
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_212573599
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 00:43 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Heb je Sprout nog? Die draaien lekker
Zeker, toch lekker, voor de hobby verdiep ik me wel eens in een bedrijf en als het me aanspreekt koop ik dan wat (alleen ETF's vind ik saai). Dit is zo'n gevalletje. Jij hebt ze ook nog neem ik aan?
  zaterdag 24 februari 2024 @ 22:38:03 #115
344884 monkyyy
pi_212573688
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:34 schreef ISVV het volgende:

[..]
Zeker, toch lekker, voor de hobby verdiep ik me wel eens in een bedrijf en als het me aanspreekt koop ik dan wat (alleen ETF's vind ik saai). Dit is zo'n gevalletje. Jij hebt ze ook nog neem ik aan?
Heb ze ook nog ja.
pi_212587707
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 februari 2024 22:38 schreef monkyyy het volgende:

[..]
Heb ze ook nog ja.
Vind je dat Sprout nog een aantrekkelijke aankoop koers heeft?
BlaBlaBla
  zondag 25 februari 2024 @ 21:05:52 #117
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_212588551
Mogen we alweer in China investeren?

Naast mijn maandelijkse inleg in SP500, stop ik nu ook elke maand geld in een China-ETF.
Wel rode signalen bij China, maar koersen zijn extreem laag en er wordt wel geld verdiend.
India is ook een optie, dat is voor het westen een meer betrouwbare partner, maar die ETF staat een stuk hoger al. En ik heb eigenlijk een hekel aan investeren in upcoming markets, want 30 jaar geleden waren het ook al upcoming markets. Weinig upcoming aan, want in die 30 jaar zou je ontzettend veel rendement misgelopen hebben ten opzichte van de SP500 bijvoorbeeld.
  zondag 25 februari 2024 @ 22:28:34 #118
344884 monkyyy
pi_212590170
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 20:27 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]
Vind je dat Sprout nog een aantrekkelijke aankoop koers heeft?
Kort antwoord:
Als hun plan over de komende 10 jaar goed uitgevoerd wordt is het aandeel redelijk aantrekkelijk. Anders niet.

Lang antwoord:
Het management geeft aan om winkels met 10% per jaar te groeien vanaf 2024 komende decennium.
Heel kort door de bocht, als # winkels met 10% groeit, same-store-sales met 3% en ze kopen 4% van hun float terug per jaar, dan zit je tegen een bedrijf aan te kijken dat hun EPS met 17% per jaar groeit, dan is 25x de winst niet heel duur ofzo, maar ook weer niet heel goedkoop.

Maar gaan ze dat ook echt behalen, dat is de vraag. Sprout heeft niet een grote moat, want supermarkt detail handels kan door iedereen met kapitaal gekopieerd worden. Die hele supermarktsector zie ik min of meer als een commodity business waarbij de goedkoopste leverancier wint. Er zijn wat manieren om je te differentiėren in die sector natuurlijk. Sprout hun differentiatie richting de consument zit erin dat ze inzetten op organisch, lokaal geproduceerd, eieren van blije kippen, vegan, CO2 neutraal, van die gezonde groene drankjes etc. Ze gebruiken van die hippe instragram influencers om reclame voor hen te maken, dat zie je een wal-mart niet doen natuurlijk.

Ik denk dat hun moat klein is, derhalve eis ik een grotere margin of safety. Die biedt Mr. Market nu niet echt. Groeien is alleen goed als het management een goede ROIC kan behalen (Het management is zich hier niet helemaal bewust van heb ik het idee, maar de meeste managements van bedrijven zijn dat niet en dat is tragisch), wat als ze de komende jaren geen geschikte locaties kunnen vinden, die hele health-trend niet doorzet zoals ze hopen, of een grote speler met veel kapitaal opeens hun formules gaat kopiėren tegen lagere kosten voor de consument.

Maar dat is de tragiek van supermarkten de afgelopen 75 jaar. Als je een formule hebt die werkt, kun je gewoon winkels copy/pasten tot in de oneindigheid en geld printen totdat de concurrentie opeens wakker wordt en besluit met je te gaan concurreren. Haal je eens voor de geest hoeveel verschillende supermarkt namen je de afgelopen 20-30 jaar voorbij hebt zien komen hier in Nederland en hoeveel daarvan nog sterk overeind staan. Het is een erg moeilijke niche in de economie en dat zal het altijd blijven.
pi_212598582
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:05 schreef BasEnAad het volgende:

Naast mijn maandelijkse inleg in SP500, stop ik nu ook elke maand geld in een China-ETF.
Wel rode signalen bij China, maar koersen zijn extreem laag en er wordt wel geld verdiend.
India is ook een optie, dat is voor het westen een meer betrouwbare partner, maar die ETF staat een stuk hoger al. En ik heb eigenlijk een hekel aan investeren in upcoming markets, want 30 jaar geleden waren het ook al upcoming markets. Weinig upcoming aan, want in die 30 jaar zou je ontzettend veel rendement misgelopen hebben ten opzichte van de SP500 bijvoorbeeld.
China, niet aan beginnen. Genoeg andere kansen.

disclaimer: is een mening, geen verstand van, dus niet naar mij luisteren.
  dinsdag 27 februari 2024 @ 18:50:16 #120
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212610825
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2024 21:05 schreef BasEnAad het volgende:

Op KWEB (China internet ETF) opties schrijven doe ik al een tijdje. Wel mooie premies :Y
Ik heb verder nog wat BABA. Benieuwd of dat nog een keer wat wordt. In theorie een heel erg goedkoop aandeel.
Please Move The Deer Crossing Sign
  dinsdag 27 februari 2024 @ 20:23:38 #121
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_212612447
Ik heb alles eruit gegooid qua etfs en aandelen en de helft weer terug in soundhound gegooid en die is vandaag alleen al met 25% omhoog geschoten. Dus vooralsnog ben ik wel blij.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_212613828
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
pi_212613955
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
Ik hodl m'n bitcoin.
pi_212614417
quote:
Dit wordt mijn 11e jaar in crypto (op dit moment vrijwel alleen nog BTC). Ik heb er eigenlijk nooit afscheid van genomen. Op dit moment zit het grootste deel van mijn beleggingen in aandelen, ETFs en fondsen, maar toch ook wel een substantieel deel in crypto. Ik koop voor nu echter niks meer bij.
pi_212614554
quote:
Buy low sell high (houd ik mezelf voor)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')