Ik kan heel makkelijk de verleiding weerstaan om gebakken lucht te kopen ja.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
"Gebakken lucht" is wel een iets te simpele omschrijving van bitcoin.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:34 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik kan heel makkelijk de verleiding weerstaan om gebakken lucht te kopen ja.
13e jaar in crypto en ook alleen nog BTC.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:22 schreef recursief het volgende:
[..]
Dit wordt mijn 11e jaar in crypto (op dit moment vrijwel alleen nog BTC). Ik heb er eigenlijk nooit afscheid van genomen. Op dit moment zit het grootste deel van mijn beleggingen in aandelen, ETFs en fondsen, maar toch ook wel een substantieel deel in crypto. Ik koop voor nu echter niks meer bij.
Hoe kwam je die op het spoor?quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou ook wel graag Canadian National Railway CNI kopen. Mede-eigenaar zijn van een spoornetwerk en treinen![]()
Staat al heel lang op mijn watchlist (en ondertussen gaat de koers alsmaar (langzaam) omhoog).. Waarschijnlijk al sinds Berkshire BNSF kocht.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 23:01 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Hoe kwam je die op het spoor?
Als ze dat bedrijf goed op de rails hebben en het als belegging niet een te zware wissel op je trekt zou ik de seinen op groen zetten.
Is een grote investering van Bill Gates.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 22:50 schreef JimmyJames het volgende:
Ik zou ook wel graag Canadian National Railway CNI kopen. Mede-eigenaar zijn van een spoornetwerk en treinen![]()
Jammer, zit er niet meer in. Pas weer terug in de markt na overdracht van mijn huis.quote:Op donderdag 29 februari 2024 20:53 schreef Bucketlist het volgende:
Potverdikkie, Lava Therapeutics opeens + 185%. Heb vandaag verkocht op 5,15, iets te vroeg maar het is oké. Het is ruim het 3 voudige van mijn GAK en wilde er al een tijd vanaf.
Stijging lijkende vollediger door geruchten te komen dat Pfizer iets gaat doen waar Lava zijdelings veel baat bij heeft.
Ah, en er is een patent ingediend. Dat ben ik nu aan het lezen. Misschien stap ik weer in
Een ETF? Dat doe ik als ik het even niet meer weet.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:01 schreef gepromoveerT het volgende:
Heb m'n winst gepakt op Shell en KPN. En wat nu? ASML ga ik echt niet bijkopen op nu ¤ 917
Thanks, maar heb ik weinig verstand van én de beurs staat m.i. nu te hoog om in te stappen. Op een paar aandeeltjes van pakweg 18 Euro na. Denk er nog even over na en voorlopig maar die halve procent pakken. Heeft allemaal geen haast.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:09 schreef recursief het volgende:
[..]
Een ETF? Dat doe ik als ik het even niet meer weet.
Heel eenvoudig want ik heb fundamenteel geen vertrouwen in BTC. Wat mij betreft is de cashflow nul nu en voor alle eeuwigheid, waardoor de waarde van een bitcoin ook nul is. Wat de prijs in de tussentijd allemaal doet maakt me niet uit.quote:Op dinsdag 27 februari 2024 21:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Niet helemaal beurs misschien maar ik krijg ook wel weer wat bitcoin-FOMO. Kunnen jullie de verleiding een beetje weerstaan?
Heb je goede ervaring met het timen van de beurs?quote:Op maandag 4 maart 2024 14:18 schreef gepromoveerT het volgende:
[..]
Thanks, maar heb ik weinig verstand van én de beurs staat m.i. nu te hoog om in te stappen. Op een paar aandeeltjes van pakweg 18 Euro na. Denk er nog even over na en voorlopig maar die halve procent pakken. Heeft allemaal geen haast.
Van mij hoeft niemand in crypto te investeren, maar er is wel wat af te dingen op de redenering dat iets geen waarde heeft als er geen cashflow is.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel eenvoudig want ik heb fundamenteel geen vertrouwen in BTC. Wat mij betreft is de cashflow nul nu en voor alle eeuwigheid, waardoor de waarde van een bitcoin ook nul is. Wat de prijs in de tussentijd allemaal doet maakt me niet uit.
Als je ergens fundamenteel niet in gelooft dan moet je het ook niet kopen vind ik. Mogelijk stijgt de prijs naar 100.000 of zelfs naar 250.000 euro, maar dat maakt voor mij niet uit. De waarde blijft voor mij gelijk, namelijk nul.
Ja, kunst bijvoorbeeld. Of een grondstof. Maar een soort van “asset” niet imho.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:13 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Van mij hoeft niemand in crypto te investeren, maar er is wel wat af te dingen op de redenering dat iets geen waarde heeft als er geen cashflow is.
Prima, ik heb in twee bullruns een bedrag van 6 nullen op crypto gepakt. Dat was me met aandelen alleen nooit gelukt. De grootste klappers heb ik gemaakt met altcoins waar ik fundamenteel niet in geloof maar waar ik wel kansen in zag, en die ik op tijd in bitcoin heb omgezet en heb uitgecasht.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Heel eenvoudig want ik heb fundamenteel geen vertrouwen in BTC. Wat mij betreft is de cashflow nul nu en voor alle eeuwigheid, waardoor de waarde van een bitcoin ook nul is. Wat de prijs in de tussentijd allemaal doet maakt me niet uit.
Als je ergens fundamenteel niet in gelooft dan moet je het ook niet kopen vind ik. Mogelijk stijgt de prijs naar 100.000 of zelfs naar 250.000 euro, maar dat maakt voor mij niet uit. De waarde blijft voor mij gelijk, namelijk nul.
Dat is ook OK. Met is gewoon een klasse wat ik me niet in begeef. Ongetwijfeld zijn er mensen die er enorme winsten en enorme verliezen behaald hebben met al die volatiliteit. En misschien valt er nog veel meer te winnen. Prima. Maar ik geloof niet in het bezit van bitcoin als asset en dus wil ik ze niet. Enkel de hoop op een greater fool is voor mij onvoldoende.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:43 schreef recursief het volgende:
[..]
Prima, ik heb in twee bullruns een bedrag van 6 nullen op crypto gepakt. Dat was me met aandelen alleen nooit gelukt. De grootste klappers heb ik gemaakt met altcoins waar ik fundamenteel niet in geloof maar waar ik wel kansen in zag, en die ik op tijd in bitcoin heb omgezet en heb uitgecasht.
Greater fool gaat imo zeker niet op voor bitcoin, wel voor de meeste alts en zeker voor de ICO-tokens uit de 2017-run en die NFC-troep (BAYC etc) uit de vorige. Dat BTC iedere cycle overeind blijft, weliswaar met een flinke volatiliteit, en dat de rest -95% tot -99% doet laat dat ook wel zien.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook OK. Met is gewoon een klasse wat ik me niet in begeef. Ongetwijfeld zijn er mensen die er enorme winsten en enorme verliezen behaald hebben met al die volatiliteit. En misschien valt er nog veel meer te winnen. Prima. Maar ik geloof niet in het bezit van bitcoin als asset en dus wil ik ze niet. Enkel de hoop op een greater fool is voor mij onvoldoende.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |