abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212693464
-dubbel-
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 4 maart 2024 @ 20:37:47 #152
545 dop
:copyright: dop
pi_212694454
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:56 schreef recursief het volgende:

[..]
Greater fool gaat imo zeker niet op voor bitcoin, wel voor de meeste alts en zeker voor de ICO-tokens uit de 2017-run en die NFC-troep (BAYC etc) uit de vorige. Dat BTC iedere cycle overeind blijft, weliswaar met een flinke volatiliteit, en dat de rest -95% tot -99% doet laat dat ook wel zien.

Dat er niets fysieks verhandeld wordt is geen argument maar juist een van de kenmerken van btc die het alles bij elkaar zo revolutionair maakt. En copycats zijn ook nooit echt succesvol geworden.

Wat is er dan zo uniek aan BTC?
Kan het iets of bezit het iets dan geen ander kan of heeft?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_212694810
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:37 schreef dop het volgende:

[..]
Wat is er dan zo uniek aan BTC?
Kan het iets of bezit het iets dan geen ander kan of heeft?
Het netwerk/protocol/concept is van niemand, is volledig trustless. Je transacties worden geverifieerd en controleerbaar vastgelegd zonder dat daarvoor nodig is dat je wie dan ook vertrouwt. Andere eigenschappen, zoals de ingebakken limiet van 21 miljoen btc, het in het protocol ingebouwde deflationaire karakter, etc. zijn ook belangrijk, maar maar het trustless, eigenaarloze aspect is wat het allemaal uniek maakt en moeilijk na te apen.
pi_212694899
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:51 schreef recursief het volgende:

[..]
Het netwerk/protocol/concept is van niemand, is volledig trustless. Je transacties worden geverifieerd en controleerbaar vastgelegd zonder dat daarvoor nodig is dat je wie dan ook vertrouwt. Andere eigenschappen, zoals de ingebakken limiet van 21 miljoen btc, het in het protocol ingebouwde deflationaire karakter, etc. zijn ook belangrijk, maar maar het trustless, eigenaarloze aspect is wat het allemaal uniek maakt en moeilijk na te apen.
Het is super makkelijk na te apen natuurlijk, iedereen met een beetje kennis van zaken kan een PoW blockchain maken. Wat bitcoin vooral mee heeft is dat het de eerste was.
pi_212695396
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 20:54 schreef Lichtloper het volgende:

[..]
Het is super makkelijk na te apen natuurlijk, iedereen met een beetje kennis van zaken kan een PoW blockchain maken. Wat bitcoin vooral mee heeft is dat het de eerste was.
Volgens mij heb ik ook niet gezegd dat BTC uniek is omdat het een PoW blockchain is. Daar zijn er immers meer van, waaronder een flink aantal bitcoinklonen. Geen van allen zo succesvol als bitcoin. En of BTC de eerste was, daar valt nog wel een discussie over te voeren. Dat het de eerste succesvolle oplossing was die het "double spending" probleem oploste, daar wil ik nog wel in meegaan. Maar hoe mooi en elegant de technische aspecten ook zijn, dat ie niet wat bitcoin uniek maakt. Wat dat imo wel is, is het volkomen democratische, trustless karakter van een technisch vernuftige blockchain (zonder eigenaar). Dat is niet na te apen, de techniek uiteraard wel.
  maandag 4 maart 2024 @ 22:39:46 #156
545 dop
:copyright: dop
pi_212696207
Het idee is Uniek, eens.
Maar btc is daar geen eigenaar van.
Dus dat vertegenwoordigd ook geen (toegevoegde) waarde.
En zeker geen reden waarom btc meer waard zou worden.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 4 maart 2024 @ 22:50:59 #157
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212696316
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 19:56 schreef recursief het volgende:

[..]
Greater fool gaat imo zeker niet op voor bitcoin, wel voor de meeste alts en zeker voor de ICO-tokens uit de 2017-run en die NFC-troep (BAYC etc) uit de vorige. Dat BTC iedere cycle overeind blijft, weliswaar met een flinke volatiliteit, en dat de rest -95% tot -99% doet laat dat ook wel zien.

Dat er niets fysieks verhandeld wordt is geen argument maar juist een van de kenmerken van btc die het alles bij elkaar zo revolutionair maakt. En copycats zijn ook nooit echt succesvol geworden.

Ieder het zijne hoor. Ik hoef geen discussie over bitcoin. Voor mij is het niks, als een ander er wel in wil wat mij betreft natuurlijk best.
The End Times are wild
  maandag 4 maart 2024 @ 22:58:46 #158
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_212696390
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ieder het zijne hoor. Ik hoef geen discussie over bitcoin. Voor mij is het niks, als een ander er wel in wil wat mij betreft natuurlijk best.
ik denk wel dat papiergeld meer nep is dan bitcoin , en dat mettertijd wel bitcoin als spaar / betaalmiddel gaan hanteren

de vaste limitering op 21 miljoen bt geeft wel vertrouwen. meer dan papiergeld
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212696625
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 18:08 schreef embedguy het volgende:

[..]
Heb je goede ervaring met het timen van de beurs?

Ik hoor overal dat dat niet kan.
Kan ook niet echt geloof ik.
Een beetje in de gaten houden en als iedereen in paniek raakt kan je scoren, zoals tijdens het begin van de coronacrisis. Ik heb toen met emmers geld geschept, zoals ASML voor 175 en eigenlijk kon je toen blindelings aankopen; alles was okee, wat ik hier overigens gedeeld heb. Post nl voor 1 euro, stond een jaar later op 2 en nog wat.
Helaas was en ben ik geen miljonair, want dan was ik nu miljardair. Heb een zeer bescheiden kapitaaltje, heel bescheiden, maar het gaat wel rap nu.

Mijn probleem ligt eerder in wanneer te cashen. Want wat doe je daarna met je geld.
En van gokken (wat de beurs in principe ook is) hou ik niet. Dus geen Bitcoins, opties put, enzo.

AI in combi met computers binnen een straal van 650 meter rond de beurs lijkt me wel lekker om geld binnen te harken, maar meer dan dat is het ook niet. In NY worden een aantal lui daar heel erg rijk van.
Mja, ik heb andere prioriteiten en voordat ik helemaal uit m'n dak ga, hou ik nu maar op. :P
  maandag 4 maart 2024 @ 23:56:41 #160
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212696674
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 22:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk wel dat papiergeld meer nep is dan bitcoin , en dat mettertijd wel bitcoin als spaar / betaalmiddel gaan hanteren

de vaste limitering op 21 miljoen bt geeft wel vertrouwen. meer dan papiergeld
Papiergeld heeft ook enkel waarde als ruilmiddel. Daarom heb ik ook enkel schulden n euro’s
The End Times are wild
pi_212696947
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 14:01 schreef gepromoveerT het volgende:
Heb m'n winst gepakt op Shell en KPN. En wat nu? ASML ga ik echt niet bijkopen op nu ¤ 917 :P
Prijs van een aandeel zegt niets, anders zou niemand Berkshire Hathaway Inc. (BRK-A) kopen ;)

PostNL is ¤1,26 maar eigenlijk duurder.

[ Bericht 2% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-03-2024 00:44:47 ]
pi_212696961
De bitcoin discussie is altijd wel interessant.

Je kan namelijk redelijke en goede punten aanvoeren en mogelijk zelfs gelijk hebben maar ondertussen vliegt m'n bitcoin portfolio al 13 jaar omhoog ;) En nee, niet in een rechte lijn maar wie klaagt daar nog over na vele duizenden procenten omhoog.

Er is geen vast maximum van wat bitcoin waard kan worden. Zolang er vraag is naar bitcoin en bitcoin ETF's en het aanbod het niet kan bijhouden, kunnen we de markkapitalisatie van goud nog wel inhalen. Dat is nog een x11 vanaf hier ongeveer geloof ik.

Vertel mij maar waarom dat niet zou kunnen ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 05-03-2024 00:48:12 ]
pi_212696988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:37 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Prijs van een aandeel zegt niets, anders zou niemand Berkshire Hathaway Inc. (BRK-A) kopen ;)
Vertel met een knipoog :P want nu doe ik het op een combinatie van koerswinst en dividend en gaat best wel lekker?
pi_212696994
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:44 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]
Vertel met een knipoog :P want nu doe ik het op een combinatie van koerswinst en dividend en gaat best wel lekker?
Als het lekker gaat, dan is het prima toch?
pi_212697169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:45 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als het lekker gaat, dan is het prima toch?
Jawel. Maar ook bij mij doet zich regelmatig het fenomeen voor van hebbe, hebbe, hebbe. Gelukkig weet ik mijzelf altijd in te tomen sinds mijn afgang met Royal Imtech. Dat was echt leergeld, maarrrr... ze zijn nog steeds 0,01 cent waard :P
  dinsdag 5 maart 2024 @ 07:18:14 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_212697477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 00:39 schreef TheFreshPrince het volgende:
De bitcoin discussie is altijd wel interessant.

Je kan namelijk redelijke en goede punten aanvoeren en mogelijk zelfs gelijk hebben maar ondertussen vliegt m'n bitcoin portfolio al 13 jaar omhoog ;) En nee, niet in een rechte lijn maar wie klaagt daar nog over na vele duizenden procenten omhoog.

Er is geen vast maximum van wat bitcoin waard kan worden. Zolang er vraag is naar bitcoin en bitcoin ETF's en het aanbod het niet kan bijhouden, kunnen we de markkapitalisatie van goud nog wel inhalen. Dat is nog een x11 vanaf hier ongeveer geloof ik.

Vertel mij maar waarom dat niet zou kunnen ;)
Dat zou zeker kunnen. Maar dat verandert voor mij niks aan de waarde die ik crypto toeken.
The End Times are wild
pi_212699468
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 07:18 schreef LXIV het volgende:

[..]
Dat zou zeker kunnen. Maar dat verandert voor mij niks aan de waarde die ik crypto toeken.
Bitcoin is crypto maar crypto is nog geen bitcoin.
pi_212699661
Bitcoin is een religie.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_212699751
Ik snap nog minder van crypto dan van kwantumfysica (en ik ben een alfa), dus ik blijf er zelf maar vanaf. Nog even afgezien van de pijn omdat ik er al in zat toen ze nog een tientje kostten. :')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_212703823
Apple bijkopen op deze prijs?
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  dinsdag 5 maart 2024 @ 16:56:02 #171
323876 michaelmoore
pi_212704229
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 16:33 schreef Steven184 het volgende:
Apple bijkopen op deze prijs?
NEM kopen , Kopen Kopen Kopen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_212715712
Interessant dat Bfit maar blijft dalen, earnings zijn volgende week, ben benieuwd.
BlaBlaBla
  woensdag 6 maart 2024 @ 14:52:18 #173
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_212716454
Zit eraan te denken om Netflix te shorten.. Even in de gaten houden. :7
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  woensdag 6 maart 2024 @ 21:00:29 #174
323876 michaelmoore
pi_212721403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2024 10:56 schreef Steven184 het volgende:
Bitcoin is een religie.
nee bitcoin is een schaarse commodity
men spreekt liefkozend van geldcreatie door centrale banken , zodra men spreekt van bitcoin creatie dan moet je weg wezen

bitcoin heeft waarde doordat de superrijken miljarden kunnen emailen
  donderdag 7 maart 2024 @ 09:25:49 #175
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_212724716
Ik las dat AI heeft veel electriciteit gaat vergen. Wellicht goed idee om in koper te investeren?
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')