abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219162674
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:13 schreef Vis1980 het volgende:
Uiteindelijk gaat het dus niet om links en rechts, maar om progressief en conservatief.
Uiteindelijk gaat het niet om een theoretisch model, maar om wat partijen uiteindelijk doen als ze in de regering of kamer zitten.
pi_219162678
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:15 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Op heel veel vlakken is het partijprogramma van de PVV hartstikke links. Dat zij in de balans in het midden uit komen, op basis van hun partijprogramma, is eigenlijk niet eens zo gek.

Alleen, als je gaat kijken naar hun stemgedrag in de kamer dan is het sociaal-economisch en economisch gewoon een kopie van de VVD. Zoals ik net al zei, ik weet niet waar dit plaatje op gebaseerd is maar in elk geval niet op wat partijen feitelijk doen. Hooguit op wat ze in hun programma beweren te zijn.
Dat geldt dan voor alle partijen.

En niet alleen voor middenpartij PVV. 😀
pi_219162687
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:13 schreef Vis1980 het volgende:
Uiteindelijk gaat het dus niet om links en rechts, maar om progressief en conservatief.
Zelfs daarin kun je de partijen niet extreem verdelen. Je hebt ook nog liberaal en conservatief.
pi_219162699
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:16 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Dat geldt dan voor alle partijen.

En niet alleen voor middenpartij PVV. 😀
Dat zeg ik dus ook. En voor mij blijven er dan dus heel weinig linkse partijen over.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:19:26 #55
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162716
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:11 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zij zelf, meneer.

https://d66.nl/nieuws/is-d66-links-of-rechts/

Dit had je kunnen weten als je hun programma had gelezen.
Links, ofwel: grote overheid met gecentraliseerde taken voor onderwijs, zorg, openbaar vervoer, werknemersrechten en een gereguleerde vrije markt.

Zou je me kunnen aanwijzen waarin in dat programma we dat terug kunnen vinden? Of maken we gewoon eigen definities?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:20:38 #56
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162724
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:16 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Uiteindelijk gaat het niet om een theoretisch model, maar om wat partijen uiteindelijk doen als ze in de regering of kamer zitten.
Ik pleit voor dat men altijd sowieso moet samenwerken, je schiet niets op als je 4 jaar alleen maar een gedeelte serveert. Een goede trainer moet ook niet alleen maar jaknikkers om zich heen hebben. Het mooie in Nederland is dat men nog altijd moet samenwerken. Daarom vind ik Wilders ook zo sneu, die wil nooit met niemand samenwerken, zelfs niet in zijn eigen partij.

Ook de mensen die zeggen dat ze gehoord willen worden, ook die vergeten dat ze samen met 18 miljoen mensen in een land wonen. Die willen allemaal gehoord worden. Dan moet je dus samenwerken.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:21:02 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219162727
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:11 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Dit plaatje is echt totale kul. D66 is absoluut niet linkser geworden in de afgelopen jaren, eerder het tegendeel. En ook de beweging van Volt klopt niet met het partijprogramma. Geen idee waar ze dit op baseren, maar het is erg random.
Ja wie spreekt nu de waarheid he? was gisteren ook een discussie.
Waarom zou ik Fok!ers zoals Behoorlijkkritisch, whiskers, en etto boven dit plaatje plaatsen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:21:43 #58
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162732
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Links, ofwel: grote overheid met gecentraliseerde taken voor onderwijs, zorg, openbaar vervoer, werknemersrechten en een gereguleerde vrije markt.

Zou je me kunnen aanwijzen waarin in dat programma we dat terug kunnen vinden? Of maken we gewoon eigen definities?
Lees nou eens wat er staat, ik typte in: Is d66 links en kwam meteen op hun eigen pagina waar ze dat zelfs over hunzelf stellen. Ga die vragen lekker aan henzelf stellen.
pi_219162758
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Waarom zou ik Fok!ers zoals Behoorlijkkritisch, whiskers, en etto boven dit plaatje plaatsen?
Volgens mij kun je dat plaatje ook per thema splitsen; dat geeft voor sommige thema's wellicht een wat genuanceerder beeld.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:23:26 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162778
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lees nou eens wat er staat, ik typte in: Is d66 links en kwam meteen op hun eigen pagina waar ze dat zelfs over hunzelf stellen. Ga die vragen lekker aan henzelf stellen.
Het interesseert me niet wat een google-opdracht oplevert. Verdiep je eens in de ideologie en de primaire bronnen.

D66 is in geen enkele wereld links.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:23:35 #61
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162782
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:22 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Volgens mij kun je dat plaatje ook per thema splitsen; dat geeft voor sommige thema's wellicht een wat genuanceerder beeld.
Dat kan ook, maar dit soort plaatjes over het politieke spectrum wordt al decennia zo verwoord.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:24:32 #62
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162788
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het interesseert me niet wat een google-opdracht oplevert. Verdiep je eens in de ideologie en de primaire bronnen.

D66 is in geen enkele wereld links.
Lees nou eens. Hun eigen partij, hun eigen pagina, niet mijn mening, ook niet de mening van een ander iemand op het internet.

Wat snap je daar niet aan?

Jij stelt dat je hun partijprogramma moet doorlezen en dat heb ik gedaan. Daar stelt men dat, vervolgens doe je net alsof het uit de lucht gegrepen is. Ik geef je de link, het verhaal en de stelling. Jij blijft je vingers in je oreen stoppen.
pi_219162793
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Ik pleit voor dat men altijd sowieso moet samenwerken, je schiet niets op als je 4 jaar alleen maar een gedeelte serveert. Een goede trainer moet ook niet alleen maar jaknikkers om zich heen hebben. Het mooie in Nederland is dat men nog altijd moet samenwerken. Daarom vind ik Wilders ook zo sneu, die wil nooit met niemand samenwerken, zelfs niet in zijn eigen partij.

Ook de mensen die zeggen dat ze gehoord willen worden, ook die vergeten dat ze samen met 18 miljoen mensen in een land wonen. Die willen allemaal gehoord worden. Dan moet je dus samenwerken.
En nu meer dan ooit. Wil je het vertrouwen in de politiek terug winnen, dan moet je een brede coalitie zien te krijgen die echt werk maken van een realistisch migratiebeleid. Meer opvang in de regio, snellere procedures. Zichtbare maatregelen, maar ook een sociaal geluid voor echte vluchtelingen.

Ik hoop dan ook echt dat die nuance terugkomt in beleid en in de kamer. Het is de enige manier om die extreem rechtse tendens terug te dringen. Ik hoop dat D66 in staat is om GL/PvDA en VVD in een kabinet te krijgen om dat soort beleid uit te voeren. En dan vergeef ik Jetten zijn gelul over 10 nieuwe steden. Bouw eerst maar eens 10 nieuwe wijken met betaalbare woningen, dan zijn we al een heel eind.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:26:14 #64
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162802
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:24 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Lees nou eens. Hun eigen partij, hun eigen pagina, niet mijn mening, ook niet de mening van een ander iemand op het internet.

Wat snap je daar niet aan?
Ik snap het volkomen, vandaar.

D66 'laten we de arbeidsmarkt kapotflexibiliseren en iedereen in een flexbibele schil stoppen en oh ja, laat iedereen een leven lang moeten leren zodat ze aantrekkelijk blijven voor die arbeidsmarkt' is niet links.

Nu niet, nooit niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219162805
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dat kan ook, maar dit soort plaatjes over het politieke spectrum wordt al decennia zo verwoord.
Natuurlijk. Begrijp ook wel dat men het in een mooi plaatje wil vangen, alleen blijft er wel altijd wat discussie over.
pi_219162811
Er zijn gewoon een heleboel bange boze burgers. Alleen tja, dat zelf bekennen?
pi_219162815
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik stel voor dat je geen van beide gelooft, maar eens wat dieper zelf onderzoek doet. Bijvoorbeeld door partijprogramma's te lezen en door de sociaal wenselijke kul heen te lezen om te zien wat er echt staat. En dan eens naar stemgedrag in de kamer kijken, zodat je ook ziet hoe die mooie verkiezingspraat tot uiting komt.

Zo kom ik ook tot mijn oordeel en mijn eigen stemgedrag bij verkiezingen. Het kost wat tijd, maar als je mee wilt praten over politiek is het ook wel handig als je net wat verder komt dan een plaatje via Google.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:27:19 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162816
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:26 schreef Firuze60 het volgende:
Er zijn gewoon een heleboel bange boze burgers. Alleen tja, dat zelf bekennen?
Die stemmen denk
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:28:14 #69
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162822
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

D66 'laten we de arbeidsmarkt kapotflexibiliseren en iedereen in een flexbibele schil stoppen en oh ja, laat iedereen een leven lang moeten leren zodat ze aantrekkelijk blijven voor die arbeidsmarkt' is niet links.

Nu niet, nooit niet.
Prima, dat moet jij weten. Jij stelt dat je hun partijprogramma moet doorlezen en dat heb ik gedaan. Daar stelt men dat, vervolgens doe je net alsof het uit de lucht gegrepen is. Ik geef je de link, het verhaal en de stelling. Jij blijft je vingers in je oren stoppen.

Scherp blijven, Etto.
pi_219162823
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nu niet, nooit niet.
Dat is absoluut niet conservatief links, zoals jij dat voor ogen ziet, het is wel progressief links.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:28:41 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:28 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Prima, dat moet jij weten. Jij stelt dat je hun partijprogramma moet doorlezen en dat heb ik gedaan. Daar stelt men dat, vervolgens doe je net alsof het uit de lucht gegrepen is. Ik geef je de link, het verhaal en de stelling. Jij blijft je vingers in je oren stoppen.

Scherp blijven, Etto.
Ach werkelijk. Lees eens de paragraaf over arbeidsrecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:29:32 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219162830
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die lijk je zelf niet gelezen te hebben.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:29:38 #73
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162832
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat is absoluut niet conservatief links, zoals jij dat voor ogen ziet, het is wel progressief links.
Nee, het is progressief rechts.

In geen enkel universum is de kijk van D66 op werknemersrecht links.

Maar daar gaan we nog wel achterkomen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:29:50 #74
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162836
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Citeer eens hier
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219162843
quote:

[..]
Elke werknemer heeft de plicht om zich te ontwikkelen, jij gaat toch niet beweren dat Pietje jarenlang drie formuliertjes van rechts naar links schuift op zijn bureau en een loonsverhoging eist?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:31:50 #76
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162847
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:30 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Elke werknemer heeft de plicht om zich te ontwikkelen, jij gaat toch niet beweren dat Pietje jarenlang drie formuliertjes van rechts naar links schuift op zijn bureau en een loonsverhoging eist?
Oh mijn hemel...

_O-

Heb je de laatste tijd nog wel eens een kantoor/werkplaats van binnen gezien?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219162848
quote:

[..]
Quote eens even waar je op doelt, want ik zie echt niets over kapotflexibiliseren en iedereen in een flexibele schil. Vraag me echt af waar je dat vandaan haalt.
pi_219162854
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:29 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het uitvoeringsprogramma in ieder geval niet
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:33:28 #79
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219162863
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Citeer eens hier
quote:
Handen tekort, talent genoeg

Op onze arbeidsmarkt komen we handen tekort. Ieders talent is daarom hard nodig. We willen woningen bouwen, de klimaat- en energietransitie mogelijk maken, kinderen goede opvang en onderwijs bieden, en de zorg geven die nodig is. Om onze samenleving draaiend te houden, stimuleren we mensen om meer te werken. Dat begint bij werk dat beter loont. Ook stellen we grenzen aan sommige sectoren in Nederland: zo voorkomen we extra druk op personeel, natuur en ruimte.

We helpen mensen zich een leven lang te ontwikkelen, zodat ze klaar zijn voor de toekomst en alles uit hun werk kunnen halen wat erin zit. En we maken een einde aan oneerlijke concurrentie tussen verschillende typen werkenden, of je nu in loondienst bent of werkt als zelfstandige.

Leven lang ontwikkelen vraagt een goede aansluiting tussen onderwijs en werk. Het vraagt daarnaast om méér leren op de werkvloer. Daarom wil D66 een persoonlijk leerbudget dat nooit verloopt. Wie een korte of geen vooropleiding heeft, krijgt een hoger budget. Want voor gelijke kansen moeten we ongelijk investeren.
Als je werkt, verdien je een goed en eerlijk loon. D66 zorgt daarom voor hogere lonen en lagere belastingen.
D66 wil een landelijke krapteaanpak. Samen met werkenden, ondernemers en de overheid stimuleren we mensen om over te stappen naar beroepen waar de krapte het grootst is. We beginnen met de zorg, het onderwijs en de techniek.

Iedereen die kan en wil werken, moet mee kunnen doen. Werk geeft bestaanszekerheid, sociale contacten en individuele ontwikkeling. D66 wil meer mensen de mogelijkheid geven hun talent te benutten. We maken de stap naar werk vanuit een uitkering makkelijker, bijvoorbeeld via vrijwilligers- of deeltijdwerk. In dat kader willen wij ook dat er meer passend werk is of beschut werk is voor gedeeltelijk arbeidsongeschikten en anderen met afstand tot de arbeidsmarkt, belangrijk daarbij is maatwerk.

Om ondernemers te stimuleren om meer vaste contracten aan te bieden wil D66 de verplichte loondoorbetaling bij ziekte verkorten naar 1 jaar.

De Wia (Wet werk en inkomen naar arbeidsvermogen) werkt op dit moment onvoldoende. De instroom groeit, de regels zijn onduidelijk en mensen krijgen niet altijd waar ze recht op hebben. Fundamentele hervorming is nodig.
⁠D66 staat voor eerlijke kansen op de werkvloer. Dat betekent: gelijke beloning voor gelijk werk. Maar óók ruimte voor zorgtaken en concrete verplichtingen voor bedrijven. D66 wil het ouderschapsverlof uitbreiden en een wettelijke minimum stagevergoeding voor iedereen. Te beginnen bij de overheid zelf.

Discriminatie en racisme op de werkvloer komen nog steeds voor. D66 wil dat bedrijven die discrimineren bestraft worden. Dit geldt voor zowel discriminatie tijdens werving- en selectieprocedures, als ongelijke kansen op de werkvloer zelf. De overheid geeft zelf het goede voorbeeld o.a. met ‘blinde’ sollicitaties en het creëren van meer (fysiek) toegankelijke werkplekken.

De Europese kaderovereenkomst over geweld en pesterijen op het werk die al enige tijd op de plank ligt dient te worden geďmplementeerd om pesten op het werk adequater aan te pakken, andere maatregelen zijn o.a. de verbetering van de reďntegratie van slachtoffers van pesten op het werk.

Mensen moeten zelf kunnen kiezen hoe zij werken: in loondienst, zelfstandig of als werkgever. Maar de verschillen in belastingen en sociale zekerheid zijn voor deze groepen te groot. Ondernemerschap uit overtuiging juichen we toe, maar veel zelfstandigen bouwen geen pensioen op of hebben geen verzekering voor arbeidsongeschiktheid. Met alle gevolgen van dien voor henzelf en de samenleving. En als zelfstandigen of opdrachtgevers eigenlijk geen keuze hebben, is ook geen sprake van een eerlijke arbeidsmarkt. D66 wil daarom de verschillen tussen deze groepen werkenden verkleinen en oneerlijke concurrentie voorkomen.
Niks spannends aan.
pi_219162872
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Niks spannends aan.
En dan willen ze ook nog eens werk maken van sociale zekerheid voor echte zelfstandigen en schijnzelfstandigheid voorkomen.
pi_219162888
quote:

[..]
[..]
Niks spannends aan.
Begin van het einde dit. Investeren in werknemers en dan ook nog meer in mensen met minder opleiding.

De hufters!
pi_219162890
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh mijn hemel...

_O-

Heb je de laatste tijd nog wel eens een kantoor/werkplaats van binnen gezien?
Als het aan mij lag, deed ik dat formulieren schuiven nog jarenlang, heerlijk rustig werk, helaas kwamen er steeds minder formulieren en zat ik naar een leeg bureau te staren. Toen toch nog maar een masterstudie gedaan en ineens een hele hoop veel leukere formulieren om te schuiven. Als je blijft hangen in je ongelijk dan sta je stil, kun je net zo goed nu al naar een bejaardenhuis.
pi_219162894
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Als het aan mij lag, deed ik dat formulieren schuiven nog jarenlang, heerlijk rustig werk, helaas kwamen er steeds minder formulieren en zat ik naar een leeg bureau te staren. Toen toch nog maar een masterstudie gedaan en ineens een hele hoop veel leukere formulieren om te schuiven. Als je blijft hangen in je ongelijk dan sta je stil, kun je net zo goed nu al naar een bejaardenhuis.
Bij ons hebben ze geen formulieren meer. Super kut. Alles gaat digitaal, heb ik nog een cursus voor moeten doen ook. Toen ben ik maar leiding gaan geven.
pi_219162896
quote:

[..]
[..]
Niks spannends aan.
Heleboel vaagheid. Maar deze is wel concreet:
"..verplichte loondoorbetaling bij ziekte verkorten naar 1 jaar."

Genieten voor de VVD. Hoeven zij hun handen niet aan te branden.
Werknemersrechten uitkleden en toch doen alsof je links bent. 🤡
pi_219162898
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:24 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
En nu meer dan ooit. Wil je het vertrouwen in de politiek terug winnen, dan moet je een brede coalitie zien te krijgen die echt werk maken van een realistisch migratiebeleid. Meer opvang in de regio, snellere procedures. Zichtbare maatregelen, maar ook een sociaal geluid voor echte vluchtelingen.

Ik hoop dan ook echt dat die nuance terugkomt in beleid en in de kamer. Het is de enige manier om die extreem rechtse tendens terug te dringen. Ik hoop dat D66 in staat is om GL/PvDA en VVD in een kabinet te krijgen om dat soort beleid uit te voeren. En dan vergeef ik Jetten zijn gelul over 10 nieuwe steden. Bouw eerst maar eens 10 nieuwe wijken met betaalbare woningen, dan zijn we al een heel eind.
Die geest van wantrouwen gaat denk ik helaas niet meer zomaar in de fles omdat er een schreeuwende minderheid is in dit land die met intimidatie, manipulatie en leugens de bijl in de fundering van onze democratie blijven zetten. Ze bezetten na deze verkiezingen nog steeds zo'n 40 zetels in het parlement en legitimeren met hun eigen opmerkingen het gedrag van hun doldwaze FB-achterban.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:39:16 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219162899
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, het is progressief rechts.

In geen enkel universum is de kijk van D66 op werknemersrecht links.

Maar daar gaan we nog wel achterkomen.
Dat roep ik hier al dágen..
Wil men niet aan :N
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:40:28 #87
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162908
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:39 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]

Niet alles staat vast, je moet toch samenwerken en water bij de wijn doen. Zoals wij allemaal uiteindelijk.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:40:41 #88
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219162910
quote:

[..]
[..]
Niks spannends aan.
Ik zie hier ook niets mis mee.
pi_219162911
quote:

[..]

Maar wel om meer vaste contracten te stimuleren. Dus niet alles in de flexibele schil, zoals Otto leest.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:41:41 #90
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_219162916
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:05 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Vraag maar aan een willekeurige Amerikaan inderdaad.
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:09 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Alsof die de VVD kennen. ;)
Het is echt een hardnekkig misverstand dat VVD in de VS bij de Democraten zou horen. Was al niet zo voordat Yesilgöz aan trad.

Wat mede verklaart waarom ze decennialang de rechterflank zuurstof hebben gegeven.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:42:08 #91
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219162919
Misschien doelt Etto op flexcontracten, of gedwongen ZZP constructies.
pi_219162923
quote:

[..]

Maar wel om meer vaste contracten te stimuleren. Dus niet alles in de flexibele schil, zoals Otto leest.
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat roep ik hier al dágen..
Wil men niet aan :N

Is ook niks mis mee. Progressief rechts hadden we eigenlijk nog niet echt. D66 is die kant meer op geschoven en daar blijkt dus behoefte aan te zijn.

Al zijn zo niet op alle onderwerpen rechts.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:43:14 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162933
quote:

[..]
[..]
Niks spannends aan.
Affijn, de partij die de hele flexibilisering van de arbeidsmarkt in gang heeft gezet , is nu ineens voorstander van 'vaste contracten'?

Dat verkorten van 2 naar 1 jaar bij ziekte was me al bekend, zo ook hun idee om WW te verkorten naar wat, 6 maanden?

Nergens in dit manifest leest men iets over vaste contracten en zekerheid. Wel: het 'stimuleren' van mensen om over te stappen, het 'stimuleren' van mensen om via deeltijdwerk aan de bak de komen.

Daar gaan de plaatselijke UWV's absoluut voor zorgen.

NERGENS spreekt D66 hier over wat een vast contract betekent en het legt vooral heel veel vrijheid bij de werkgever.

Zoals altijd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219162936
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:42 schreef Harvest89 het volgende:
Misschien doelt Etto op flexcontracten, of gedwongen ZZP constructies.
Daar wil D66 juist van af als je hun programma leest.
pi_219162937
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Niet alles staat vast, je moet toch samenwerken en water bij de wijn doen. Zoals wij allemaal uiteindelijk.
Ik ken wel een beoogde rechtse coalitiepartner die het hiermee volmondig eens is. Dit punt heeft de linkse partij D66 snel binnen.

En ik neem aan dat GLPvdA ook wel mee wil doen aan dit linkse beleid.
pi_219162942
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[..]
Het is echt een hardnekkig misverstand dat VVD in de VS bij de Democraten zou horen. Was al niet zo voordat Yesilgöz aan trad.

[ afbeelding ]

Wat mede verklaart waarom ze decennialang de rechterflank zuurstof hebben gegeven.
Dit gaat alleen over economisch beleid. Politiek is meer dan alleen dat.
pi_219162946
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Werknemersrechten uitkleden. Dat staat er.

Heel knap om dat als links beleid te kunnen verkopen.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:44:34 #98
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219162952
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:43 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Daar wil D66 juist van af als je hun programma leest.
Na het ZELF aangejaagd te hebben?

Moeten we D66 nu echt gaan zien als de partij van de vaste contracten en werknemersrecht?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:45:01 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219162953
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Na het ZELF aangejaagd te hebben?

Moeten we D66 nu echt gaan zien als de partij van de vaste contracten en werknemersrecht?
Voortschrijdend inzicht is iets goeds.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 22:45:22 #100
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_219162958
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 22:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
[..]

[ afbeelding ]

Snap ik, mij ging het maar om dit te vragen aan een willekeurige Amerikaan, die gaat de VVD niet kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')