Grappig, je verwijst naar de hel en verdoemenis die er in de paragraaf zou staan en als de paragraaf dan gedeeld wordt zit het probleem hem ineens in de dingen die er niet in staan en zaken uit het verleden omdat de paragraaf zelf een heel mooi genuanceerd verhaal blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Affijn, de partij die de hele flexibilisering van de arbeidsmarkt in gang heeft gezet , is nu ineens voorstander van 'vaste contracten'?
Dat verkorten van 2 naar 1 jaar bij ziekte was me al bekend, zo ook hun idee om WW te verkorten naar wat, 6 maanden?
Nergens in dit manifest leest men iets over vaste contracten en zekerheid. Wel: het 'stimuleren' van mensen om over te stappen, het 'stimuleren' van mensen om via deeltijdwerk aan de bak de komen.
Daar gaan de plaatselijke UWV's absoluut voor zorgen.
NERGENS spreekt D66 hier over wat een vast contract betekent en het legt vooral heel veel vrijheid bij de werkgever.
Zoals altijd.
Ik stel dan ook nergens dat het links is. Absoluut niet zelfs.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Werknemersrechten uitkleden. Dat staat er.
Heel knap om dat als links beleid te kunnen verkopen.
Vertel eens: hoe vast is vast nog na de eerdere 'luchtballonnetjes' van D66?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:45 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Grappig, je verwijst naar de hel en verdoemenis die er in de paragraaf zou staan en als de paragraaf dan gedeeld wordt zit het probleem hem ineens in de dingen die er niet in staan en zaken uit het verleden omdat de paragraaf zelf een heel mooi genuanceerd verhaal blijkt te zijn.
Eens. Dat is het namelijk ook niet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik stel dan ook nergens dat het links is. Absoluut niet zelfs.
Nou wat een feest. WW nog verder slopen, werknemersrechten verder op de helling. Een enorme voedingsbodem voor radicale en racistische oprispingen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:46 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik stel dan ook nergens dat het links is. Absoluut niet zelfs.
Dat is allemaal niet relevant. Jij beweerde dat de paragraaf sprak over kapot flexibiliseren en dat 90% van Nederland in een flexibele schil moet. Dat staat er niet. Sterker nog, er staat het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertel eens: hoe vast is vast nog na de eerdere 'luchtballonnetjes' van D66?
En voorts: kun je me ergens in die paragraaf aanwijzen wat D66 onder vast verstaat?
Maar niet woke!quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou wat een feest. WW nog verder slopen, werknemersrechten verder op de helling. Een enorme voedingsbodem voor radicale en racistische oprispingen.
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Word vooral ook niet werkloos
https://www.fnv.nl/nieuws(...)-volledige-uitkering
Wie denk dat D66 links is, gaat zo beduveld worden.quote:Waar je nu nog één maand WW opbouwt per gewerkt jaar, willen CDA en D66 dat terugbrengen naar een halve maand.
Wie denkt dat dan?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
[..]
Wie denk dat D66 links is, gaat zo beduveld worden.
Van meerderen al gelezen hier. Maar hier een voorbeeldje van wat men onder linkse partijen verstaat.quote:
quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Denk, Volt, SP, Christenunie, D66, PvdaGL
Dat is toch geen openbaring?
Wat users hier op FOK!. Denk dat de politieke partijen elkaar toch wel wat beter kennen inmiddels.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:55 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Van meerderen al gelezen hier. Maar hier een voorbeeldje.
[..]
Ik hoop niemand die op ze gestemd heeft. Krijg je dat gezever weer bij de volgende verkiezingen. Op klimaat zijn ze links, dat is dan ook het enige. En misschien op onderwijs, al laten ze dat ook altijd als een baksteen vallen als er ergens geld vandaan gehaald moet worden.quote:
Joh, helemaal mee eens! Het jammerlijke is dat diezelfde vakbonden ook decennia op hun reet hebben gezeten. Plus dat niemand daar meer lid van werd, want niet nodig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Word vooral ook niet werkloos
https://www.fnv.nl/nieuws(...)-volledige-uitkering
D66 balanceert op het randje. Was ietsjes links van het middenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:55 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Van meerderen al gelezen hier. Maar hier een voorbeeldje van wat men onder linkse partijen verstaat.
[..]
De discussie vindt nu toch hier plaats. Onder ons.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:56 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat users hier op FOK!. Denk dat de politieke partijen elkaar toch wel wat beter kennen inmiddels.
Zij zien zichzelf niet als links, maar zeker niet als rechts. Verder staat eenieder vrij om het in perspectief te plaatsen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De discussie vindt nu toch hier plaats. Onder ons.
Opbouw van rechten gaat nu al traag tov andere landenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
[..]
Wie denk dat D66 links is, gaat zo beduveld worden.
De partij zelf bedoel je?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:58 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Zij zien zichzelf niet als links, maar zeker niet als rechts.
Neuh, het is heel helder dat een JA21 en PVV precies hetzelfde doen. Rechts is één pot nat. Rechten en zekerheden slopen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:56 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Ja ja. Lastig hè. Mensen die je niet in een hokje kunt plaatsen. Verwarrend voor je.
Dus toen dacht je "weet je wat ik ga doen? posten op Fok! Forum"quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
dat was alleen maar gebler op die verschrikkelijke werkgevers ipv werkelijk wat doen. Helemaal zat van dat oeverloze gezwam.
Nogmaals, zoals iemand al zei, je kan het per punt bekijken en dan is het telkens anders. Toch is de altijd de geaccepteerde manier geweest. Dan nog is het geen wet en voor interpretatie vatbaar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 23:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De partij zelf bedoel je?
Ik denk dat de PVV zichzelf ook niet als radicaal uiterst rechts op de flank ziet.
Dus dat lijkt me geen argument. Sterker nog. Ik zag zojuist een plaatje dat de PVV een middenpartij is. 🤣
Ik probeer het wat breder te zien dan enkel hier.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:57 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
De discussie vindt nu toch hier plaats. Onder ons.
Rechts economisch beleid is nu al de status quo: Nederland heeft veruit de minste inspecties van de Arbeidsinspectie in de hele EU.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ik hoop niemand die op ze gestemd heeft. Krijg je dat gezever weer bij de volgende verkiezingen. Op klimaat zijn ze links, dat is dan ook het enige. En misschien op onderwijs, al laten ze dat ook altijd als een baksteen vallen als er ergens geld vandaan gehaald moet worden.
Verder overigens niet zo veel moeite met rechts economisch beleid, al vind ik de WW inkorten not done.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |