VVD heeft ook een grote frituur vleugel, met een bitterbal erbij is alles gezellig.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:25 schreef -XOR- het volgende:
VVD heeft natuurlijk ook een grote radicaal-rechtse vleugel die dichter bij SGP dan D66 staat.
Inmiddels wel. Je zag goed terug aan de stempatronen dat de VVD dit keer kiezers heeft getrokken die een stuk rechtser zijn. Veel van de meer progressieve VVD'ers zijn naar D66 gegaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:25 schreef -XOR- het volgende:
VVD heeft natuurlijk ook een grote radicaal-rechtse vleugel die dichter bij SGP dan bij D66 staat.
Laten we ook de kippenvleugel van de VVD niet vergeten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:27 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
VVD heeft ook een grote frituur vleugel, met een bitterbal erbij is alles gezellig.
Naast de minimale minderheid in de tweede kamer hebben ze ook maar 23 zetels in de Eerste Kamer. Nu weet ik dat Rutte 2 minder zetels had maar het lijkt mij welzeker een nadeel. Wat dat aangaat blijft het wonderbaarlijk dat JA21 daags na verkiezingen een eerste kamer zetel opgeeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:19 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het kan, afhankelijk van hoe restzetels straks verdeeld worden. Er hoeft bij één van die partijen maar één zetel bij en je bent er.
quote:Oud-senator Toine Beukering keert terug in de Eerste Kamer, bevestigt hij aan NieuwRechts. Hij neemt de zetel over van Annabel Nanninga, die bij de verkiezingen is gekozen in de Tweede Kamer. Beukering zal echter niet namens JA21 plaatsnemen, maar als onafhankelijk senator.
Niet echt, maar de VVD of Ja21 zullen als er mensen in de knel komen minder snel geneigd zijn om er rekening mee te houden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Zijn er partijen gericht op iets zodat dat mensen niet kunnen leven?
Wat ziet die man er slecht uit trouwens.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:28 schreef Beathoven het volgende:
Niet zo schaamteloze crosspost
Artikel van het AD van gisteren
[ afbeelding ]
Hoe Ahmed Aboutaleb de sleutel kan worden tot een nieuw kabinet
https://www.ad.nl/rotterd(...)%2Fwww.google.com%2F
Het is toch makkelijker voor ze, gezien de ideologische basis. Daar gaan ze wel voor betalen trouwens, want veel teleurgestelde PvdA'ers hebben nu Jetten gestemd. Die zullen een meer rechtse oriëntatie wel niet heel prettig vinden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben bang dat D66 eerder gaat zwichten voor midden-rechts, dan de VVD voor GLPvdA. Is eh ... historisch gezien iets waar D66 goed in is.
Schimmelpenninck heeft beter tijden gekent inderdaadquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ziet die man er slecht uit trouwens.
Hoeven ze toch niet voor te zwichten, ze zijn het toch al?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik ben bang dat D66 eerder gaat zwichten voor midden-rechts, dan de VVD voor GLPvdA. Is eh ... historisch gezien iets waar D66 goed in is.
[..]
Ja, dit. Jij brengt het wat vriendelijker
Niks zo wispelturig als de kiezer. Je beseft pas wat je mist als je het kwijt bent.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik wonderlijk vind aan deze verkiezingen is dat bij de vorige iedereen Rutte uitkotsten, en men nu vind dat Jetten zich als Rutte moet gaan gedragen.
Ok ik had wellicht moeten specificeren als 'relatief gezien de meest linkse partij van het te vormen kabinet zijn'.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:32 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoeven ze toch niet voor te zwichten, ze zijn het toch al?
Is 64 jaar.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ziet die man er slecht uit trouwens.
Sowieso is historisch besef wel een moeilijk iets merk ik steeds vaker.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niks zo wispelturig als de kiezer. Je beseft pas wat je mist als je het kwijt bent.
Met JA21 kun je niet echt spreken van een stabiel kabinet. Daarvoor zijn ze te onvoorspelbaar, zijn er de laatste maanden alweer genoeg dingetjes geweest, en is de vraag of ze wel voldoende capabele mensen hebben voor zowel posten in het kabinet als goede kamerleden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat de inhoud niet het meest moeilijke punt is bij Ja21. Die zullen als junior partner toch maar beperkt invloed hebben.
Het is eerder een groot risico om een meerderheidskabinet te gaan vormen op een zetel dominantie, met eem dergelijk onvoorspelbare nieuwe partij.
Dan kun je beter meteen met een minderheidskabinet beginnen.
Internet maakt dat alleen maar erger volgens mij. Alles is snel en met totale informatie-overload.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Sowieso is historisch besef wel een moeilijk iets merk ik steeds vaker.
Rutte heeft goed naar Van Kooten en de Bie gekeken om zich als Rutte te gedragen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Wat ik wonderlijk vind aan deze verkiezingen is dat bij de vorige iedereen Rutte uitkotsten, en men nu vind dat Jetten zich als Rutte moet gaan gedragen.
Het zou een goed idee zijn om tijdens de formatie periode Ja21 eens goed uit te testen in de kamer.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met JA21 kun je niet echt spreken van een stabiel kabinet. Daarvoor zijn ze te onvoorspelbaar, zijn er de laatste maanden alweer genoeg dingetjes geweest, en is de vraag of ze wel voldoende capabele mensen hebben voor zowel posten in het kabinet als goede kamerleden.
Volgens mij heeft Eerdmans de boel daar aardig onder controle en ik denk dat door de wol geverfde partijen als D66, VVD en CDA best een junior partner netjes binnen de lijntjes kunnen laten kleuren in een kabinet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou een goed idee zijn om tijdens de formatie periode Ja21 eens goed uit te testen in de kamer.
Als er iemand een ervaringsdeskundige in verschillende partijstructuren en manieren van besturen is ..quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Eerdmans de boel daar aardig onder controle en ik denk dat door de wol geverfde partijen als D66, VVD en CDA best een junior partner netjes binnen de lijntjes kunnen laten kleuren in een kabinet.
En of je het nu met JA21 politiek eens bent of niet (ik ben dat nietquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:43 schreef probeer het volgende:
[..]
Als er iemand een ervaringsdeskundige in verschillende partijstructuren en manieren van besturen is ..
Ja. De vergelijking dringt zich op. Jonge minister president. Kan ook makkelijk dingen van zich af laten glijden (klimaatdrammer), ook economisch rechts beleid.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Hij krijgt er 8 nieuwe mensen bij in de kamer. Dat is wel even anders dan in je eentje in de kamer zitten.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:40 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Eerdmans de boel daar aardig onder controle en ik denk dat door de wol geverfde partijen als D66, VVD en CDA best een junior partner netjes binnen de lijntjes kunnen laten kleuren in een kabinet.
JA21 heeft in z'n eentje niet eens genoeg zetelsquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:49 schreef Breekfast het volgende:
Laat D66, CDA en VVD eerst maar eens met elkaar gaan verkennen en hoofdlijnen uitzetten. Dat blok zal sowieso deel moeten uitmaken van een coalitie. Dan kun je daarna wel kijken wie daar nog bij komt. Anders zitten we eerst weer maanden rondjes te draaien of PvdA/GL of Ja21 mee moet gaan doen.
Die fotograaf was echt meedogenloos.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we ook de kippenvleugel van de VVD niet vergeten.
[ afbeelding ]
Ik denk niet dat die ene zetel zoveel uitmaakt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
JA21 heeft in z'n eentje niet eens genoeg zetels
Dat lijkt me een doelmatige aanpak idd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:49 schreef Breekfast het volgende:
Laat D66, CDA en VVD eerst maar eens met elkaar gaan verkennen en hoofdlijnen uitzetten. Dat blok zal sowieso deel moeten uitmaken van een coalitie. Dan kun je daarna wel kijken wie daar nog bij komt. Anders zitten we eerst weer maanden rondjes te draaien of PvdA/GL of Ja21 mee moet gaan doen.
Nee, maar VVD zal voorlopig toch aan de centrumrechtse optie vasthouden (o.a. BBB erbij betrekken bijvoorbeeld). Dus laat ze dat vermoeiende spel maar vooruit schuiven en eerst de inhoud op grote lijnen met elkaar afstemmen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
JA21 heeft in z'n eentje niet eens genoeg zetels
Ja dat zit er natuurlijk aan te komen. Ik ben alvast aan het shoppen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:52 schreef probeer het volgende:
En och, het is ook best verbindend als straks elke Nederlander verplicht aan de gay pride parade deel moet nemen in een BDSM pakje.
Ja, zulke dingen kun je wel overlaten aan Henri Bontenbal.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:52 schreef probeer het volgende:
En och, het is ook best verbindend als straks elke Nederlander verplicht aan de gay pride parade deel moet nemen in een BDSM pakje.
Mjah, ik moet ook nog flink inkopen dan. Heus.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat zit er natuurlijk aan te komen. Ik ben alvast aan het shoppen.
Zou Henri een sub of een dom zijn?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, zulke dingen kun je wel overlaten aan Henri Bontenbal.
Ja.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Zou Henri een sub of een dom zijn?
Switch.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, ik moet ook nog flink inkopen dan. Heus.
[..]
Zou Henri een sub of een dom zijn?
Ik denk dat die ook afgeschrikt worden door de radicalere koers van GLPvdA. Timmermans ging in 2023 voor een milde koers, dat werkte toch beter.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is toch makkelijker voor ze, gezien de ideologische basis. Daar gaan ze wel voor betalen trouwens, want veel teleurgestelde PvdA'ers hebben nu Jetten gestemd. Die zullen een meer rechtse oriëntatie wel niet heel prettig vinden.
Overigens is over rechts ook makkelijker voor het CDA. En bij de VVD weten ze dat ook wel natuurlijk..
Er is natuurlijk een reden dat Baudet altijd best populair was onder moslims.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:55 schreef Perrin het volgende:
Overigens zou onderbuikrechts er goed aan doen LGBTQ wat minder af te fakkelen. Het houdt 'de moslims' buiten.
[ x ]
Wegwezen dan inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:55 schreef Perrin het volgende:
Overigens zou onderbuikrechts er goed aan doen LGBTQ wat minder af te fakkelen. Het houdt 'de moslims' buiten.
[ x ]
Te veel linkse mensen die er door schade en schande achter moeten komen dat D66 in de kern amper een linkse partij te noemen is, en dat label alleen maar enigszins krijgt door wat progressieve inkoppertjes.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:31 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het is toch makkelijker voor ze, gezien de ideologische basis. Daar gaan ze wel voor betalen trouwens, want veel teleurgestelde PvdA'ers hebben nu Jetten gestemd. Die zullen een meer rechtse oriëntatie wel niet heel prettig vinden.
Overigens is over rechts ook makkelijker voor het CDA. En bij de VVD weten ze dat ook wel natuurlijk..
Op sociale beleidsterreinen is D66 best links te noemen. Het is een liberale, economisch enigszins rechtse partij met een sociaal gezicht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:00 schreef probeer het volgende:
[..]
Te veel linkse mensen die er door schade en schande achter moeten komen dat D66 in de kern amper een linkse partij te noemen is, en dat label alleen maar enigszins krijgt door wat progressieve inkoppertjes.
En dan kijk ik oa naar mijn zus. Mocht ze meelezen.
Mensen raken volledig in de stress omdat ze er soms geen links- of rechts label op kunnen plakken. Dat moet tegenwoordig met alles. Ben je niet voor, dan ben je tegen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op sociale beleidsterreinen is D66 best links te noemen. Het is een liberale, economisch enigszins rechtse partij met een sociaal gezicht.
Liever niet inderdaad.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ja idd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen raken volledig in de stress omdat ze er soms geen links- of rechts label op kunnen plakken. Dat moet tegenwoordig met alles. Ben je niet voor, dan ben je tegen.
Dat gebeurt altijd als de opvolgers het nog veel slechter doen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Zie je inderdaad vooral bij afa's, xr en woke zo ja. 'Ow, je bent het niet eens met ons, dan ben je vast een nazi!'quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Mensen raken volledig in de stress omdat ze er soms geen links- of rechts label op kunnen plakken. Dat moet tegenwoordig met alles. Ben je niet voor, dan ben je tegen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |