Dat laatste stukje is natuurlijk onzin. Ik weet niet wat je verder doet in de zorg, maar ik heb ook mannelijke collega’s en dit soort dingen nog nooit meegemaakt. De deur kan gewoon dicht gaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ik bij een vriendin thuis kom en haar dochter van 13-15 loopt er naakt bij dan kom ik daar niet meer over de vloer. Als ze mij ook nog eens geluidsfragmenten stuurt van hoe haar dochter door een ander genomen wordt, weet je dat het GGZ materiaal is.
Die moeder dwingt je dus om de relatie tussen jou en haar dochter te seksualiseren. Daar moet je dan weg van blijven.
Als man in de zorg loop ik met een grote boog om vrouwen heen die mij naar hun kamer vragen. Of de deur gaat wagenwijd open terwijl ik binnen ben of er gaat een collega mee. Waarom? Omdat je als man kwetsbaar bent. Zij hoeft het slechts te beweren. Er is geen bewijs nodig om je leven kapot te maken. En ik ben al 2-3 keer beschuldigd door vrouwen die niet kregen wat ze wilden (seks) , maar gelukkig had ik iemand mee bij de deur of in de kamer om hun verhalen te ontkrachten.
Dat is de les die hij hieruit zal moeten trekken. Je eigen veiligheid op één in dit soort gevallen.
Gebeurt vaker dan je denkt hoorquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat laatste stukje is natuurlijk onzin. Ik weet niet wat je verder doet in de zorg, maar ik heb ook mannelijke collega’s en dit soort dingen nog nooit meegemaakt. De deur kan gewoon dicht gaan.
Er zijn ook heeeeel veel mannelijke artsen, psychologen, psychiaters die gesprekken voeren met vrouwelijke cliënten en dan gaat de deur natuurlijk dicht, privacy is erg belangrijk. En als een mannelijke verpleegkundige naast je bed staat ook.
Ben je tijdens je werk beschuldigd door vrouwen die seks met je wilden en die je leven daarna kapot maakten? Dit klinkt echt vreemd.
Ik weet in deze zaak eigenlijk helemaal niet wie de schuldige is. Zo vreemd vind ik hem. Zo vreemd dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 02:16 schreef Gretzl het volgende:
[..]
#TeamMarco, met alle informatie die we nu hebben. In het slotwoord hoor ik een geloofwaardige, authentieke man die van iets zeer ernstigs wordt beschuldigd terwijl het bewijs flinterdun is en onvoldoende wordt ondersteund door getuigeverklaringen. De aangeefster en haar moeder zijn de grote afwezigen deze week, maar o.b.v. de nu bekende feiten kun je niet anders dan concluderen dat ze knettergek zijn en vast en zeker in staat zijn tot een valse aangifte. Zou niet de eerste en zeker ook niet de laatste keer zijn dat iemand vals wordt beschuldigd van seksueel misbruik.
Dit gebeurt echt vaker dan je denkt. Het is mij ook overkomen, inclusief politieverhoor. Gelukkig kon mijn werkgever dankzij ons passysteem aantonen dat ik maar enkele seconden alleen met de betreffende vrouw ben geweest (waardoor alles wat deze vrouw beweerde dat er zou zijn gebeurd onmogelijk was) en lag er al een eerder dagrapport waarin ik had aangegeven dat deze dame mij had verteld verliefd op me te zijn.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben je tijdens je werk beschuldigd door vrouwen die seks met je wilden en die je leven daarna kapot maakten? Dit klinkt echt vreemd.
Ah, "eigen gewin" is het dus.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jij kunt in hoofd en broek kijken van Marco?
En het is natuurlijk kolder om te zeggen dat Marco niet voor eigen gewin ging. Dat hij zolang over de vloer kwam bij dit gezin (waarvan hij nu zelf zegt dat het allemaal te ver ging en hij daar wel een mening over had) bewijst juist dat hij enkel kwam voor eigen gewin: bevestiging, seks, lust etc.
En nee, dat is nog geen ontucht.
Rechter mag zich hierover buigen.
Maar hou op met doen alsof Marco hier in een val is gelokt of dat hij niet uit eigen gewin heeft gehandeld.
Als Marco echt en oprecht zo'n vaderfiguur voor haar was dan had hij aan de bel getrokken over het grensoverschrijdende en exploiterende gedrag van moeder ipv hierin mee te gaan.
Wat naar voor je dat je dat is overkomen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dit gebeurt echt vaker dan je denkt. Het is mij ook overkomen, inclusief politieverhoor. Gelukkig kon mijn werkgever dankzij ons passysteem aantonen dat ik maar enkele seconden alleen met de betreffende vrouw ben geweest (waardoor alles wat deze vrouw beweerde dat er zou zijn gebeurd onmogelijk was) en lag er al een eerder dagrapport waarin ik had aangegeven dat deze dame mij had verteld verliefd op me te zijn.
Ik kwam daar dus gelukkig goed uit, maar als we dat systeem daar niet hadden gehad dan was het haar woord tegen het mijne geweest en dan heb je als man echt een heel, heel groot probleem.
Ik was toen 18 en stagiaire, dat heeft echt heel veel impact gehad op hoe ik mijn werk later ben gaan doen.
Het komt je niet goed uit dus is het "natuurlijk onzin"quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat laatste stukje is natuurlijk onzin. Ik weet niet wat je verder doet in de zorg, maar ik heb ook mannelijke collega’s en dit soort dingen nog nooit meegemaakt. De deur kan gewoon dicht gaan.
Er zijn ook heeeeel veel mannelijke artsen, psychologen, psychiaters die gesprekken voeren met vrouwelijke cliënten en dan gaat de deur natuurlijk dicht, privacy is erg belangrijk. En als een mannelijke verpleegkundige naast je bed staat ook.
Klopt. Maar als zo'n beschuldiging in een zorginstelling blijft hangen is je werk daar wel vanaf dat moment onmogelijk. Ook als het niet bewezen kan worden, patiënten/bewoners hebben dan de neiging om elkaar te geloven. En als dan ook je werkgever nog aan je zou twijfelen dan kun je het in die hele regio wel vergeten met een nieuwe baan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat naar voor je dat je dat is overkomen.
Toch moet het alsnog bewezen worden lijkt me. Maar als stagaire snap ik dat je extra kwetsbaar bent.
Het is vaak toch zijn woord tegen het hare. Je kunt echt niet om een vage beschuldiging ontslagen worden. Of vervolgd.
Pas als meerdere vrouwen meldingen maken van wangedrag heb je wel een probleem als man lijkt me.
Er is geen arts, psycholoog of psychiater die een kamer in gaat zonder dat iemand meegaat. In de (acute) GGZ is dat een standaard procedure voor hun veiligheid. Als ze het veilig genoeg vinden om een gesprek aan te gaan 1 op 1 dan is het in een ruimte die zichtbaar is van buiten. Dus grote glazen ramen dat mensen die langs lopen kunnen zien dat je daar bent. Nooit op hun kamer! Vaak zijn patiënten seksueel ontremd en komen daar allerlei fantasieën bij omdat ze werkelijkheid lastig kunnen onderscheiden van hun eigen fantasie en soms door de medicatie.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je wordt gewoon van je werk gestuurd lopende het onderzoek. Je bent al kapot gemaakt voordat je schuldig of onschuldig hoort.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:45 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat naar voor je dat je dat is overkomen.
Toch moet het alsnog bewezen worden lijkt me. Maar als stagaire snap ik dat je extra kwetsbaar bent.
Het is vaak toch zijn woord tegen het hare. Je kunt echt niet om een vage beschuldiging ontslagen worden. Of vervolgd.
Pas als meerdere vrouwen meldingen maken van wangedrag heb je wel een probleem als man lijkt me.
Ik snap het prima hoor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 00:55 schreef ootjekatootje het volgende: [..] Snap je het nu een beetje? Er is veel meer aan de hand, alleen deze zaak gaat om een specifieke aangifte. Daar komt een oordeel over. En iedereen haalt er van alles bij, roept van alles. Maar nu moet de rechtbank gaan oordelen over de aangifte tegen Marco Borsato. Zo simpel is het.
Chadi, je werkt in de GGZ. Als je dat meteen had gezegd had dat het wat meer verduidelijkt.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er is geen arts, psycholoog of psychiater die een kamer in gaat zonder dat iemand meegaat. In de (acute) GGZ is dat een standaard procedure voor hun veiligheid. Als ze het veilig genoeg vinden om een gesprek aan te gaan 1 op 1 dan is het in een ruimte die zichtbaar is van buiten. Dus grote glazen ramen dat mensen die langs lopen kunnen zien dat je daar bent. Nooit op hun kamer! Vaak zijn patiënten seksueel ontremd en komen daar allerlei fantasieën bij omdat ze werkelijkheid lastig kunnen onderscheiden van hun eigen fantasie en soms door de medicatie.
Ik ben inderdaad beschuldigd en zelfs een keer met kracht een kamer in getrokken door een vrouw, maar had gelukkig iemand mee die precies zag en hoorde wat er gebeurde en bij de deur stond terwijl ik naar binnen ging voor een gesprek of medicatie. Maar ik ken wel een collega die dat niet gedaan heeft en daar erg veel last van heeft gehad.
Alle mannen die nieuw komen op werk raad ik aan niet alleen een kamer binnen te stappen van patiënten en iemand bij de deur te houden of mee te nemen of de deur open te houden en gesprekken zoveel mogelijk in de open kamers te houden waar iedereen kan zien wat daar gebeurd. En alle verstandige mannen doen dit. De enige kamer die niet van buiten zichtbaar is is de onderzoekskamer maar daar ben je nooit alleen.
Als man moet je gewoon jezelf beschermen en dat begint bij bewustwording van de risico's die je loopt.
Dat zijn inderdaad de bewezen feiten. Al het andere is ruis wat een rechter opzij zet.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik snap het prima hoor.
Er is, zoals bij veel zedenzaken, geen hard bewijs.
Dus dan moet je kijken naar steunbewijs: is het aannemelijk dat Marco dit soort dingen kan hebben gedaan.
Wat hebben we:
- appje dat ze een mooie billen heeft
- appje dat ze moet gaan masturberen om in slaap te komen
- bij haar op bed gaan zitten of liggen terwijl ze maakt was
- appje dat: wat het beste werkt is een goede vrijpartij
- appje dat zoenen niet kan, maar billen aanraken wel
Allemaal zijn woorden. En wat zegt hij nog meer?
"Ik vind het verschrikkelijk dat ze van mij walgt. En dat is ook niet waarom ik het gedaan heb"
En: zij roept blijkbaar gevoelens bij jou op [niet als vader]?
"Ja dat klopt, dat verandert, dat is een proces".
En: "nou ja, tussen haar benen aangeraakt, ik heb haar gestreeld. Het kan best zijn dat dat ongepast was, dat realiseer ik me heel goed".
Is die moeder een gestoorde? Zeker.
Spoort dat meisje niet? Inderdaad.
Hebben ze hem erin geluisd omdat ze kwaad op hem waren? Zou goed kunnen.
Maar door bovenstaande quotes ben ik benieuwd of hij ermee weg gaat komen.
Zelfs als hij niks strafbaars gedaan heeft (wat ik ook geloof).
Klopt allemaal. En ik heb nooit gezegd dat Borsato onschuldig is. Ik zeg dat hij niet alleen schuldig is. Die moeder moet ook aangepakt worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als ik bij een vriendin thuis kom en haar dochter van 13-15 loopt er naakt bij dan kom ik daar niet meer over de vloer. Als ze mij ook nog eens geluidsfragmenten stuurt van hoe haar dochter door een ander genomen wordt, weet je dat het GGZ materiaal is.
Die moeder dwingt je dus om de relatie tussen jou en haar dochter te seksualiseren. Daar moet je dan weg van blijven.
Als man in de zorg loop ik met een grote boog om vrouwen heen die mij naar hun kamer vragen. Of de deur gaat wagenwijd open terwijl ik binnen ben of er gaat een collega mee. Waarom? Omdat je als man kwetsbaar bent. Zij hoeft het slechts te beweren. Er is geen bewijs nodig om je leven kapot te maken. En ik ben al 2-3 keer beschuldigd door vrouwen die niet kregen wat ze wilden (seks) , maar gelukkig had ik iemand mee bij de deur of in de kamer om hun verhalen te ontkrachten.
Dat is de les die hij hieruit zal moeten trekken. Je eigen veiligheid op één in dit soort gevallen.
Kun je ook gewoon netjes inhoudelijk reageren?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ah, "eigen gewin" is het dus.![]()
[ afbeelding ]
De voorzitter vraagt aan Marco waarom hij eerder "sorry" zei tegen het vermeende slachtoffer. "Ik heb begrepen dat ze op de rand van zelfmoord zat. Als zij iets anders heeft ervaren dan dat ik bedoeld heb, heb ik geen moeite om 'sorry' te zeggen."quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik snap het prima hoor.
Dus dan moet je kijken naar steunbewijs: is het aannemelijk dat Marco dit soort dingen kan hebben gedaan.
Wat hebben we:
- een dagboek
- appje dat ze best mooie billen heeft
- bij haar op bed gaan zitten of liggen terwijl ze naakt was
"Ik vind het verschrikkelijk dat ze van mij walgt. En dat is ook niet waarom ik het gedaan heb"
En: "nou ja, tussen haar benen aangeraakt, ik heb haar gestreeld. Het kan best zijn dat dat ongepast was, dat realiseer ik me heel goed".
Hij hoeft er ook niet mee weg te komen, maar moeder ook niet. Daarbij heb ik een beetje het gevoel dat het allemaal om een schadevergoeding te doen is. Ik zou dat niet toekennen, in elk geval. Voorzie in plaats daarvan in een studiebeurs of zo, niet zijnde geld waarover ze vrij kan beschikken maar puur voor educatie, dan komt er misschien nog iets van dat kind terecht.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:51 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik snap het prima hoor.
Wat hebben we:
- een dagboek
- appje dat ze best mooie billen heeft
- bij haar op bed gaan zitten of liggen terwijl ze naakt was
Ze vragen geen schadevergoeding, het meisje vraagt erkenning.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij hoeft er ook niet mee weg te komen, maar moeder ook niet. Daarbij heb ik een beetje het gevoel dat het allemaal om een schadevergoeding te doen is. Ik zou dat niet toekennen, in elk geval. Voorzie in plaats daarvan in een studiebeurs of zo, niet zijnde geld waarover ze vrij kan beschikken maar puur voor educatie, dan komt er misschien nog iets van dat kind terecht.
Hij heeft toch al 'sorry' gezegd! Ik bedoel, daarmee erken je toch dat je iets fout hebt gedaan.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze vragen geen schadevergoeding, het meisje vraagt erkenning.
Sorry dat ze het zo ervaren heeft. Niet dat hij fout zat. Dat heeft hij geen enkele keer gezegd.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij heeft toch al 'sorry' gezegd! Ik bedoel, daarmee erken je toch dat je iets fout hebt gedaan.
Ja achteraf is makkelijk natuurlijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De voorzitter vraagt aan Marco waarom hij eerder "sorry" zei tegen het vermeende slachtoffer. "Ik heb begrepen dat ze op de rand van zelfmoord zat. Als zij iets anders heeft ervaren dan dat ik bedoeld heb, heb ik geen moeite om 'sorry' te zeggen."
https://www.shownieuws.nl(...)tszaak-marco-borsato
Dat gaat over het bed-incident.
Die moeder moeten ze ook aanpakken.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij hoeft er ook niet mee weg te komen, maar moeder ook niet. Daarbij heb ik een beetje het gevoel dat het allemaal om een schadevergoeding te doen is. Ik zou dat niet toekennen, in elk geval. Voorzie in plaats daarvan in een studiebeurs of zo, niet zijnde geld waarover ze vrij kan beschikken maar puur voor educatie, dan komt er misschien nog iets van dat kind terecht.
Hij kan toch een BorsatoStory album uitbrengen hierna? "John vd Heuvel is a cold man!"quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:15 schreef matthijst het volgende:
[..]
Die moeder moeten ze ook aanpakken.
Meisje wil niks zegt ze: geen celstraf, geen schadevergoeding, alleen erkenning.
Context, ze zei dat ze haar polsen wilde doorsnijden. Elke volwassene rent dan die kamer in ongeacht of die minderjarige kleren aan heeft.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:14 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ja achteraf is makkelijk natuurlijk.
Als hij slim was, was hij nooit in die slaapkamer aangekomen.
Benieuwd hoeveel posters hier, als ze bij vrienden langsgaan en de moeder zegt dat hun zoon/dochter naakt op bed ligt, wel even naar boven zouden lopen en ernaast gaan zitten/liggen uit de goedheid van hun hart. Misschien een beetje strelen over de benen.
Maar hoe serieus neem je t dan als de moeder met een knipoog zegt dat ze naakt is?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:19 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Context, ze zei dat ze haar polsen wilde doorsnijden. Elke volwassene rent dan die kamer in ongeacht of die minderjarige kleren aan heeft.
Dat probeer ik hier nu al drie dagen te zeggen….
Dan werkt hij toch in de zorg?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 08:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Chadi, je werkt in de GGZ. Als je dat meteen had gezegd had dat het wat meer verduidelijkt.
Net als toen hij er direct mee werd geconfronteerd, eigenlijk gewoon bekennend.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 09:42 schreef woxxel2 het volgende:
Wat was t antwoord van Marco eigenlijk op de appjes over mooie billen en een vrijpartij zal haar goed doen..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |