RvS, rechterlijke macht en de uitvoerende macht straks allemaal in handen van D66.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:30 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Als D66 straks de grootste blijkt, zal Caroline van der Plas dan gaan huilen over fraude aangezien de Raad van State uit 129 leden van D66 bestaat?
Jammer dat ie er niet nog zit, hè.quote:
Je vergeet de activistische advocatuur.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
RvS, rechterlijke macht en de uitvoerende macht straks allemaal in handen van D66.
Nee, Yesilgoz was lekker van de waarheid.quote:
Dat zal de eerste keus van de VVD zijn.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:27 schreef Mikeytt het volgende:
D66-JA21-VVD-CDA, is dat realistisch? Dan wel geen meerderheid en ook geen meerderheid in de eerste kamer
Met haar eigen man als beveiliger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hartstikke dichtbij, in de gemeenteraad van Den Haag
Terpstra was veel (heel veel) maar geen kenau.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:32 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
én Jeltje van Nieuwenhoven én Erica Terpstra
Hele integere oprechte vrouw.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, Yesilgoz was lekker van de waarheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Net een makelaar. Als de mond beweegt weet je dat ze liegtquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:35 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Nee, Yesilgoz was lekker van de waarheid.
Ik heb gisteren op Frans Timmermans gestemd, en ik vind het juist volkomen logisch dat hij opstapt. En dapper om direct de knoop door te hakken. Ik voel mij absoluut niet bedrogen ofzo. Toen Timmermans deze woorden uitsprak zal hij absoluut niet aan een dergelijk zwart scenario als dat van gisteren hebben gedacht.quote:
Bijna niemand denk ik. Afgaande van die peilingen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:37 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik heb gisteren op Frans Timmermans gestemd, en ik vind het juist volkomen logisch dat hij opstapt. En dapper om direct de knoop door te hakken. Ik voel mij absoluut niet bedrogen ofzo. Toen Timmermans deze woorden uitsprak zal hij absoluut niet aan een dergelijk zwart scenario als dat van gisteren hebben gedacht.
Misschien moeten ze dan eens uit hun snackbar komen en niet de hele dag friet en frikandellen frituren...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand hier opgestemd?
[ afbeelding ]
Dit was een daadwerkelijke partij kwam ik gisteren achter.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:40 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
Misschien moeten ze dan eens uit hun snackbar komen en niet de hele dag friet en frikandellen frituren...
Uiteraard, alvast aan m'n social credit score werken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand hier opgestemd?
[ afbeelding ]
Ik vermoed dat Frans Bauer er wel op gestemd heeft ja.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Iemand hier opgestemd?
[ afbeelding ]
Altijd mooi om te zien hoe een (ver)draaier zijn belangen afdraait.quote:
Ik inderdaad ook niet, ik heb er zelfs slecht van geslapen. Een teleurstelling ter grootte van de van de WK-finale in 2010 en de EK-halve finale in 2000.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:39 schreef Harvest89 het volgende:
Bijna niemand denk ik. Afgaande van die peilingen.
Ik zag het wel aankomen. Het hing in de lucht. Hij leek wat geïsoleerd van het overgrote deel van het politieke landschap te opereren. 'Old man yelling at clouds' of zo. De band met de potentiële doelgroep was broos.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:39 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Bijna niemand denk ik. Afgaande van die peilingen.
Zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Altijd mooi om te zien hoe een (ver)draaier zijn belangen afdraait.
Het zou Timmermans sieren als hij toch - wellicht ongemakkelijk op de achterste rij - in de Kamer plaatsneemt omdat heel veel mensen op hem als persoon hebben gestemd. Dat er een nieuwe leider moet komen, lijkt mij een wiedes.
Ik denk dat het conservatieve, niet al te innovatieve en rent seeking MKB niet zoveel te klagen heeft bij MAGA en Trump. Het type MKB dat vooral drijft op oude verdienmodellen, onvermijdelijke vergunningen en kosten laag houden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:18 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zou het? Voor het slag mensen die dagelijks bidden op het altaar van geld en andere materiële zaken moet MAGA toch juist een schrikbeeld zijn. Rationeel gezien dan, wellicht wringt ‘m daar inderdaad de schoen.
Nou zo erg was het bij mij totaal niet gelukkig. Ik was wel meer geschokt door het overleven van de VVD dan het zetelverlies van de PvdAGL.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:45 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Ik inderdaad ook niet, ik heb er zelfs slecht van geslapen. Een teleurstelling ter grootte van de van de WK-finale in 2010 en de EK-halve finale in 2000.
Hoe dan wel ?quote:
Ook dat niet. Het zijn net kakkerlakken.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou zo erg was het bij totaal niet gelukkig. Ik was wel meer geschokt door het overleven van de VVD dan het zetelverlies van de PvdAGL.
Maar ik stoor me eigenlijk het meeste aan die peilingen. Elke verkiezingen wordt er of fors te veel gepeild of te laag.
Klopt. Ik was op voorhand al tevreden als het progressieve wat zou stijgen. Dat is gebeurd. Verlies GL-PVDA valt me nog mee (ik had daar op gestemd om dat nare JA21 te blokkeren).quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nou zo erg was het bij mij totaal niet gelukkig. Ik was wel meer geschokt door het overleven van de VVD dan het zetelverlies van de PvdAGL.
Maar ik stoor me eigenlijk het meeste aan die peilingen. Elke verkiezingen wordt er of fors te veel gepeild of te laag.
Maar zolang een enorm deel van het electoraat pas in de laatste dagen beslist wat ze gaan stemmen zal je die wat grotere onzekerheid houden. Overigens zaten de peilingen er ook weer niet enorm naast nu, zeker niet als je meer naar trends kijkt ipv exacte zetelaantallen. De stijging van D66, stabilisatie van VVD, verlies van PVV werden allemaal al duidelijk zichtbaar de laatste week.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Komt door de zwevende kiezers. Die geven een partijnaam op aan de peilers, maar twijfelen al en in de laatste week kiezen velen toch maar een andere partij.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:51 schreef Harvest89 het volgende:
Het lijkt op de een of andere manier alsof rechtse mensen dit jaar voor het eerst de verkiezingen volgen, heel apart.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe dan wel ?
Niet mijn stem maar ik ken diverse mensen die juist op hem hebben gestemd* en hij (Timmermans) aangaf dat hij in de Kamer zou plaatsnemen. Nu is dat nog onduidelijk maar we gaan zien hoe ze eieren voor hun geld kiezen met ondertussen elders solliciteren.
Dat Timmermans het leiderschap opzegt, niet geleverd wat hij wilde/dacht, is dan wat anders.
*Ik neem aan dat hij als persoon ruimschoots het aantal stemmen heeft behaald om zijn Kamerplaats te kunnen claimen.
En D66 weer 33 stemmen uitgelopen op PVVquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:46 schreef zalkc het volgende:
Mag ik even melden dat st Eustatius naar de NSC is gegaan!
https://app.nos.nl/nieuws/tk2025/uitslag/sint-eustatius/
Dat is gelukkig ook vies voor ze tegengevallen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:53 schreef Eightyone het volgende:
Hooguit had ik verwacht dat de PVV nog +30 zetels over zou houden.
Dat van de media gaat niet meer veranderen. Ook bij Jesse Klaver niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:46 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik zag het wel aankomen. Het hing in de lucht. Hij leek wat geïsoleerd van het overgrote deel van het politieke landschap te opereren. 'Old man yelling at clouds' of zo. De band met de potentiële doelgroep was broos.
En in de media was het voor hem zelden een echt warm bad, zelfs bij BNNVara niet. Als 'ie er zat, was het vaak in combinatie met duidelijk rechtsere types.
Dat zijn dus bijna een half miljoen wappies (ok, en 18 jarige Minecraft spelende Tate-rukkertjes)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Klopt. Ik was op voorhand al tevreden als het progressieve wat zou stijgen. Dat is gebeurd. Verlies GL-PVDA valt me nog mee (ik had daar op gestemd om dat nare JA21 te blokkeren).
Ik schrik vooral van handhaven VVD, met een nog minder Randstedelijk electoraat, en de zeven zetels voor FvD (altijd afwezig bij debatten, wachtgeld stapelen, Kamerleden veroordeeld voor opruiing en aanzetten tot geweld...).
https://defenddemocracy.eu/russian-pravda-promotes-fvd/
Wel 50% verloren t.o.v. de vorige verkiezingen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:57 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
[..]
En D66 weer 33 stemmen uitgelopen op PVV
klopt, maar ze gaan toch nog even wachten op de briefstemmersquote:Op donderdag 30 oktober 2025 14:59 schreef Diabool het volgende:
Het is nu toch wel bekend? Na Amsterdam gaan ze pvv dit toch nooit meer inhalen?
quote:Aanwijzen verkenner uitgesteld tot dinsdag
Aanstaande dinsdag komen alle lijsttrekkers bij elkaar om een verkenner aan te wijzen. De verwachting was dat dat morgen zou gebeuren, maar omdat de uitslag van de verkiezingen nog onduidelijk is, is de bijeenkomst uitgesteld.
Kamervoorzitter Bosma verwacht niet dat alle (post)stemmen dan al geteld zijn, toch wil hij dan al spreken met de fractieleiders over de verkiezingsuitslag.
Eerder vandaag zei PVV-leider Wilders dat hij aan Bosma had gevraagd om de verkenningsfase uit te stellen totdat alle stemmen geteld zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |