abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219150017
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heel eerlijk GL zit de PvdA in de weg.
Zonder GL zouden ze wel beter scoren dan de 9 zetels die ze de twee keer daarvoor haalden?

Het kan hoor maar zie het scenario nog niet helemaal.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 15:23:31 #102
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_219150037
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:20 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Hetzelfde kun je natuurlijk ook zeggen over iedereen die stemt op PVV (vanuit rechtsstatelijk oogpunt), de VVD (vanwege de praktijk voor “hardwerkend Nederland”), en voor het CDA (en D66) vanwege bijvoorbeeld hun wensen tot forse bezuinigingen in zorg en sociale zekerheid.
Ja dat klopt, het heeft met D66 zelf an sich weinig te maken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219150038
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Heel eerlijk GL zit de PvdA in de weg.
Dan had GL 13 zetels en PvdA 9, en dan? Was het dan makkelijker geweest?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219150053
CU trouwens praktisch van de min af. Blij mee, want Bikker verdient geen slecht resultaat.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219150066
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zonder GL zouden ze wel beter scoren dan de 9 zetels die ze de twee keer daarvoor haalden?

Zou kunnen. Was altijd een trouwe PvdA stemmer op een maal PSP na in mijn zeer pille jeugd als punker. Nu met GL is het sowieso niet meer was het ooit was. Al tijdens Kok met het afschudden van hun ideologische veren ging het bergafwaarts. Jammer dat een arbeiderspartij totaal niets meer met arbied te maken heeft. Was ik 2 jaar geleden al niet gaan stemmen heb ik nu blanco gestemd.
pi_219150069
quote:
2s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat het vertrouwen laag is en mensen dus voor iets vertrouwds gaan kan ik ook nog wel in komen, maar het blijft nogal een verschuiving. Ik vraag me oprecht af of mensen het D66 programma helemaal doorgelezen hebben. Niet dat het een slecht of niet onderbouwd/doorgerekend programma is, maar er zitten toch wel een aantal pijnpunten in waarvan ik denk dat niet iedereen goed doorheeft wat ze kunnen gaan betekenen voor ons land/je portemonnee.
Klopt echter is het altijd water bij de wijn doen. Zelden krijgt een partij alles wat ze willen.
Ik baal wel van Pro-EU verhaal van D66
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219150076
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:23 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan had GL 13 zetels en PvdA 9, en dan? Was het dan makkelijker geweest?
GLPvdA kan hier best goed uit komen als ze het verstandig spelen, enigszins hard to get maar ook niet meteen de deur dicht gooien. Zowel D66 als in minder mate het CDA zitten helemaal niet te wachten op een coalitie met JA21 en de BBB omdat de verschillen enorm zijn en het stikstofprobleem dan niet opgelost gaat worden. Dat weet de VVD uiteindelijk ook wel en hun ondernemers klagen daar steen en been over. Dus het gaat een tijd duren maar net zoals jarenlang op de beurs geldt uiteindelijk TINA (there is no alternative) en zal er een brede midden coalitie moeten komen.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 15:30:24 #108
pi_219150086
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:27 schreef halfway het volgende:

[..]
Klopt echter is het altijd water bij de wijn doen. Zelden krijgt een partij alles wat ze willen.
Ligt er geheel aan hoe ze dat in willen vullen. Volgens mij zijn de scherpe randjes daar inmiddels wel af.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_219150094
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:26 schreef Hanca het volgende:
CU trouwens praktisch van de min af. Blij mee, want Bikker verdient geen slecht resultaat.
En toch zit er wel een zorgelijke trend in de streng christelijke hoek en dat is dat die steeds meer naar de SGP leunen. Dat is een ontwikkeling waarbij deze groep christenen zich in hun fundamentele blik op de samenleving en de rol van de vrouw steeds meer afzondert van de brede maatschappelijke opvattingen.
pi_219150096
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:27 schreef halfway het volgende:

[..]
In de Europese Raad zit inmiddels zo veel anti-EU sentiment dat zelfs D66 het niet gaat lukken om meer bevoegdheden aan Europa te geven.
pi_219150101
quote:
Oud-senator Toine Beukering keert terug in de Eerste Kamer, bevestigt hij aan NieuwRechts. Hij neemt de zetel over van Annabel Nanninga, die bij de verkiezingen is gekozen in de Tweede Kamer. Beukering zal echter niet namens JA21 plaatsnemen, maar als onafhankelijk senator.
:') _O-
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:32:26 #112
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219150104
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
GLPvdA kan hier best goed uit komen als ze het verstandig spelen, enigszins hard to get maar ook niet meteen de deur dicht gooien. Zowel D66 als in minder mate het CDA zitten helemaal niet te wachten op een coalitie met JA21 en de BBB omdat de verschillen enorm zijn en het stikstofprobleem dan niet opgelost gaat worden. Dat weet de VVD uiteindelijk ook wel en hun ondernemers klagen daar steen en been over. Dus het gaat een tijd duren maar net zoals jarenlang op de beurs geldt uiteindelijk TINA (the is no alternative) en zal er een brede midden coalitie moeten komen.
Dat denk ik ook. Als die ondernemers langer last hebben van de stikstofproblematiek draait VVD wel bij en de HRA wordt toch wel afgebouwd, alleen minder snel.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219150109
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:30 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ligt er geheel aan hoe ze dat in willen vullen. Volgens mij zijn de scherpe randjes daar inmiddels wel af.
Dat is nog maar afwachten. Ze zijn pro Eurobonds. Nee ik geloof daar helaas niet meer in. Brussel trekt steeds meer macht naar zich toe. Bekijk eens hoe Brussel staat te juichen als in andere landen pro EU partijen winnen.
pi_219150113
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:29 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
GLPvdA kan hier best goed uit komen als ze het verstandig spelen, enigszins hard to get maar ook niet meteen de deur dicht gooien. Zowel D66 als in minder mate het CDA zitten helemaal niet te wachten op een coalitie met JA21 en de BBB omdat de verschillen enorm zijn en het stikstofprobleem dan niet opgelost gaat worden. Dat weet de VVD uiteindelijk ook wel en hun ondernemers klagen daar steen en been over. Dus het gaat een tijd duren maar net zoals jarenlang op de beurs geldt uiteindelijk TINA (there is no alternative) en zal er een brede midden coalitie moeten komen.
De vraag is inderdaad wie het eerst knippert. Want voor een minderheidskabinet met GL-PvdA is CDA denk ik voorlopig niet te porren en van een minderheidskabinet met VVD wordt D66 niet echt blij. En dat zijn wel gewoon de enige 3 opties: meerderheidskabinet met alle 4 of een minderheidskabinet met 3 van de 4.
pi_219150118
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Dat denk ik ook. Als die ondernemers langer last hebben van de stikstofproblematiek draait VVD wel bij en de HRA wordt toch wel afgebouwd, alleen minder snel.
HRA afbouwen zou wel echt een gigantische deuk in het vertrouwen van veel VVD kiezers betekenen. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar op in gaan leveren. Immigratie, stikstof en sociale zekerheid zie ik ze wel een stapje naar het midden maken, maar op de HRA niet.
pi_219150119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is nog maar afwachten. Ze zijn pro Eurobonds. Nee ik geloof daar helaas niet meer in. Brussel trekt steeds meer macht naar zich toe. Bekijk eens hoe Brussel staat te juichen als in andere landen pro EU partijen winnen.
Wat moeten ze dan doen? Huilen? Boos zijn?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219150121
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik denk niet dat je zomaar D66 en GL/PvdA stemmers op een hoop kan gooien eigenlijk.
Deels wel. Mensen zoeken een Realistisch Links © en Gezellig Rechts © .
De PvdA en D66 hebben dat naar mijn mening.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_219150125
quote:
10s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:21 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Ja.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 15:36:32 #119
pi_219150126
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:33 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is toch niet zo raar? Bovendien is het in deze tijd in mijn ogen belangrijk om als geheel op te treden. Eurobonds vind ik een waardeloos idee. Zeker nu Frankrijk aan het bungelen is. Daarnaast :
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
In de Europese Raad zit inmiddels zo veel anti-EU sentiment dat zelfs D66 het niet gaat lukken om meer bevoegdheden aan Europa te geven.
Zit Hanca hier goed.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:36:32 #120
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_219150127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:06 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoe volatiel is het elecoraat eigenlijk? Van BBB, naar NSC, naar D66? En ja, ik weet dat niet iedereen die op die eerste twee partijen gestemd heeft nu voor D66 is gegaan, maar die grote verschuivingen elke keer. Da's toch raar?
D66 heeft 7% van z'n nieuwe stemmers zelfs bij de PVV weg weten te halen (bron: NOS uitzending gisteren).
Dat is een fascinerend culturele spirituele reis wat die stemmers hebben afgelegd in krap 24 maanden tijd. :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Kleffe_Dop op 30-10-2025 17:43:05 ]
pi_219150131
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:31 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
En toch zit er wel een zorgelijke trend in de streng christelijke hoek en dat is dat die steeds meer naar de SGP leunen. Dat is een ontwikkeling waarbij deze groep christenen zich in hun fundamentele blik op de samenleving en de rol van de vrouw steeds meer afzondert van de brede maatschappelijke opvattingen.
Dat is bij een klein deel zo, echt niet in de breedte. Er zijn juist de laatste 6 jaar diverse kerkgenootschappen bij gekomen waar een vrouw dominee of ouderling mag worden. Waaronder mijn eigen kerkgenootschap. Zonder eigenlijk veel commentaar.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 15:37:18 #122
pi_219150132
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:36 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]
D66 heeft 7% van z'n nieuwe stemmers zelfs bij de PVV weg weten te halen.
Dat is een fascinerend culturele reis wat die stemmers hebben afgelegd in krap 24 maanden tijd. :+
:') sorry maar als je vorige verkiezingen op PVV hebt gestemd en nu op D66..

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:37:31 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219150134
Dat vrede voor dieren is ook een dikke flop geworden. Helemaal terecht ook.
  Forum Admin donderdag 30 oktober 2025 @ 15:37:56 #124
pi_219150137
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is bij een klein deel zo, echt niet in de breedte. Er zijn juist de laatste 6 jaar diverse kerkgenootschappen bij gekomen waar een vrouw dominee of ouderling mag worden. Waaronder mijn eigen kerkgenootschap. Zonder eigenlijk veel commentaar.
Ik denk dat je vooral bij de extremere partijen ziet dat ze hun hakken in het zand zetten, want het gaat ook om hun identiteit.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 15:38:14 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219150138
quote:
9s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
:') sorry maar als je vorige verkiezingen op PVV hebt gestemd en nu op D66..

Ik heb er eigenlijk geen woorden voor.
Ik denk eigenlijk dat dat vooral jongeren zijn die nog een beetje zoekende zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')