SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgWhat lies behind makes no sense in my mind
SP heeft wat vreemde standpunten waarmee ze zichzelf buitenspel zetten.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
SP heeft wel wen uitstraling om meer te focussen op probleem binnen Nl. alleen moet het wat sympathieker.
Jetten deed dat natuurlijk net zo goed.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:57 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee heeft niets met Jetten zelf te doen maar met een gedeelte van de achterban en de reflex van 'progressieve' partijen om mee te doen aan identiteitspolitiek. Jetten zelf doet dat veel minder, daarom doet hij het ook als politicus nu goed.
Ah, gelukkig. Zo ken ik je weerquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Blij?
Meer een soort dodendans van eindigheid.
D66 de grootste... hef dit land dan meteen op
[..]
Simpel. Er is geen serieus alternatief voor VVD. Voor GL-PvdA wel, voor CDA was het er vorige keer ook, maar waar moet de VVD kiezer heen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:43 schreef Straatcommando. het volgende: [..] Een diepgaand onderzoek naar de vaste schare VVD stemmers lijkt me interessant.
Kende jij maar wat boekenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ah, gelukkig. Zo ken ik je weer
Links is gekaapt door extreem links c.q. activistisch links. En daarmee is de gifbeker nog lang niet leeg want het kiezerspotentieel voor zo'n stroming zal ergens in de buurt van de 10 zetels liggen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vrees echt dat links terminaal is geworden en gewoon steeds verder wordt gemarginaliseerd en zelfs onderdrukt. Onze democratie is uit het lood geslagen. Als verkiezingen over migratie moeten gaan dan kan rechts het over migratie laten gaan.
Hierna holt het electoraat weer naar de populisten. Van centrum-rechts naar uiterst rechts en weer terug.
De 100+ IQ PVV stemmers hebben ondervonden dat PVV juist voor meer immigratie zorgtquote:
Nummer 2 van de lijst?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
Met de formatie als ze gaan praten met GL-Pvda, met wie praten ze dan? Timmermans is bij de uitgang.
Lijkt me heel lastig.
Niks lastigs aan. Is ook geen nieuwe situatie ofzo.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
Met de formatie als ze gaan praten met GL-Pvda, met wie praten ze dan? Timmermans is bij de uitgang.
Lijkt me heel lastig.
Niks lastig, praten met de fractievoorzitter die morgen of vrijdag gewoon al gekozen gaat worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:00 schreef capricia het volgende:
Lijkt me heel lastig.
Ik ben vooral benieuwd waar die moeten komen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Zijn die tien nieuwe steden er al, duurt lang...
Klaver is de ideologische drijvende kracht en heeft de beste contacten met de andere partijen (met name Jetten) dus die zal dat inderdaad doen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nummer 2 van de lijst?
Of misschien Klaver.
D66 is gewoon rechts. Wel progressief rechts.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Men die nu doet alsof dit een massale ultra-rechtse overwinning is omdat GL-PvdA 5 zeteltjes heeft verloren en wel nog steeds 4e staan. D66, mijn 2e partij van keuze heeft niks met de PVV, FvD of BBB. Tuurlijk vind ik het persoonlijk jammer van Timmermans, maar ik kan leven met D66 als grootste vooral op dat zij toch het minst rechts zijn van de grote partijen.
Ho, ho, ho. Waar blijven de mods? Ingrijpen graag!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef quo_ het volgende:
[..]
Links is gekaapt door extreem links c.q. activistisch links. En daarmee is de gifbeker nog lang niet leeg want het kiezerspotentieel voor zo'n stroming zal ergens in de buurt van de 10 zetels liggen.
Nee hoor, viel heel erg mee. Volgens mij weten de meeste mensen niet eens dat hij homo is.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jetten deed dat natuurlijk net zo goed.
Ze hebben sinds die bosschebollen eter weg is gewoon steeds slechte lijsttrekkers gehad.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
SP heeft wat vreemde standpunten waarmee ze zichzelf buitenspel zetten.
Die moeten zich eerst kandidaat stellen, toch? En intern de tijd krijgen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niks lastig, praten met de fractievoorzitter die morgen of vrijdag gewoon al gekozen gaat worden.
Het is gewoon weer de ouderwetse VVD die de PVV uitsluit. Zoals Rutte vaak deed.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:43 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Een diepgaand onderzoek naar de vaste schare VVD stemmers lijkt me interessant.
Gelukkig hebben we rots in de wereldbranding Belgie als voorbeeld hoe het beter kan!quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
VVD met regenboogvlag scoort en heel progressief NL glijdt van de barstoel.
Dit is waarom je NL moet opheffen
Maar de kans is wel levensgroot dat ze over rechts gaan regeren en dat de VVD dan toch nog indirect de dienst uitmaakt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Men die nu doet alsof dit een massale ultra-rechtse overwinning is omdat GL-PvdA 5 zeteltjes heeft verloren en wel nog steeds 4e staan. D66, mijn 2e partij van keuze heeft niks met de PVV, FvD of BBB. Tuurlijk vind ik het persoonlijk jammer van Timmermans, maar ik kan leven met D66 als grootste vooral omdat zij toch het minst rechts zijn van de grote partijen na GL-PVDA.
Is dat dan letterlijk eigenlijk?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar die moeten komen.
Maasvlakte, Groenland en narniaquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd waar die moeten komen.
Lahlah?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nummer 2 van de lijst?
Of misschien Klaver.
Zo zie ik dat niet, ik zie ze als midden en minder rechts dan het CDA en zeker dan de VVD.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is gewoon rechts. Wel progressief rechts.
Correct. Yesilgoz is heel erg slecht maar dat lesje heeft ze wel geleerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is gewoon weer de ouderwetse VVD die de PVV uitsluit. Zoals Rutte vaak deed.
Dat is het succes-recept.
Fractievoorzitter =/= lijsttrekker.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Die moeten zich eerst kandidaat stellen, toch? En intern de tijd krijgen.
Geen inbreng van de leden?
Zeg, vind je het heel erg dat ik een dilettant en kloon niet serieus neem?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:03 schreef cosmosis het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we rots in de wereldbranding Belgie als voorbeeld hoe het beter kan!
Soep wordt vast niet zo heet gegeten, maar werd wel letterlijk gepresenteerd zo. Blauwe stad x10quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat dan letterlijk eigenlijk?
Lijkt me dat je veel beter kan verdichten. Vooral aan de randen waar veel lage kantoorgebouwen of loodsen staan.
Er is niets rechts aan D66, doe niet zo mal. Er zijn vrijwel geen rechtse partijen, eigenlijk komt alleen JA21 daarbij in de buurt en misschien de PVV.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is gewoon rechts. Wel progressief rechts.
Dit keer in ieder geval niet De Toppers uitgenodigd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef -XOR- het volgende:
Dat 'feestje' bij de VVD is heel erg eng en walgelijk.
Jij had niks tegen de regenboogvlag zei je zelf.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
VVD met regenboogvlag scoort en heel progressief NL glijdt van de barstoel.
Dit is waarom je NL moet opheffen
Ze bezetten helaas wel teveel zetels. Hadden beter een werkbare partij of meerdere werkbare partijen kunnen zittenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:00 schreef Harvest89 het volgende:
Dit toneelstuk is weer een paar jaar voorbij.
Ik ben erg blij dat de kans groot is dat die vreselijke PVV en BBB waarschijnlijk niet veel gaat betekenen de komende periode.
Capricia, je doet het best heel prima. Maar soms vraag ik me toch af hoe je op POL terecht gekomen bent als modquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens, genoeg verpauperde industrieterreinen die wel omgevormd kunnen worden tot woonwijk. Al gebeurt dat her en der al wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is dat dan letterlijk eigenlijk?
Lijkt me dat je veel beter kan verdichten. Vooral aan de randen waar veel lage kantoorgebouwen of loodsen staan.
Hun manier van overleven, een verlies claimen als overwinning. Onbescheiden als altijd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef -XOR- het volgende:
Waarschijnlijk verliest de VVD een paar zetels, maar ze vieren wel feest.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef -XOR- het volgende:
Cosmosis is geen kloon. Sowieso een kansloze opmerking dit, Etto.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zeg, vind je het heel erg dat ik een dilettant en kloon niet serieus neem?
D66 is rechts progessief of progressief rechts zo je wil.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er is niets rechts aan D66, doe niet zo mal. Er zijn vrijwel geen rechtse partijen, eigenlijk komt alleen JA21 daarbij in de buurt en misschien de PVV.
Helemaal mee eens.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:01 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Men die nu doet alsof dit een massale ultra-rechtse overwinning is omdat GL-PvdA 5 zeteltjes heeft verloren en wel nog steeds 4e staan. D66, mijn 2e partij van keuze heeft niks met de PVV, FvD of BBB. Tuurlijk vind ik het persoonlijk jammer van Timmermans, maar ik kan leven met D66 als grootste vooral omdat zij toch het minst rechts zijn van de grote partijen na GL-PVDA.
Die muts staat te dansen alsof ze 45 zetels heeft. Realiseert die muts zich wel dat ze in 2 verkiezingen tijd in totaal 11 zetels heeft verloren? Ze heeft nu ook verloren, weliswaar maar 1 zetel, maar toch.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef -XOR- het volgende:
Beiden zijn Timmermans.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Fractievoorzitter =/= lijsttrekker.
Is bij deze uitslag heel veel.quote:
Haha doe niet zo malquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is rechts progessief of progressief rechts zo je wil.
Dank je voor het compliment.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Capricia, je doet het best heel prima. Maar soms vraag ik me toch af hoe je op POL terecht gekomen bent als mod
daarna ookquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Beiden zijn Timmermans.
En die stapt op.
Dus interne verkiezingen. En tot die tijd is het een gemankeerde partij.
Zolang VVD'er Wilders de andere kant beheert is er altijd feest.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hun manier van overleven, een verlies claimen als overwinning. Onbescheiden als altijd.
Nee.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Voorzichtige (voorbarige?) conclusie: de fusie GroenLinks - PvdA is een vergissing gebleken?
Je kan mij niet vertellen dat zij apart minder zetels zouden hebben behaald bij elkaar.
Niet als het aankomende kabinet er geen zooitje van maakt, want dat de BBB zo groot is in de eerste kamer is ook zo'n rare golfbeweging van ''de nederlandse kiezer'' geweest.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
Als Wilders slim is gaat hij zich vol storten op de Eerste Kamer. Al die stemmers die daar de BBB de grootste maakten liggen voor het oprapen.
Blauwestad was ook niet echt een succes in eerste instantie. Nu gaat het wel geloof ik, maar dat heeft lang geduurd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:05 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Soep wordt vast niet zo heet gegeten, maar werd wel letterlijk gepresenteerd zo. Blauwe stad x10
De fractievoorzitter wordt gekozen door de fractieleden (lees: kamerleden). Dat is drie minuten werk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Beiden zijn Timmermans.
En die stapt op.
Die staan gewoon te vieren dat hun complete wanvertoning van de afgelopen 2 jaar niet is afgestraft. "We hebben er een potje van gemaakt maar de boel knap rechtgeluld". Werkelijk alles is beeldvorming bij die lui, de VVD is geen partij maar een reclamebureau.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:06 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Die muts staat te dansen alsof ze 45 zetels heeft. Realiseert die muts zich wel dat ze in 2 verkiezingen tijd in totaal 11 zetels heeft verloren? Ze heeft nu ook verloren, weliswaar maar 1 zetel, maar toch.
Daarvoor was het FvD hé. Het volgende kabinet gaat zeer onpopulair worden dus dan komt de proteststem weer om de hoek kijken.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Niet als het aankomende kabinet er geen zooitje van maakt, want dat de BBB zo groot is in de eerste kamer is ook zo'n rare golfbeweging van ''de nederlandse kiezer'' geweest.
Nee, leden gaan niet over de fractie, zelfs het partijbestuur gaat niet over de fractie. En je hand opsteken en verkozen worden kan echt heel erg snel gaan. Maar idd, misschien wordt het dinsdag, maar dat lijkt me op zijn laatst.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is geen gemankeerde partij. Het is gewoon een partij met leden. Het is niet dat Timmermans de partij was. Het is de PVV niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Beiden zijn Timmermans.
En die stapt op.
Altijd leuk, zelfverzonnen definitiesquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Haha doe niet zo mal
Rechts betekent kleinere overheid. Er is geen enkel punt waar D66 de overheid wil verkleinen. Kom op zeg
Serieus?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:08 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
De fractievoorzitter wordt gekozen door de fractieleden (lees: kamerleden). Dat is drie minuten werk.
Als Wilders slim is doet hij het goed bij de volgende verkiezingen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef MoreDakka het volgende:
Als Wilders slim is gaat hij zich vol storten op de Eerste Kamer. Al die stemmers die daar de BBB de grootste maakten liggen voor het oprapen.
Lijkt wel een soort sekte.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:04 schreef -XOR- het volgende:
Nou ja, op dit moment kun je met niemand praten. Toch?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:09 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het is geen gemankeerde partij. Het is gewoon een partij met leden. Het is niet dat Timmermans de partij was. Het is de PVV niet.
Dan hadden ze misschien 7 en 15 zetels of 9 en 13, dan was er voor D66 helemaal geen reden meer om te zeggen dat ze hen er bij willen aan tafel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Voorzichtige (voorbarige?) conclusie: de fusie GroenLinks - PvdA is een vergissing gebleken?
Je kan mij niet vertellen dat zij apart minder zetels zouden hebben behaald bij elkaar.
Dit is wel heel cringe, maar de stemmers die kijken hier niet naar, die zitten aan de 21 year old Glenfiddich denkend, weer een belasting op mn miljoenen afgewendquote:
Eens. GL en PvdA hadden niet samen moeten gaan. Misschien had PvdA en SP beter gepast.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:08 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
daarna ook
groen links en arbeiders zijn géén logische en levensvatbare combinatie in de moderne tijdhebben namelijk andere belangen
Okay. Thanks.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, leden gaan niet over de fractie, zelfs het partijbestuur gaat niet over de fractie. En je hand opsteken en verkozen worden kan echt heel erg snel gaan. Maar idd, misschien wordt het dinsdag, maar dat lijkt me op zijn laatst.
met revolutionairen, extremisten, mensen die staan voor arbeidersbelangen, mensen die denken dat we 100 miljoen miljard in 'klimaat' moeten stoppen, met mensen die gericht zijn op lokaal werk, met 'wereldburgers', etcquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, leden gaan niet over de fractie, zelfs het partijbestuur gaat niet over de fractie. En je hand opsteken en verkozen worden kan echt heel erg snel gaan. Maar idd, misschien wordt het dinsdag, maar dat lijkt me op zijn laatst.
Klopt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
jaja en jij bent ongelooflijk belezen en geweldig, we kennen het riedeltje inmiddels wel
Fractie kan gewoon 2 man afvaardigen. De toko draait gewoon door ook zonder Timmermans.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, op dit moment kun je met niemand praten. Toch?
Nope. Dit komt elke verkiezing wel voor bij één of meerdere partijen en houdt welgeteld NIKS tegen qua het formatieproces.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Beiden zijn Timmermans.
En die stapt op.
Ik schrik er vooral van dat wanneer er democratische partijen in ons bestel als extreemrechts worden gelabeld dit demoniserend is, en wanneer partijen als extreemlinks worden bestempeld er krekels te horen zijn.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Capricia, je doet het best heel prima. Maar soms vraag ik me toch af hoe je op POL terecht gekomen bent als mod
Gewoon een of andere amateur en querulant die in zijn vrije tijd wat pockets leest en onder een werkgever werkt waar ie de pest aan heeft.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
jaja en jij bent ongelooflijk belezen en geweldig, we kennen het riedeltje inmiddels wel
Ze gaan echt heel snel een fractievoorzitter kiezen. Zoals elke partij trouwens, want de fractie gaat over de voorzitter en dat is niet automatisch de lijsttrekker (al is dat vooral theoretisch, maar die verkiezing zal er in elke fractie zijn).quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Twee toko's. Twee afgevaardigden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Fractie kan gewoon 2 man afvaardigen. De toko draait gewoon door ook zonder Timmermans.
Heerlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is wel sneu voor Bikker.
@:Hanca
Volgens dat kieskompas bestaan rechts progressieve partijen niet?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 is rechts progessief of progressief rechts zo je wil.
Wel geleden onder het geweld van de stoomtrein van Bontenbal vrees ik.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:12 schreef Spablauw214 het volgende:
Dit is wel sneu voor Bikker.
@:Hanca
Humor, dat mag ik wel.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 22:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goede zaak, niet ons nationale symbool laten gijzelen door radicaal rechts. Heeft ie goed gedaan!
Dit bedoel ik dusquote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Serieus?
Je moet je toch wel eerst kandidaat stellen. Enzo. En daar de tijd voor krijgen.
Maar morgen fractievergadering. Misschien wel een tussenpaus.
Klaver, net als gister, eergister, vorige week en vorige maand, daarin verandert er dus niets.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:10 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat ga je nu ook zien. De VVD regeert straks via D66.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt.
Daarom zei ik in 2013 al dat D66 VVD-light is.
Kwestie van kennis, idd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |