Ik denk dat Klaver het uiteindelijk ook aflegt tegen Jetten qua populariteit en likeability. Wel eens dat men een ander bovenaan die lijst had moeten zetten, maar dan hadden ze voor Moorman moeten gaan, als nieuwe frisse wind én vrouw.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:13 schreef Slobeend het volgende:
Mijn twee centen. GL-PvdA had beter voor Klaver als lijsttrekker kunnen kiezen. Dan had je de energie van Jetten kunnen matchen en had je niet, zoals nu lijkt, veel stemmen verloren aan D66.
Als GL-PvdA stabiel blijft maar het progressieve blok als geheel groter wordt dan hebben ze het goed gedaan.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:13 schreef Slobeend het volgende:
Mijn twee centen. GL-PvdA had beter voor Klaver als lijsttrekker kunnen kiezen. Dan had je de energie van Jetten kunnen matchen en had je niet, zoals nu lijkt, veel stemmen verloren aan D66.
Moorman is waarschijnlijk dan weer te onbekend. Timmermans heeft een prima campagne gehad. GL/PvdA staat al heel lang stabiel rond 25 dus dat lijkt me niet verkeerd.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:16 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat Klaver het uiteindelijk ook aflegt tegen Jetten qua populariteit en likeability. Wel eens dat men een ander bovenaan die lijst had moeten zetten, maar dan hadden ze voor Moorman moeten gaan, als nieuwe frisse wind én vrouw.
Dat is dus de belangrijkste reden voor mij om GL-PVDA te stemmen. D66 is in het verleden nogal vaak overstag gegaan (met een situatie waar zij de schuldigen zouden zijn in het geval van nieuwe verkiezingen). Ik vertrouw het gewoon niet.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja, zonder D66 geldt hetzelfde natuurlijk. Als die weinig interesse hebben in JA21 wordt het ook lastig. Het is vooral te hopen dat die coalitie 1 of 2 zetels tekort gaat komen.
Er zit veel meer potentie in als je ziet hoe groot D66 ineens kan worden naast een stabiele GL-PvdA.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Moorman is waarschijnlijk dan weer te onbekend. Timmermans heeft een prima campagne gehad. GL/PvdA staat al heel lang stabiel rond 25 dus dat lijkt me niet verkeerd.
En Timmermans vertrouw je wel?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:19 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is dus de belangrijkste reden voor mij om GL-PVDA te stemmen. D66 is in het verleden nogal vaak overstag gegaan (met een situatie waar zij de schuldigen zouden zijn in het geval van nieuwe verkiezingen). Ik vertrouw het gewoon niet.
Zonder Faber kun je ook geen beleid maken natuurlijkquote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:56 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik heb er in totaal 76 aangekruist van Groenlinks/pvda, D66, Piratenpartij en Volt zodat die een kabinet kunnen vormen. En voor de gein Faber zodat we nog kunnen lachen
Er is toch geen enkele reden om Timmermans daarin niet te vertrouwen?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:23 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
En Timmermans vertrouw je wel?
Vanavond wordt het een wild feestje in bepaalde burelen.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:24 schreef Hexagon het volgende:
Het sfeertje hier vandaag bij me
Bekijk deze YouTube-video
kan wel , dan maken we 300 moslimkampen compleet met 300 koranscholen in Nederland in de weilanden, want dan kunnen we wel in weilanden bouwenquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:24 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zonder Faber kun je ook geen beleid maken natuurlijk
PVV heeft een loyale achterban?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:28 schreef Mikeytt het volgende:
Het gaat regenen. Zou positief kunnen uitpakken voor PVV, SGP en FvD.
Voorheen zagen we altijd dat partijen met een loyale achterban profiteren bij slecht weer.
Ik ben zelf geen PvdA/Groenlinks stemmer maar ik vind Lisa Westerveld wel echt een goed kamerlid. Zie haar veel voorbij komen in ieder geval rond de problematiek in de jeugdzorg. Iemand met hart voor de zaak in ieder geval.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 08:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar even serieus, ik twijfel nog wel wie mijn voorkeursstem krijgt, Lisa Westerveld of Marjolein Moorman. Ik wil eigenlijk liever op een PvdA-poppetje stemmen en vind Moorman wel geschikt, maar ben wel fan van Westerveld. Overigens hoop ik dat D66 de grootste wordt, maar ik wil wel economisch links stemmen omdat Nederland te verhard zuurrechts is geworden als je het mij vraagt.
In principe zal het niet uitmaken, ze zullen allebei wel populair genoeg zijn. Maar het gaat om het idee.
PVV en FvD hebben geen loyale achterban.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:28 schreef Mikeytt het volgende:
Voorheen zagen we altijd dat partijen met een loyale achterban profiteren bij slecht weer.
Denk dat er vandaag geen progressieve stemmer thuis blijft nu Jetten premier kan worden.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:28 schreef Mikeytt het volgende:
Steekproef van 1 maar vanochtend best druk bij lokale stembureau.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:28 schreef Mikeytt het volgende:
Zijn campagne werkte zeker aanstekelijk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:30 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Denk dat er vandaag geen progressieve stemmer thuis blijft nu Jetten premier kan worden.
FvD wel denk ik (maar die is niet zo groot). PVV.. niet echt.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
PVV en FvD hebben geen loyale achterban.
Volgens de cijfers zijn dat de partijen die het vaakst zeker zijn van hun stem.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:29 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
PVV heeft een loyale achterban?
Loyale achterban ? Dat is de genadeslag voor NSCquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:28 schreef Mikeytt het volgende:
Je wil geen lagere belasting op arbeid nee?quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:31 schreef PzKpfw het volgende:
Een kabinet met D66/GLPvdA zou wel de grootste horror zijn. Dan loont werken straks helemaal niet meer.
Ik ben zo blij dat ik niet in die fuik gezwommen ben, en zulke domme dingen denk.quote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:31 schreef PzKpfw het volgende:
Een kabinet met D66/GLPvdA zou wel de grootste horror zijn. Dan loont werken straks helemaal niet meer.
Ligt aan de definitie van Loyaal, maar dat waren de partijen met meest zekere stemmen volgens Verianquote:Op woensdag 29 oktober 2025 09:29 schreef Slobeend het volgende:
[..]
PVV en FvD hebben geen loyale achterban.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |