Gelul.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is demoniserend.
Er zijn geen extreem rechtse partijen die buiten het parlement om onze rechtsorde of democratie omver willen werpen. Alle partijen zijn democratisch in ons bestel.
Je kunt ze prima radicaal rechts noemen.
En ook dit is aantoonbaar onjuist. Het politieke bestel is democratisch. Niet alle partijen; de PVV is dat niet.quote:Alle partijen zijn democratisch in ons bestel.
Iets of iemand fout noemen is een moreel oordeel vellen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke aanval. Stop daar gewoon mee.
Tussen mee willen regeren en verbieden zit wel heel veel grijs hè. Overigens denk ik persoonlijk dat Eerdmans en Coenradie niet zo heel verschrikkelijk zouden zijn vis á vis Wilders, Nanninga weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Verbieden is inderdaad onzin maar een fatsoenlijke brandmuur tegen partijen die de democratische rechtsstaat willen aantasten lijkt me erg verstandig. Alleen omdat ze er zijn en stemmers trekken betekent niet dat je ermee moet willen regeren…
De NSB of de CPN, right. JA21 is verre van extreemrechts (over de definitie daarvan heb ik al tig keer gepost, maar kortheidshalve valt het samen met geweld).quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 22:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Ach ach, waar je het niet mee eens bent, moet VERBOTEN worden. Echt, mensen."
Dit is dus een verdraaiing. Met de VVD ben ik het helemaal oneens maar valt daarbuiten. JA21 niet. JA21 is gewoon extreem-rechts en anti-democratisch, net als de PVV. Daar moet je hetzelfde mee om gaan als de CPN of NSB in de jaren 30.
En ja, jij bent hypocriet, met je "progressieve" façade. Jij en je club wil zelf van alles verbieden en drukt aantoonbaar hele meningen weg uit het publieke debat. Alles wat geen rijkdom representeert.
Bij de Trump fans van JA21 behoeft dat verder geen betoog.
Dat is nou juist het enige wat hij wél heeft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:01 schreef TheVulture het volgende:
Karremans heeft ook echt 0 gunfactor he
Grappig, ik zie eigenlijk vooral een user die vastzit in het eigen gelijk en gaandeweg steeds harder om zich heen begint te slaan richting andersdenkenden, op het hysterische af, om dan vervolgens persoonlijk te worden en uiteindelijk de strafbank op te vliegen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:31 schreef papert het volgende:
[..]
Snap het punt. Maar als het over bijvoorbeeld moslims gaat wordt hier niet zo hard op ingegrepen.
Als voornamelijk meelezer (en post soms wat mee) waardeerde ik de posts van @:Klopkoek heel erg. En echt inhoudelijk werden deze ook zelden weerlegd. Iemand fout noemen is misschien niet netjes, maar het is ook niet echt schelden toch?
Bovendien kan de betreffende user dit eventueel ook gewoon weerleggen.
Als je bijvoorbeeld het werk van Robert Paxton leest, begrijp je dat bijvoorbeeld de regering Trump behoorlijk veel kenmerken van Fascisme in zich heeft. Als Nederlandse partijleiders dan stellen dat dat hun ideaalbeeld is, mag je dat dan niet fout noemen?
Nog even en dan wordt het premier Jetten.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:49 schreef Mikeytt het volgende:
Nieuwe poll. Dejavu met d66
[ afbeelding ]
Mensen die vroeger NSB of NSDAP stemden waren zeker ook niet fout bezig.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaan hier geen users voor 'fout' uitmaken. Dat is gewoon een persoonlijke aanval en dat accepteren we niet.
Iedereen kan prima SP of JA21 of VVD stemmen zonder 'fout' te zijn.
Kom op zeg.
Het lijkt er op dat Dijk hoopt dat net zo´n harde taal uitslaan zoals Wilders wat zetels gaat opleveren, want Lilian Marijnissen was veel te beleefd. Maar dat gedrag komt bij Jimmy niet goed over.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jimmy Dijk vanavond in het debat met Wilders, best wel grappig, hoor, maar dat was wel een persoonlijke aanval op hem met zijn: U lijkt wel Bassie, mimimi."
Super zwak.
beste optie op dit momentquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nog even en dan wordt het premier Jetten.
Eerdmans viel doodleuk Van der Plas bij in haar betoog om de Raad van State monddood te maken. Die is wat dat betreft echt geen enkele haar beter dan een Wilders. Coenradie kiest natuurlijk ook doelbewust de partijen uit die ze wil vertegenwoordigen en steunt de antirechtstalijkheden van JA21 en PVV dus ook gewoon.quote:Op zondag 26 oktober 2025 02:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Tussen mee willen regeren en verbieden zit wel heel veel grijs hè. Overigens denk ik persoonlijk dat Eerdmans en Coenradie niet zo heel verschrikkelijk zouden zijn vis á vis Wilders, Nanninga weer een ander verhaal.
Que?quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:26 schreef Hexagon het volgende:
"Andersdenkenden"
Weer een van de bekende eufemismen voor aanhangers van extreemrechts gedachtegoed. Want dan komen ze lekker zielig over.
En hoe wilde Van der Plas de Raad van State eigenlijk monddood maken dan?quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Eerdmans viel doodleuk Van der Plas bij in haar betoog om de Raad van State monddood te maken. Die is wat dat betreft echt geen enkele haar beter dan een Wilders. Coenradie kiest natuurlijk ook doelbewust de partijen uit die ze wil vertegenwoordigen en steunt de antirechtstalijkheden van JA21 en PVV dus ook gewoon.
Ik vraag me dus af wie er nu nog op BBB stemmen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:35 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Eerdmans viel doodleuk Van der Plas bij in haar betoog om de Raad van State monddood te maken. Die is wat dat betreft echt geen enkele haar beter dan een Wilders. Coenradie kiest natuurlijk ook doelbewust de partijen uit die ze wil vertegenwoordigen en steunt de antirechtstalijkheden van JA21 en PVV dus ook gewoon.
Moet er eerlijk gezegd absoluut niet aan denken...quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
BBB-eter spandoeken genoeg, hier.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me dus af wie er nu nog op BBB stemmen.
Kijk die aflevering van WNL op zondag maar even terug. Of haar plannen om de benoeming van de RvS juist politiek te maken.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe wilde Van der Plas de Raad van State eigenlijk monddood maken dan?
Ok, dat is wat overdreven.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Que?
Hij noemt letterlijk alles rechts van het CDA extreemrechts dat verboden moet worden hè.
Ze hebben nog wat traditionele aanhang opgebouwd. Maar verder natuurlijk een totaal mislukte campagne door hun gok op PVV-light.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat liever dan de aartsconservatieve Bontenbal met zijn hakkend Engelsquote:Op zondag 26 oktober 2025 08:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Moet er eerlijk gezegd absoluut niet aan denken...
Nee, dat doet hij niet.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Que?
Hij noemt letterlijk alles rechts van het CDA extreemrechts dat verboden moet worden hè.
Door hun impliciet mening als irrelevant te verklaren omdat ze zogenaamd allemaal van D66 zouden zijn.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En hoe wilde Van der Plas de Raad van State eigenlijk monddood maken dan?
Ah, en vindt je zeker ook van uiterst links of gaan er dan weer andere maatstaven op?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een stem op uiterst rechts is natuurlijk wel degelijk zeer fout in de ogen van iedereen die de democratische rechtsstaat wel serieus neemt. Ook al zijn ze goed voor pakweg een derde van de stemmers…
Ligt D66 niet in lijn met het progressieve gedachtegoed dat jij omarmd? Het verbaast mij in elk geval dat je dit negatief vindt.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:27 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neem dit nog altijd mee als optie.quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:38 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb die aflevering bekeken en ze stelt nergens voor om de RvS volledig monddood te maken, wel om politiek gezien een diversiteit van gedachtegoed te laten representeren. Zou dat juist niet een goede ontwikkeling zijn?quote:Op zondag 26 oktober 2025 08:40 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Kijk die aflevering van WNL op zondag maar even terug. Of haar plannen om de benoeming van de RvS juist politiek te maken.
En ik snap natuurlijk prima dat jij dat inhoudelijk steunt en daarom nooit zal toegeven dat dit speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |