Eens.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet waarom ze die niet veel meer naar voren brengen.
We gaan hier geen users voor 'fout' uitmaken. Dat is gewoon een persoonlijke aanval en dat accepteren we niet.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:45 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Een stem op uiterst rechts is natuurlijk wel degelijk zeer fout in de ogen van iedereen die de democratische rechtsstaat wel serieus neemt. Ook al zijn ze goed voor pakweg een derde van de stemmers…
Die keuze snap ik ook niet zo goed. Sowieso is de echte nummer twee natuurlijk gewoon Klaver. Maar daarnaast loopt er ook zat talent rond, zoals Habtuma, maak daar gebruik van zeker als je lijsttrekker ook veel weerstand oproept.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Ik vind de nummer twee van die lijst niet de nummer twee van GL-PVDA.
Maar goed. Ik heb geen invloed op die lijst gehad.
Dus politieke partijen kunnen nu niet fascistisch en extreemrechts zijn hier? Dan moet Danny weer even een update van zijn recente memo sturen...quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaan hier geen users voor 'fout' uitmaken. Dat is gewoon een persoonlijke aanval en dat accepteren we niet.
Iedereen kan prima SP of JA21 of VVD stemmen zonder 'fout' te zijn.
Kom op zeg.
Nogmaals, je mag alles stemmen wat mij betreft.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
We gaan hier geen users voor 'fout' uitmaken. Dat is gewoon een persoonlijke aanval en dat accepteren we niet.
Kom op zeg.
Het punt is dat ik daarom hoop dat de PVV kiezers nu toch een beetje Wilders links laten liggen, want je kunt toch echt niet ontkennen dat daar een stel aanhangers tussen zitten van minderheden bashen cq extreem rechts.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Kom op zeg.
Dat maakt toch nog niet dat een user hier op Fok die PVV of JA21 stemt 'fout' genoemd mag worden.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:55 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Het punt is dat ik daarom hoop dat de PVV kiezers nu toch een beetje Wilders links laten liggen, want je kunt toch echt niet ontkennen dat daar een stel aanhangers tussen zitten van minderheden bashen cq extreem rechts.
Hoe fout moeten een partij en hun stemmers dan wel zijn voordat dit benoemd mag worden?quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat maakt toch nog niet dat een user hier op Fok die PVV of JA21 stemt 'fout' genoemd mag worden.
Het is een persoonlijke aanval. Stop daar gewoon mee.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:59 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hoe fout moeten een partij en hun stemmers dan wel zijn voordat dit benoemd mag worden?
Ik doe dat zelf ook niet echt, juist omdat het benoemen daarvan hier nogal gevoelig ligt. Maar eigenlijk is dat heel raar en is Nederland daarin ook een uitzondering.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke aanval. Stop daar gewoon mee.
Jimmy Dijk vanavond in het debat met Wilders, best wel grappig, hoor, maar dat was wel een persoonlijke aanval op hem met zijn: U lijkt wel Bassie, mimimi."quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ik doe dat zelf ook niet echt, juist omdat het benoemen daarvan hier nogal gevoelig ligt. Maar eigenlijk is dat heel raar en is Nederland daarin ook een uitzondering.
De normen en waarden in Den Haag moeten we inderdaad ook niet als voorbeeld nemen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jimmy Dijk vanavond in het debat met Wilders, best wel grappig, hoor, maar dat was wel een persoonlijke aanval op hem met zijn: U lijkt wel Bassie, mimimi."
Super zwak.
Dat was top gedaan van Dijk, Wilders aangepakt met zijn eigen methodes.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jimmy Dijk vanavond in het debat met Wilders, best wel grappig, hoor, maar dat was wel een persoonlijke aanval op hem met zijn: U lijkt wel Bassie, mimimi."
Super zwak.
Klopt, het was precies wat Wilders zelf al jaren deed in de oppositie rol. En de SP ook.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat was top verwoord van Dijk. Altijd janken over alles.
Snap het punt. Maar als het over bijvoorbeeld moslims gaat wordt hier niet zo hard op ingegrepen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een persoonlijke aanval. Stop daar gewoon mee.
Het gaat niet om schelden. Maar persoonlijke aanvallen op users zijn gewoon niet toegestaan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:31 schreef papert het volgende:
[..]
Snap het punt. Maar als het over bijvoorbeeld moslims gaat wordt hier niet zo hard op ingegrepen.
Als voornamelijk meelezer (en post soms wat mee) waardeerde ik de posts van @:Klopkoek heel erg. En echt inhoudelijk werden deze ook zelden weerlegd. Iemand fout noemen is misschien niet netjes, maar het is ook niet echt schelden toch?
Bovendien kan de betreffende user dit eventueel ook gewoon weerleggen.
Als je bijvoorbeeld het werk van Robert Paxton leest, begrijp je dat bijvoorbeeld de regering Trump behoorlijk veel kenmerken van Fascisme in zich heeft. Als Nederlandse partijleiders dan stellen dat dat hun ideaalbeeld is, mag je dat dan niet fout noemen?
quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat niet om schelden. Maar persoonlijke aanvallen op users zijn gewoon niet toegestaan.
Maar het ging ook om dit? (En dat het een met het ander verbonden zou zijn, toch?)quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:38 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is demoniserend.
Er zijn geen extreem rechtse partijen die buiten het parlement om onze rechtsorde of democratie omver willen werpen. Alle partijen zijn democratisch in ons bestel.
Je kunt ze prima radicaal rechts noemen.
Als een partij het democratisch bestel gebruikt om dit bestel omver te willen werpen, kan het nog steeds extreem rechts zijn. Hier heeft bijvoorbeeld Bastiaan Rijpkema jaren geleden al een boek over geschreven. Hij pleitte toen ook voor maatregelen om de democratie hiertegen te beschermen.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:46 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
[..]
Maar het ging ook om dit? (En dat het een met het ander verbonden zou zijn, toch?)
Kijk en dan refereer ik even naar Jimmy : MIMIMIquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Weet je wat? Ik ben weg hier. Bekijk het maar.
Je mag wel progressieve partijen voor alles en nog wat uit maken ("radicaal", "marxistisch", "extreem") maar PVV of JA21, de FvD kopie, benoemen voor wat het is mag niet.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)-van-de-pvv-a4033454
Over 'meningen waar je het niet mee eens bent' willen verbieden gesproken!
Tabee. Ik kom niet meer terug.
En dat laatste begint volgens mij met het (mogen) benoemen hiervan.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:51 schreef papert het volgende:
[..]
Als een partij het democratisch bestel gebruikt om dit bestel omver te willen werpen, kan het nog steeds extreem rechts zijn. Hier heeft bijvoorbeeld Bastiaan Rijpkema jaren geleden al een boek over geschreven. Hij pleitte toen ook voor maatregelen om de democratie hiertegen te beschermen.
Volgens mij kwam D66 daar ooit achter toen ze bedachten dat een bindend referendum niet zaligmakend was.quote:Op zondag 26 oktober 2025 00:55 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En dat laatste begint volgens mij met het (mogen) benoemen hiervan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |