abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219057584
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:02 schreef papert het volgende:
Dus liegen mag, maar als je er dan op aangesproken wordt is het zeuren, en te fel?
Vind het heel kwalijk dat Jetten zo naar rechts is opgeschoven, en daarbij ook de leugentjes voor bestwil die rechts traditioneel gebruikt overneemt.
Ik had Jetten altijd best hoog zitten namelijk, maar voor mij valt hij behoorlijk tegen.
Ik ook, dus D66 krijgt mijn stem niet.
  maandag 20 oktober 2025 @ 00:04:28 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219057587
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:00 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou, dat denk ik ook. Hij had Jetten kunnen pareren met een andere zin ipv dat directe JE JOKT, meer 'fatsoenlijk', haha, zo van, 'dit klopt niet wat jij zegt want.." Bovendien moet ie toch wel eens beseffen dat ie ondanks zijn staat van dienst nog steeds gezien wordt als een lid van de oude regentenpolitiek.
Hij moet helemaal niks. Je hoeft niet op hem te stemmen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219057593
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Hij moet helemaal niks. Je hoeft niet op hem te stemmen.
Huh? Wie moet wat?
pi_219057628
quote:
Dus liegen mag, maar als je er dan op aangesproken wordt is het zeuren, en te fel?
Vind het heel kwalijk dat Jetten zo naar rechts is opgeschoven, en daarbij ook de leugentjes voor bestwil die rechts traditioneel gebruikt overneemt.
Ik had Jetten altijd best hoog zitten namelijk, maar voor mij valt hij behoorlijk tegen.
Dit vertelt wel de context:

https://nos.nl/artikel/25(...)-iets-voor-de-rijken

quote:
Op dit moment bepaalt het Zorginstituut welke medicijnen en behandelingen worden gedekt door de basisverzekering. Als het basispakket wordt bevroren, kunnen politici in de Tweede Kamer er straks alsnog voor stemmen om nieuwe medicijnen en behandelingen in de basisverzekering op te nemen.
quote:
"Het is volstrekt uitgesloten dat het basispakket wordt bevroren", concludeert hij. Volgens hem stellen de partijen dit nu voor, omdat het een manier is om geld over te houden voor iets anders in de begroting. En dat is hard nodig, helemaal nu Nederland enorm moet investeren in defensie.

Canoy: "Het is prima dat een aantal partijen kritischer wil kijken naar het basispakket. Maar als ze alleen maar goed uit de verf willen komen in de berekeningen voor de verkiezingen, dan zegt dat weinig over wat de plannen betekenen in de praktijk."
Kortom, het zit 'm in de definitie en het is een boekhoudtrucje. Gl/PvdA doet hetzelfde met de defensienorm van 3,5% als ik me niet vergis. Dat is Timmermans voor het gemak even vergeten.

Maar denk wel dat het frame dat Timmermans heeft gezet wel een streep door de premierskansen van Jetten heeft gezet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219057658
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 23:49 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Beetje fout voorbeeld dan van Timmermans die zelf ook niet vies was van een leugentje om bestwil.
Voorbeeld? Kom aub niet met dat MH17 gedoe, het klopte niet, maar ik geloof niet dat dat een bewuste leugen was. Hij had er gewoon niet bij stil gestaan dat het zo snel gedaan was. Diende ook geen enkel electoraal belang, wat bij Jetten wel het geval was.
Een heer met stijl
pi_219057659
Zorgverzekeraars hebben er baat bij dat er zoveel mogelijk wordt vergoed in het basispakket, ik zou eerder eens kijken naar de marktwerking in de zorg dan naar de gevolgen van het versoberen van een zorgbasispakket.

Valt vies veel te halen daar, mensen onnodig voor onnodige behandelingen laten terug komen etc.
pi_219057666

Kan er iemand goed photoshoppen ...?
"Pools are perfect for holding water"
pi_219057673
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:13 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Dit vertelt wel de context:

https://nos.nl/artikel/25(...)-iets-voor-de-rijken
[..]
[..]
Kortom, het zit 'm in de definitie en het is een boekhoudtrucje. Gl/PvdA doet hetzelfde met de defensienorm van 3,5% als ik me niet vergis. Dat is Timmermans voor het gemak even vergeten.

Maar denk wel dat het frame dat Timmermans heeft gezet wel een streep door de premierskansen van Jetten heeft gezet.
Vind ik geen goede vergelijking, Timmermans zegt die norm toe tot en met 2030 en wil daarna het opnieuw bekijken. Dit staat in hun programma en wat hij zegt staat daar niet haaks op.
Een heer met stijl
pi_219057685
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]
Voorbeeld? Kom aub niet met dat MH17 gedoe, het klopte niet, maar ik geloof niet dat dat een bewuste leugen was. Hij had er gewoon niet bij stil gestaan dat het zo snel gedaan was. Diende ook geen enkel electoraal belang, wat bij Jetten wel het geval was.
Hallo? Dat was niet het enige voorbeeld, hoor. Timmermans heeft er een handje van om zaken wat bij te kletsen. Kom op, zeg, met je niet bewuste leugens.
pi_219057900
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Hallo? Dat was niet het enige voorbeeld, hoor. Timmermans heeft er een handje van om zaken wat bij te kletsen. Kom op, zeg, met je niet bewuste leugens.
Timmermans heeft een te groot ego, wat vaak tot wat bombastische, of (gepercipieerd-) belerende, retoriek leidt. Maar hardnekkig liegen doet hij nou ook weer niet.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_219058144
quote:
Net voor Timmermans aanval legde Jetten uit wat de context was. Dus 'erop aanspreken' was meer een voorbedacht frame om de opmars van Jetten te stoppen. Prima, dat is politiek, maar de plannen van D66 zijn prima uitlegbaar. Het bedrag van het basispakket bevroren, de inhoud niet, tenzij de kamer anders beslist.
pi_219058185
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 06:48 schreef archito het volgende:

[..]
Net voor Timmermans aanval legde Jetten uit wat de context was. Dus 'erop aanspreken' was meer een voorbedacht frame om de opmars van Jetten te stoppen. Prima, dat is politiek, maar de plannen van D66 zijn prima uitlegbaar. Het bedrag van het basispakket bevroren, de inhoud niet, tenzij de kamer anders beslist.
Wat Timmermans ook niet verteld is dat de maandelijkse zorgpremie harder zal stijgen als je alles maar blijft toevoegen aan het basispakket zonder er zaken uit te halen, nog even los van het halveren van het eigen risico.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219058216
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 06:48 schreef archito het volgende:

[..]
Dat is niet hoe ze het bij het CPB hebben ingeleverd hoor. Dat is gewoon letterlijk bevriezen tot 2060 (dus ook niet een nieuw medicijn of behandeling erbij, dan ook ééntje eruit).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219058239
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:09 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Dat is niet hoe ze het bij het CPB hebben ingeleverd hoor. Dat is gewoon letterlijk bevriezen tot 2060 (dus ook niet een nieuw medicijn of behandeling erbij, dan ook ééntje eruit).
Omdat dat de keuzemogelijkheid was die het dichtst bij de plannen zat. Voor de financiële doorrekening is dat ook voldoende.

Andere partijen hebben echt inhoudelijk afwijkende keuzes doorgegeven i.p.v. deze technische afwijking. Maar Jetten stijgt, dus wordt er een strategische aanval geopend. Begrijpelijk, maar hopelijk prikken mensen daar doorheen.
pi_219058247
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 00:28 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nogmaals: voorbeelden?
Een heer met stijl
pi_219058274
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:17 schreef archito het volgende:

[..]
Omdat dat de keuzemogelijkheid was die het dichtst bij de plannen zat. Voor de financiële doorrekening is dat ook voldoende.

Andere partijen hebben echt inhoudelijk afwijkende keuzes doorgegeven i.p.v. deze technische afwijking. Maar Jetten stijgt, dus wordt er een strategische aanval geopend. Begrijpelijk, maar hopelijk prikken mensen daar doorheen.
Volgens mij heeft het CDA het zo nadrukkelijk ingeleverd zoals jij beschrijft, maar D66 en VVD niet.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219058311
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:00 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Wat Timmermans ook niet verteld is dat de maandelijkse zorgpremie harder zal stijgen als je alles maar blijft toevoegen aan het basispakket zonder er zaken uit te halen, nog even los van het halveren van het eigen risico.
Die stijging is voor Timmermans waarschijnlijk niet noemenswaardig, want dat geld zal hij wel willen ophalen bij ‘de rijken’.
pi_219058320
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 07:40 schreef JaxStrumley het volgende:

[..]
Die stijging is voor Timmermans waarschijnlijk niet noemenswaardig, want dat geld zal hij wel willen ophalen bij ‘de rijken’.
Die willen het meer via belastingbetalingen regelen inderdaad.
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:11:42 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219058409
quote:
Het is geen leugen. Financieel bevriezen betekent namelijk niet dat je er niks bij kan laten. Alleen dat wanneer je er wat bij laat, er ook wat uit moet. Timmermans liegt dus zelf.
pi_219058464
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is geen leugen. Financieel bevriezen betekent namelijk niet dat je er niks bij kan laten. Alleen dat wanneer je er wat bij laat, er ook wat uit moet. Timmermans liegt dus zelf.
Is er iemand met verstand van CPB doorrekening hier die kan zeggen of de doorrekening een financiële bevriezing is of een bevriezing van wat er in het pakket zit? :P Daar lijkt inderdaad de verwarring te zitten.
pi_219058484
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Begint Yesilgöz weer over dr centrum-rechtse kabinet. Ze denkt echt dat dat haar kabinet wordt. :')

Irritant ook weer dat ze dr bek ook niet kan houden als iemand aan het woord is.
Door deze dame ben ik voortijdig afgehaakt bij dit debat wat een irritant mens zeg, de VVD onder de 10 zetels zou een prima zaak zijn
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:29:34 #122
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_219058488
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De factcheck gaf Timmermans gelijk. De doorrekening van het D66-programma is gebaseerd op bevriezing. Bevries je toch niet dan haalt D66 de bezuiningsdoelen niet. Daarnaast is het ook raar om er iets uit te halen als er een nieuwe behandeling in het pakket komt. Hoe moeten mensen die tevreden zijn met een oude behandeling verder als wordt besloten dat die behandeling uit het pakket moet? De happy-populist Rob Jetten werd bij het RTL-debat betrapt op zijn leugen. En dat is een goede zaak want populisten moet je niet laten wegkomen met leugens
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:35:04 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_219058504
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:28 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Door deze dame ben ik voortijdig afgehaakt bij dit debat wat een irritant mens zeg, de VVD onder de 10 zetels zou een prima zaak zijn
Ben benieuwd of nog veel VVD-ers afhaken naar rechts (JA21) of links (D66).
pi_219058510
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:22 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Is er iemand met verstand van CPB doorrekening hier die kan zeggen of de doorrekening een financiële bevriezing is of een bevriezing van wat er in het pakket zit? :P Daar lijkt inderdaad de verwarring te zitten.
Wat ik begreep was de eerste optie geen keuzeoptie. Je had een aantal opties. GL-PvdA heeft 'huidig systeem blijven gebruiken' gekozen, CDA heeft 'minder toelaten, maar wel per behandeling bekijken' gekozen en alle andere partijen in de doorrekening hebben voor 'bevriezen' gekozen. Maar het is een puur financiële doorrekening, als je iets financieel bevriest door altijd als je wat extra toe laat er ook wat uit te halen, is het dus ook bevriezen.

Opvallend is alleen dat D66 minder dan 2 maanden geleden een behoorlijke wijziging in het basispakket heeft voorgesteld: https://nos.nl/artikel/25(...)kse-tandartscontrole Dit staat ook bij D66, net als bij CU, in het verkiezingsprogramma.
Dat doet toch denken dat al die partijen vooral bevriezen hebben aangeklikt om goed uit te komen. En dat argument van de tandzorg had Timmermans dus moeten gebruiken. Hij had moeten vragen wat D66 dan wilde schrappen om de tandzorg er in te zetten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:38:19 #125
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219058512
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 08:29 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
De factcheck gaf Timmermans gelijk. De doorrekening van het D66-programma is gebaseerd op bevriezing. Bevries je toch niet dan haalt D66 de bezuiningsdoelen niet. Daarnaast is het ook raar om er iets uit te halen als er een nieuwe behandeling in het pakket komt. Hoe moeten mensen die tevreden zijn met een oude behandeling verder als wordt besloten dat die behandeling uit het pakket moet? De happy-populist Rob Jetten werd bij het RTL-debat betrapt op zijn leugen. En dat is een goede zaak want populisten moet je niet laten wegkomen met leugens
Je moet ergens versoberen hè? Als je tegen niks nee zegt dan wil je accepteren dat de kosten de pan uit blijven rijzen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')