abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 november 2025 @ 16:04:41 #181
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219265553
Marathon Dusseldorf in April is ook uitverkocht.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219265565
Succes aan allen die in Nijmegen gaan lopen dit weekend :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 15 november 2025 @ 14:30:31 #183
426493 crew  PippenScottie
pi_219272685
Mijn conditie keldert. Parkrun ging met moeite in 25.00.
Afgelopen week een rustig duurloopje na 8 km moeten staken omdat mijn knie begin te zeuren.

Ik ga proberen wat ik nu heb op peil te houden en dan ga ik komend voorjaar met nieuwe schoenen weer proberen te vlammen.
My friends all drive horses
pi_219276798
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2025 12:06 schreef Piperidine het volgende:
Op zich is het wel logisch dat het zo snel gaat met Rotterdam, Amsterdam, Den Haag en vaak ook de Damloop. Zeker omdat dit de grootste evenementen zijn met allemaal afzonderlijke maanden waarin het georganiseerd wordt. Zoveel andere smaken zijn er niet wat dat betreft.
Wat bedoel je hiermee? In april zijn er best andere marathons. In oktober al helemaal En Den Haag en Damloop? Je kan elke week door het hele jaar heen overal halve marathons of 15km-wedstrijdjes lopen. Die zijn al helemaal niet zo bijzonder toch?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_219276853
quote:
99s.gif Op zondag 16 november 2025 06:47 schreef mosselmossel het volgende:

[..]
Wat bedoel je hiermee? In april zijn er best andere marathons. In oktober al helemaal En Den Haag en Damloop? Je kan elke week door het hele jaar heen overal halve marathons of 15km-wedstrijdjes lopen. Die zijn al helemaal niet zo bijzonder toch?
Het zijn de grootste steden van Nederland, natuurlijk is de Rotterdam marathon populairder dan die in Enschede.

Zeker die Damloop. In de hoofdstad en met een (in de ogen van veel beginnende amateurs) afstand die makkelijk is.

Nou ben ik niet het allerbeste in vergelijkingen maar wat ik denk wat bedoeld wordt: stel je bent in Londen om naar een voetbalwedstrijd te gaan. Dan wil je de eerste keer naar Arsenal, Chelsea noem ze maar op. Terwijl de kans groter is dat je meer sfeer en echt Engeland krijgt als je 1-3 divisies lager gaat. Het is beiden 90minuten op een grasveld maar toch heel anders.

Ongetwijfeld heb je mooiere 10EM dan de DamtotDam maarja….das wel de grootste.
Tuurlijk heb je in maart ook andere halve marathons (Dordrecht bijvoorbeeld de dag ervoor, prachtig door de Biesbosch!) maarja Den Haag is wel de grootste…
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219278500
51:10 (3:24 horloge pace)
Doel was 3:28 dus top

[ Bericht 1% gewijzigd door Evangelion op 16-11-2025 14:53:37 ]
pi_219279721
Klacht: op een smalle weg waterposten aan beide kanten van de weg doen is niet handig. Je kon max drie man breed er tussendoor lopen. Lekkere opstoppingen door mensen die aan het begin al water of sportdrank pakken en dan wandelend drinken.

Prima gelopen, toch die post-marathonconditie. 1:16, vooraf gemikt op <1:20 dus top. Wel toch nog een beetje last van mn knie maar dat gaat vast snel weer over :P
pi_219280027
Ik vond het echt perfect georganiseerd. Ook was het wel lekker dat iedereen bijna automatisch naar rechts ging na inhalen, dus nergens opgestroopt. Maar, dat komt misschien ook wel omdat ik in de eerste wave zat, wellicht zitten daar net wat meer mensen in die een beetje snappen hoe het werkt. Bij die drankpost werd van tevoren gevraagd of je ging ja of nee want dan maakte mensen ff plaats aan de zijkanten.

Zelf 56:36 gelopen. Had niet echt een idee, anders dan ik 59:59 wel minimaal wilde. Na 4km onderweg ingehaald door iemand van mijn voormalige loopgroep (die zelf <55 liep) en zei dat onder de 57 wel zou moeten kunnen lukken.

Die laatste 3km is echt of je een blauwe piste afrent.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219280402
Ah ja ik zat in de eerste wave vanaf de zijstraat, zat al tussen veel meer lopers die eigenlijk te langzaam waren voor de wave waar ze in gestart waren. Verder is het een hele fijne loop ja. Denk dat het qua inhalen ook wel helpt dat er overal langs het parkoers borden staan met links inhalen. En grotendeels ruime wegen.
pi_219280576
Er was de hele tijd een groepje dat me inhaalde op de dalingen en dan ging ik er weer overheen op de heuvels en vlakke stukken. Het laatste stuk ze wel voorgebleven.

Terwijl ik ook weer geen geoefende klimmer ben. Ik denk altijd liever een beetje snel die heuvel op (zonder op te blazen) en dan wat herstellen op de daling. Gelukkig wel goed gegaan want ik ging toch twijfelen of ik het nou verkeerd deed, want dat groepje kwam echt steeds in zieke vaart naar beneden.

Anne Luijten ook ingehaald maar die had ergens last van. :P

Een 10km PR in de laatste 10 telt zeker niet?

En mezelf bij de finish gespot.
Bekijk deze YouTube-video

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 16-11-2025 19:11:58 ]
  zondag 16 november 2025 @ 20:19:28 #191
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219281134
1:00:12 gerend! (4:01 pace)

Echt een heerlijke race inderdaad. Uurtje was nog net te scherp, maar verder ging alles vrij perfect. Ook een ruim PR op de 10k van exact 39:59 (op de eerste 10 :P) dus alles bij elkaar dik tevreden. Kilometer 11 maar ook 8 en 13 waren flink tricky door de heuvels. Maar je krijgt het wel terug die laatste twee.
Makkelijk eerste
pi_219306429
Uit met de pret
Definitief einde tijdperk van het lekkere loopweer
pi_219306609
Jij gaat binnenkort toch naar Valencia?
pi_219306652
quote:
1s.gif Op donderdag 20 november 2025 23:09 schreef En1gma het volgende:
Jij gaat binnenkort toch naar Valencia?
Dat voelt tegelijk erg dichtbij en erg ver weg :P
(2.5 week)
pi_219307444
Zolang het droog is en niet al te hard waait, boeit de temperatuur me niet zo veel. Gisteravond 3 graden, maar droog en weinig wind. Prima loopweer.
  vrijdag 21 november 2025 @ 08:22:15 #196
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219307568
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:48 schreef mosselmossel het volgende:
Zolang het droog is en niet al te hard waait, boeit de temperatuur me niet zo veel. Gisteravond 3 graden, maar droog en weinig wind. Prima loopweer.
Daar kun je je inderdaad op kleden. Vandaag voor het eerst de wintertight aan. En ik ben sinds kort geswitcht naar een andere sportschool die heel goede loopbanden heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 21-11-2025 08:38:38 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219308678
Kou en zonnetje is het beste loopweer O+
pi_219309008
Ja heerlijk! Laatste rondje hardlopen voor de verhuizing, toch wel even een momentje van afscheid ;(
Wel ook zin om vanaf volgende week de nieuwe buurt te gaan verkennen!
pi_219309679
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 12:40 schreef valleilijn het volgende:
Ja heerlijk! Laatste rondje hardlopen voor de verhuizing, toch wel even een momentje van afscheid ;(
Wel ook zin om vanaf volgende week de nieuwe buurt te gaan verkennen!
Heb je gunstige hardlooproutes meegenomen bij het kiezen van een huis? :P

Ik heb het wat dat betreft wel goed nu met een aantal handige routes van verschillende afstand zonder stoplichten, en vlakbij een 2k route in de vorm van een rechthoek geschikt voor intervallen. Wel veel wind altijd.
Maar dat mag dus niet slechter worden als ik ga verhuizen. Is nog best lastig.
  vrijdag 21 november 2025 @ 13:37:24 #200
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219309709
quote:
9s.gif Op donderdag 20 november 2025 22:26 schreef Evangelion het volgende:
Uit met de pret
Definitief einde tijdperk van het lekkere loopweer
Vandaag eigenlijk ideaal weer (lol)

Alhoewel de baan bevroren was, oeps.
Makkelijk eerste
pi_219311857
Ik heb het geprobeerd vandaag (in de middag) met 3x3KM MP maar ondanks goede omstandigheden bij deze temperatuur ging het toch maar erg moeizaam vanwege die temperatuur.

Heb alweer spijt van de ingeschreven januari en februari races.
pi_219313381
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 november 2025 07:48 schreef mosselmossel het volgende:
Vanmiddag 5 graden, zonnig en geen wind: inderdaad prima loopweer.
pi_219313501
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb het geprobeerd vandaag (in de middag) met 3x3KM MP maar ondanks goede omstandigheden bij deze temperatuur ging het toch maar erg moeizaam vanwege die temperatuur.

Houd je ook niet van hardlopen bij lage temperaturen?

Vandaag een 10 km training gedaan alsof het een wedstrijd was, een allerlaatste kans. Het was prima weer met de zon. Zondag wordt echt zo'n dag om op de bank te zitten. 6 december de halve marathon van Singapore. Het zeer hoge dauwpunt (gemiddeld 24°C), ofwel de luchtvochtigheid, zorgt daar voor een inspannende race.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
pi_219313591
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 november 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:

Ik heb vanmiddag heerlijk gelopen, prima weer. De eerste kilometers wat fris maar eenmaal op gang geen last van de kou gehad, ondanks korte broek.

17km totaal gemiddelde pace 4:32.
pi_219318303
Ik ga de marathon van Praag lopen begin mei. A-doel sub3.
Mensen van hier met ervaring en tips voor die marathon?
pi_219324658
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 november 2025 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ga de marathon van Praag lopen begin mei. A-doel sub3.
Mensen van hier met ervaring en tips voor die marathon?
Zelf geen ervaring. Een paar lastige kilometers met cobblestones lees ik maar dat had je waarschijnlijk zelf al gelezen.
Wel een toffe route/plek denk ik.

https://www.reddit.com/r/(...)the_prague_marathon/
https://www.reddit.com/r/(...)e_marathon_any_tips/
pi_219325486
Wat een kou en een nare wind vandaag! Vandaag 0,0 kilometer en een weekafstand van 10 kilometer. Zelfs op een gemiddelde januaridag is het zachter.
pi_219325903
quote:
0s.gif Op zondag 23 november 2025 13:24 schreef core2duo het volgende:
Wat een kou en een nare wind vandaag! Vandaag 0,0 kilometer en een weekafstand van 10 kilometer. Zelfs op een gemiddelde januaridag is het zachter.
10? Moet je niet een beetje blijven bewegen voor die Singapore marathon?
Oh halve. Maar toch.
pi_219327199
Vandaag m'n halve marathon PR 50 seconden scherper gesteld. :7
pi_219328154
Ik liep vanmorgen in Nijmegen. Toen ging het nog wel. Paar gure stukjes, maar vanmiddag moet denk ik echt de hel zijn geweest, met horizontale sneeuw en alles.
pi_219331134
Vrijdag en zaterdag was het nog wel aardig loopweer ja maar als ik naar gister kijk of bv afgelopen woensdag ben ik wel enorm blij dat ik momenteel geen enkel doel heb waar ik de deur voor uit moet. Ik loop deze weken alleen met wat collega’s een rondje door het Haagse bos van een km of 7-9 elke week en thats it. Vanaf de kerst maar weer meer kilometers maken
  maandag 24 november 2025 @ 09:43:25 #212
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219331539
Ik had hagel op de laatste 6km van mijn 24km duurloop.
  maandag 24 november 2025 @ 09:44:31 #213
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219331544
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 november 2025 21:48 schreef core2duo het volgende:

[..]
Houd je ook niet van hardlopen bij lage temperaturen?

Vandaag een 10 km training gedaan alsof het een wedstrijd was, een allerlaatste kans. Het was prima weer met de zon. Zondag wordt echt zo'n dag om op de bank te zitten. 6 december de halve marathon van Singapore. Het zeer hoge dauwpunt (gemiddeld 24°C), ofwel de luchtvochtigheid, zorgt daar voor een inspannende race.
Ik kon daar amper wandelen vanwege de hitte, laat staan hardlopen :P Ik wens je sterkte.
pi_219331706
Yes pls w/
Komt marathon terug naar Den Haag? Kans is groot
https://www.omroepwest.nl(...)n-haag-kans-is-groot
  maandag 24 november 2025 @ 10:31:40 #215
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219331843
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 10:17 schreef Evangelion het volgende:
Yes pls w/
Komt marathon terug naar Den Haag? Kans is groot
https://www.omroepwest.nl(...)n-haag-kans-is-groot
Dat kunnen ze wel willen, maar het grootste obstakel bij de laatste editie was het parcours vrij krijgen en de politieinzet. Dat wordt nog wel een dingetje.
pi_219332149
Dat parcours is nog wel aardig, 15km op het strand met wind in de rug
pi_219332917
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 09:44 schreef SEMTEX het volgende:

Ik kon daar amper wandelen vanwege de hitte, laat staan hardlopen Ik wens je sterkte.
Je hebt het tegen core2duo, die is gemaakt voor de hitte.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_219333100
Ik loop intussen al een aantal jaren (met onderbrekingen) hard, maar zou eigenlijk weleens naar m'n techniek willen (laten) kijken. Na lezen, kijken en luisteren heb ik het idee dat ik daar (niet eens zozeer qua snelheid, althans; dat is niet mijn doel) blessures mee zou kunnen voorkomen en beter door te kunnen lopen.

Ik heb niet per se behoefte aan loopclubjes of -schema's, maar puur kijkend naar m'n techniek. (ik gebruik Runna voor m'n schema's)

Google is een mogelijkheid, maar zijn er nog tips die ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Waar vind ik een goede? (misschien is iemand hier weleens mee bezig geweest, vandaar).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 24 november 2025 @ 14:00:36 #219
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219334010
quote:
5s.gif Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik loop intussen al een aantal jaren (met onderbrekingen) hard, maar zou eigenlijk weleens naar m'n techniek willen (laten) kijken. Na lezen, kijken en luisteren heb ik het idee dat ik daar (niet eens zozeer qua snelheid, althans; dat is niet mijn doel) blessures mee zou kunnen voorkomen en beter door te kunnen lopen.

Ik heb niet per se behoefte aan loopclubjes of -schema's, maar puur kijkend naar m'n techniek. (ik gebruik Runna voor m'n schema's)

Google is een mogelijkheid, maar zijn er nog tips die ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Waar vind ik een goede? (misschien is iemand hier weleens mee bezig geweest, vandaar).
Ik vraag me af of een App of AI dat voor je kan invullen. Ik heb het ook bij een vereniging geleerd. Je onderbrekingen kunnen ook komen door niet het juiste schoeisel of het ontbreken van goede zooltjes. Ik heb als zooltjesloze ook de meest vage blessures gehad (pijn in de heup, knie, bilspier, soleusspier, zweepslag, hamstrings, etc. ), dat was allemaal niet te compenseren met een goede looptechniek, wel met goed aangemeten zooltjes.

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 24-11-2025 14:33:08 ]
pi_219334068
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 14:00 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik vraag me af of een App of AI dat voor je kan invullen. Ik heb het ook bij een vereniging geleerd. Je onderbrekingen kunnen ook komen door niet het juiste schoeisel of het ontbreken van goede zooltjes. Ik heb als zooltjesloze ook de meest vage blessures gehad (pijn in de heup, knie, bilspier, soleusspier, hamstrings, etc. ), dat was allemaal niet te compenseren met een goede looptechniek, wel met goed aangemeten zooltjes.
Dat laatste neem ik zomaar van je aan, alleen blijft dan de vraag staan: wanneer weet je of dat goed gedaan is? (want afgelopen zomer ben ik voor het eerst sinds ik loop naar een sportzaak gegaan, waarvan ik nog steeds niet weet of 'ie me dat verkoopt vanwege het geld of vanwege een traininkje die hij gehad heeft van z'n baas...) Dat weet je pas achteraf. En met m'n huidige blessures weet ik ook niet zo goed of dat komt door m'n schoenen (hielspoorachtig, inmiddels vindt m'n fysio dat ook wel) of overbelasting.

Eigenlijk is mijn doel gewoon: ik heb nooit geleerd hard te lopen, maar doe ik dat zoals ik dat altijd heb gedaan. Ik wil weten of dat efficiënter kan, mooier, fijner. Zonde als ik 5% (bijvoorbeeld; ik heb geen idee) van m'n energie kan besparen door simpelweg beter te gaan lopen. Nu doe ik maar gewoon wat.

En misschien ga ik hardlopen ooit nog weleens écht leuk vinden. Dat is nu gewoon niet zo :D.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  maandag 24 november 2025 @ 14:13:30 #221
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219334092
quote:
14s.gif Op maandag 24 november 2025 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]
Dat laatste neem ik zomaar van je aan, alleen blijft dan de vraag staan: wanneer weet je of dat goed gedaan is? (want afgelopen zomer ben ik voor het eerst sinds ik loop naar een sportzaak gegaan, waarvan ik nog steeds niet weet of 'ie me dat verkoopt vanwege het geld of vanwege een traininkje die hij gehad heeft van z'n baas...) Dat weet je pas achteraf. En met m'n huidige blessures weet ik ook niet zo goed of dat komt door m'n schoenen (hielspoorachtig, inmiddels vindt m'n fysio dat ook wel) of overbelasting.

Eigenlijk is mijn doel gewoon: ik heb nooit geleerd hard te lopen, maar doe ik dat zoals ik dat altijd heb gedaan. Ik wil weten of dat efficiënter kan, mooier, fijner. Zonde als ik 5% (bijvoorbeeld; ik heb geen idee) van m'n energie kan besparen door simpelweg beter te gaan lopen. Nu doe ik maar gewoon wat.

En misschien ga ik hardlopen ooit nog weleens écht leuk vinden. Dat is nu gewoon niet zo :D.
Een fysio heeft daar meestal wel een aardige kijk op, maar die verschillen onderling ook in kwaliteit. Ik heb mezelf bij een (in mijn ogen) te onervaren fysio vandaan gerukt en ben naar een ervaren fysio gegaan die me doorverwees naar een orthopeed.

Een podoloog kan ook echt een analyse maken van je voet, je loophouding, hoe je staat in je huidige zolen (wiebel je teveel, overbelast je bepaalde spieren omdat je te weinig stabiliteit hebt, etc.). Zeker met hielspoor lijkt me dat best een goed idee. Hardlopen wordt echt leuk als je niet meer constant pijn of ongemak hebt en je gewoon lekker relaxed je rondjes kunt lopen of eindelijk kunt doorpakken naar een mooi PR.
pi_219334174
Een looptrainer.
Boek een of meerdere individuele sessies om aan je techniek te werken.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219334457
quote:
5s.gif Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef Five_Horizons het volgende:

Ik loop 2 keer per week bij de atletiekvereniging. De trainers kijken mee hoe je loopt, als je vragen hebt kan je ze stellen en er is een schema.
Maar goed, dat moet je dan wel willen, zo'n clubje.
Fake it till you make it...
pi_219335709
quote:
2s.gif Op maandag 24 november 2025 09:44 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik kon daar amper wandelen vanwege de hitte, laat staan hardlopen :P Ik wens je sterkte.
Dank je, het gaat zeker lukken. Ik kan inderdaad goed tegen warmte/hitte. De halve marathon start om 4.40 uur (voor mijn startvak), dus finish voor zonsopgang. Degenen die een hele gaan lopen zullen het een stuk zwaarder krijgen, vanwege de zon.

Deze week nog een paar keer in eigen land trainen en het is toch steeds nadenken wat je precies aantrekt :-)
pi_219336740
Marathon Den Haag zou me enkel interesseren als het een stadsmarathon wordt. Om op het strand te lopen daar bedank ik voor.
pi_219340066
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 20:12 schreef Tracksmith het volgende:
Marathon Den Haag zou me enkel interesseren als het een stadsmarathon wordt. Om op het strand te lopen daar bedank ik voor.
Zo denk ik er ook over, door de duinen kan ik nog wel doen. Maar als het een halve kustmarathon wordt dan sla ik over
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_219340084
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over, door de duinen kan ik nog wel doen. Maar als het een halve kustmarathon wordt dan sla ik over
Zijn er al genoeg van idd.
pi_219344212
Vanavond een Garmin Forerunner 255 gekocht. Tijdje gezocht voor een leuke kortingsdeal en bij Decathlon wastie nu 199. Das denk ik de beste deal tot nu
pi_219344371
Poeh verhuizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Duurloop was er dit weekend dan ook niet van gekomen, niet zo raar als je drie dagen van ochtend tot nacht bezig bent met inpakken -> verhuizen -> uitpakken en klussen.

Gelukkig wel gister en vandaag weer m'n trainingen kunnen doen, start van een 12-weken schema voor een halve marathon. Rustig begin: 7km zone 2 loopje gister en 3x 1km tempo vandaag ^O^
  woensdag 26 november 2025 @ 15:23:53 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219348559
Ik train nu vaak in de lunchpauzes op een loopband in de gym van mijn werk. Mooi Technogym ding waar je op in kunt loggen, met een gigantisch flatscreen. Ik kijken hoe duur-ie is. *lacht pijnlijk* Ergens rond de 23K jezus. https://www.technogym.com/nl-NL/product/excite-run_DFKU-SLS.html
pi_219348588
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:23 schreef SEMTEX het volgende:
Ik train nu vaak in de lunchpauzes op een loopband in de gym van mijn werk. Mooi Technogym ding waar je op in kunt loggen, met een gigantisch flatscreen. Ik kijken hoe duur-ie is. *lacht pijnlijk* Ergens rond de 23K jezus. https://www.technogym.com/nl-NL/product/excite-run_DFKU-SLS.html
Ja loopbanden zijn bizar duur. Het niet waard in Nederland om thuis te hebben.
Althans, als je alleen wil afvallen of een beetje fit blijven dan zijn goedkope modellen vast wel prima maar niet voor serieuze training.

Mocht ik om onverklaarbare redenen naar Lapland moeten verhuizen dan zou ik het nog overwegen. :P
Of gewoon gaan langlaufen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 26-11-2025 15:46:38 ]
pi_219348666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:
Poeh verhuizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Duurloop was er dit weekend dan ook niet van gekomen, niet zo raar als je drie dagen van ochtend tot nacht bezig bent met inpakken -> verhuizen -> uitpakken en klussen.

Gelukkig wel gister en vandaag weer m'n trainingen kunnen doen, start van een 12-weken schema voor een halve marathon. Rustig begin: 7km zone 2 loopje gister en 3x 1km tempo vandaag ^O^
Arbeid is zwaar, dingen van A naar B brengen. Geldt in mindere mate ook voor Hardlopen is lichamelijk natuurlijk ook pittig maar dat geeft veel meer voldoening en verlegt grenzen :-)

Fijn dat je weer enkele trainingen hebt kunnen doen. Vandaag nog enkele lange intervallen gedaan.
  woensdag 26 november 2025 @ 15:47:06 #233
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219348669
Je kunt wel je mobiel ermee opladen. Dat dan weer wel.
pi_219348692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:30 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ja loopbanden zijn bizar duur. Het niet waard in Nederland om thuis te hebben.
Althans, als je alleen wil afvallen of een beetje fit blijven dan zijn goedkope modellen vast wel prima maar niet voor serieuze training.

Mocht ik om onverklaarbare redenen naar Lapland moeten verhuizen dan zou ik het nog overwegen. :P
Of gewoon gaan langlaufen.
Het lijkt me op meerdere punten eigenlijk ideaal. Geen rekening hoeven houden met je omgeving, geen last van waterkoud weer. In een appartement, waar ik woon, is een loopband waarschijnlijk lastig vanwege ondergrond/geluid. En je mist de natuur als je binnen gaat lopen.
Loopbanden heb je in alle prijsklassen, maar als je standaard al op hogere snelheid loopt kan zo’n instrument wel in de papieren lopen.
pi_219348747
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:51 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het lijkt me op meerdere punten eigenlijk ideaal. Geen rekening hoeven houden met je omgeving, geen last van waterkoud weer. In een appartement, waar ik woon, is een loopband waarschijnlijk lastig vanwege ondergrond/geluid. En je mist de natuur als je binnen gaat lopen.
Loopbanden heb je in alle prijsklassen, maar als je standaard al op hogere snelheid loopt kan zo’n instrument wel in de papieren lopen.
Ik had maar een binnenfiets genomen. Dat heb je ook een alternatief bij looppijntjes.
En mijn performance op de fiets boeit me niet dus dan hoef ik ook niet per se het beste model inderdaad.
pi_219350264
Emiel Berghout heeft een KingSmith walking pad X218 die tot 18 km/uur gaat, opvouwbaar is en rond de 1000 euro. Daar zit ik wel eens aan te denken...

Anderzijds, als ik hier of daar een pijntje heb zou het misschien handiger zijn om een crosstrainer te hebben om in vorm te blijven zonder de benen al te veel te belasten.

En nee, fietsen zegt me niks.
pi_219350829
Zou denk ik ook eerder een Zwift-setup willen voor thuis dan een loopband om makkelijker wat extra te crosstrainen. Lopen op een loopband vind ik sowieso echt kut.
pi_219351154
Nederland is echt een ideaal hardloopland, nooit echt boven de 33 of onder de -2 graden en waar je ook heen loopt na 3km kan je in een polder of bos zitten. Terwijl op een loopband lijkt me zo ongekend saai
pi_219351455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:

Ik had hetzelfde afgelopen weekend idd. Broertje helpen verhuizen, 54 trappen beklommen in 1 dag en ruim 10k stappen waarbij hij alle stappen met spullen in mijn handen wss niet goed geteld heeft. Dan zit er geen duurloop meer in nee. :X

Ik heb mijn duurloop maandagavond ingehaald. Was eigenlijk wel relaxt in het donker en de miezer, niemand op straat _O_
pi_219351608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde afgelopen weekend idd. Broertje helpen verhuizen, 54 trappen beklommen in 1 dag en ruim 10k stappen waarbij hij alle stappen met spullen in mijn handen wss niet goed geteld heeft. Dan zit er geen duurloop meer in nee. :X

Ik heb mijn duurloop maandagavond ingehaald. Was eigenlijk wel relaxt in het donker en de miezer, niemand op straat _O_
Niemand op straat... is het ook de verminderde interactie met je omgeving die het fijner maakt om te hardlopen?
Dat vind ik persoonlijk fijn. Dus of heel rustig of een wedstrijdje, waarin ieder gewoon voor zich loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')