abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219340066
quote:
0s.gif Op maandag 24 november 2025 20:12 schreef Tracksmith het volgende:
Marathon Den Haag zou me enkel interesseren als het een stadsmarathon wordt. Om op het strand te lopen daar bedank ik voor.
Zo denk ik er ook over, door de duinen kan ik nog wel doen. Maar als het een halve kustmarathon wordt dan sla ik over
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_219340084
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 november 2025 12:11 schreef CaLeX het volgende:

[..]
Zo denk ik er ook over, door de duinen kan ik nog wel doen. Maar als het een halve kustmarathon wordt dan sla ik over
Zijn er al genoeg van idd.
pi_219344212
Vanavond een Garmin Forerunner 255 gekocht. Tijdje gezocht voor een leuke kortingsdeal en bij Decathlon wastie nu 199. Das denk ik de beste deal tot nu
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219344371
Poeh verhuizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Duurloop was er dit weekend dan ook niet van gekomen, niet zo raar als je drie dagen van ochtend tot nacht bezig bent met inpakken -> verhuizen -> uitpakken en klussen.

Gelukkig wel gister en vandaag weer m'n trainingen kunnen doen, start van een 12-weken schema voor een halve marathon. Rustig begin: 7km zone 2 loopje gister en 3x 1km tempo vandaag ^O^
  woensdag 26 november 2025 @ 15:23:53 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219348559
Ik train nu vaak in de lunchpauzes op een loopband in de gym van mijn werk. Mooi Technogym ding waar je op in kunt loggen, met een gigantisch flatscreen. Ik kijken hoe duur-ie is. *lacht pijnlijk* Ergens rond de 23K jezus. https://www.technogym.com/nl-NL/product/excite-run_DFKU-SLS.html
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_219348588
quote:
2s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:23 schreef SEMTEX het volgende:
Ik train nu vaak in de lunchpauzes op een loopband in de gym van mijn werk. Mooi Technogym ding waar je op in kunt loggen, met een gigantisch flatscreen. Ik kijken hoe duur-ie is. *lacht pijnlijk* Ergens rond de 23K jezus. https://www.technogym.com/nl-NL/product/excite-run_DFKU-SLS.html
Ja loopbanden zijn bizar duur. Het niet waard in Nederland om thuis te hebben.
Althans, als je alleen wil afvallen of een beetje fit blijven dan zijn goedkope modellen vast wel prima maar niet voor serieuze training.

Mocht ik om onverklaarbare redenen naar Lapland moeten verhuizen dan zou ik het nog overwegen. :P
Of gewoon gaan langlaufen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Evangelion op 26-11-2025 15:46:38 ]
pi_219348666
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:
Poeh verhuizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Duurloop was er dit weekend dan ook niet van gekomen, niet zo raar als je drie dagen van ochtend tot nacht bezig bent met inpakken -> verhuizen -> uitpakken en klussen.

Gelukkig wel gister en vandaag weer m'n trainingen kunnen doen, start van een 12-weken schema voor een halve marathon. Rustig begin: 7km zone 2 loopje gister en 3x 1km tempo vandaag ^O^
Arbeid is zwaar, dingen van A naar B brengen. Geldt in mindere mate ook voor Hardlopen is lichamelijk natuurlijk ook pittig maar dat geeft veel meer voldoening en verlegt grenzen :-)

Fijn dat je weer enkele trainingen hebt kunnen doen. Vandaag nog enkele lange intervallen gedaan.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  woensdag 26 november 2025 @ 15:47:06 #233
244108 StevenHyde
Bastognekoekadept
pi_219348669
Je kunt wel je mobiel ermee opladen. Dat dan weer wel.
pi_219348692
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:30 schreef Evangelion het volgende:

[..]
Ja loopbanden zijn bizar duur. Het niet waard in Nederland om thuis te hebben.
Althans, als je alleen wil afvallen of een beetje fit blijven dan zijn goedkope modellen vast wel prima maar niet voor serieuze training.

Mocht ik om onverklaarbare redenen naar Lapland moeten verhuizen dan zou ik het nog overwegen. :P
Of gewoon gaan langlaufen.
Het lijkt me op meerdere punten eigenlijk ideaal. Geen rekening hoeven houden met je omgeving, geen last van waterkoud weer. In een appartement, waar ik woon, is een loopband waarschijnlijk lastig vanwege ondergrond/geluid. En je mist de natuur als je binnen gaat lopen.
Loopbanden heb je in alle prijsklassen, maar als je standaard al op hogere snelheid loopt kan zo’n instrument wel in de papieren lopen.
pi_219348747
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 15:51 schreef core2duo het volgende:

[..]
Het lijkt me op meerdere punten eigenlijk ideaal. Geen rekening hoeven houden met je omgeving, geen last van waterkoud weer. In een appartement, waar ik woon, is een loopband waarschijnlijk lastig vanwege ondergrond/geluid. En je mist de natuur als je binnen gaat lopen.
Loopbanden heb je in alle prijsklassen, maar als je standaard al op hogere snelheid loopt kan zo’n instrument wel in de papieren lopen.
Ik had maar een binnenfiets genomen. Dat heb je ook een alternatief bij looppijntjes.
En mijn performance op de fiets boeit me niet dus dan hoef ik ook niet per se het beste model inderdaad.
pi_219350264
Emiel Berghout heeft een KingSmith walking pad X218 die tot 18 km/uur gaat, opvouwbaar is en rond de 1000 euro. Daar zit ik wel eens aan te denken...

Anderzijds, als ik hier of daar een pijntje heb zou het misschien handiger zijn om een crosstrainer te hebben om in vorm te blijven zonder de benen al te veel te belasten.

En nee, fietsen zegt me niks.
pi_219350829
Zou denk ik ook eerder een Zwift-setup willen voor thuis dan een loopband om makkelijker wat extra te crosstrainen. Lopen op een loopband vind ik sowieso echt kut.
pi_219351154
Nederland is echt een ideaal hardloopland, nooit echt boven de 33 of onder de -2 graden en waar je ook heen loopt na 3km kan je in een polder of bos zitten. Terwijl op een loopband lijkt me zo ongekend saai
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219351455
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 november 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:

Ik had hetzelfde afgelopen weekend idd. Broertje helpen verhuizen, 54 trappen beklommen in 1 dag en ruim 10k stappen waarbij hij alle stappen met spullen in mijn handen wss niet goed geteld heeft. Dan zit er geen duurloop meer in nee. :X

Ik heb mijn duurloop maandagavond ingehaald. Was eigenlijk wel relaxt in het donker en de miezer, niemand op straat _O_
pi_219351608
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:16 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Ik had hetzelfde afgelopen weekend idd. Broertje helpen verhuizen, 54 trappen beklommen in 1 dag en ruim 10k stappen waarbij hij alle stappen met spullen in mijn handen wss niet goed geteld heeft. Dan zit er geen duurloop meer in nee. :X

Ik heb mijn duurloop maandagavond ingehaald. Was eigenlijk wel relaxt in het donker en de miezer, niemand op straat _O_
Niemand op straat... is het ook de verminderde interactie met je omgeving die het fijner maakt om te hardlopen?
Dat vind ik persoonlijk fijn. Dus of heel rustig of een wedstrijdje, waarin ieder gewoon voor zich loopt.
pi_219351671
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:31 schreef core2duo het volgende:

[..]
Niemand op straat... is het ook de verminderde interactie met je omgeving die het fijner maakt om te hardlopen?
Dat vind ik persoonlijk fijn. Dus of heel rustig of een wedstrijdje, waarin ieder gewoon voor zich loopt.
“When I'm running I don't have to talk to anybody and don't have to listen to anybody. This is a part of my day I can't do without.”
― Haruki Murakami
pi_219351778
Rotterdam kondigt halve marathon aan in september 2026 in zuid
pi_219351938
Ik kan niet wachten weer te gaan lopen. Kreeg in augustus/september last van mn hiel, langzaamaan minder gaan lopen, en uiteindelijk sinds begin oktober helemaal niet meer. Hielspoor. Afgelopen 3 weken gaat het steeds beter, en vandaag besefte ik me voor het eerst weer dat ik er eigenlijk geen last van heb gehad. Wel weer van m'n knieen, onderuit gegleden in de tuin, met een betonnen blok in mijn handen, die op m'n knieen viel, dus die zijn mooi blauw nog. De ene vooral blauw en geen pijn, de ander nauwelijks blauw maar kan er niet mee op m'n hurken zitten. Maar dat komt wel goed.
Gelukkig fiets ik sinds oktober regelmatig naar m'n werk vanwege een kantoorverhuizing, 45 min heen, 50 min terug (meer heuvel op), dus hopelijk nog wel een beetje conditie over.
Dit weekend druk, maar hopelijk volgende week, of volgend weekend weer eens een stukje hardlopen. Ter motivatie heb ik me ingeschreven voor de halve marathon van Oxford in Oktober volgend jaar. Nog lekker ver weg, dus genoeg tijd om ernaartoe op te bouwen.
pi_219353104
Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om als er geen centje noodzaak is op een loopband gaat lopen. Wat een geestdodendheid. Hup. Naar buiten.

Heb in de afgelopen tien jaar ook misschien maar drie of vier keer gehad dat ik vanwege het weer niet buiten kon lopen (te veel sneeuw, ijzel of onweer).

Maar goed.
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
  donderdag 27 november 2025 @ 09:30:41 #245
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219353667
quote:
99s.gif Op donderdag 27 november 2025 07:17 schreef mosselmossel het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om als er geen centje noodzaak is op een loopband gaat lopen. Wat een geestdodendheid. Hup. Naar buiten.

Heb in de afgelopen tien jaar ook misschien maar drie of vier keer gehad dat ik vanwege het weer niet buiten kon lopen (te veel sneeuw, ijzel of onweer).

Maar goed.
De moderne loopbanden hebben steeds meer audiovisuele opties, vind ik een stuk minder geestdodend. Ik ben net vertrokken bij de Basic Fit keten en die had echt de bare minimum loopbanden met alleen maar data en voor de rest keek je uit op een spiegel. Dat is echt wel geestdodend.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  donderdag 27 november 2025 @ 09:31:22 #246
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219353674
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:47 schreef kalinhos het volgende:
Rotterdam kondigt halve marathon aan in september 2026 in zuid
Ik heb daar in 2022 de halve gelopen, die viel samen met de Firegames. Leuk parcours wel, die startte toen bij de Markthal.
pi_219353723
quote:
2s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:31 schreef SEMTEX het volgende:

[..]
Ik heb daar in 2022 de halve gelopen, die viel samen met de Firegames. Leuk parcours wel, die startte toen bij de Markthal.
Het is nu een andere organisatie en ander parcours
  donderdag 27 november 2025 @ 09:42:38 #248
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_219353732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 november 2025 09:40 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Het is nu een andere organisatie en ander parcours
met al die mensen die de hele moeten missen, zal-ie wel binnen een seconde uitverkocht zijn :P
pi_219354082
quote:
0s.gif Op woensdag 26 november 2025 21:31 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik kom makkelijker in mijn hardloopbubbel als er weinig gebeurt onderweg. Lekker weinig kruispunten om bij op te letten, weinig te zien onderweg, weinig mensen. De eerste paar km verveel ik me en daarna vliegen de km's voorbij O+
pi_219354096
Meer mensen die Black Friday gebruiken voor een nieuw paar schoenen? Ik heb Asics Trabuco Terra trailschoenen op het oog. Gewoon op de asics outlet dus niet specifiek in de aanbieding vanwege Black Friday maar alsnog flinke korting dus ik vind het mooi. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')