Vanmiddag 5 graden, zonnig en geen wind: inderdaad prima loopweer.quote:Op vrijdag 21 november 2025 07:48 schreef mosselmossel het volgende:
Zolang het droog is en niet al te hard waait, boeit de temperatuur me niet zo veel. Gisteravond 3 graden, maar droog en weinig wind. Prima loopweer.
Houd je ook niet van hardlopen bij lage temperaturen?quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb het geprobeerd vandaag (in de middag) met 3x3KM MP maar ondanks goede omstandigheden bij deze temperatuur ging het toch maar erg moeizaam vanwege die temperatuur.
Heb alweer spijt van de ingeschreven januari en februari races.
Ik heb vanmiddag heerlijk gelopen, prima weer. De eerste kilometers wat fris maar eenmaal op gang geen last van de kou gehad, ondanks korte broek.quote:Op vrijdag 21 november 2025 18:53 schreef Evangelion het volgende:
Ik heb het geprobeerd vandaag (in de middag) met 3x3KM MP maar ondanks goede omstandigheden bij deze temperatuur ging het toch maar erg moeizaam vanwege die temperatuur.
Heb alweer spijt van de ingeschreven januari en februari races.
Zelf geen ervaring. Een paar lastige kilometers met cobblestones lees ik maar dat had je waarschijnlijk zelf al gelezen.quote:Op zaterdag 22 november 2025 18:22 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik ga de marathon van Praag lopen begin mei. A-doel sub3.
Mensen van hier met ervaring en tips voor die marathon?
10? Moet je niet een beetje blijven bewegen voor die Singapore marathon?quote:Op zondag 23 november 2025 13:24 schreef core2duo het volgende:
Wat een kou en een nare wind vandaag! Vandaag 0,0 kilometer en een weekafstand van 10 kilometer. Zelfs op een gemiddelde januaridag is het zachter.
Ik kon daar amper wandelen vanwege de hitte, laat staan hardlopenquote:Op vrijdag 21 november 2025 21:48 schreef core2duo het volgende:
[..]
Houd je ook niet van hardlopen bij lage temperaturen?
Vandaag een 10 km training gedaan alsof het een wedstrijd was, een allerlaatste kans. Het was prima weer met de zon. Zondag wordt echt zo'n dag om op de bank te zitten. 6 december de halve marathon van Singapore. Het zeer hoge dauwpunt (gemiddeld 24°C), ofwel de luchtvochtigheid, zorgt daar voor een inspannende race.
Dat kunnen ze wel willen, maar het grootste obstakel bij de laatste editie was het parcours vrij krijgen en de politieinzet. Dat wordt nog wel een dingetje.quote:Op maandag 24 november 2025 10:17 schreef Evangelion het volgende:
Yes pls![]()
Komt marathon terug naar Den Haag? Kans is groot
https://www.omroepwest.nl(...)n-haag-kans-is-groot
Je hebt het tegen core2duo, die is gemaakt voor de hitte.quote:Op maandag 24 november 2025 09:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik kon daar amper wandelen vanwege de hitte, laat staan hardlopen Ik wens je sterkte.
Ik vraag me af of een App of AI dat voor je kan invullen. Ik heb het ook bij een vereniging geleerd. Je onderbrekingen kunnen ook komen door niet het juiste schoeisel of het ontbreken van goede zooltjes. Ik heb als zooltjesloze ook de meest vage blessures gehad (pijn in de heup, knie, bilspier, soleusspier, zweepslag, hamstrings, etc. ), dat was allemaal niet te compenseren met een goede looptechniek, wel met goed aangemeten zooltjes.quote:Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik loop intussen al een aantal jaren (met onderbrekingen) hard, maar zou eigenlijk weleens naar m'n techniek willen (laten) kijken. Na lezen, kijken en luisteren heb ik het idee dat ik daar (niet eens zozeer qua snelheid, althans; dat is niet mijn doel) blessures mee zou kunnen voorkomen en beter door te kunnen lopen.
Ik heb niet per se behoefte aan loopclubjes of -schema's, maar puur kijkend naar m'n techniek. (ik gebruik Runna voor m'n schema's)
Google is een mogelijkheid, maar zijn er nog tips die ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Waar vind ik een goede? (misschien is iemand hier weleens mee bezig geweest, vandaar).
Dat laatste neem ik zomaar van je aan, alleen blijft dan de vraag staan: wanneer weet je of dat goed gedaan is? (want afgelopen zomer ben ik voor het eerst sinds ik loop naar een sportzaak gegaan, waarvan ik nog steeds niet weet of 'ie me dat verkoopt vanwege het geld of vanwege een traininkje die hij gehad heeft van z'n baas...) Dat weet je pas achteraf. En met m'n huidige blessures weet ik ook niet zo goed of dat komt door m'n schoenen (hielspoorachtig, inmiddels vindt m'n fysio dat ook wel) of overbelasting.quote:Op maandag 24 november 2025 14:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vraag me af of een App of AI dat voor je kan invullen. Ik heb het ook bij een vereniging geleerd. Je onderbrekingen kunnen ook komen door niet het juiste schoeisel of het ontbreken van goede zooltjes. Ik heb als zooltjesloze ook de meest vage blessures gehad (pijn in de heup, knie, bilspier, soleusspier, hamstrings, etc. ), dat was allemaal niet te compenseren met een goede looptechniek, wel met goed aangemeten zooltjes.
Een fysio heeft daar meestal wel een aardige kijk op, maar die verschillen onderling ook in kwaliteit. Ik heb mezelf bij een (in mijn ogen) te onervaren fysio vandaan gerukt en ben naar een ervaren fysio gegaan die me doorverwees naar een orthopeed.quote:Op maandag 24 november 2025 14:08 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat laatste neem ik zomaar van je aan, alleen blijft dan de vraag staan: wanneer weet je of dat goed gedaan is? (want afgelopen zomer ben ik voor het eerst sinds ik loop naar een sportzaak gegaan, waarvan ik nog steeds niet weet of 'ie me dat verkoopt vanwege het geld of vanwege een traininkje die hij gehad heeft van z'n baas...) Dat weet je pas achteraf. En met m'n huidige blessures weet ik ook niet zo goed of dat komt door m'n schoenen (hielspoorachtig, inmiddels vindt m'n fysio dat ook wel) of overbelasting.
Eigenlijk is mijn doel gewoon: ik heb nooit geleerd hard te lopen, maar doe ik dat zoals ik dat altijd heb gedaan. Ik wil weten of dat efficiënter kan, mooier, fijner. Zonde als ik 5% (bijvoorbeeld; ik heb geen idee) van m'n energie kan besparen door simpelweg beter te gaan lopen. Nu doe ik maar gewoon wat.
En misschien ga ik hardlopen ooit nog weleens écht leuk vinden. Dat is nu gewoon niet zo.
Ik loop 2 keer per week bij de atletiekvereniging. De trainers kijken mee hoe je loopt, als je vragen hebt kan je ze stellen en er is een schema.quote:Op maandag 24 november 2025 12:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik loop intussen al een aantal jaren (met onderbrekingen) hard, maar zou eigenlijk weleens naar m'n techniek willen (laten) kijken. Na lezen, kijken en luisteren heb ik het idee dat ik daar (niet eens zozeer qua snelheid, althans; dat is niet mijn doel) blessures mee zou kunnen voorkomen en beter door te kunnen lopen.
Ik heb niet per se behoefte aan loopclubjes of -schema's, maar puur kijkend naar m'n techniek. (ik gebruik Runna voor m'n schema's)
Google is een mogelijkheid, maar zijn er nog tips die ik daarvoor zou kunnen gebruiken? Waar vind ik een goede? (misschien is iemand hier weleens mee bezig geweest, vandaar).
Dank je, het gaat zeker lukken. Ik kan inderdaad goed tegen warmte/hitte. De halve marathon start om 4.40 uur (voor mijn startvak), dus finish voor zonsopgang. Degenen die een hele gaan lopen zullen het een stuk zwaarder krijgen, vanwege de zon.quote:Op maandag 24 november 2025 09:44 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik kon daar amper wandelen vanwege de hitte, laat staan hardlopenIk wens je sterkte.
Zo denk ik er ook over, door de duinen kan ik nog wel doen. Maar als het een halve kustmarathon wordt dan sla ik overquote:Op maandag 24 november 2025 20:12 schreef Tracksmith het volgende:
Marathon Den Haag zou me enkel interesseren als het een stadsmarathon wordt. Om op het strand te lopen daar bedank ik voor.
Zijn er al genoeg van idd.quote:Op dinsdag 25 november 2025 12:11 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over, door de duinen kan ik nog wel doen. Maar als het een halve kustmarathon wordt dan sla ik over
Ja loopbanden zijn bizar duur. Het niet waard in Nederland om thuis te hebben.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:23 schreef SEMTEX het volgende:
Ik train nu vaak in de lunchpauzes op een loopband in de gym van mijn werk. Mooi Technogym ding waar je op in kunt loggen, met een gigantisch flatscreen. Ik kijken hoe duur-ie is. *lacht pijnlijk* Ergens rond de 23K jezus. https://www.technogym.com/nl-NL/product/excite-run_DFKU-SLS.html
Arbeid is zwaar, dingen van A naar B brengen. Geldt in mindere mate ook voor Hardlopen is lichamelijk natuurlijk ook pittig maar dat geeft veel meer voldoening en verlegt grenzen :-)quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:
Poeh verhuizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Duurloop was er dit weekend dan ook niet van gekomen, niet zo raar als je drie dagen van ochtend tot nacht bezig bent met inpakken -> verhuizen -> uitpakken en klussen.
Gelukkig wel gister en vandaag weer m'n trainingen kunnen doen, start van een 12-weken schema voor een halve marathon. Rustig begin: 7km zone 2 loopje gister en 3x 1km tempo vandaag
Het lijkt me op meerdere punten eigenlijk ideaal. Geen rekening hoeven houden met je omgeving, geen last van waterkoud weer. In een appartement, waar ik woon, is een loopband waarschijnlijk lastig vanwege ondergrond/geluid. En je mist de natuur als je binnen gaat lopen.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:30 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Ja loopbanden zijn bizar duur. Het niet waard in Nederland om thuis te hebben.
Althans, als je alleen wil afvallen of een beetje fit blijven dan zijn goedkope modellen vast wel prima maar niet voor serieuze training.
Mocht ik om onverklaarbare redenen naar Lapland moeten verhuizen dan zou ik het nog overwegen.
Of gewoon gaan langlaufen.
Ik had maar een binnenfiets genomen. Dat heb je ook een alternatief bij looppijntjes.quote:Op woensdag 26 november 2025 15:51 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het lijkt me op meerdere punten eigenlijk ideaal. Geen rekening hoeven houden met je omgeving, geen last van waterkoud weer. In een appartement, waar ik woon, is een loopband waarschijnlijk lastig vanwege ondergrond/geluid. En je mist de natuur als je binnen gaat lopen.
Loopbanden heb je in alle prijsklassen, maar als je standaard al op hogere snelheid loopt kan zo’n instrument wel in de papieren lopen.
Ik had hetzelfde afgelopen weekend idd. Broertje helpen verhuizen, 54 trappen beklommen in 1 dag en ruim 10k stappen waarbij hij alle stappen met spullen in mijn handen wss niet goed geteld heeft. Dan zit er geen duurloop meer in nee.quote:Op dinsdag 25 november 2025 21:37 schreef valleilijn het volgende:
Poeh verhuizen gaat je niet in de koude kleren zitten. Duurloop was er dit weekend dan ook niet van gekomen, niet zo raar als je drie dagen van ochtend tot nacht bezig bent met inpakken -> verhuizen -> uitpakken en klussen.
Gelukkig wel gister en vandaag weer m'n trainingen kunnen doen, start van een 12-weken schema voor een halve marathon. Rustig begin: 7km zone 2 loopje gister en 3x 1km tempo vandaag
Niemand op straat... is het ook de verminderde interactie met je omgeving die het fijner maakt om te hardlopen?quote:Op woensdag 26 november 2025 21:16 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde afgelopen weekend idd. Broertje helpen verhuizen, 54 trappen beklommen in 1 dag en ruim 10k stappen waarbij hij alle stappen met spullen in mijn handen wss niet goed geteld heeft. Dan zit er geen duurloop meer in nee.
Ik heb mijn duurloop maandagavond ingehaald. Was eigenlijk wel relaxt in het donker en de miezer, niemand op straat
“When I'm running I don't have to talk to anybody and don't have to listen to anybody. This is a part of my day I can't do without.”quote:Op woensdag 26 november 2025 21:31 schreef core2duo het volgende:
[..]
Niemand op straat... is het ook de verminderde interactie met je omgeving die het fijner maakt om te hardlopen?
Dat vind ik persoonlijk fijn. Dus of heel rustig of een wedstrijdje, waarin ieder gewoon voor zich loopt.
De moderne loopbanden hebben steeds meer audiovisuele opties, vind ik een stuk minder geestdodend. Ik ben net vertrokken bij de Basic Fit keten en die had echt de bare minimum loopbanden met alleen maar data en voor de rest keek je uit op een spiegel. Dat is echt wel geestdodend.quote:Op donderdag 27 november 2025 07:17 schreef mosselmossel het volgende:
Geen haar op m'n hoofd die erover denkt om als er geen centje noodzaak is op een loopband gaat lopen. Wat een geestdodendheid. Hup. Naar buiten.
Heb in de afgelopen tien jaar ook misschien maar drie of vier keer gehad dat ik vanwege het weer niet buiten kon lopen (te veel sneeuw, ijzel of onweer).
Maar goed.
Ik heb daar in 2022 de halve gelopen, die viel samen met de Firegames. Leuk parcours wel, die startte toen bij de Markthal.quote:Op woensdag 26 november 2025 21:47 schreef kalinhos het volgende:
Rotterdam kondigt halve marathon aan in september 2026 in zuid
Het is nu een andere organisatie en ander parcoursquote:Op donderdag 27 november 2025 09:31 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik heb daar in 2022 de halve gelopen, die viel samen met de Firegames. Leuk parcours wel, die startte toen bij de Markthal.
met al die mensen die de hele moeten missen, zal-ie wel binnen een seconde uitverkocht zijnquote:Op donderdag 27 november 2025 09:40 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Het is nu een andere organisatie en ander parcours
Ik kom makkelijker in mijn hardloopbubbel als er weinig gebeurt onderweg. Lekker weinig kruispunten om bij op te letten, weinig te zien onderweg, weinig mensen. De eerste paar km verveel ik me en daarna vliegen de km's voorbijquote:Op woensdag 26 november 2025 21:31 schreef core2duo het volgende:
[..]
Niemand op straat... is het ook de verminderde interactie met je omgeving die het fijner maakt om te hardlopen?
Dat vind ik persoonlijk fijn. Dus of heel rustig of een wedstrijdje, waarin ieder gewoon voor zich loopt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |