![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, waarom Redefine jou nerveus maakt, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Strani
Beroemde influencer
Verder vind ik de anderen in dit topic inderdaad best gek.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
De Sahara is zonder meer erg droog.
usagi414
Subete ga ongakudesu
quote:
Misschien de ramen even wassen ?
Ik zit iets noordelijker van Strani maar hier ook nog gewoon licht
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Malen…
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 18:23 schreef Redefine het volgende:Malen doet er altijd alles aan om de meme in stand te houden he. Goede actie gevolgd door een schot recht op de keeper.
Ja, het is alsof de keeper een magneet in zijn handschoenen heeft als Malen schiet.
usagi414
Subete ga ongakudesu
@Nattekat zijn missie is wel goed gelukt.
We hebben het niet meer over de wedstrijd
Life is what happens to you while you're busy making other plans
Strani
Beroemde influencer
Het is laat geworden vannacht. Ik lag pas rond een uur of 5 in bed. Ik en een vriend uit El Salvador hadden eerst nog een behoorlijk dronken Belarussische naar huis gelopen in de stad. Gentlemen die we zijn, natuurlijk.
Maar het was een hele opgave om haar ervan te weerhouden elke nachtwinkel op de route binnen te lopen om meer bier te kopen.
Op
Strani iets
quote:
Ja, de keeper is 7 meter breed, dus de bal ging meteen naast.
Pinantie
JJJJJAAAAAAAAA
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 18:37 schreef Nattekat het volgende:Nou, m'n succes was voor korte duur

Wat voor culinaire hoogstandjes hebben jullie deze avond? Ik ben
hamburgers een ovaal stukje platgeslagen gehakt aan het bakken

Fixed
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
En nu komt er niemand meer binnen?
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Het is wel lekker om wat marge met het doelsaldo te hebben met Polen. Want die spelen de laatste wedstrijd tegen Malta, en je zou niet willen dat ze genoeg hebben aan een 12-1 overwinning.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 18:41 schreef Fred_B het volgende:Het is wel lekker om wat marge met het doelsaldo te hebben met Polen. Want die spelen de laatste wedstrijd tegen Malta, en je zou niet willen dat ze genoeg hebben aan een 12-1 overwinning.
Inb4 10 - 0 tegen Litouwen en Malta.
quote:
Het zou leuk zijn als Leen vanavond Polen op een gelijkspelletje houdt.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Zou weleens tijd worden voor een ouderwetse burenruzie daar. Gewoon even vergeten dat ze vroeger èèn groot rijk waren.
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 18:45 schreef Redefine het volgende:[..]
Zou weleens tijd worden voor een ouderwetse burenruzie daar. Gewoon even vergeten dat ze vroeger èèn groot rijk waren.
Dat zou pas een diaspora voting magneet zijn geweest op het ESF
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan zouden ze beiden eens een keer niet kansloos zijn voor een goede klassering.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dit is gedaan omdat Trump vond dat er te weinig hoeken waren om zijn tegenstanders in weg te zetten.
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 19:05 schreef H_T het volgende:Vanavond is het RTL lijsttrekkersdebat. Nog maar even zien of ik dat ga kijken of dat ik toch voor darten ga (en switchen is natuurlijk altijd een optie)
Gewoon een keer op Dirk van Duijvenbode stemmen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Die wil allemaal dubbele dingen invoeren. Dubbele belastingen, dubbele straffen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 19:05 schreef H_T het volgende:Vanavond is het RTL lijsttrekkersdebat. Nog maar even zien of ik dat ga kijken of dat ik toch voor darten ga (en switchen is natuurlijk altijd een optie)
Darten lijkt mij interessanter. En dat zegt veel
quote:
Dat zou geen schot in de roos zijn inderdaad.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee en 180 in de bebouwde kom lijkt mij ook niet ideaal.
quote:
Co Stompé als minister van financiën is ook niet handig.
Malen schiet tegen de Memphis
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Het alternatief is 9 of 45.
Volgens mij heeft Gakpo nog geen knikker geraakt. Die zou je ook kunnen wisselen.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Simons aan de linkerkant zou wel aardig zijn.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Een film lijkt me leuker.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
ALTIJD TEGEN WOUT
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Welke film dan ook ja.
Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
quote:
Precies. Hoe slecht ook, dat zal altijd leuker zijn.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
Dikke catfight hier buiten.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Welke semi BN'ers zijn daar bij jou bezig?
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
De meeste personages in films zijn wel een stuk geloofwaardiger.
Redefine
Ignorance is bliss
Aké erin
@BillDauterive in shambles.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Over twee weken is dat nog een uur eerder.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat heet omdenken Straan. Vandaag blij zijn met hoe laat het pas donker is.
quote:
Tijd om de kerstboom neer te zetten.
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 19:32 schreef Arizona het volgende:[..]
Het publiek in de Arena wil me wel troosten, met hun lampjes
Ik heb Redefine niet nodig

, ik heb het Arenapubliek!
Als jij troost vindt in een man met een opblaasbare wortel op zijn hoofd of in een oranje Sinterklaaspak, dan is dat helemaal prima.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dat is altijd een goed idee.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 19:33 schreef Strani het volgende:[..]
Redefine loopt nu alle rijen langs in de Arena om mensen uit te leggen dat die lampjes het straks niet meer doen.
Iemand moet die mensen uit de droom halen he.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op zondag 12 oktober 2025 19:34 schreef Fred_B het volgende:[..]
Als jij troost vindt in een man met een opblaasbare wortel op zijn hoofd of in een oranje Sinterklaaspak, dan is dat helemaal prima.
Nou ja wij halen ook allemaal troost uit
@Strani, dus zo gek is dat niet.
Strani
Beroemde influencer
Jeetje... Ik dacht even 'wie is Krui nou weer' maar toen zag ik dat er Xavi stond, op z'n shirt.
Op
Strani iets