Ah, Lennart Nijgh, onze Haarlemse huisalcoholist in elke kroeg.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Volgens mij was dat in die tijd meer Lennaert NijghMaar Boudewijn is altijd top
In de VS is dat de agent.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)bij-cs-en-fouilleert
Onderwijl is er weer een aanhanger van oudhollandse mafia en vergane glorie in Amsterdam [ afbeelding ]
Loser.
Lekker he, mensen dingen aanwrijven de ze niet gezegd hebbenquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar racistische AI plaatjes verspreiden is dus prima gezien je scheldpartijen naar iedereen die er iets van zegt?
Hoe zou dat nou komen?quote:Vastgoedinvesteerders doen massaal hun huurhuizen van de hand. In 2024 verkochten ze ruim 27.000 woningen meer dan ze kochten. Bijna de helft van de particuliere investeerders zegt dat ze de opbrengsten daarvan opnieuw willen investeren, maar dan buiten Nederland.
Tja. Zelfs de Raad van State zag dit al aankomen. Dit hele debacle is de voornaamste reden om vooral geen CDA te stemmen (naast het feit dat Bontenbal een geniepige engerd is).quote:Maar de grootste tegenvaller voor hem en veel andere investeerders is de Wet betaalbare huur: sinds media 2024 mogen verhuurders niet meer zelf de huur bepalen, maar bepaalt een puntensysteem de maximale prijs. Ook is vastgoed zwaarder belast. Voormalige woonminister Hugo de Jonge wilde met de wet de verhuurdersmarkt eerlijker maken, maar investeerders zeggen dat hij er ondernemers het land mee uitjaagt.
[..]
Universitair hoofddocent Matthijs Korevaar (Erasmus School of Economics) vindt het zorgelijk. Hij schat dat 70 procent van de nieuwe private huurwoningen in Nederland gefinancierd wordt door particuliere investeerders. "Bovendien voegen particulieren als enigen veel van die woningen toe door te splitsen en te transformeren. Deze investeerders krijg je ook niet zomaar weer terug. Dus dit heeft gevolgen voor starters, studenten, gescheiden mensen en arbeidsmigranten."
Tja en nog verdedigen mensen die gruwel van een wet, bizar. Maar dat is nu water under the bridge, enger aan het CDA is nu de verbodsdrang.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)n-voor-woningzoekers
[..]
Hoe zou dat nou komen?
[..]
Tja. Zelfs de Raad van State zag dit al aankomen. Dit hele debacle is de voornaamste reden om vooral geen CDA te stemmen (naast het feit dat Bontenbal een geniepige engerd is).
Eerst is Timmermans een antisemiet, en nu een vieze vuile kankerjood.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:52 schreef Caland het volgende:
https://x.com/olthof_tom/(...)kADnzIh1W8NEJEYgRq1w
Ik neem maar even aan dat Timmermans het debat gaat afzeggen nu
Dit s volgens fatsoenlijk rechts geen bedreiging te noemenquote:Op zondag 12 oktober 2025 16:52 schreef Caland het volgende:
Terrorist is tegenwoordig een breed begrip.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:52 schreef Caland het volgende:
Je fantaseert een groot onrecht.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:26 schreef quo_ het volgende:
wordt iedereen die niet mee gaat in de "weg met ons" polonaise verketterd op een manier waar een middeleeuwse pastoor jaloers op zou zijn.
Het is wel weer eens wat anders dan Jan Vertonghen of Steven Berghuis. Je kan het ook van de zonnige kant zienquote:Op zondag 12 oktober 2025 16:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eerst is Timmermans een antisemiet, en nu een vieze vuile kankerjood.
Het is wel iedere dag anders bij onze extreemrechtse vrienden.
Vandaar dat het zo rustig was in NWS vandaag.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:52 schreef Caland het volgende:
Misschien is die meneer wel een doodgewone Jan modaal met een koopwoning die financieel in de ellende gestort wordt door Frans zijn HRA plannen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 16:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eerst is Timmermans een antisemiet, en nu een vieze vuile kankerjood.
Het is wel iedere dag anders bij onze extreemrechtse vrienden.
Oh ja, dan is antisemitisme geen probleem natuurlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien is die meneer wel een doodgewone Jan modaal met een koopwoning die financieel in de ellend gestort wordt door Frans zijn HRA plannen.
Dan kan die beter VVD-flyers gaan rondbrengen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien is die meneer wel een doodgewone Jan modaal met een koopwoning die financieel in de ellende gestort wordt door Frans zijn HRA plannen.
Anders even op de meest doorzichtige manier kleur bekennenquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien is die meneer wel een doodgewone Jan modaal met een koopwoning die financieel in de ellende gestort wordt door Frans zijn HRA plannen.
En wat zijn Frans zijn HRA plannen en hoe wijken die af van Dylan’s HRA plannen? Graag met onderbouwing uit de programma’s.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
ik denk dat alle toeslagen en subsidies weg moetenquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat zijn Frans zijn HRA plannen en hoe wijken die af van Dylan’s HRA plannen? Graag met onderbouwing uit de programma’s.
Dat constante gekanker is wel een goede indicator van absolute troep of het nou ontspoorde allochtoons jeugd op fatbikes zijn of dit soort mongolen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Doet nog even een nazigroet als hij wegloopt. Heel normaal
Moet kunnen tegenwoordig :’).quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:05 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Doet nog even een nazigroet als hij wegloopt. Heel normaal
geen idee, wordt iig al jaren niet gehandhaafd.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:07 schreef Firuze60 het volgende:
Dacht dat gezichtsbedekking verboden was. Wat een lafbek ook..
Tijdelijke maatregel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:11 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
geen idee, wordt iig al jaren niet gehandhaafd.
Walgelijke actie trouwens
https://www.ad.nl/binnenl(...)ater-thuis~a2a58d17/quote:Verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding
Een flink deel van het centrum is in aanloop naar de demonstratie aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Naast het Museumplein en de directe omgeving vallen nu ook het Centraal Station, de Wallen, de Nieuwmarkt, de Dam en het Rembrandtplein onder het gebied.
De politie mag hier preventief fouilleren. Ook geldt er een verbod op het dragen van gezichtsbedekkende kleding. De maatregelen gelden in elk geval tot zondagavond 19.00 uur.
Met de VOC / prinsenvlag wapperen is wel een beetje te internationaal geïnspireerd voor bewegingen die Nederland als eens soort ommuurde vesting willen zien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.at5.nl/artike(...)bij-cs-en-fouilleert
Onderwijl is er weer een aanhanger van oudhollandse mafia en vergane glorie in Amsterdam [ afbeelding ]
Loser.
https://www.hypotheek-ren(...)k-politieke-partijenquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En wat zijn Frans zijn HRA plannen en hoe wijken die af van Dylan’s HRA plannen? Graag met onderbouwing uit de programma’s.
Of een anti emigratie demonstratie. Al die users die zomaar naar het buitenland vertrekkenquote:Op zondag 12 oktober 2025 20:53 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moet ik ook maar eens een anti immigratie demonstratie organiseren.
Wat leven in de brouwerij brengen hier.
En hoe staat het met het onderwijs in werkwoordsvervoegingen?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.hypotheek-ren(...)k-politieke-partijen
De VVD wilt de HRA behouden,
https://nos.nl/collectie/(...)-in-12-jaar-afbouwen
Gl/PvdA wilt binnen 12 jaar afbouwen.
Dat heeft geen toprioriteit.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:01 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En hoe staat het met het onderwijs in werkwoordsvervoegingen?
Net als spelchecken, blijkbaar.quote:
Tijd voor AI integratiequote:Op zondag 12 oktober 2025 21:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Net als spelchecken, blijkbaar.
als er maar gebouwd zou worden dan was het opvang probleem niet zo urgentquote:Op zondag 12 oktober 2025 21:53 schreef Firuze60 het volgende:
Dat minder minder met cijfertjes is ook een wassen neus.
Mee eens, maar ook eens met Timmermans en Jetten dat je daar geen aantallen mensen aan kan koppelen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als er maar gebouwd zou worden dan was het opvang probleem niet zo urgent
als de doorstroom van ouderen weer ter hand genomen zou worden , dan kwam er ruimte voor een snelle doorstroom
Bontenbal was sterk toen hij verwees naar het gepruts en dat de asielwetgeving er al door had kunnen zijn.quote:
Ongelooflijk… ik denk soms dat ik de enige ben. Wat zij uitkraamt… goed geïntegreerd wel, die nareiziger.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:02 schreef -XOR- het volgende:
Dilan denkt dat je ook liegend een debat door kunt komen als je achterban maar dom genoeg is?
Ik word ook een beetje moe van haar hardwerkende Nederlander geblaat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:05 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
Ongelooflijk… ik denk soms dat ik de enige ben. Wat zij uitkraamt… goed geïntegreerd wel, die nareiziger.
Het probleem van Timmermans. Net als 2 jaar geleden. Gewoon eerlijk verhaal en dat scoort niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ook eens met Timmermans en Jetten dat je daar geen aantallen mensen aan kan koppelen.
nee, maar iedere oudere wordt nu met 450 euro netto gestraft als ie toch weer gaat samenwonen, datis met 2 personen 900 euro, per maand nou dan laat je het wel, maar waarom de ouderen niet allemaal samem in een thuisplusflat?quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mee eens, maar ook eens met Timmermans en Jetten dat je daar geen aantallen mensen aan kan koppelen.
"hardwerkende Nederlander" en "gelukszoekers" behoren al een jaar of 20 tot het standaard VVD bingo lijstje echter. Is niet specifiek Yesilgoz, helaas.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik word ook een beetje moe van haar hardwerkende Nederlander geblaat.
De hardwerkende Nederlander is een een eufemisme voor rijke stinkaard. En onder die harde werkers vallen ook nepo baby’s.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:05 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik word ook een beetje moe van haar hardwerkende Nederlander geblaat.
klopt iis een enge mensquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ze heeft wat mij betreft ook totaal geen premierwaardige uitstraling, dit is weer helemaal zoals ze was gedurende de Douwe Bob rel. Eenzijdig fel en vals, maar dat met name bij de ander zien en niet bij zichzelf.
En iedereen die blind radicaal stemt en van wie hun kinderen een steeds verder tot een nulpunt dalend minimumloon mogen ontvangen, terwijl er meer miljardairs en biljoenairs genieten van klassenrellen hier.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:09 schreef Astro_boy het volgende:
[..]
De hardwerkende Nederlander is een een eufemisme voor rijke stinkaard. En onder die harde werkers vallen ook nepo baby’s.
Die hardwerkende Nederlanders zijn hun melkkoe en verdienmodel, die hebben ze nu even nodig voor de verkiezingen om ze daarna verder uit te knijpen. En dan zien veel van hen na jaren VVD beleid ook echt wel.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:25 schreef Astro_boy het volgende:
Jongens, de hardwerkende Nederlanders worden geraakt. Alweer.
Dit vond ik vooral opvallend toen ze net opvolger was van Rutte. Ze werd gepresenteerd als de nieuwe minister-president met dat 'ik sta aan jouw kant'.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ze heeft wat mij betreft ook totaal geen premierwaardige uitstraling, dit is weer helemaal zoals ze was gedurende de Douwe Bob rel. Eenzijdig fel en vals, maar dat met name bij de ander zien en niet bij zichzelf.
Precies dat dus en ze zijn er jaren schaterlachend mee weg gekomen ook.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:35 schreef JAM het volgende:
De VVD is inderdaad voor hardwerkende Nederlanders, maar niet voor hardwerkende Nederlands in de betekenis dat ze het leven een beetje beter voor hen willen maken, maar vóór hardwerkende Nederlanders als in: Nederlanders moeten harder werken voor minder. Dat is een wonderlijke ambiguïteit.
In geen ander partijprogramma neemt de armoede zo sterk toe als onder de VVD, neemt het aantal gewerkte uren toe en komt het opleidingsniveau lager uit. De VVD wil dus hardwerkende Nederlanders, loonslaven, die hun bek houden en lekker poetsen voor de baas: en als dat dan niet lukt, dan gooi je gewoon de arbeidsmigratiekraan open en roep je dat alle problemen omtrent migratie stiekem tóch door asielzoekers veroorzaakt wordt.
Ja ze laat me ergens een beetje denken aan Agnes kant, lult er nu het hele debat vaak doorheen (ook door Lambie) en kan het niet uitstaan dat ze niet continu het woord krijgt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 22:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit vond ik vooral opvallend toen ze net opvolger was van Rutte. Ze werd gepresenteerd als de nieuwe minister-president met dat 'ik sta aan jouw kant'.
Maar Rutte liet kritiek in debatten van zich afglijden, terwijl Yesilgöz juist steeds fel reageert.
Work smart not hard, is hier blijkbaar niet aangekomenquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:25 schreef Astro_boy het volgende:
een gespreksplicht, 60% van de opkomst heb je niets aanquote:
HRA weg ,EWF weg , compenseren met de arbeidskorting en de Hyp termijn naar 40 jaarquote:Op zondag 12 oktober 2025 22:25 schreef Astro_boy het volgende:
Dilan wil de 3 keer modaal extra belonen en de arme zieken de strop om de nek leggenquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:10 schreef -XOR- het volgende:
Dilan en Frans in de ring. Frankie goes to Hollywood zong hier eens een liedje over.
benzine en dieselautos zijn ongelooflijk ingewikkeld en duur om te maken, EVs gaaan veel langer meequote:Op zondag 12 oktober 2025 23:19 schreef Firuze60 het volgende:
Beetje vreemde stelling. Ze bedoelen eigenlijk vanaf 2035 worden er geen nieuwe benzine of diesel auto's meer verkocht.
Wilders ook door thuis te blijven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:24 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat vooral Bontenbal goede zaken gedaan heeft.
Los van welk poppetje lekker in de wedstrijd zat, vind ik het echt top dat het inhoudelijk goed liep. Alle lijsttrekkers konden, weliswaar in verschillende mate, zich goed profileren en hun inhoudelijke punten maken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:24 schreef luxerobots het volgende:
Ik denk dat vooral Bontenbal goede zaken gedaan heeft.
Zijn fans kijken dit soort debatten ook helemaal niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wilders ook door thuis te blijven.
Geloof ik zo, maar goed, iedereen kan nog prima een goedkoop tweedehands benzine karretje kopen in 2035, dus de reden dat die maatregel er is en de arme burger raakt sloeg nergens op.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
benzine en dieselautos zijn ongelooflijk ingewikkeld en duur om te maken, EVs gaaan veel langer mee
China gaat het winnen ,die heeft alleen nog maar EVs
De motor is in de regel het onderdeel van een auto dat het langste meegaat. Elektrische auto's gaan dus niet per se langer mee dan brandstofauto's.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
benzine en dieselautos zijn ongelooflijk ingewikkeld en duur om te maken, EVs gaaan veel langer mee
China gaat het winnen ,die heeft alleen nog maar EVs
Autofabrikanten mogen tot 2035 nog nieuwe brandstofauto's op de markt brengen. Dus je kan tegen die tijd zelfs nog een nieuwe brandstofauto kopen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:36 schreef Firuze60 het volgende:
Geloof ik zo, maar goed, iedereen kan nog prima een goedkoop tweedehands benzine karretje kopen in 2035, dus de reden dat die maatregel er is en de arme burger raakt sloeg nergens op.
Kun je nagaan!quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Autofabrikanten mogen tot 2035 nog nieuwe brandstofauto's op de markt brengen. Dus je kan tegen die tijd zelfs nog een nieuwe brandstofauto kopen.
Die is zelf al antiek.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:45 schreef luxerobots het volgende:
Frits Wester is ook echt een CDA'er. Timmermans ''een beetje een boze opa'' noemen.
Ik moet het overigens nog zien dat de brandstofauto werkelijk uitgefaseerd wordt. Ik betwijfel sterk of we tegen die tijd wel de infrastructuur hebben om al die elektrische voertuigen op te laden. Ik voorzie wel een uitfasering van benzine en diesel ten gunste van aardgas (CNG = Compressed Natural Gas) als autobrandstof.quote:
Ja ergens blijft die Timmermans qua omgang met media nog een ouderwetse PvdA-regent.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:34 schreef luxerobots het volgende:
RTL Nieuws geeft nog even extra zendtijd aan Yesilgöz door haar te interviewen.
Update: dus toch iedereen geïnterviewd, behalve Timmermans, want die was al weg.
Het onderhoud van een brandstof auto is veel te duur, niet als je het onderhoud door een sjappie laat doen, maar regulier onderhoud is veel te duurquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:44 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De motor is in de regel het onderdeel van een auto dat het langste meegaat. Elektrische auto's gaan dus niet per se langer mee dan brandstofauto's.
Knap hoe Jetten daar het initiatief neemt op verschillende vlakken. D66-campagne zit lekker in elkaar.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:12 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja ergens blijft die Timmermans qua omgang met media nog een ouderwetse PvdA-regent.
ik denk dat je dat tegen die tijd niet meer wiltquote:Op zondag 12 oktober 2025 23:46 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Autofabrikanten mogen tot 2035 nog nieuwe brandstofauto's op de markt brengen. \
Dus je kan tegen die tijd zelfs nog een nieuwe brandstofauto kopen.
Echt goed onderhoud is duur ja.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het onderhoud van een brandstof auto is veel te duur, niet als je het onderhoud door een sjappie laat doen, maar regulier onderhoud is veel te duur
en een EV gaat met software updates 40 jaar mee
Timmermans denkt teveel dat de media wel naar hem komt. Uit de tijd dat de PvdA nog meer dan 40 zetels had.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Knap hoe Jetten daar het initiatief neemt op verschillende vlakken. D66-campagne zit lekker in elkaar.
Qua initiatief werd hij ook geprezen door zijn mede-ministers in Rutte IV als ik me goed herinner.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Knap hoe Jetten daar het initiatief neemt op verschillende vlakken. D66-campagne zit lekker in elkaar.
Of hij was gewoon wel ff klaar met deze dag (inclusief belagingen) en wilde gewoon ff in alle rust bijkomen. Bijvoorbeeld.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans denkt teveel dat de media wel naar hem komt. Uit de tijd dat de PvdA nog meer dan 40 zetels had.
Klopt en dat terwijl Timmermans er tegenwoordig minder uit ziet als een opa dan die Wester zelf als we het toch zonodig over die boeg moeten gooien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:45 schreef luxerobots het volgende:
Frits Wester is ook echt een CDA'er. Timmermans ''een beetje een boze opa'' noemen.
Dat lijkt mij meer waarschijnlijk. Ik vond dat hij het prima deed in dit debat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Of hij was gewoon wel ff klaar met deze dag (inclusief belagingen) en wilde gewoon ff in alle rust bijkomen. Bijvoorbeeld.
Woah het zag er nogal amateuristisch uit van RTL, ze moesten de lijsttrekkers echt zoeken, zou me niks verbazen als die niet eens wisten dat dit nog kwam en hij ter goeder trouw is vertrokken. Ik wist dat de anti-Timmermans lobby dit direct zou aangrijpen, maar het is toch echt Wilders die (ook als die recente dreiging er niet is) moedwillig de pers ontloopt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Timmermans denkt teveel dat de media wel naar hem komt. Uit de tijd dat de PvdA nog meer dan 40 zetels had.
Denkt hij zo? Of raad je maar wat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 00:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |