Juist die beginjaren 2000 is er al veel gesloopt bij het COA, dus je moet juist wel naar de periode daar voor kijken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik een zeer slecht argument, er is nogal wat veranderd sinds de jaren 90.
Relevanter is dat de instroomcijfers de laatste 10 jaar significant veel hoger zijn dan de 10 jaar er voor. Dat is de vergelijking die je moet maken, als je een punt wil maken over instroom kun je dat niet negeren en ineens terugspringen naar de jaren 90.
Hier zal niemand op tegen zijn, het probleem is natuurlijk dat dit niet zo simpel is. Vrij handel is de beste manier gebleken tot nu toe maar heeft ook diminishing returns. Op het wereldtoneel heeft zowel Nederland als de EU beperkte invloed op dit gebied, en dat heeft niets te maken met de hoeveelheid geld die er tegenaan gesmeten wordt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inderdaad, het beste 'anti-asielmigratie' systeem is toch echt zorgen voor welvaart en respect voor mensenrechten in de rest van de wereld,
Beide statements zijn natuurlijk onwaar. Oekraïne is een land met veel gebreken maar close met de EU en daardoor ook aan het verbeteren op alle gebieden. Totdat ze aangevallen werden door Putin. Dan kun je dus nog alles goed doen, bij zo'n situatie is vluchten noodzakelijk. En dat men dan naar de EU en andere Europese landen vlucht is niet meer dan normaal. Die stelling gaat dus niet op, vluchten voor oorlog zal voorlopig blijven gebeuren, wat Nederland of de EU ook doet aan buitenlandbeleid.quote:waardoor vluchten niet meer hoeft. Niemand vlucht voor zijn of haar lol.
In grote delen van Oekraïne is geen oorlog. Oekraïne is groot genoeg om vluchtelingen binnenlands op te vangen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:32 schreef MoreDakka het volgende:
En dat men dan naar de EU en andere Europese landen vlucht is niet meer dan normaal.
Wat voor soort bron gebruik je voor dit soort beweringen? Ik kan geen onderbouwing vinden. Ook jouw eerdere opmerking over de jaren 90 valt niet te staven met cijfers. Volgens het CBS:quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Juist die beginjaren 2000 is er al veel gesloopt bij het COA, dus je moet juist wel naar de periode daar voor kijken.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | Aantal eerste asielverzoeken (personen) 1975 390 1980 1.330 1985 5.645 1990 21.210 1995 29.260 2000 43.560 2005 12.345 2010 13.335 2015 43.095 2020 13.720 2021 24.740 2022 35.535 2023 38.375 2024* 32.175 |
quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zitten niet eens in de buurt van cijfers uit de eerste helft van de jaren 90. Toen was de instroom geen probleem, zou het nu ook niet moeten zijn als er normaal beleid was gevoerd.
We zitten nu al jaren rond de de 35000 eerste aanvragen per jaar, als het COA niet kapot was bezuinigd was dat geen enkel probleem.
Echt hun best doen om terug te keren gebeurt anders ook niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, de rijke Noren die in een land wonen die bovenaan veel lijstjes staan vluchten massaal hun land uit omdat ze de middelen hebben?
Als je niet denkt dat vrijwel alle asielzoekers liever in hun eigen land, bij hun familie, vrienden, hun omgeving en cultuur, waren gebleven, heb je denk ik weinig contact gehad met asielzoekers.
Het leek post#62 dat jij het migratie-onderwerp niet van belang vond. Dus wel... je wilde effe Timmermans afkraken. Deed je dus op een domme manier.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:25 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Vind ik een zeer slecht argument, er is nogal wat veranderd sinds de jaren 90.
Relevanter is dat de instroomcijfers de laatste 10 jaar significant veel hoger zijn dan de 10 jaar er voor. Dat is de vergelijking die je moet maken, als je een punt wil maken over instroom kun je dat niet negeren en ineens terugspringen naar de jaren 90.
Sarcasme is moeilijk op het internet, dat snap ik. Ik zal in het vervolg nog duidelijker zijnquote:Op zondag 12 oktober 2025 14:14 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het leek post#62 dat jij het migratie-onderwerp niet van belang vond. Dus wel... je wilde effe Timmermans afkraken. Deed je dus op een domme manier.
als men normaal woningen zou bouwen zoals altijd ,, dan was er ook geen probleem met migratiequote:Op zondag 12 oktober 2025 12:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
We zitten niet eens in de buurt van cijfers uit de eerste helft van de jaren 90. Toen was de instroom geen probleem, zou het nu ook niet moeten zijn als er normaal beleid was gevoerd.
We zitten nu al jaren rond de de 35000 eerste aanvragen per jaar, als het COA niet kapot was bezuinigd was dat geen enkel probleem.
Je was duidelijk. Je wilde Timmermans bashen..quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Sarcasme is moeilijk op het internet, dat snap ik. Ik zal in het vervolg nog duidelijker zijn
Het probleem is dat mensen denken dat migranten probleemmakers zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als men normaal woningen zou bouwen zoals altijd ,, dan was er ook geen probleem met migratie
niet in de tijd dat ik jong was, en niet zoals nu\quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen denken dat migranten probleemmakers zijn.
En zover ik weet is er altijd een woningnood geweest in Nederland. Google op krakersrellen in Amsterdam
Juist niet hé. Ik maakte slechts een opmerking over het idee dat migratie geen thema zou (moeten) zijn. Een vrij breed gedragen opvatting in dit topic. Zo duidelijk?quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:26 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Je was duidelijk. Je wilde Timmermans bashen..
Migranten zijn misschien niet de belangrijkste oorzaak van de woningnood, maar de immigratie draagt er wel aan bij. Uiteindelijk willen die migranten ook gewoon ergens wonen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
Het probleem is dat mensen denken dat migranten probleemmakers zijn.
En zover ik weet is er altijd een woningnood geweest in Nederland. Google op krakersrellen in Amsterdam
wat het meest bijdraagt is dat ouderen zoals ik verplicht thuis moeten blijven wonen tegenwoordig omdat ze dat fijn vindenquote:Op zondag 12 oktober 2025 14:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Migranten zijn misschien niet de belangrijkste oorzaak van de woningnood, maar de immigratie draagt er wel aan bij. Uiteindelijk willen die migranten ook gewoon ergens wonen.
krakersrellen in amsterdamquote:Op zondag 12 oktober 2025 14:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Migranten zijn misschien niet de belangrijkste oorzaak van de woningnood, maar de immigratie draagt er wel aan bij. Uiteindelijk willen die migranten ook gewoon ergens wonen.
En de krakersrellen in Amsterdam "geen woning, geen kroning" herinner ik me nog wel. Dat hoef ik niet op te zoeken.
Boudewijn de Groot schreef er in 1965 een liedje over. Op een of andere manier is het een van zijn minder bekende liedjes.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:28 schreef Bluesdude het volgende:
En zover ik weet is er altijd een woningnood geweest in Nederland.
Volgens mij was dat in die tijd meer Lennaert Nijghquote:Op zondag 12 oktober 2025 14:54 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Boudewijn de Groot schreef er in 1965 een liedje over. Op een of andere manier is het een van zijn minder bekende liedjes.
Bekijk deze YouTube-video
Boudewijn de Groot - Woningnood
quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:55 schreef Fok-it het volgende:
Die reacties ook eronderHet is echt problematisch gesteld met een heel groot deel van kiesgerechtigd Nederland
Lennaert Nijgh heeft veel liedjes voor Boudewijn de Groot geschreven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:56 schreef MoreDakka het volgende:
Volgens mij was dat in die tijd meer Lennart NijghMaar Boudewijn is altijd top
Goed dat je weer nuchter bent want je geeft een prima illustratie over hoe deugend nederland in de film zit.quote:Op zondag 12 oktober 2025 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De Groene Amsterdammer (est 1877) is al vele jaren een landelijk medium. De meeste lezers wonen niet op de Amsterdamse grachtengordel. Niet eens in Amsterdam.
Je bent vastgeroest in een haatstereotypering.
Maar ja..... je moet hier je buitenlanderhaat verdedigen. Lukt niet goed. Dan maar de bewoners van de Amsterdamse grachtengordel affakkelen.
Maar racistische AI plaatjes verspreiden is dus prima gezien je scheldpartijen naar iedereen die er iets van zegt?quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Goed dat je weer nuchter bent want je geeft een prima illustratie over hoe deugend nederland in de film zit.
Ondank de schijnheilige verhalen over elkaar vasthouden en respect wordt iedereen die niet mee gaat in de "weg met ons" polonaise verketterd op een manier waar een middeleeuwse pastoor jaloers op zou zijn.
Dat staat op zich vrij helder in het VP, dat volgens die 5 pijlers loopt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat moet ik me in godsnaam bij "Radicale economische groei" voorstellen?
Hopelijk komt mevrouw Nanninga weer wat meer in de spotlights te staan, want die kost per optreden denk ik een zetel van JA21quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:55 schreef Fok-it het volgende:
[ twitter ]
Aldus deftig rechts JA21.
[ afbeelding ]
Die reacties ook eronderHet is echt problematisch gesteld met een heel groot deel van kiesgerechtigd Nederland
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |