abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218992615
Topic over de Nederlandse politiek

Kabinet Schoof

Bewindslieden

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord
Regeerprogramma

Formatie
Bureau woordvoering kabinetsformatie
Verslag van verkenner Plasterk
Verslag van informateur Plasterk
Verslag van informateur Putters
Verslag van informateurs Dijkgraaf en Van Zwol
Hoofdlijnenakkoord met financiële bijlages

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Verian / Eén Vandaag
De Hond

Keuzes in kaart: 2027-2030

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:25:09 #2
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218992684
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:18 schreef KareldeStoute het volgende: [..] Die formatie boeit uiteindelijk niet zoveel wat dat betreft, volgens mij althans. Het gaat er nu vooral om hoe groot je dat circus ingaat…
Ook daarvoor helpt het wel iets, Timmermans is namelijk erg slecht in aanvallen vanaf de flanken.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218992725
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:12 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Nu nog niet, maar Timmermans houdt zo redelijk schone handen voor tijdens de formatie.
Minder (of veel minder) dan 20 zetels behoort nog atijd tot de mogelijkheden. Dan speelt hij hooguit een bijrol en doen die handen er niet meer toe.
En het oefenpotje straatvechten van Klaver op Keijzer was geen onverdeeld succes. En wat dan nog, als je van de BBB moet winnen.....
-
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:01:57 #4
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218992990
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Minder (of veel minder) dan 20 zetels behoort nog atijd tot de mogelijkheden. Dan speelt hij hooguit een bijrol en doen die handen er niet meer toe.
En het oefenpotje straatvechten van Klaver op Keijzer was geen onverdeeld succes. En wat dan nog, als je van de BBB moet winnen.....
Helaas voor jullie op rechts gaat het dik over de twintig zetels heen dus het gaan vier mooie linkse jaren worden: een feest van nivellering en gouden tijden voor cultuur en wetenschap. Ach, je moet maar zo denken, over een aantal jaar komt rechts ook weer terug aan de knoppen en dan kunnen de vastgoedspeculantjes weer aan de champagne.

Clubs maakte, na afgelopen week HenkieBBB achter het behang te hebben geplakt tegen Keijzer inderdaad een mindere beurt. Hij voelde dat hij beter was en ging zich toen bezondigen aan no look passjes, voorzetten achter het standbeen en Witschgeaans hooghouden, dat moet hij niet doen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218993030
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Helaas voor jullie op rechts gaat het dik over de twintig zetels heen dus het gaan vier mooie linkse jaren worden: een feest van nivellering en gouden tijden voor cultuur en wetenschap. Ach, je moet maar zo denken, over een aantal jaar komt rechts ook weer terug aan de knoppen en dan kunnen de vastgoedspeculantjes weer aan de champagne.

Clubs maakte, na afgelopen week HenkieBBB achter het behang te hebben geplakt tegen Keijzer inderdaad een mindere beurt. Hij voelde dat hij beter was en ging zich toen bezondigen aan no look passjes, voorzetten achter het standbeen en Witschgeaans hooghouden, dat moet hij niet doen.
Ik vind je erg optimistisch. Zetelverlies van de VVD betekent nog niet direct een links kabinet.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:08:10 #6
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218993046
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:06 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik vind je erg optimistisch. Zetelverlies van de VVD betekent nog niet direct een links kabinet.
Weet ik wel, ik jen ook maar een beetje.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218993082
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:01 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Het niveau van dit geblaat komt verrassend goed overeen met dat waar de sociaal democratie zich op dit moment bevindt, rond het nulpunt.

En ook cijfermatig schort er wel het een en ander aan. Het wordt best lastig met 4 mooie linkse jaren met nog geen 35 gepeilde zeteld voor Frans, Jimmy en Esther samen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 11-10-2025 22:18:29 ]
-
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:11:28 #8
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_218993090
Wel chanant dat Yesilgoz boos is op de PvdA vanwege hun defensie investeringen :')
pi_218993133
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:11 schreef quo_ het volgende:

[..]
Het niveau van dit geblaat komt verrassend goed overeen met dat waar de sociaal democratie zich op dit moment bevindt, rond het nulpunt.

En ook cijfermatig schort er wel het een en ander aan. Het wordt best lastig met 4 mooie linkse jaren met nog geen 35 gepeilde zeteld voor Frans, Jimmy en Esther samen.
Ja, erg wel! De sociaal democratie staat inderdaad rond het nulpunt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 11-10-2025 22:19:40 ]
pi_218993164
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:30 schreef quo_ het volgende:

[..]
Waar zouden die linkse stemmers dan heen moeten? D66 is te economisch rechts en alle andere linkse partijen zijn marginaal en maken geen enkele kans op regeringsdeelname. Dus alleen al door strategisch stemmen is 20+ wel gegarandeerd. Jouw veel minder dan 20 komt mij over als wishful thinking.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:19:20 #11
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218993175
Er komt geen links kabinet, want er is helemaal geen linkse meerderheid in Nederland. Vanuit links perspectief is een centrum- of paarsachtig kabinet het hoogst haalbare, en ik denk dat dat voor de bestuurbaarheid van het land nu ook de meest verstandige oplossing is.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218993201
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 21:17 schreef halfway het volgende:

[..]
Dus Nederland is niet vol?
Nederland is stikvol, met mensen, auto's, varkens, kippen, containers met Chinese meuk en ga zo maar door. Of bedoelde je dit niet?
pi_218993235
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:19 schreef Janneke141 het volgende:
Er komt geen links kabinet, want er is helemaal geen linkse meerderheid in Nederland. Vanuit links perspectief is een centrum- of paarsachtig kabinet het hoogst haalbare, en ik denk dat dat voor de bestuurbaarheid van het land nu ook de meest verstandige oplossing is.
Mee eens, maar stemmen op een middenpartij is dan nu niet echt handig.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 22:31:04 #14
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218993287
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:24 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Mee eens, maar stemmen op een middenpartij is dan nu niet echt handig.
Het is handig om te stemmen op een partij waarvan de plannen en idealen het beste bij je passen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218993301
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is handig om te stemmen op een partij waarvan de plannen en idealen het beste bij je passen.
In de context van de andere partijen dan.
pi_218993303
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Waar zouden die linkse stemmers dan heen moeten? D66 is te economisch rechts en alle andere linkse partijen zijn marginaal en maken geen enkele kans op regeringsdeelname. Dus alleen al door strategisch stemmen is 20+ wel gegarandeerd. Jouw veel minder dan 20 komt mij over als wishful thinking.
Ik heb "veel minder" ook niet voor niets tussen haakjes staan, alhoewel ik een afstraffing op 15 zetels geweldig zou vinden.
Maar als je ziet hoe laag SP, PvdD en Denk staan is het goed mogelijk dat daar nog wat linkse stemmen naar weglekken ter waarde van bijv. 5 zetels. En je kunt het nooit uitsluiten dat wat minder linkse stemmers naar D66 of zelfs 50+ overstappen.
-
pi_218993348
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:18 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
D66 zou ik deze termijn nou niet echt als economisch rechts van het midden zien. Ze verhogen belasting op vermogen en winst aanzienlijk en verlagen belasting op inkomen en arbeid aanzienlijk. Dat is denk ik een duidelijk linkse keuze.

Ze willen bv. de eerste 2 schijven in box 1 verlagen en een vierde schijf toevoegen.

[ Bericht 2% gewijzigd door SnertMetChoco op 11-10-2025 22:52:13 ]
pi_218993361
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
D66 zou ik deze termijn nou niet echt als economisch rechts van het midden zien. Ze verhogen belasting op vermogen en winst aanzienlijk en verlagen belasting op inkomen uit arbeid aanzienlijk. Dat is denk ik een duidelijk linkse keuze.
Meer realistisch en pragmatisch, duidelijk een middenpartij die zowel met gematigd rechts als links zou kunnen regeren.
pi_218993424
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:37 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Meer realistisch en pragmatisch, duidelijk een middenpartij die zowel met gematigd rechts als links zou kunnen regeren.
De partij van de rubberen rug, flexibel genoeg om met alle winden mee te waaien.
Eigenlijk moet je zo'n club gewoon opsplitsen nadat de stemmen geteld zijn. De ene helft naar de VVD en de andere helft naar de Pvda. Wel zo duidleijk.
-
pi_218993444
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
De partij van de rubberen rug, flexibel genoeg om met alle winden mee te waaien.
Eigenlijk moet je zo'n club gewoon opsplitsen nadat de stemmen geteld zijn. De ene helft naar de VVD en de andere helft naar de Pvda. Wel zo duidleijk.
Waarom?
pi_218993456
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 19:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Alleen slaat dat nergens op.
Dat mag je vinden!
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:01:10 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_218993585
Wat dat artikel over de AI-avonturen van de PVV dat De Groene vandaag publiceerde al besproken? https://www.groene.nl/artikel/maak-haar-blond-onschuldig-en-knap

quote:
Op sociale media delen PVV-fanaccounts levensechte AI-beelden, veelal van knappe, blonde vrouwen die worden bedreigd door migranten. Deze pagina’s blijken te worden beheerd door minstens twee PVV-Kamerleden.
Wat een treurnis weer, stemmen proberen te ronselen met nepbeelden :')
pi_218993614
Snel die taaltoets invoeren.

By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218993635
quote:
83s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:03 schreef nostra het volgende:

[ afbeelding ]
Lijkt mij aardig fake.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:05:48 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218993646
quote:

[ afbeelding ]
Geschreven door de stagiair?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218993659
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:05 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Lijkt mij aardig fake.
Het komt uit de campagneapp, dus lijkt me stug.
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
pi_218993676
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:06 schreef nostra het volgende:

[..]
Het komt uit de campagneapp, dus lijkt me stug.
Oh, dan is het niet best.. :|W
pi_218993710
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:01 schreef Tijn het volgende:
Wat dat artikel over de AI-avonturen van de PVV dat De Groene vandaag publiceerde al besproken? https://www.groene.nl/artikel/maak-haar-blond-onschuldig-en-knap
[..]
zie die beelden https://www.instagram.com/rewindhuman/reel/DPqOkrZjFof/

Het is racistisch
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:10:32 #29
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218993712
quote:

[ afbeelding ]
Geen toprioriteit.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218993731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:10 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Geen toprioriteit.
plus een p :D
pi_218993749
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is racistisch
Ja! En nu? Ga je Wilders aanklagen?
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:15:04 #32
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218993765
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:12 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
plus een p :D
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_218993771
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
_O- Kan mij niet voorstellen, is ook fake.
pi_218993817
quote:
5s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De echte treurnis is natuurlijk het feit dat het lokale amsterdamse sufferdje denkt met deze "scoop'" het verschil te maken.
Alsof er buiten de grachtenbubbel zich ook maar iemand druk maakt over een blonde meid op een PVV poster.
-
pi_218993851
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:20 schreef quo_ het volgende:

[..]
De echter treurnis is natuurlijk het feit dat het lokale amsterdamse sufferdje denkt met deze "scoop'" het verschil te maken.
Alsof er buiten de grachtenbubbel zich ook maar iemand druk maakt over een blonde meid op een PVV poster.
Nou ja zeg, jij gaat toch niet ontkennen dat het een smakeloze racistische advertentie was en ja, buiten de grachtenbubbel maakt zich daar niemand druk om, tis immers maar Wilders met zijn pr toch?
pi_218993963
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:23 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nou ja zeg, jij gaat toch niet ontkennen dat het een smakeloze racistische advertentie was en ja, buiten de grachtenbubbel maakt zich daar niemand druk om, tis immers maar Wilders met zijn pr toch?
Er is helaas geen verbod op smakeloze reclameuitingen. Echter voor het bewijzen van racisme moet je toch wel met iets meer komen dan wat politiek correcte verontwaardiging over een uiting die je niet bevalt.
-
pi_218994005
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:33 schreef quo_ het volgende:

[..]
Er is helaas geen verbod op smakeloze reclameuitingen. Echter voor het bewijzen van racisme moet je toch wel met iets meer komen dan wat politiek correcte verontwaardiging over een uiting die je niet bevalt.
Politiek correct? Het lijkt mij meer dan logisch dat je mensen niet gebruikt op uiterlijk en afkomst voor politieke reclame. Anders ga ik ook zeggen dat elke PVV-stemmer een halve gare domme idioot is. Word je ook niet blij van.
pi_218994043
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 22:11 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wel chanant dat Yesilgoz boos is op de PvdA vanwege hun defensie investeringen :')
Het is wel mooi ironisch.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218994168
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:38 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Politiek correct? Het lijkt mij meer dan logisch dat je mensen niet gebruikt op uiterlijk en afkomst voor politieke reclame. Anders ga ik ook zeggen dat elke PVV-stemmer een halve gare domme idioot is. Word je ook niet blij van.
Kom nou zeg ben je echt zo naief.

Kijk naar de tv reclames, kijk wie er in welke bankjes in de 2e kamer zitten en let daarbij vooral op etniciteit, afkomst en uiterlijke kenmerken. Het staat bol van de framing, daar draait het helemaal om in vrijwel elke boodschap die uitgedragen wordt.

En het zal mij echt helemaal een biet zijn hoe je PVV, BBB of PvdA stemmers noemt.
-
pi_218994198
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:52 schreef quo_ het volgende:

[..]
Kom nou zeg ben je echt zo naief.

Kijk naar de tv reclames, kijk wie er in welke bankjes in de 2e kamer zitten en let daarbij vooral op etniciteit, afkomst en uiterlijke kenmerken. Het staat bol van de framing, daar draait het helemaal om in vrijwel elke boodschap die uitgedragen wordt.

En het zal mij echt helemaal een biet zijn hoe je PVV, BBB of PvdA stemmers noemt.
Zo? En daarom mag ik die politieke reclame van de PVV naast smakeloos niet ook racistisch vinden?
pi_218994303
quote:

Tjonge wat oubollg weer: de grachtengordel als enigste groep mensen aanwijzen die het racisme doorzien
Overal in Nederland vinden mensen hoe die blonde mooie jonge meisjes misbruikt worden als het goede tegenover het kwaad van donkere mensen. Je kunt het ook buitenlanderhaat noemen, als je het woord racisme niet wil kennen.
Omvolkingstheorie... haat prediken, mensen ophitsen
pi_218994609
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 00:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Tjonge wat oubollg weer: de grachtengordel als enigste groep mensen aanwijzen die het racisme doorzien
Overal in Nederland vinden mensen hoe die blonde mooie jonge meisjes misbruikt worden als het goede tegenover het kwaad van donkere mensen. Je kunt het ook buitenlanderhaat noemen, als je het woord racisme niet wil kennen.
Omvolkingstheorie... haat prediken, mensen ophitsen
Lekker samenhangend verhaal zeg.

En probeer je nou de indruk te wekken dat de groene een landelijk medium is i.p.v. een grachtengordel krantje?
-
pi_218994858
quote:

[..]
De echte treurnis is natuurlijk het feit dat het lokale amsterdamse sufferdje denkt met deze "scoop'" het verschil te maken.
Dat is zo'n typische tactiek van populisten. De afzender belachelijk maken i.p.v. over de inhoud te hebben.

Het boeit niet wie dit heeft uitgezocht, het gaat erom dat PVV'ers, waaronder Kamerleden, opzettelijk racistische drek produceren en verspreiden om stemmen te trekken. Dat daarmee Henk en Ingrid alleen maar verder worden opgehitst tegen 'de buitenlanders' boeit ze helemaal niets.
pi_218995073
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 06:49 schreef archito het volgende:

[..]
Dat is zo'n typische tactiek van populisten. De afzender belachelijk maken i.p.v. over de inhoud te hebben.

Het boeit niet wie dit heeft uitgezocht, het gaat erom dat PVV'ers, waaronder Kamerleden, opzettelijk racistische drek produceren en verspreiden om stemmen te trekken. Dat daarmee Henk en Ingrid alleen maar verder worden opgehitst tegen 'de buitenlanders' boeit ze helemaal niets.
Doen alsof de PVV heus niet racistisch is, is dan ook bijzonder naïef…
pi_218995119
He ik zie ineens een reclame van het CDA bovenaan de index pagina, mag dit nog?!
pi_218995128
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 08:30 schreef Kickinalfa het volgende:
He ik zie ineens een reclame van het CDA bovenaan de index pagina, mag dit nog?!
Jahoor. Alleen het creabea gedoe met algoritmes op Instagram en dergelijke is niet toegestaan.
Dus wees gerust, je krijgt nog genoeg reclame te zien komende weken.
pi_218995157
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is racistisch
Allochtoon Nederland begint hem te knijpen _O- _O-
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218995241
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 02:03 schreef quo_ het volgende:

[..]
Lekker samenhangend verhaal zeg.

En probeer je nou de indruk te wekken dat de groene een landelijk medium is i.p.v. een grachtengordel krantje?
Hier, heb je andere bronnen die het overnemen:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)et-nepfotos-a4909238
https://www.volkskrant.nl(...)de-baarden~b64c1c06/

Het is trouwens al vaker gebeurd:
https://www.omroepbrabant(...)racistische-nepfotos

Normale mensen, waar ze nou ook wonen, maken zich hier inderdaad druk om.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218995384
https://www.trouw.nl/reli(...)-de-das-om~b43b4bbc/

'De borreltafelpraat van Timmermans deed me de das om'

Vraag mij nu wel af op welke partij hij dan gaat stemmen. CU of PvdD wellicht.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 12 oktober 2025 @ 09:25:59 #50
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218995391
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 09:23 schreef rutger05 het volgende:
https://www.trouw.nl/reli(...)-de-das-om~b43b4bbc/

'De borreltafelpraat van Timmermans deed me de das om'

Vraag mij nu wel af op welke partij hij dan gaat stemmen. CU of PvdD wellicht.
Neem aan PvdD, die partij heeft onder Ouwehand de plaats ingenomen van het oude GroenLinks.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')