abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218980920
Waarom zijn ze nu alweer aan het bombarderen dan :')

'Nieuwe aanvallen op Gaza in vroege ochtend' - https://nos.nl/l/2585888#UPDATE-89407544
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_218980929
Trump zal wel liggen te slapen, maar anders was dus viesmad geworden.
pi_218980940
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 07:32 schreef hoechst het volgende:
Trump die rechtse populist blijkt toch een held te zijn!!!
Nu nog Oekraïne en Rusland oplossen en dan heeft hij die Nobelprijs wel verdiend :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218981018
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 00:05 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Nederland viel Duitsland niet aan. Wat maak jij voor vreemde vergelijkingen man. Palestijnen terroriseren Joden. Maar ik ken je gekke mening inmiddels wel. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat je langdurig al zit te trollen hier. Veel succes ermee.
Whut?
Je verdraait en verpest de hele vergelijking.

Duitsland viel Nederland aan en deed daar de ergste dingen voor jaren.
Israël valt Gaza aan en doet daar al tientallen jaren de ergste dingen.

Nederlanders bleven daarna Duitsers haten.
Dus moeten we ook niet verbaasd zijn dat Palestijnen niet zo dol op Israël zijn.
pi_218981027
Goh....
Zoals we allemaal zagen aankomen verbreekt Israël ook dit bestand.
pi_218981060
Israël en Hamas akkoord met vredesdeal, eerste wapenstilstand en IDF-terugtrekking van kracht, "vrijlating gijzelaars binnen 72 uur", 200 VS soldaten komen "situatie monitoren"
https://www.geenstijl.nl/(...)redesdeal-van-kracht
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218981075
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:12 schreef Watmoetjenou het volgende:

'Nieuwe aanvallen op Gaza in vroege ochtend' - https://nos.nl/l/2585888#UPDATE-89407544

"meldt de Arabische nieuwszender Al Jazeera"

Zou net zo goed vreugdevuur kunnen zijn, zie je wel vaker.
Maar eerst afwachten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218981093
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:48 schreef Aether het volgende:

[..]
"meldt de Arabische nieuwszender Al Jazeera"

Zou net zo goed vreugdevuur kunnen zijn, zie je wel vaker.
Maar eerst afwachten.
Nou ik kan me een hoop scenario's bedenken waar Israël niets mee te maken heeft, maar dit is geen vreugdevuur
pi_218981104
Zie je wel, zie je wel, zie je wel, zie je wel......vermoeiend.

Wacht nu eerst het weekend maar af, en dan zien we wel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218981270
"Trump zinspeelt op royement van Spanje als NAVO-lidstaat"

Ik snap dit sentiment wel, met hun gedreig met hun oorlogsschip, Nederland zit ook op het randje met Timmermans.
pi_218981295
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:15 schreef Chadi het volgende:

[..]
De waarheid van dat soort lui ligt ergens tussen de waan en start van antipsychotica.

Ze leven in een eigen realiteit.
Dit is de waarheid:

NSFW
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hamas viel Israel aan, niet andersom.

Smerige leugenachtige huichelaars.

Is de militaire strategie van Israel proportioneel? Nee, dat vind ik niet. Maar er is 1 waarheid over wie wie aanviel, en dat is Hamas die Israel aanviel.

[ Bericht 7% gewijzigd door 2172619626795 op 10-10-2025 09:30:09 ]
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:28:05 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218981318
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:21 schreef UitStraling het volgende:
"Trump zinspeelt op royement van Spanje als NAVO-lidstaat"

Ik snap dit sentiment wel, met hun gedreig met hun oorlogsschip, Nederland zit ook op het randje met Timmermans.
Dat zou fantastisch zijn, het wordt tijd dat radicaal linkse overheden gigantisch hard worden aangepakt als men anti-Westers beleid gaat hanteren maar tegelijkertijd onderdeel wil zijn van allerlei Westerse allianties.

En dat Ierland mag trouwens ook wel eens flink worden aangepakt. Die flirten al decennialang met Palestijnse terroristen, dat stamt nog uit de tijd dat een partij als Sinn Féin zelf ook een gewapende tak had.

Ierland is voor een groot deel afhankelijk van Amerika voor de handel, zou leuk zijn als die eens wordt opgeschort. Eens zien hoelang de affiniteit voor het Palestijnse terreur stand weet te houden als de economie een enorme klap krijgt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218981337
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat zou fantastisch zijn, het wordt tijd dat radicaal linkse overheden gigantisch hard worden aangepakt als men anti-Westers beleid gaat hanteren maar tegelijkertijd onderdeel wil zijn van allerlei Westerse allianties.

En dat Ierland mag trouwens ook wel eens flink worden aangepakt. Die flirten al decennialang met Palestijnse terroristen, dat stamt nog uit de tijd dat een partij als Sinn Féin zelf ook een gewapende tak had.

Ierland is voor een groot deel afhankelijk van Amerika voor de handel, zou leuk zijn als die eens wordt opgeschort. Eens zien hoelang de affiniteit voor het Palestijnse terreur stand weet te houden als de economie een enorme klap krijgt.
Mijn idee, het is hoog tijd dat men een hoge prijs gaat betalen voor hulp en steun aan een totaal losgelagen terroristische organisatie.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:34:47 #114
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218981357
quote:

[..]

En hoe zit dat dan met figuren als Orban en Fico?
pi_218981370
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:11 schreef bianconeri het volgende:

[..]
:')

Uhu. De waarheid is raar?
Dit is de waarheid:

Let op: extreem NSFW

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De waarheid dat de lieve Palestijnse burgerbevolking helemaal niet van die lieve knuffelmoslims zijn, ondanks dat dit jullie dwangmatige natte droom blijft. En elke poging om deze waarheid te tonen leidt tot censuur, framing tot “xenofobie” en “vreemdelingenhater”.

Nee, ik vind ook niet dat hoe Israel heeft huisgehouden in de gaza strook proportioneel is, maar de waarheid verdraaien en buigen voor de conservatieve Islam zoals jullie doen gaat rechtstreeks in tegen alle normen en waarden van het Westen waar onze voorouderen zo hard voor gevochten hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2025 11:37:58 (edit; zie nws fb) ]
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:41:06 #116
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218981404
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:34 schreef Momo het volgende:

[..]
En hoe zit dat dan met figuren als Orban en Fico?
Voeren zijn radicaal links en anti-Westers beleid dan? Orban heeft een radicaal rechtse partij, Fico een sociaaldemocratische partij (soort van centrumlinks conservatief).

Beide landen vormen juist een voorbeeld als het gaat om steun voor een bondgenoot in het nauw (Israël) en het beschermen van het eigen land en cultuur door het succesvol buiten houden van talloze kansarme niet-Westerse migranten. Ook Polen weet dit succesvol te doen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:42:41 #117
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218981413
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Voeren zijn radicaal links en anti-Westers beleid dan? Orban heeft een radicaal rechtse partij, Fico een sociaaldemocratische partij (soort van centrumlinks conservatief).

Beide landen vormen juist een voorbeeld als het gaat om steun voor een bondgenoot in het nauw (Israël) en het beschermen van het eigen land en cultuur door het succesvol buiten houden van talloze kansarme niet-Westerse migranten. Ook Polen weet dit succesvol te doen.
Rare take om een Orban Pro-Westers te noemen terwijl hij de kont van Putin kust.
pi_218981426
quote:

[..]

Gaat om het geld, hoor. Niet om hun huichelarij.
pi_218981446
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Rare take om een Orban Pro-Westers te noemen terwijl hij de kont van Putin kust.
Trump ziet dit precies andersom, massaemigratie van moslims ziet hij als grootste gevaar in de wereld, mogelijk gemaakt door linkse boomknuffelaars.

Vandaar zijn zwakte voor Poetin en zijn affiniteit met Orban en de zijnen.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:58:19 #120
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218981487
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:42 schreef Momo het volgende:

[..]
Waar heb ik Orban pro-Westers genoemd?

Ik zou Hongarije omschrijven als een vrij traditioneel Centraal-Europees land, conservatief, relatief religieus ook nog. Hetzelfde geldt voor landen zoals Polen en Slowakije. Hongarije heeft immers op economisch en cultureel vlak nog wel banden met Rusland, maar het is niet zo dat men staat te springen om een vazalstaat te worden van Rusland zoals Belarus.
pi_218981489
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Trump ziet dit precies andersom, massaemigratie van moslims ziet hij als grootste gevaar in de wereld, mogelijk gemaakt door linkse boomknuffelaars.

Ik denk dat Trump's zwakte voor Poetin vrij weinig te maken heeft met de manier waarop hij immigratiebeleid voert maar vooral te maken heeft met de manier waarop hij al decennialang een land weet te besturen.
pi_218981494
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:49 schreef UitStraling het volgende:

[..]

Wat dat betreft blijft de extreem-linkse persoonlijkheidsstoornis altijd wel ironisch om te aanschouwen.

Met het opdringen van die obsessieve identiteitscrisis aan anderen creëeren ze de juiste bodem voor rechts en conservatief beleid. Zonder extreem-links was het nooit gelukt om de rechtse wind in Europa als zodanig op gang te laten komen.
pi_218981551
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:12 schreef Watmoetjenou het volgende:

De NOS is niet erg betrouwbaar hierover. Beroept zich op de staatspropaganda van Qatar.
pi_218981578
Israël zal de vijandelijkheden binnen 24 uur beëindigen.

Het is nog geen 24 uur.
pi_218981583
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:36 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dit is de waarheid:

SPOILER
De waarheid dat de lieve Palestijnse burgerbevolking helemaal niet van die lieve knuffelmoslims zijn, ondanks dat dit jullie dwangmatige natte droom blijft. En elke poging om deze waarheid te tonen leidt tot censuur, framing tot “xenofobie” en “vreemdelingenhater”.

Nee, ik vind ook niet dat hoe Israel heeft huisgehouden in de gaza strook proportioneel is, maar de waarheid verdraaien en buigen voor de conservatieve Islam zoals jullie doen gaat rechtstreeks in tegen alle normen en waarden van het Westen waar onze voorouderen zo hard voor gevochten hebben.

Vijanden van het Westen zijn jullie met je geschiedvervalsing en leugens. Ik herhaal nog maar eens: er komt een dag dat jullie opgespoord en berecht zullen worden.
Ik zal je een waarheid geven van je eigen bodem.

quote:
Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: We have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, it's true, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: We have come here and stolen their country. Why should they accept that?
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:16:41 #126
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218981584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:12 schreef Homey het volgende:

[..]
De NOS is niet erg betrouwbaar hierover. Beroept zich op de staatspropaganda van Qatar.
Jij denk dat die aanvullen dus dan wel fake news zijn?
pi_218981604
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:51 schreef bianconeri het volgende:
Aarde is ook plat zeker? En dat de aarde rond is is natuurlijk een complot van de elite?
Lijkt de aarde op jouw achterhoofd? Nee he, dus is het niet plat. ^____^
pi_218981628
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:24 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dit is de waarheid:

NSFW
SPOILER
Hamas viel Israel aan, niet andersom.

Smerige leugenachtige huichelaars.

Is de militaire strategie van Israel proportioneel? Nee, dat vind ik niet. Maar er is 1 waarheid over wie wie aanviel, en dat is Hamas die Israel aanviel.
Weer zo'n pipo die denkt dat alles is begonnen vanaf 7 oktober.

quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:36 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Dit is de waarheid:

SPOILER

Vijanden van het Westen zijn jullie met je geschiedvervalsing en leugens. Ik herhaal nog maar eens: er komt een dag dat jullie opgespoord en berecht zullen worden.
Je laat een willekeurige foto zien en dat is dan bewijs dat de hele Palestijnse burgerbevolking niet deugt. Vind je dit zelf nou echt een sterk argument? Overigens gaat het er niet om of Palestijnen knuffelbaar zijn of niet, het zijn gewoon mensen zoals jij en ik, die bepaalde basisrechten hebben.

Je schermt met normen en waarden van het Westen maar steunt daarbij een partij die al jaren deze normen en waarden met voeten treedt. Lak aan internationale wetgeving en mensenrechten. Als je echt om Westerse normen en waarden geeft dan ga je juist niet achter het huidige Israël staan.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_218981632
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ik zal je een waarheid geven van je eigen bodem.
[..]
Why should the Arabs make peace?
Omdat je ook als je moslim bent je geen vrouwen hoort te verkrachten, gericht onschuldige kinderen vermoord of andere onschuldige burgers martelt en doodmaakt.

Als je verandering wilt, dan doe je dat doormiddel van de politieke kanalen en praten.

Voor het beschaafde soort mens is dit een vanzelfsprekendheid. Maar de denkwijze van de persoon in kwestie is inderdaad tekenend voor het bepaald soort mens dat geweld verheerlijkt en maar al te graag een oorlog begint.

Extremistisch gedachtengoed. Niets meer, niets minder.

Maar zoals ik al vaker zeg: wat dat betreft heb ik een hekel aan bijna alle (praktiserende) Abrahamisten en mensen die ze als lieve knuffelbeertjes zien.

[ Bericht 4% gewijzigd door 2172619626795 op 10-10-2025 10:32:38 ]
pi_218981650
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Weer zo'n pipo die denkt dat alles is begonnen vanaf 7 oktober.
[..]
Je laat een willekeurige foto zien en dat is dan bewijs dat de hele Palestijnse burgerbevolking niet deugt. Vind je dit zelf nou echt een sterk argument? Overigens gaat het er niet om of Palestijnen knuffelbaar zijn of niet, het zijn gewoon mensen zoals jij en ik, die bepaalde basisrechten hebben.

Je schermt met normen en waarden van het Westen maar steunt daarbij een partij die al jaren deze normen en waarden met voeten treedt. Lak aan internationale wetgeving en mensenrechten. Als je echt om Westerse normen en waarden geeft dan ga je juist niet achter het huidige Israël staan.
Weer van die domme aannames. Als je een beetje begrijpend kunt lezen, had je kunnen weten dat ik fel tegen de regering van Israel ben.

Pot verwijt de ketel verhaal weer, dit. Hoe dom moet je wel niet zijn om je argument in je eigen post al om zeep te helpen?

Maar jij je zin:

Hoeveel filmpjes van duizenden juichende palestijnse burgers en tienduizenden allah akbar-roepende moslims wil je zien van toen er israelische lijken door de straten werden gesleept?

Dan haal ik ze er even bij. :)

[ Bericht 3% gewijzigd door 2172619626795 op 10-10-2025 10:34:49 ]
pi_218981671
De IDF lijkt niet zo'n zin in het einde van de oorlog te hebben. Zou knap zijn als Bibi deze gigantische overwinning nog op het laatste moment weet om te zetten naar een nederlaag. Maar fascisten zijn doorgaans incompetent.
pi_218981701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:16 schreef Chadi het volgende:
Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: We have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, it's true, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: We have come here and stolen their country. Why should they accept that?
Klinkt als de uitspraak van een self-hating jew of zo'n orthodoxe reli-gek die niet serieus te nemen is. Arabieren haten joden (en alles wat niet arabier is) omdat ze dat met de moedermelk mee krijgen. Hele volksstammen die generaties lang met haat opgevoed worden voor alles wat ook maar een beetje afwijkt van hun "norm". Leer mij arabieren kennen, barf barf...
pi_218981712
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
De IDF lijkt niet zo'n zin in het einde van de oorlog te hebben. Zou knap zijn als Bibi deze gigantische overwinning nog op het laatste moment weet om te zetten naar een nederlaag. Maar fascisten zijn doorgaans incompetent.
Is die 24uur al om?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_218981744
UPDATE - De IDF schat dat ALLE EENHEDEN rond het middaguur tot achter de overeengekomen linies teruggetrokken zijn, waarna Hamas 72 uur heeft de levende gijzelaars te overhandigen

https://x.com/geenstijl/status/1976554279323283938
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218981747
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:34 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Is die 24uur al om?
Er ging toch direct gestaakt worden?
pi_218981748
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee
pi_218981764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Nee 24u na akkoord

Best gek eigenlijk maar ok
pi_218981775
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:40 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nee 24u na akkoord

Tijd zodat iedereen weet dat het bestand ingaat?
pi_218981812
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Tijd zodat iedereen weet dat het bestand ingaat?
Ja goed punt. Kan me voorstellen dat niet elke militant toegang heeft tot eenduidige communicatie, gezien de staat van Gaza’s infrastructuur.

1 verstrooide Kogel kan genoeg zijn om weer opnieuw te moeten beginnen
pi_218981821
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:48 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja goed punt. Kan me voorstellen dat niet elke militant toegang heeft tot eenduidige communicatie, gezien de staat van Gaza’s infrastructuur.

1 verstrooide Kogel kan genoeg zijn om weer opnieuw te moeten beginnen
ChatGPT confirms :)

pi_218981913
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:33 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Klinkt als de uitspraak van een self-hating jew of zo'n orthodoxe reli-gek die niet serieus te nemen is. Arabieren haten joden (en alles wat niet arabier is) omdat ze dat met de moedermelk mee krijgen. Hele volksstammen die generaties lang met haat opgevoed worden voor alles wat ook maar een beetje afwijkt van hun "norm". Leer mij arabieren kennen, barf barf...
Daar zou je best een punt kunnen hebben aangezien het een uitspraak is van de oprichter van Israël is.
pi_218981976
@spec

Kennelijk te moeilijk voor sommigen, dus dan negeer ik de persoonlijke aanvallen maar. :)

Het is natuurlijk niet mijn taak, maar jouw taak om daarop te reageren.

[ Bericht 23% gewijzigd door 2172619626795 op 10-10-2025 11:54:01 ]
pi_218982019
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:05 schreef Chadi het volgende:
Daar zou je best een punt kunnen hebben aangezien het een uitspraak is van de oprichter van Israël is.
Ahaaa, de joodse-hippie-pionier nog voordat hippies bestonden. Ja die hebben het destijds idd best verkeerd aangepakt, maar achteraf is het wel makkelijk praten. Veels te veel zaken rond de oprichting van de joodse staat zijn destijds verkeerd aangepakt en vooral de haat en nijd van de arabische bevolking jegens de joden, die men sinds de val van het Ottomaanse rijk toch aardig gedocumenteerd heeft in het Brise Protectoraat, is zwaar onderschat.
Gebeurt nu ook, het onderschatten van de haat die men voor de "anderen" voelt. Onderlinge haat is uiteraard ook niet te ondeschatten, net als de enorme algemene xenofobie die eigen is aan het Midden-oosten (bijv. een zwarte moslim is nog altijd beter dan een niet-moslim, maar het is wel een .... ..je weet wel wat).
Daarom zie ik dit bestand alleen als een korte adempauze en daarna gaat het als vanouds verder.
pi_218982082
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:40 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nee 24u na akkoord

Ah duidelijk.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:42:13 #145
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218982239
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:13 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Mooi voorbeeld die jouw manier van discussiëren beschrijft :)

Antwoord :Omdat je niet door rood mag fietsen...
[..]
Ik ben niet degene die aan (de linkse) identiteitscrisis lijdt. Verder heb ik helaas geen tijd om rustig aan te doen vandaag: er ligt 3 kuub aan puin en ander sloopafval op mij te wachten in de tuin om afgevoerd te worden.

Ik heb overigens energie voor beiden, zoals je ziet. Kenmerkend voor mensen die hard werken en tegelijkertijd het vermogen behouden om rationeel blijven in hun wereldbeeld.

Meestal zijn het de instabiele en labiele mensen die hooguit 1 van die twee, maar soms zelfs geen van twee tegelijk kunnen en een gesprek afkappen omdat de spiegel die ze voorgehouden krijgen te confronterend is. Sommigen werken niet, zijn beroepsdemonstrant, of werken wel, maar komen met irrationele denkbeelden en vreemde vergelijkingen.

Anywho, toch bedankt voor het advies en jij ook alvast een prettig weekend gewenst verder. :)
Wat een hoop woorden om niets te zeggen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218982272
Het plan is niet goed genoeg voor een vredesprijs. Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 11:46:58 #147
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218982289
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
Benieuwd? Dat lijkt me een gegeven dat dat gaat gebeuren.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218982342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wat een hoop woorden om niets te zeggen
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:13 schreef 2172619626795 het volgende:
@:spec

Kennelijk te moeilijk voor sommigen, dus dan negeer ik de persoonlijke aanvallen maar. :)

Het is natuurlijk niet mijn taak, maar jouw taak om daarop te reageren.
pi_218982511
quote:
Goed nieuws.

Hopelijk snel naar het tweede deel van deze deal, waarbij harde afspraken gemaakt worden over het opheffen van Hamas en het herstel van Gaza onder internationaal toezicht.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:41:14 #151
3542 Gia
User under construction
pi_218982689
Pff, gisteren op tv bij zowat elk praatprogramma datzelfde filmpje van die baardmans die zijn leven waagde om aan voedsel voor de kinderen te komen. Is een filmpje van juli. Hebben ze echt helemaal niks anders??
pi_218982750
quote:
Het plan is niet goed genoeg voor een vredesprijs. Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
Dat is in September al bepaald, dus heeft niks met Trump te maken.
pi_218982766
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:18 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Ahaaa, de joodse-hippie-pionier nog voordat hippies bestonden. Ja die hebben het destijds idd best verkeerd aangepakt, maar achteraf is het wel makkelijk praten. Veels te veel zaken rond de oprichting van de joodse staat zijn destijds verkeerd aangepakt en vooral de haat en nijd van de arabische bevolking jegens de joden, die men sinds de val van het Ottomaanse rijk toch aardig gedocumenteerd heeft in het Brise Protectoraat, is zwaar onderschat.
Gebeurt nu ook, het onderschatten van de haat die men voor de "anderen" voelt. Onderlinge haat is uiteraard ook niet te ondeschatten, net als de enorme algemene xenofobie die eigen is aan het Midden-oosten (bijv. een zwarte moslim is nog altijd beter dan een niet-moslim, maar het is wel een .... ..je weet wel wat).
Daarom zie ik dit bestand alleen als een korte adempauze en daarna gaat het als vanouds verder.
Christus is dit het GGZ topic geworden of zo? Wat wil je nou zeggen?
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:52:40 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218982774
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 11:54 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]

@spec is iemand anders
pi_218982777
quote:
Je kan toch geen vrede hebben als je terug gaat naar de stuatie van voor 7 oktober? De Oslo akkoorden moeten uitgevoerd worden
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:01:14 #156
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218982823
quote:
Als iemand die prijs niet verdient dan is het Trump _O_ _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218982826
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Dat is in September al bepaald, dus heeft niks met Trump te maken.
Dit soort nuances doen er niet toe in het bladgoud huis.
pi_218982848
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 12:51 schreef Chadi het volgende:
Wat wil je nou zeggen?
Let me spell it out:

Je komt met een quote die een rechtvaardiging zou moeten zijn voor de arabische agressie jegens Israël.

In die quote wordt de haat van de arabieren jegens de joden, die veel ouder is dan het bestaan van Israël compleet genegeerd. Er wordt een beeld geschept alsof alle ellende het gevolg is van "jews stole our land", maar er wordt voorbijgegaan aan de eeuwenoude haat en nijd vanuit de arabische bevolking naar de joden toe.
En aangezien die haat er altijd was en altijd zal blijven, zal zelf het teruggeven van grote stukken land door Israël niet tot een stabiele vrede leiden. Het zal nml. niet stoppen zolang arabieren met de moedermelk mee krijgen dat je joden moet haten.

Snappie?? Of moet ik het nog beter uitkauwen?
pi_218982904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:04 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Let me spell it out:

Je komt met een quote die een rechtvaardiging zou moeten zijn voor de arabische agressie jegens Israël.

In die quote wordt de haat van de arabieren jegens de joden, die veel ouder is dan het bestaan van Israël compleet genegeerd. Er wordt een beeld geschept alsof alle ellende het gevolg is van "jews stole our land", maar er wordt voorbijgegaan aan de eeuwenoude haat en nijd vanuit de arabische bevolking naar de joden toe.
En aangezien die haat er altijd was en altijd zal blijven, zal zelf het teruggeven van grote stukken land door Israël niet tot een stabiele vrede leiden. Het zal nml. niet stoppen zolang arabieren met de moedermelk mee krijgen dat je joden moet haten.

Snappie?? Of moet ik het nog beter uitkauwen?
Aah het portret van de joden-hatende-Palestijn doemt weer op. Het gaat er niet om dat ze bezet werden of uit hun land werden getrapt omdat een ander er aanspraak op deed vanwege zijn geloof. Het gaat erom dat ze een hekel kregen aan degene die ze dat aangedaan had.

Heb je niks beters dan die antisemitisme kaart spelen om landjepik recht te lullen?
pi_218982923
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:14 schreef Chadi het volgende:
Heb je niks beters dan die antisemitisme kaart spelen om landjepik recht te lullen?
Je hoeft het arabische anti-semitisme niet te ontkennen, je weet dondersgoed hoe men over joden denkt en waarschijnlijk ook in jouw Marrokaanse kringen uitspreekt. En ik weet dat ook donderdsgoed, want de meeste arabieren die ik spreek vinden dat er maar 1 goede jood bestaat - de dode jood.

En wat "landjepik" betreft:
- land werd in veel gevallen gekocht nog voor Israël bestond
- land was destijds niet eens van de arabieren, maar van het Britse Protectoraat en die deden wat ze goed leek => hier val over te discussiëren
- Veel "landjepik" is het gevolg van oorlog en aanvallen vanuit de arabieren. U reap what u saw.
pi_218983013
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:18 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Je hoeft het arabische anti-semitisme niet te ontkennen, je weet dondersgoed hoe men over joden denkt en waarschijnlijk ook in jouw Marrokaanse kringen uitspreekt. En ik weet dat ook donderdsgoed, want de meeste arabieren die ik spreek vinden dat er maar 1 goede jood bestaat - de dode jood.

En wat "landjepik" betreft:
- land werd in veel gevallen gekocht nog voor Israël bestond
- land was destijds niet eens van de arabieren, maar van het Britse Protectoraat en die deden wat ze goed leek => hier val over te discussiëren
- Veel "landjepik" is het gevolg van oorlog en aanvallen vanuit de arabieren. U reap what u saw.
Land was hier ten tijde van de tweede wereldoorlog van de Duitsers? En die mochten er mee doen wat ze wilden? Is dat zo een beetje wat je hier probeert te zeggen?
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:42:52 #162
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218983093
Duitsland is idd wat land kwijt geraakt door de tweede wereldoorlog
pi_218983125
quote:
88s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:42 schreef sp3c het volgende:
Duitsland is idd wat land kwijt geraakt door de tweede wereldoorlog
Heel Nederland om iets te noemen :D
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:50:54 #164
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218983137
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
technisch gezien niet omdat de regering in ballingsschap was gegaan :D
pi_218983208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:33 schreef Chadi het volgende:

[..]
Land was hier ten tijde van de tweede wereldoorlog van de Duitsers? En die mochten er mee doen wat ze wilden? Is dat zo een beetje wat je hier probeert te zeggen?
Sterker nog, dat deden ze ook. Namen fabrieken en ondernemingen over, gooiden mensen uit hun woningen, transporteerden duizenden naar werk- en concentratiekampen, hielden razzia's etc.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:10:16 #166
3542 Gia
User under construction
pi_218983221
Hoeveel uitgemergelde mensen zien we nu trouwens op de beelden uit Gaza? Er was toch hongersnood!!?
pi_218983242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
Hoeveel uitgemergelde mensen zien we nu trouwens op de beelden uit Gaza? Er was toch hongersnood!!?
Dat dat er is twijfel ik niet aan, maar dat komt omdat Greta Thunberg met 5 pakken melkpoeder en 2 doosjes koekjes niet aan land mocht.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:17:02 #168
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218983246
Wie start er een pol met de datum voor de volgende aanslag in Israël?
Wie start er een pol met de datum voor de volgende invasie van Gaza?
Wie start er een pol met de datum voor de volgende vredesplan?
pi_218983258
quote:
Ik lees hier op Fok juist altijd dat de Gazaanse markten juist rijk gevuld zijn of dat er niks aan de hand is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 14:25:07 #170
3542 Gia
User under construction
pi_218983284
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik lees hier op Fok juist altijd dat de Gazaanse markten juist rijk gevuld zijn of dat er niks aan de hand is.
Uhuh, maar wel tegen woekerprijzen, omdat de kas van Hamas gespekt moet worden.

Hoe dan ook, valt mij op dat ik op tv alleen goed gevoede mensen zie. Ik zie geen verhongerde mensen.
pi_218983286
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Sterker nog, dat deden ze ook. Namen fabrieken en ondernemingen over, gooiden mensen uit hun woningen, transporteerden duizenden naar werk- en concentratiekampen, hielden razzia's etc.
En dat was als ik jou zo hoor helemaal goed...
pi_218983332
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:25 schreef Chadi het volgende:

[..]
En dat was als ik jou zo hoor helemaal goed...
Als je eenmaal onder iemand valt, heb je niet veel keus? De Britten hadden het eenmaal voor het zeggen en deden wat zij juist vonden, net als de Ottomanen voor hun. Onder de Ottomanen waren het de joden die uit hun huizen gezet werden onder de Ottomanen (en Britten trouwens ook) vonden er gewoon joodse pogroms plaats. De machthebbers die er toendertijd zaten deden er niets aan.
pi_218983371
De Heidag van het Hamas management opblazen in Qatar om vervolgens veiligheidsgaranties uit te delen in ruil voor religieuze druk uit te oefenen.

Wat een strategisch genie die Trump.
pi_218983497
pi_218983562
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:29 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Als je eenmaal onder iemand valt, heb je niet veel keus? De Britten hadden het eenmaal voor het zeggen en deden wat zij juist vonden, net als de Ottomanen voor hun. Onder de Ottomanen waren het de joden die uit hun huizen gezet werden onder de Ottomanen (en Britten trouwens ook) vonden er gewoon joodse pogroms plaats. De machthebbers die er toendertijd zaten deden er niets aan.
Ten eerste je hebt wel keus en het recht om in verzet te komen en dat deden een hoop Nederlanders.

Ten tweede de Britten hadden een mandaat om een Palestijnse staat bestuurlijk klaar te stomen en niet om er van te maken wat ze wilden.
pi_218983600
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:58 schreef Chadi het volgende:

[..]

Ten tweede de Britten hadden een mandaat om een Palestijnse staat bestuurlijk klaar te stomen en niet om er van te maken wat ze wilden.
Maar dat deden ze wel, samen met het VN. En daarom blijf ik zeggen dat er destijds niet goed nagedacht is over het gebied.
pi_218983635
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 13:49 schreef Chadi het volgende:

[..]
Het huidige Polen bestaat uit grondgebied dat voor 1945 Duits was en waar ongeveer 10 miljoen Duitsers zijn verdreven. In Tsjechië zijn 3,1 miljoen Duitsers verdreven. Als je oorlogen begint en verliest, verlies je land. De claim voor een Palestijnse staat is redelijk uniek in de geschiedenis, daar waar de Palestijnen telkens in het verliezende kamp zaten in meerdere oorlogen. De fout die Israël in 1967 heeft gemaakt is geen duidelijke beslissing te nemen na de "drie nee's" van de Arabische Liga op 1 september 1967: geen onderhandelingen met Israël, geen vrede met Israël, geen erkenning van Israël. Als Israël de Westbank en de Gazastrook etnisch had gezuiverd en officieel had geannexeerd was dat moreel zeer verwerpelijk, maar bestond er geen Israëlisch-Palestijns conflict meer, net als er geen Duitse claim meer is voor Sudetenland en Silezië.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:33:00 #178
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218983778
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:58 schreef Chadi het volgende:

[..]
Ten eerste je hebt wel keus en het recht om in verzet te komen en dat deden een hoop Nederlanders.

[url=https://web.archive.org/web/20060518044016/http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/britman.htm]De oorspronkelijke tekst [/url]zegt:

quote:
The British Mandate For Palestine
San Remo Conference, April 24, 1920

...the Mandatory should be responsible for putting into effect the declaration originally made on November 2nd, 1917, by the Government of His Britannic Majesty, and adopted by the said Powers, in favour of the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine
Ik lees hierin dat de blijvende en veilige aanwezigheid van de Joodse bewoners expliciet uitgesproken wordt als doel van het mandaat, en niet iets in het algemeen van "een Palestijnse staat klaarstomen".
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 15:34:34 #179
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218983790
quote:
En weer de andere kant op.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218983918
quote:
Haha je bent maanden te laat _O-

Al drie maanden lang komen er dagelijks honderden vrachtwagens met voedsel het gebied binnen zonder zogenaamd geen enkele belemmering. Je bent duizenden vrachtwagen te laat.

Oja en ook toen, terwijl er al maanden geen grammetje voedsel het gebied binnen werd gelaten, was elke suggestie van honger volgens 'een kant' volslagen mesjogge. Dat maakt het bijzonder ridicuul om dan maanden later gekke Henkie te spelen
pi_218983953
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 14:17 schreef xzaz het volgende:
Wie start er een pol met de datum voor de volgende aanslag in Israël?
Wie start er een pol met de datum voor de volgende invasie van Gaza?
Wie start er een pol met de datum voor de volgende vredesplan?
Als het aan die Pitit ligt snel.

https://archive.is/3Un0Z

quote:
Nu er een vredesdeal lonkt in Gaza, is het onverstandig om het verzet van Palestijnen te staken, vindt Pettit. ‘Het is tijd om af te maken wat de Palestijnen op 7 oktober begonnen zijn’, schrijft hij. Als iemand vraagt wat hij daarmee bedoelt, reageert hij dat ‘de zionistische staat alleen ten val kan worden gebracht door gewelddadig verzet.
Palestijnen hebben ‘daar recht op, volgens het internationaal recht, helaas voor jullie’, schrijft hij. ‘We zullen niet stoppen, of rusten, totdat alle martelaren gewroken zijn en de kolonie verdwenen is.’
Ik snap dat Radbout ook niet, zo'n gast zou gelijk ontslagen moeten worden.

quote:
Het aanzetten tot of het verheerlijken van geweld, is onacceptabel, reageert de Radboud Universiteit in een uitgebreide verklaring aan deze site. ‘Daar waar het oproepen tot en verdedigen van geweld betreft neemt de universiteit er expliciet afstand van’, meldt het collegebestuur.
Tegelijkertijd wil het collegebestuur Pettit wel de ruimte geven deze uitlatingen te kunnen doen. ‘In gezamenlijkheid moeten we een weg zoeken waarin kritische dialoog mogelijk is, en waarin we ook elkaars rechten (vrijheid van meningsuiting) en persoonlijke levenssfeer respecteren, juist als we het met een ander oneens zijn’, schrijft het bestuur.
De Radboud Universiteit zegt ‘sterk betrokken’ te zijn bij wat er om ons heen gebeurt. ‘We zijn een vrijplaats om het ook fundamenteel met elkaar oneens te kunnen zijn. Dat moeten we koesteren.’ Wetenschappers zoals Pettit dienen zich volgens de universiteit wel bewust te zijn dat hun mening ‘een zwaarder

gewicht kan krijgen als zij bekend staan als wetenschapper’.
‘Dit brengt verantwoordelijkheid met zich mee richting de universiteit als werkgever en hun wetenschappelijke contacten. Dergelijke meningen zijn dus niet de mening van de universiteit.’
pi_218984051
Radbout is dan ook wel echt af hoor.
pi_218984059
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 16:08 schreef Bofjijff het volgende:
Radbout is dan ook wel echt af hoor.
Vind ik ook.
pi_218984097
Radboud jongens en meisjes, tering.

Maar zo'n gast moet gewoon vast zitten
pi_218984746
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[url=https://web.archive.org/web/20060518044016/http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/britman.htm]De oorspronkelijke tekst [/url]zegt:
[..]
Ik lees hierin dat de blijvende en veilige aanwezigheid van de Joodse bewoners expliciet uitgesproken wordt als doel van het mandaat, en niet iets in het algemeen van "een Palestijnse staat klaarstomen".
Jewish national home betekende absoluut geen joodse staat.

quote:
The term "Jewish national home" as used in the Balfour Declaration and the British Mandate was deliberately vague and did not imply a full independent Jewish state at the time. Instead, it referred to establishing a recognized community and center for Jewish cultural, social, and political life in Palestine, where Jews could settle and develop communal institutions under British oversight
Daarbij mocht deze national home de app aanwezige bevolking niet schaden in hun rechten.

quote:
The Jewish national home was recognized as a minority group with certain rights in Palestine, which was expected to still have an Arab majority at that time
quote:
The League of Nations Mandate tasked Britain to facilitate this national home while respecting the civil and religious rights of all inhabitants of Palestine
quote:
The Zionist movement sought eventual statehood as the ultimate goal, but the Mandate period was focused on laying legal, social, and infrastructural foundations for Jewish self-determination within Palestine
Dat national home was dus onderdeel van en onder Palestijns bestuur en moest opgaan in Palestina.
Geen eigen staat.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:25:32 #186
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218984754
Er was geen 'Palestijns' bestuur in die tijd. Dat waren Arabieren, niets verschillende van de Arabieren in omringende landen.
pi_218984762
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:05 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Maar dat deden ze wel, samen met het VN. En daarom blijf ik zeggen dat er destijds niet goed nagedacht is over het gebied.
Dat hebben ze zeker niet gedaan. Maar de Britten waren zo'n beetje op aan het eind vanwege de tweede wereldoorlog. Ze hadden nooit de belofte maken aan joden en toe moeten voegen aan het mandaat. Maar ze waren zo antisemitisch als de pest en dachten de Joden daar te dumpen om van het "probleem" af te komen.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:28:31 #188
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218984775
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Als het aan die Pitit ligt snel.

https://archive.is/3Un0Z
[..]
Ik snap dat Radbout ook niet, zo'n gast zou gelijk ontslagen moeten worden.
[..]

Moet je nagaan dat iemand zegt dat alle Palestijnen uit dit gebied moeten worden verdreven, dan sta je binnen vijf minuten op straat met je ontslag in handen.

Deze man stelt dus zelfs dat 'er een vervolg moet komen op 7 oktober’, wat dus een oproep is voor bruut antisemitisch geweld. En dit mag schijnbaar allemaal, bijzonder weer en het geeft ook blijk van wat voor een grip extremistisch links gedachtegoed op de academische wereld heeft.

Deze geradicaliseerde academisch docent zou niet alleen ontslagen moeten worden, maar strafrechtelijk vervolgd.
pi_218984798
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:28 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Moet je nagaan dat iemand zegt dat alle Palestijnen uit dit gebied moeten worden verdreven, dan sta je binnen vijf minuten op straat met je ontslag in handen.

Deze man stelt dus zelfs dat 'er een vervolg moet komen op 7 oktober’, wat dus een oproep is voor bruut antisemitisch geweld. En dit mag schijnbaar allemaal, bijzonder weer en het geeft ook blijk van wat voor een grip extremistisch links gedachtegoed op de academische wereld heeft.

Deze geradicaliseerde academisch docent zou niet alleen ontslagen moeten worden, maar strafrechtelijk vervolgd.
Er zijn er zat die zeggen dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. Dat komt op hetzelfde neer. Of zelfs erger met een genocide als gevolg.
pi_218984799
quote:

[..]
Knip
Dit klinkt onwijs goed en maximaal onrechtvaardig. Alleen of het zo is weet geen mens. Er is geen enkel voorbeeld die jouw gevoel onderbouwd of bewijst.
pi_218984800
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Er was geen 'Palestijns' bestuur in die tijd. Dat waren Arabieren, niets verschillende van de Arabieren in omringende landen.
Wat wat veel mensen niet weten is dat het juist de Joden zijn die Palestijnen werden genoemd ten ten tijde van het Brits mandaat. (Arabische) Palestijnen zijn als natie ontstaan door de oprichting van Israël. Zonder Israël waren (Arabische) Palestijnen Zuid-Syriërs of voelden ze zich nog steeds deel van een pan-Arabische natie.
pi_218984815
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 15:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Haha je bent maanden te laat _O-

Al drie maanden lang komen er dagelijks honderden vrachtwagens met voedsel het gebied binnen zonder zogenaamd geen enkele belemmering. Je bent duizenden vrachtwagen te laat.

Oja en ook toen, terwijl er al maanden geen grammetje voedsel het gebied binnen werd gelaten, was elke suggestie van honger volgens 'een kant' volslagen mesjogge. Dat maakt het bijzonder ridicuul om dan maanden later gekke Henkie te spelen
Je vrienden van de NOS zijn het er niet mee eens.

https://nos.nl/artikel/25(...)nel-mogelijk-gaza-in

In Noord-Gaza is een hongersnood vastgesteld en er is tekort aan alles, weten ze ook bij het Rode Kruis.

Komend weekend mogen 400 vrachtwagens per dag Gaza in, zegt Daniëlle Brouwer van het Rode Kruis. "Maar dat is een druppel op de gloeiende plaat.
pi_218984819
Die beelden uit Gaza, lijkt me dat er eerder sprake was van obesitas dan van genocide :')
pi_218984833
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:37 schreef UitStraling het volgende:
Die beelden uit Gaza, lijkt me dat er eerder sprake was van obesitas dan van genocide :')
Zo kun je wel makkelijk de Hamasstrijdertjes er tussen uit pikken. Alles wat goed gegeten heeft afgelopen 2 jaar...
pi_218984834
quote:

[..]

Het is gewoon haatzaaien.
Dat een school of universiteit zich daarmee inlaat is walgelijk.
pi_218984842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:27 schreef Chadi het volgende:
dachten de Joden daar te dumpen om van het "probleem" af te komen
Dit dus, hier ben ik het helemaal mee eens. Men dumpte niet alleen de overlevende Europese Joden, maar liet ook de Joden die allang in dat gebied woonden compleet stikken. Dat de prille Israëlische staat de aanval van de Arabische Liga wist af te slaan is echt een wonder te noemen. Werkelijk geen idee waarom men dacht dat het allemaal een goed idee was, maar misschien waren de wrijvingen tussen de 2 volken niet zo goed bekend in Europa en de VS of men dacht simpelweg: weet je, 2 semitische zandvolken, laat ze elkaar maar lekker afmaken, ons pakkie an niet.
pi_218984859
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:13 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Msm geeft dit constant aan?
Dus je blinde haat slaat nergens op.

Verschil is dat het zeer weinig is en Israël bijna alles stopt.
Het is helemaal niet zeer weinig. Maar ik snap dat je dat denkt als je afgaat op de msm.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:53:36 #198
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218984917
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Het is gewoon haatzaaien.
Dat een school of universiteit zich daarmee inlaat is walgelijk.
Tja, dit is het resultaat van het intersectionele denken waarbij de wereld wordt opgedeeld in 'onderdrukten' en 'onderdrukkers'. Over de eerste groep mag niets worden gezegd en over de tweede groep alles.

In dit conflict ziet men de Palestijnen als de 'onderdrukten' en Israël als de 'onderdrukkers'. En natuurlijk naast het feit dat dit een verdraaiing is van de realiteit creëert het een situatie waarin openlijk oproepen tot genocidaal geweld jegens Israëliërs als acceptabel wordt gezien dat onder de 'vrijheid van meningsuiting' valt.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:59:53 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218984966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:32 schreef Chadi het volgende:

[..]
Er zijn er zat die zeggen dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. Dat komt op hetzelfde neer. Of zelfs erger met een genocide als gevolg.
Noem eens zo'n aan een Nederlandse universiteit docerende prof die dat stelt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218984999
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Noem eens zo'n aan een Nederlandse universiteit docerende prof die dat stelt.
Prof. dr. Afshin Ellian
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')