Nu nog Oekraïne en Rusland oplossen en dan heeft hij die Nobelprijs wel verdiendquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 07:32 schreef hoechst het volgende:
Trump die rechtse populist blijkt toch een held te zijn!!!
Whut?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 00:05 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Nederland viel Duitsland niet aan. Wat maak jij voor vreemde vergelijkingen man. Palestijnen terroriseren Joden. Maar ik ken je gekke mening inmiddels wel. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat je langdurig al zit te trollen hier. Veel succes ermee.
"meldt de Arabische nieuwszender Al Jazeera"quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom zijn ze nu alweer aan het bombarderen dan
'Nieuwe aanvallen op Gaza in vroege ochtend' - https://nos.nl/l/2585888#UPDATE-89407544
Nou ik kan me een hoop scenario's bedenken waar Israël niets mee te maken heeft, maar dit is geen vreugdevuurquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:48 schreef Aether het volgende:
[..]
"meldt de Arabische nieuwszender Al Jazeera"
Zou net zo goed vreugdevuur kunnen zijn, zie je wel vaker.
Maar eerst afwachten.
Dit is de waarheid:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:15 schreef Chadi het volgende:
[..]
De waarheid van dat soort lui ligt ergens tussen de waan en start van antipsychotica.
Ze leven in een eigen realiteit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hamas viel Israel aan, niet andersom.
Smerige leugenachtige huichelaars.
Is de militaire strategie van Israel proportioneel? Nee, dat vind ik niet. Maar er is 1 waarheid over wie wie aanviel, en dat is Hamas die Israel aanviel.
[ Bericht 7% gewijzigd door 2172619626795 op 10-10-2025 09:30:09 ]
Dat zou fantastisch zijn, het wordt tijd dat radicaal linkse overheden gigantisch hard worden aangepakt als men anti-Westers beleid gaat hanteren maar tegelijkertijd onderdeel wil zijn van allerlei Westerse allianties.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:21 schreef UitStraling het volgende:
"Trump zinspeelt op royement van Spanje als NAVO-lidstaat"
Ik snap dit sentiment wel, met hun gedreig met hun oorlogsschip, Nederland zit ook op het randje met Timmermans.
Mijn idee, het is hoog tijd dat men een hoge prijs gaat betalen voor hulp en steun aan een totaal losgelagen terroristische organisatie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, het wordt tijd dat radicaal linkse overheden gigantisch hard worden aangepakt als men anti-Westers beleid gaat hanteren maar tegelijkertijd onderdeel wil zijn van allerlei Westerse allianties.
En dat Ierland mag trouwens ook wel eens flink worden aangepakt. Die flirten al decennialang met Palestijnse terroristen, dat stamt nog uit de tijd dat een partij als Sinn Féin zelf ook een gewapende tak had.
Ierland is voor een groot deel afhankelijk van Amerika voor de handel, zou leuk zijn als die eens wordt opgeschort. Eens zien hoelang de affiniteit voor het Palestijnse terreur stand weet te houden als de economie een enorme klap krijgt.
En hoe zit dat dan met figuren als Orban en Fico?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat zou fantastisch zijn, het wordt tijd dat radicaal linkse overheden gigantisch hard worden aangepakt als men anti-Westers beleid gaat hanteren maar tegelijkertijd onderdeel wil zijn van allerlei Westerse allianties.
En dat Ierland mag trouwens ook wel eens flink worden aangepakt. Die flirten al decennialang met Palestijnse terroristen, dat stamt nog uit de tijd dat een partij als Sinn Féin zelf ook een gewapende tak had.
Ierland is voor een groot deel afhankelijk van Amerika voor de handel, zou leuk zijn als die eens wordt opgeschort. Eens zien hoelang de affiniteit voor het Palestijnse terreur stand weet te houden als de economie een enorme klap krijgt.
Dit is de waarheid:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De waarheid dat de lieve Palestijnse burgerbevolking helemaal niet van die lieve knuffelmoslims zijn, ondanks dat dit jullie dwangmatige natte droom blijft. En elke poging om deze waarheid te tonen leidt tot censuur, framing tot “xenofobie” en “vreemdelingenhater”.
Nee, ik vind ook niet dat hoe Israel heeft huisgehouden in de gaza strook proportioneel is, maar de waarheid verdraaien en buigen voor de conservatieve Islam zoals jullie doen gaat rechtstreeks in tegen alle normen en waarden van het Westen waar onze voorouderen zo hard voor gevochten hebben.
[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 10-10-2025 11:37:58 (edit; zie nws fb) ]
Voeren zijn radicaal links en anti-Westers beleid dan? Orban heeft een radicaal rechtse partij, Fico een sociaaldemocratische partij (soort van centrumlinks conservatief).quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:34 schreef Momo het volgende:
[..]
En hoe zit dat dan met figuren als Orban en Fico?
Rare take om een Orban Pro-Westers te noemen terwijl hij de kont van Putin kust.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Voeren zijn radicaal links en anti-Westers beleid dan? Orban heeft een radicaal rechtse partij, Fico een sociaaldemocratische partij (soort van centrumlinks conservatief).
Beide landen vormen juist een voorbeeld als het gaat om steun voor een bondgenoot in het nauw (Israël) en het beschermen van het eigen land en cultuur door het succesvol buiten houden van talloze kansarme niet-Westerse migranten. Ook Polen weet dit succesvol te doen.
Gaat om het geld, hoor. Niet om hun huichelarij.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump ziet dit precies andersom, massaemigratie van moslims ziet hij als grootste gevaar in de wereld, mogelijk gemaakt door linkse boomknuffelaars.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Rare take om een Orban Pro-Westers te noemen terwijl hij de kont van Putin kust.
Waar heb ik Orban pro-Westers genoemd?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:42 schreef Momo het volgende:
[..]
Rare take om een Orban Pro-Westers te noemen terwijl hij de kont van Putin kust.
Ik denk dat Trump's zwakte voor Poetin vrij weinig te maken heeft met de manier waarop hij immigratiebeleid voert maar vooral te maken heeft met de manier waarop hij al decennialang een land weet te besturen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump ziet dit precies andersom, massaemigratie van moslims ziet hij als grootste gevaar in de wereld, mogelijk gemaakt door linkse boomknuffelaars.
Vandaar zijn zwakte voor Poetin en zijn affiniteit met Orban en de zijnen.
Wat dat betreft blijft de extreem-linkse persoonlijkheidsstoornis altijd wel ironisch om te aanschouwen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:49 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump ziet dit precies andersom, massaemigratie van moslims ziet hij als grootste gevaar in de wereld, mogelijk gemaakt door linkse boomknuffelaars.
Vandaar zijn zwakte voor Poetin en zijn affiniteit met Orban en de zijnen.
De NOS is niet erg betrouwbaar hierover. Beroept zich op de staatspropaganda van Qatar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 08:12 schreef Watmoetjenou het volgende:
Waarom zijn ze nu alweer aan het bombarderen dan
'Nieuwe aanvallen op Gaza in vroege ochtend' - https://nos.nl/l/2585888#UPDATE-89407544
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dit is de waarheid:
Let op: extreem NSFWIk zal je een waarheid geven van je eigen bodem.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De waarheid dat de lieve Palestijnse burgerbevolking helemaal niet van die lieve knuffelmoslims zijn, ondanks dat dit jullie dwangmatige natte droom blijft. En elke poging om deze waarheid te tonen leidt tot censuur, framing tot “xenofobie” en “vreemdelingenhater”.
Nee, ik vind ook niet dat hoe Israel heeft huisgehouden in de gaza strook proportioneel is, maar de waarheid verdraaien en buigen voor de conservatieve Islam zoals jullie doen gaat rechtstreeks in tegen alle normen en waarden van het Westen waar onze voorouderen zo hard voor gevochten hebben.
Vijanden van het Westen zijn jullie met je geschiedvervalsing en leugens. Ik herhaal nog maar eens: er komt een dag dat jullie opgespoord en berecht zullen worden.quote:Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: We have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, it's true, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: We have come here and stolen their country. Why should they accept that?
Jij denk dat die aanvullen dus dan wel fake news zijn?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:12 schreef Homey het volgende:
[..]
De NOS is niet erg betrouwbaar hierover. Beroept zich op de staatspropaganda van Qatar.
Lijkt de aarde op jouw achterhoofd? Nee he, dus is het niet plat. ^____^quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:51 schreef bianconeri het volgende:
Aarde is ook plat zeker? En dat de aarde rond is is natuurlijk een complot van de elite?
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:24 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dit is de waarheid:
NSFWWeer zo'n pipo die denkt dat alles is begonnen vanaf 7 oktober.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hamas viel Israel aan, niet andersom.
Smerige leugenachtige huichelaars.
Is de militaire strategie van Israel proportioneel? Nee, dat vind ik niet. Maar er is 1 waarheid over wie wie aanviel, en dat is Hamas die Israel aanviel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:36 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dit is de waarheid:
Let op: extreem NSFWJe laat een willekeurige foto zien en dat is dan bewijs dat de hele Palestijnse burgerbevolking niet deugt. Vind je dit zelf nou echt een sterk argument? Overigens gaat het er niet om of Palestijnen knuffelbaar zijn of niet, het zijn gewoon mensen zoals jij en ik, die bepaalde basisrechten hebben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De waarheid dat de lieve Palestijnse burgerbevolking helemaal niet van die lieve knuffelmoslims zijn, ondanks dat dit jullie dwangmatige natte droom blijft. En elke poging om deze waarheid te tonen leidt tot censuur, framing tot “xenofobie” en “vreemdelingenhater”.
Vijanden van het Westen zijn jullie met je geschiedvervalsing en leugens. Ik herhaal nog maar eens: er komt een dag dat jullie opgespoord en berecht zullen worden.
Je schermt met normen en waarden van het Westen maar steunt daarbij een partij die al jaren deze normen en waarden met voeten treedt. Lak aan internationale wetgeving en mensenrechten. Als je echt om Westerse normen en waarden geeft dan ga je juist niet achter het huidige Israël staan.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
Omdat je ook als je moslim bent je geen vrouwen hoort te verkrachten, gericht onschuldige kinderen vermoord of andere onschuldige burgers martelt en doodmaakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:16 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik zal je een waarheid geven van je eigen bodem.
[..]
“Why should the Arabs make peace?”
Weer van die domme aannames. Als je een beetje begrijpend kunt lezen, had je kunnen weten dat ik fel tegen de regering van Israel ben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:23 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Weer zo'n pipo die denkt dat alles is begonnen vanaf 7 oktober.
[..]
Je laat een willekeurige foto zien en dat is dan bewijs dat de hele Palestijnse burgerbevolking niet deugt. Vind je dit zelf nou echt een sterk argument? Overigens gaat het er niet om of Palestijnen knuffelbaar zijn of niet, het zijn gewoon mensen zoals jij en ik, die bepaalde basisrechten hebben.
Je schermt met normen en waarden van het Westen maar steunt daarbij een partij die al jaren deze normen en waarden met voeten treedt. Lak aan internationale wetgeving en mensenrechten. Als je echt om Westerse normen en waarden geeft dan ga je juist niet achter het huidige Israël staan.
Klinkt als de uitspraak van een self-hating jew of zo'n orthodoxe reli-gek die niet serieus te nemen is. Arabieren haten joden (en alles wat niet arabier is) omdat ze dat met de moedermelk mee krijgen. Hele volksstammen die generaties lang met haat opgevoed worden voor alles wat ook maar een beetje afwijkt van hun "norm". Leer mij arabieren kennen, barf barf...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:16 schreef Chadi het volgende:
Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: We have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, it's true, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been anti-Semitism, the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: We have come here and stolen their country. Why should they accept that?
Is die 24uur al om?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Glazenmaker het volgende:
De IDF lijkt niet zo'n zin in het einde van de oorlog te hebben. Zou knap zijn als Bibi deze gigantische overwinning nog op het laatste moment weet om te zetten naar een nederlaag. Maar fascisten zijn doorgaans incompetent.
Neequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er ging toch direct gestaakt worden?
Nee 24u na akkoordquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er ging toch direct gestaakt worden?
Tijd zodat iedereen weet dat het bestand ingaat?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:40 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee 24u na akkoord
Best gek eigenlijk maar ok
Ja goed punt. Kan me voorstellen dat niet elke militant toegang heeft tot eenduidige communicatie, gezien de staat van Gaza’s infrastructuur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tijd zodat iedereen weet dat het bestand ingaat?
ChatGPT confirmsquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:48 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ja goed punt. Kan me voorstellen dat niet elke militant toegang heeft tot eenduidige communicatie, gezien de staat van Gaza’s infrastructuur.
1 verstrooide Kogel kan genoeg zijn om weer opnieuw te moeten beginnen
Daar zou je best een punt kunnen hebben aangezien het een uitspraak is van de oprichter van Israël is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:33 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Klinkt als de uitspraak van een self-hating jew of zo'n orthodoxe reli-gek die niet serieus te nemen is. Arabieren haten joden (en alles wat niet arabier is) omdat ze dat met de moedermelk mee krijgen. Hele volksstammen die generaties lang met haat opgevoed worden voor alles wat ook maar een beetje afwijkt van hun "norm". Leer mij arabieren kennen, barf barf...
Ahaaa, de joodse-hippie-pionier nog voordat hippies bestonden. Ja die hebben het destijds idd best verkeerd aangepakt, maar achteraf is het wel makkelijk praten. Veels te veel zaken rond de oprichting van de joodse staat zijn destijds verkeerd aangepakt en vooral de haat en nijd van de arabische bevolking jegens de joden, die men sinds de val van het Ottomaanse rijk toch aardig gedocumenteerd heeft in het Brise Protectoraat, is zwaar onderschat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:05 schreef Chadi het volgende:
Daar zou je best een punt kunnen hebben aangezien het een uitspraak is van de oprichter van Israël is.
Ah duidelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:40 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee 24u na akkoord
Best gek eigenlijk maar ok
Wat een hoop woorden om niets te zeggenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:13 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Mooi voorbeeld die jouw manier van discussiëren beschrijft
Antwoordmdat je niet door rood mag fietsen...
[..]
Ik ben niet degene die aan (de linkse) identiteitscrisis lijdt. Verder heb ik helaas geen tijd om rustig aan te doen vandaag: er ligt 3 kuub aan puin en ander sloopafval op mij te wachten in de tuin om afgevoerd te worden.
Ik heb overigens energie voor beiden, zoals je ziet. Kenmerkend voor mensen die hard werken en tegelijkertijd het vermogen behouden om rationeel blijven in hun wereldbeeld.
Meestal zijn het de instabiele en labiele mensen die hooguit 1 van die twee, maar soms zelfs geen van twee tegelijk kunnen en een gesprek afkappen omdat de spiegel die ze voorgehouden krijgen te confronterend is. Sommigen werken niet, zijn beroepsdemonstrant, of werken wel, maar komen met irrationele denkbeelden en vreemde vergelijkingen.
Anywho, toch bedankt voor het advies en jij ook alvast een prettig weekend gewenst verder.
Benieuwd? Dat lijkt me een gegeven dat dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat een hoop woorden om niets te zeggen
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:13 schreef 2172619626795 het volgende:
@:spec
Kennelijk te moeilijk voor sommigen, dus dan negeer ik de persoonlijke aanvallen maar.
Het is natuurlijk niet mijn taak, maar jouw taak om daarop te reageren.
Goed nieuws.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:57 schreef DefKu het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)gevechten~aa9495215/
Dat is in September al bepaald, dus heeft niks met Trump te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Het plan is niet goed genoeg voor een vredesprijs. Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
Christus is dit het GGZ topic geworden of zo? Wat wil je nou zeggen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:18 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ahaaa, de joodse-hippie-pionier nog voordat hippies bestonden. Ja die hebben het destijds idd best verkeerd aangepakt, maar achteraf is het wel makkelijk praten. Veels te veel zaken rond de oprichting van de joodse staat zijn destijds verkeerd aangepakt en vooral de haat en nijd van de arabische bevolking jegens de joden, die men sinds de val van het Ottomaanse rijk toch aardig gedocumenteerd heeft in het Brise Protectoraat, is zwaar onderschat.
Gebeurt nu ook, het onderschatten van de haat die men voor de "anderen" voelt. Onderlinge haat is uiteraard ook niet te ondeschatten, net als de enorme algemene xenofobie die eigen is aan het Midden-oosten (bijv. een zwarte moslim is nog altijd beter dan een niet-moslim, maar het is wel een .... ..je weet wel wat).
Daarom zie ik dit bestand alleen als een korte adempauze en daarna gaat het als vanouds verder.
@spec is iemand andersquote:
Je kan toch geen vrede hebben als je terug gaat naar de stuatie van voor 7 oktober? De Oslo akkoorden moeten uitgevoerd wordenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Het plan is niet goed genoeg voor een vredesprijs. Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
Als iemand die prijs niet verdient dan is het Trumpquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit soort nuances doen er niet toe in het bladgoud huis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is in September al bepaald, dus heeft niks met Trump te maken.
Let me spell it out:quote:
Aah het portret van de joden-hatende-Palestijn doemt weer op. Het gaat er niet om dat ze bezet werden of uit hun land werden getrapt omdat een ander er aanspraak op deed vanwege zijn geloof. Het gaat erom dat ze een hekel kregen aan degene die ze dat aangedaan had.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:04 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Let me spell it out:
Je komt met een quote die een rechtvaardiging zou moeten zijn voor de arabische agressie jegens Israël.
In die quote wordt de haat van de arabieren jegens de joden, die veel ouder is dan het bestaan van Israël compleet genegeerd. Er wordt een beeld geschept alsof alle ellende het gevolg is van "jews stole our land", maar er wordt voorbijgegaan aan de eeuwenoude haat en nijd vanuit de arabische bevolking naar de joden toe.
En aangezien die haat er altijd was en altijd zal blijven, zal zelf het teruggeven van grote stukken land door Israël niet tot een stabiele vrede leiden. Het zal nml. niet stoppen zolang arabieren met de moedermelk mee krijgen dat je joden moet haten.
Snappie?? Of moet ik het nog beter uitkauwen?
Je hoeft het arabische anti-semitisme niet te ontkennen, je weet dondersgoed hoe men over joden denkt en waarschijnlijk ook in jouw Marrokaanse kringen uitspreekt. En ik weet dat ook donderdsgoed, want de meeste arabieren die ik spreek vinden dat er maar 1 goede jood bestaat - de dode jood.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:14 schreef Chadi het volgende:
Heb je niks beters dan die antisemitisme kaart spelen om landjepik recht te lullen?
Land was hier ten tijde van de tweede wereldoorlog van de Duitsers? En die mochten er mee doen wat ze wilden? Is dat zo een beetje wat je hier probeert te zeggen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:18 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Je hoeft het arabische anti-semitisme niet te ontkennen, je weet dondersgoed hoe men over joden denkt en waarschijnlijk ook in jouw Marrokaanse kringen uitspreekt. En ik weet dat ook donderdsgoed, want de meeste arabieren die ik spreek vinden dat er maar 1 goede jood bestaat - de dode jood.
En wat "landjepik" betreft:
- land werd in veel gevallen gekocht nog voor Israël bestond
- land was destijds niet eens van de arabieren, maar van het Britse Protectoraat en die deden wat ze goed leek => hier val over te discussiëren
- Veel "landjepik" is het gevolg van oorlog en aanvallen vanuit de arabieren. U reap what u saw.
Heel Nederland om iets te noemenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:42 schreef sp3c het volgende:
Duitsland is idd wat land kwijt geraakt door de tweede wereldoorlog
technisch gezien niet omdat de regering in ballingsschap was gegaanquote:
Sterker nog, dat deden ze ook. Namen fabrieken en ondernemingen over, gooiden mensen uit hun woningen, transporteerden duizenden naar werk- en concentratiekampen, hielden razzia's etc.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Land was hier ten tijde van de tweede wereldoorlog van de Duitsers? En die mochten er mee doen wat ze wilden? Is dat zo een beetje wat je hier probeert te zeggen?
Dat dat er is twijfel ik niet aan, maar dat komt omdat Greta Thunberg met 5 pakken melkpoeder en 2 doosjes koekjes niet aan land mocht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
Hoeveel uitgemergelde mensen zien we nu trouwens op de beelden uit Gaza? Er was toch hongersnood!!?
Ik lees hier op Fok juist altijd dat de Gazaanse markten juist rijk gevuld zijn of dat er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
Hoeveel uitgemergelde mensen zien we nu trouwens op de beelden uit Gaza? Er was toch hongersnood!!?
Uhuh, maar wel tegen woekerprijzen, omdat de kas van Hamas gespekt moet worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees hier op Fok juist altijd dat de Gazaanse markten juist rijk gevuld zijn of dat er niks aan de hand is.
En dat was als ik jou zo hoor helemaal goed...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Sterker nog, dat deden ze ook. Namen fabrieken en ondernemingen over, gooiden mensen uit hun woningen, transporteerden duizenden naar werk- en concentratiekampen, hielden razzia's etc.
Als je eenmaal onder iemand valt, heb je niet veel keus? De Britten hadden het eenmaal voor het zeggen en deden wat zij juist vonden, net als de Ottomanen voor hun. Onder de Ottomanen waren het de joden die uit hun huizen gezet werden onder de Ottomanen (en Britten trouwens ook) vonden er gewoon joodse pogroms plaats. De machthebbers die er toendertijd zaten deden er niets aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
En dat was als ik jou zo hoor helemaal goed...
Ten eerste je hebt wel keus en het recht om in verzet te komen en dat deden een hoop Nederlanders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:29 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Als je eenmaal onder iemand valt, heb je niet veel keus? De Britten hadden het eenmaal voor het zeggen en deden wat zij juist vonden, net als de Ottomanen voor hun. Onder de Ottomanen waren het de joden die uit hun huizen gezet werden onder de Ottomanen (en Britten trouwens ook) vonden er gewoon joodse pogroms plaats. De machthebbers die er toendertijd zaten deden er niets aan.
Maar dat deden ze wel, samen met het VN. En daarom blijf ik zeggen dat er destijds niet goed nagedacht is over het gebied.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten tweede de Britten hadden een mandaat om een Palestijnse staat bestuurlijk klaar te stomen en niet om er van te maken wat ze wilden.
Het huidige Polen bestaat uit grondgebied dat voor 1945 Duits was en waar ongeveer 10 miljoen Duitsers zijn verdreven. In Tsjechië zijn 3,1 miljoen Duitsers verdreven. Als je oorlogen begint en verliest, verlies je land. De claim voor een Palestijnse staat is redelijk uniek in de geschiedenis, daar waar de Palestijnen telkens in het verliezende kamp zaten in meerdere oorlogen. De fout die Israël in 1967 heeft gemaakt is geen duidelijke beslissing te nemen na de "drie nee's" van de Arabische Liga op 1 september 1967: geen onderhandelingen met Israël, geen vrede met Israël, geen erkenning van Israël. Als Israël de Westbank en de Gazastrook etnisch had gezuiverd en officieel had geannexeerd was dat moreel zeer verwerpelijk, maar bestond er geen Israëlisch-Palestijns conflict meer, net als er geen Duitse claim meer is voor Sudetenland en Silezië.quote:
[url=https://web.archive.org/web/20060518044016/http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/britman.htm]De oorspronkelijke tekst [/url]zegt:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten eerste je hebt wel keus en het recht om in verzet te komen en dat deden een hoop Nederlanders.
Ten tweede de Britten hadden een mandaat om een Palestijnse staat bestuurlijk klaar te stomen en niet om er van te maken wat ze wilden.
Ik lees hierin dat de blijvende en veilige aanwezigheid van de Joodse bewoners expliciet uitgesproken wordt als doel van het mandaat, en niet iets in het algemeen van "een Palestijnse staat klaarstomen".quote:The British Mandate For Palestine
San Remo Conference, April 24, 1920
...the Mandatory should be responsible for putting into effect the declaration originally made on November 2nd, 1917, by the Government of His Britannic Majesty, and adopted by the said Powers, in favour of the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine
En weer de andere kant op.quote:
Haha je bent maanden te laatquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
Als het aan die Pitit ligt snel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:17 schreef xzaz het volgende:
Wie start er een pol met de datum voor de volgende aanslag in Israël?
Wie start er een pol met de datum voor de volgende invasie van Gaza?
Wie start er een pol met de datum voor de volgende vredesplan?
Ik snap dat Radbout ook niet, zo'n gast zou gelijk ontslagen moeten worden.quote:Nu er een vredesdeal lonkt in Gaza, is het onverstandig om het verzet van Palestijnen te staken, vindt Pettit. ‘Het is tijd om af te maken wat de Palestijnen op 7 oktober begonnen zijn’, schrijft hij. Als iemand vraagt wat hij daarmee bedoelt, reageert hij dat ‘de zionistische staat alleen ten val kan worden gebracht door gewelddadig verzet.
Palestijnen hebben ‘daar recht op, volgens het internationaal recht, helaas voor jullie’, schrijft hij. ‘We zullen niet stoppen, of rusten, totdat alle martelaren gewroken zijn en de kolonie verdwenen is.’
quote:Het aanzetten tot of het verheerlijken van geweld, is onacceptabel, reageert de Radboud Universiteit in een uitgebreide verklaring aan deze site. ‘Daar waar het oproepen tot en verdedigen van geweld betreft neemt de universiteit er expliciet afstand van’, meldt het collegebestuur.
Tegelijkertijd wil het collegebestuur Pettit wel de ruimte geven deze uitlatingen te kunnen doen. ‘In gezamenlijkheid moeten we een weg zoeken waarin kritische dialoog mogelijk is, en waarin we ook elkaars rechten (vrijheid van meningsuiting) en persoonlijke levenssfeer respecteren, juist als we het met een ander oneens zijn’, schrijft het bestuur.
De Radboud Universiteit zegt ‘sterk betrokken’ te zijn bij wat er om ons heen gebeurt. ‘We zijn een vrijplaats om het ook fundamenteel met elkaar oneens te kunnen zijn. Dat moeten we koesteren.’ Wetenschappers zoals Pettit dienen zich volgens de universiteit wel bewust te zijn dat hun mening ‘een zwaarder
gewicht kan krijgen als zij bekend staan als wetenschapper’.
‘Dit brengt verantwoordelijkheid met zich mee richting de universiteit als werkgever en hun wetenschappelijke contacten. Dergelijke meningen zijn dus niet de mening van de universiteit.’
Jewish national home betekende absoluut geen joodse staat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
[url=https://web.archive.org/web/20060518044016/http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/britman.htm]De oorspronkelijke tekst [/url]zegt:
[..]
Ik lees hierin dat de blijvende en veilige aanwezigheid van de Joodse bewoners expliciet uitgesproken wordt als doel van het mandaat, en niet iets in het algemeen van "een Palestijnse staat klaarstomen".
Daarbij mocht deze national home de app aanwezige bevolking niet schaden in hun rechten.quote:The term "Jewish national home" as used in the Balfour Declaration and the British Mandate was deliberately vague and did not imply a full independent Jewish state at the time. Instead, it referred to establishing a recognized community and center for Jewish cultural, social, and political life in Palestine, where Jews could settle and develop communal institutions under British oversight
quote:The Jewish national home was recognized as a minority group with certain rights in Palestine, which was expected to still have an Arab majority at that time
quote:The League of Nations Mandate tasked Britain to facilitate this national home while respecting the civil and religious rights of all inhabitants of Palestine
Dat national home was dus onderdeel van en onder Palestijns bestuur en moest opgaan in Palestina.quote:The Zionist movement sought eventual statehood as the ultimate goal, but the Mandate period was focused on laying legal, social, and infrastructural foundations for Jewish self-determination within Palestine
Dat hebben ze zeker niet gedaan. Maar de Britten waren zo'n beetje op aan het eind vanwege de tweede wereldoorlog. Ze hadden nooit de belofte maken aan joden en toe moeten voegen aan het mandaat. Maar ze waren zo antisemitisch als de pest en dachten de Joden daar te dumpen om van het "probleem" af te komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:05 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Maar dat deden ze wel, samen met het VN. En daarom blijf ik zeggen dat er destijds niet goed nagedacht is over het gebied.
Moet je nagaan dat iemand zegt dat alle Palestijnen uit dit gebied moeten worden verdreven, dan sta je binnen vijf minuten op straat met je ontslag in handen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Als het aan die Pitit ligt snel.
https://archive.is/3Un0Z
[..]
Ik snap dat Radbout ook niet, zo'n gast zou gelijk ontslagen moeten worden.
[..]
Er zijn er zat die zeggen dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. Dat komt op hetzelfde neer. Of zelfs erger met een genocide als gevolg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat iemand zegt dat alle Palestijnen uit dit gebied moeten worden verdreven, dan sta je binnen vijf minuten op straat met je ontslag in handen.
Deze man stelt dus zelfs dat 'er een vervolg moet komen op 7 oktober’, wat dus een oproep is voor bruut antisemitisch geweld. En dit mag schijnbaar allemaal, bijzonder weer en het geeft ook blijk van wat voor een grip extremistisch links gedachtegoed op de academische wereld heeft.
Deze geradicaliseerde academisch docent zou niet alleen ontslagen moeten worden, maar strafrechtelijk vervolgd.
Dit klinkt onwijs goed en maximaal onrechtvaardig. Alleen of het zo is weet geen mens. Er is geen enkel voorbeeld die jouw gevoel onderbouwd of bewijst.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Moet je nagaan dat iemand zegt dat alle Palestijnen uit dit gebied moeten worden verdreven, dan sta je binnen vijf minuten op straat met je ontslag in handen.
Knip
Wat wat veel mensen niet weten is dat het juist de Joden zijn die Palestijnen werden genoemd ten ten tijde van het Brits mandaat. (Arabische) Palestijnen zijn als natie ontstaan door de oprichting van Israël. Zonder Israël waren (Arabische) Palestijnen Zuid-Syriërs of voelden ze zich nog steeds deel van een pan-Arabische natie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:25 schreef HowardRoark het volgende:
Er was geen 'Palestijns' bestuur in die tijd. Dat waren Arabieren, niets verschillende van de Arabieren in omringende landen.
Je vrienden van de NOS zijn het er niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Haha je bent maanden te laat![]()
Al drie maanden lang komen er dagelijks honderden vrachtwagens met voedsel het gebied binnen zonder zogenaamd geen enkele belemmering. Je bent duizenden vrachtwagen te laat.
Oja en ook toen, terwijl er al maanden geen grammetje voedsel het gebied binnen werd gelaten, was elke suggestie van honger volgens 'een kant' volslagen mesjogge. Dat maakt het bijzonder ridicuul om dan maanden later gekke Henkie te spelen
Zo kun je wel makkelijk de Hamasstrijdertjes er tussen uit pikken. Alles wat goed gegeten heeft afgelopen 2 jaar...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:37 schreef UitStraling het volgende:
Die beelden uit Gaza, lijkt me dat er eerder sprake was van obesitas dan van genocide
Het is gewoon haatzaaien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Deze man stelt dus zelfs dat 'er een vervolg moet komen op 7 oktober’, wat dus een oproep is voor bruut antisemitisch geweld. En dit mag schijnbaar allemaal, bijzonder weer en het geeft ook blijk van wat voor een grip extremistisch links gedachtegoed op de academische wereld heeft.
Deze geradicaliseerde academisch docent zou niet alleen ontslagen moeten worden, maar strafrechtelijk vervolgd.
Dit dus, hier ben ik het helemaal mee eens. Men dumpte niet alleen de overlevende Europese Joden, maar liet ook de Joden die allang in dat gebied woonden compleet stikken. Dat de prille Israëlische staat de aanval van de Arabische Liga wist af te slaan is echt een wonder te noemen. Werkelijk geen idee waarom men dacht dat het allemaal een goed idee was, maar misschien waren de wrijvingen tussen de 2 volken niet zo goed bekend in Europa en de VS of men dacht simpelweg: weet je, 2 semitische zandvolken, laat ze elkaar maar lekker afmaken, ons pakkie an niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:27 schreef Chadi het volgende:
dachten de Joden daar te dumpen om van het "probleem" af te komen
Het is helemaal niet zeer weinig. Maar ik snap dat je dat denkt als je afgaat op de msm.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 09:13 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Msm geeft dit constant aan?
Dus je blinde haat slaat nergens op.
Verschil is dat het zeer weinig is en Israël bijna alles stopt.
Tja, dit is het resultaat van het intersectionele denken waarbij de wereld wordt opgedeeld in 'onderdrukten' en 'onderdrukkers'. Over de eerste groep mag niets worden gezegd en over de tweede groep alles.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het is gewoon haatzaaien.
Dat een school of universiteit zich daarmee inlaat is walgelijk.
Noem eens zo'n aan een Nederlandse universiteit docerende prof die dat stelt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Er zijn er zat die zeggen dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. Dat komt op hetzelfde neer. Of zelfs erger met een genocide als gevolg.
Prof. dr. Afshin Ellianquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Noem eens zo'n aan een Nederlandse universiteit docerende prof die dat stelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |