Dat is in September al bepaald, dus heeft niks met Trump te maken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Het plan is niet goed genoeg voor een vredesprijs. Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
Christus is dit het GGZ topic geworden of zo? Wat wil je nou zeggen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:18 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ahaaa, de joodse-hippie-pionier nog voordat hippies bestonden. Ja die hebben het destijds idd best verkeerd aangepakt, maar achteraf is het wel makkelijk praten. Veels te veel zaken rond de oprichting van de joodse staat zijn destijds verkeerd aangepakt en vooral de haat en nijd van de arabische bevolking jegens de joden, die men sinds de val van het Ottomaanse rijk toch aardig gedocumenteerd heeft in het Brise Protectoraat, is zwaar onderschat.
Gebeurt nu ook, het onderschatten van de haat die men voor de "anderen" voelt. Onderlinge haat is uiteraard ook niet te ondeschatten, net als de enorme algemene xenofobie die eigen is aan het Midden-oosten (bijv. een zwarte moslim is nog altijd beter dan een niet-moslim, maar het is wel een .... ..je weet wel wat).
Daarom zie ik dit bestand alleen als een korte adempauze en daarna gaat het als vanouds verder.
@spec is iemand andersquote:
Je kan toch geen vrede hebben als je terug gaat naar de stuatie van voor 7 oktober? De Oslo akkoorden moeten uitgevoerd wordenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Het plan is niet goed genoeg voor een vredesprijs. Ben benieuwd of Trump nog gaat janken.
Als iemand die prijs niet verdient dan is het Trumpquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef Glazenmaker het volgende:
Dit soort nuances doen er niet toe in het bladgoud huis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Dat is in September al bepaald, dus heeft niks met Trump te maken.
Let me spell it out:quote:
Aah het portret van de joden-hatende-Palestijn doemt weer op. Het gaat er niet om dat ze bezet werden of uit hun land werden getrapt omdat een ander er aanspraak op deed vanwege zijn geloof. Het gaat erom dat ze een hekel kregen aan degene die ze dat aangedaan had.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:04 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Let me spell it out:
Je komt met een quote die een rechtvaardiging zou moeten zijn voor de arabische agressie jegens Israël.
In die quote wordt de haat van de arabieren jegens de joden, die veel ouder is dan het bestaan van Israël compleet genegeerd. Er wordt een beeld geschept alsof alle ellende het gevolg is van "jews stole our land", maar er wordt voorbijgegaan aan de eeuwenoude haat en nijd vanuit de arabische bevolking naar de joden toe.
En aangezien die haat er altijd was en altijd zal blijven, zal zelf het teruggeven van grote stukken land door Israël niet tot een stabiele vrede leiden. Het zal nml. niet stoppen zolang arabieren met de moedermelk mee krijgen dat je joden moet haten.
Snappie?? Of moet ik het nog beter uitkauwen?
Je hoeft het arabische anti-semitisme niet te ontkennen, je weet dondersgoed hoe men over joden denkt en waarschijnlijk ook in jouw Marrokaanse kringen uitspreekt. En ik weet dat ook donderdsgoed, want de meeste arabieren die ik spreek vinden dat er maar 1 goede jood bestaat - de dode jood.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:14 schreef Chadi het volgende:
Heb je niks beters dan die antisemitisme kaart spelen om landjepik recht te lullen?
Land was hier ten tijde van de tweede wereldoorlog van de Duitsers? En die mochten er mee doen wat ze wilden? Is dat zo een beetje wat je hier probeert te zeggen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:18 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Je hoeft het arabische anti-semitisme niet te ontkennen, je weet dondersgoed hoe men over joden denkt en waarschijnlijk ook in jouw Marrokaanse kringen uitspreekt. En ik weet dat ook donderdsgoed, want de meeste arabieren die ik spreek vinden dat er maar 1 goede jood bestaat - de dode jood.
En wat "landjepik" betreft:
- land werd in veel gevallen gekocht nog voor Israël bestond
- land was destijds niet eens van de arabieren, maar van het Britse Protectoraat en die deden wat ze goed leek => hier val over te discussiëren
- Veel "landjepik" is het gevolg van oorlog en aanvallen vanuit de arabieren. U reap what u saw.
Heel Nederland om iets te noemenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:42 schreef sp3c het volgende:
Duitsland is idd wat land kwijt geraakt door de tweede wereldoorlog
technisch gezien niet omdat de regering in ballingsschap was gegaanquote:
Sterker nog, dat deden ze ook. Namen fabrieken en ondernemingen over, gooiden mensen uit hun woningen, transporteerden duizenden naar werk- en concentratiekampen, hielden razzia's etc.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:33 schreef Chadi het volgende:
[..]
Land was hier ten tijde van de tweede wereldoorlog van de Duitsers? En die mochten er mee doen wat ze wilden? Is dat zo een beetje wat je hier probeert te zeggen?
Dat dat er is twijfel ik niet aan, maar dat komt omdat Greta Thunberg met 5 pakken melkpoeder en 2 doosjes koekjes niet aan land mocht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
Hoeveel uitgemergelde mensen zien we nu trouwens op de beelden uit Gaza? Er was toch hongersnood!!?
Ik lees hier op Fok juist altijd dat de Gazaanse markten juist rijk gevuld zijn of dat er niks aan de hand is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
Hoeveel uitgemergelde mensen zien we nu trouwens op de beelden uit Gaza? Er was toch hongersnood!!?
Uhuh, maar wel tegen woekerprijzen, omdat de kas van Hamas gespekt moet worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:20 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik lees hier op Fok juist altijd dat de Gazaanse markten juist rijk gevuld zijn of dat er niks aan de hand is.
En dat was als ik jou zo hoor helemaal goed...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:06 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Sterker nog, dat deden ze ook. Namen fabrieken en ondernemingen over, gooiden mensen uit hun woningen, transporteerden duizenden naar werk- en concentratiekampen, hielden razzia's etc.
Als je eenmaal onder iemand valt, heb je niet veel keus? De Britten hadden het eenmaal voor het zeggen en deden wat zij juist vonden, net als de Ottomanen voor hun. Onder de Ottomanen waren het de joden die uit hun huizen gezet werden onder de Ottomanen (en Britten trouwens ook) vonden er gewoon joodse pogroms plaats. De machthebbers die er toendertijd zaten deden er niets aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:25 schreef Chadi het volgende:
[..]
En dat was als ik jou zo hoor helemaal goed...
Ten eerste je hebt wel keus en het recht om in verzet te komen en dat deden een hoop Nederlanders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:29 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Als je eenmaal onder iemand valt, heb je niet veel keus? De Britten hadden het eenmaal voor het zeggen en deden wat zij juist vonden, net als de Ottomanen voor hun. Onder de Ottomanen waren het de joden die uit hun huizen gezet werden onder de Ottomanen (en Britten trouwens ook) vonden er gewoon joodse pogroms plaats. De machthebbers die er toendertijd zaten deden er niets aan.
Maar dat deden ze wel, samen met het VN. En daarom blijf ik zeggen dat er destijds niet goed nagedacht is over het gebied.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten tweede de Britten hadden een mandaat om een Palestijnse staat bestuurlijk klaar te stomen en niet om er van te maken wat ze wilden.
Het huidige Polen bestaat uit grondgebied dat voor 1945 Duits was en waar ongeveer 10 miljoen Duitsers zijn verdreven. In Tsjechië zijn 3,1 miljoen Duitsers verdreven. Als je oorlogen begint en verliest, verlies je land. De claim voor een Palestijnse staat is redelijk uniek in de geschiedenis, daar waar de Palestijnen telkens in het verliezende kamp zaten in meerdere oorlogen. De fout die Israël in 1967 heeft gemaakt is geen duidelijke beslissing te nemen na de "drie nee's" van de Arabische Liga op 1 september 1967: geen onderhandelingen met Israël, geen vrede met Israël, geen erkenning van Israël. Als Israël de Westbank en de Gazastrook etnisch had gezuiverd en officieel had geannexeerd was dat moreel zeer verwerpelijk, maar bestond er geen Israëlisch-Palestijns conflict meer, net als er geen Duitse claim meer is voor Sudetenland en Silezië.quote:
[url=https://web.archive.org/web/20060518044016/http://www.mtholyoke.edu/acad/intrel/britman.htm]De oorspronkelijke tekst [/url]zegt:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:58 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ten eerste je hebt wel keus en het recht om in verzet te komen en dat deden een hoop Nederlanders.
Ten tweede de Britten hadden een mandaat om een Palestijnse staat bestuurlijk klaar te stomen en niet om er van te maken wat ze wilden.
Ik lees hierin dat de blijvende en veilige aanwezigheid van de Joodse bewoners expliciet uitgesproken wordt als doel van het mandaat, en niet iets in het algemeen van "een Palestijnse staat klaarstomen".quote:The British Mandate For Palestine
San Remo Conference, April 24, 1920
...the Mandatory should be responsible for putting into effect the declaration originally made on November 2nd, 1917, by the Government of His Britannic Majesty, and adopted by the said Powers, in favour of the establishment in Palestine of a national home for the Jewish people, it being clearly understood that nothing should be done which might prejudice the civil and religious rights of existing non-Jewish communities in Palestine
En weer de andere kant op.quote:
Haha je bent maanden te laatquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:10 schreef Gia het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |