abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218978245
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat heb ik je al eens uitgelegd.

Omdat Joden Christus niet als messias aannamen en derhalve vanaf de 3e eeuw afgeschilderd werden als godsmoordenaars. Bij elk probleem kon men simpelweg de Jood aanwijzen als oorzaak. Je kunt de evolutie van antisemitisme rustig teruglezen in de geschriften van de vroege kerkvaders.

Daarom zijn Joden steeds in Europa aangevallen, vernederd, vermoord.

Handige informatie misschien ook voor @:Puzzie en @:Chadi . Niet dat die duimpjes me verbazen, immers is ordinair klassiek antisemitisch geleuter - "kijk eens, Joden zijn altijd overal weggestuurd en zonder dat ik daar verder bewijs voor heb leg ik de schuld daarvoor bij de Joden zelf zonder ook maar een idee te hebben waar Europese Jodenhaat vandaan komt" - sinds een jaar of twee weer helemaal terug.

Kennelijk hebben deze dame en heer ook niet door dat dit soort victim blaming als een boemerang kan terugkomen.

Dat argument zal ongetwijfeld ook steeds meer bijval krijgen in toch al rabiaat fundamentalistische pro-Palestina beweging. Sterker nog, ik ben ervan overtuigd dat dit binnen die kring al goeddeels gemeengoed is gezien de fanatische weerzin die het heeft tegen alles wat met Israël van doen heeft.

En nog altijd denken dat ze aan 'de goede kant staan'.

Trouwens, LXIV, nu je toch op dreef bent, ga je op termijn ook de Holocaust op deze manier duiden?
Hij heeft helemaal gelijk door dat terug te gooien. In plaats van je steering over hem heen gooien kan je het beter doen op de user waar hij op reageert. Maar nee dat ziet EttovanBelgie weer niet.
Je kan mijn rug op. Moslimhaters / Arabieren haters ook wel antisemieten genoemd, zullen me aan mijn reet roesten.
pi_218978266
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik
[..]
vind eerder dat de experts klagen, er ligt een ondertekende deal en de gijzelaars komen dit weekend vrij (als het goed gaat)
Dat alleen al is erg positief nieuws!
Daar hebben ze het niet over. Ze zeggen dat echte vrede bepaalde randvoorwaarden moet hebben en betrekken daarbij het verleden.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 20:19:30 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218978276
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij heeft helemaal gelijk door dat terug te gooien. In plaats van je steering over hem heen gooien kan je het beter doen op de user waar hij op reageert. Maar nee dat ziet EttovanBelgie weer niet.
Je kan mijn rug op. Islamhaters zullen me aan mijn reet roesten.
Haal even rustig adem.

De staat Israël staat namelijk geheel los van de reden waarom Joden uit die '65 landen' zouden zijn gebonjourd. En die echte reden heb ik gegeven.

Haat is verder een nutteloze emotie; een onderbouwde afkeer heb ik inderdaad van religie. Elke religie. Misschien kun je hier en daar opduiken om voor de volledigheid ook over Christendomhaters te beginnen.

Wat heet, mijn post is een frontale kritiek op het Christendom :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218978297
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:18 schreef Chadi het volgende:

[..]
Daar hebben ze het niet over. Ze zeggen dat echte vrede bepaalde randvoorwaarden moet hebben en betrekken daarbij het verleden.
Nee daar hebben ze het niet over inderdaad.
Vakman pur sang
pi_218978327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Haal even rustig adem.

De staat Israël staat namelijk geheel los van de reden waarom Joden uit die '65 landen' zouden zijn gebonjourd. En die echte reden heb ik gegeven.
Haal diep adem. Iemand die anderen weg probeert te gummen uit dat gebied en beweert dat palestijnen niet uit dat gebied komen, kan niet anders dan met dezelfde repliek bediend worden.
Maar dat stuk sla je gemakshalve over omdat daar het eens bij stil staat. Dat zegt een hoop over jou onder andere. Je verstopt je altijd maar je laat gewoon duidelijke sporen achter.
pi_218978331
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:16 schreef Chadi het volgende:

[..]
Je kan mijn rug op. Moslimhaters / Arabieren haters ook wel antisemieten genoemd, zullen me aan mijn reet roesten.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 9 oktober 2025 @ 20:28:00 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218978389
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:22 schreef Chadi het volgende:

[..]
Haal diep adem. Iemand die anderen weg probeert te gummen uit dat gebied en beweert dat palestijnen niet uit dat gebied komen, kan niet anders dan met dezelfde repliek bediend worden.
Maar dat stuk sla je gemakshalve over omdat daar het eens bij stil staat. Dat zegt een hoop over jou onder andere. Je verstopt je altijd maar je laat gewoon duidelijke sporen achter.
Welke repliek had je graag gezien?

Voor de goede orde zou het ook handig zijn als je van mij quotes kunt opduiken waarin ik het recht op een Palestijnse staat zou ontkennen, support uitspreek voor Netanyahu en Smotrich, of het idee van Trump om van Gaza een resort te maken, of Israëlisch kolonialisme toejuich.

Met de veronderstelling dat Israël inderdaad per direct van de kaart geveegd zou worden vanwege de antisemitische tendensen in die regio ben ik het verder grotendeels eens. Dat is echter geen Arabische of etnische tendens, maar een religieuze. En ik snap dat dat vooral dwars zit, dat ik - ook - kritiek uit op de Islam, maar jij bent degene die die twee echt nooit los kunt zien.

Voorts: waarom zijn Arabische landen zo lauw, al decennia, in hun hulp m.b.t. Palestina?

Zit hier iets in?

https://www.politico.com/(...)stinians-qa-00142277

https://carnegieendowment(...)-east-crisis?lang=en

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-10-2025 20:36:43 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218978482
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke repliek had je graag gezien?

Voor de goede orde zou het ook handig zijn als je van mij quotes kunt opduiken waarin ik het recht op een Palestijnse staat zou ontkennen, support uitspreek voor Netanyahu en Smotrich, of het idee van Trump om van Gaza een resort te maken, of Israëlisch kolonialisme toejuich.

Met de veronderstelling dat Israël inderdaad per direct van de kaart geveegd zou worden vanwege de antisemitische tendensen in die regio ben ik het verder grotendeels eens. Dat is echter geen Arabische of etnische tendens, maar een religieuze. En ik snap dat dat vooral dwars zit, dat ik - ook - kritiek uit op de Islam, maar jij bent degene die die twee echt nooit los kunt zien.

Voorts: waarom zijn Arabische landen zo lauw, al decennia, in hun hulp m.b.t. Palestina?

Zit hier iets in?

https://www.politico.com/(...)stinians-qa-00142277

https://carnegieendowment(...)-east-crisis?lang=en
Dat je het waardeert dat de user deze spiegel voorgehouden wordt, omdat de reactie waar hij daar bij deed ongepast was .
pi_218978489
quote:
?
  donderdag 9 oktober 2025 @ 20:41:01 #60
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218978498
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:38 schreef Chadi het volgende:

[..]
Dat je het waardeert dat de user deze spiegel voorgehouden wordt, omdat de reactie waar hij daar bij deed ongepast was .
Met een leugen?

Dat zou kloppen wanneer het een reactie was op een post in de trant van: "Palestijnen hebben geen thuis en horen ook nergens thuis want niemand wil ze hebben, misschien moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan waarom dat komt". Ofwel, victim blaming.

En reken maar dat ik op dat soort bagger reageer, welke groep het ook betreft. Vandaar, misschien, mijn 100% ondersteuning van een Palestijnse staat...? Omdat ze wel recht hebben op hun thuis? Omdat ze heel misschien gewoon daar horen waar ze geboren zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218978508
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met een leugen?

Dat zou kloppen wanneer het een reactie was op een post in de trant van: "Palestijnen hebben geen thuis en horen ook nergens thuis want niemand wil ze hebben, misschien moeten ze eens bij zichzelf te rade gaan waarom dat komt". Ofwel, victim blaming.

En reken maar dat ik op dat soort bagger reageer, welke groep het ook betreft. Vandaar, misschien, mijn 100% ondersteuning van een Palestijnse staat...?
Nee met dezelfde gedachtengoed als gebezigd werd over joden door nazi's.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 20:46:07 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218978536
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 20:42 schreef Chadi het volgende:

[..]
Nee met dezelfde gedachtengoed als gebezigd werd over joden door nazi's.
Ah, hij meende het niet echt, het was enkel een 'spiegel'. Die spiegel is wel vaker voorbij gekomen, al ver voor 2023.

Nergens in de post waar op gereageerd wordt lees ik iets dat ook maar in de buurt komt van de retoriek dat een volk haar leed aan zichzelf te danken heeft, nergens thuishoort vanwege haar 'aard' en eens wat zelfreflectie zou moeten toepassen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218978612
Spiegel voorhouden.
Mijn god hoe arrogant kan je zijn. :|W
pi_218978827
JUST IN 🚨 Israel's National Security Minister Itamar Ben Gvir says will vote against Trump's Gaza peace deal

https://x.com/TheInsiderPaper/status/1976361203456004302
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 21:03:27 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218978847
quote:
83s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:02 schreef Ali_boo het volgende:
JUST IN 🚨 Israel's National Security Minister Itamar Ben Gvir says will vote against Trump's Gaza peace deal

Ben Gvir moet z'n bek houden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 9 oktober 2025 @ 21:03:36 #66
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218978850
quote:

Volgens NOS gaat het kabinet waarschijnlijk wel instemmen. Ik neem aan dat ze binnen de regering ook gewoon met meeste stemmen gelden werken, toch?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218978853
quote:

Zal vast. Moet er unanimiteit zijn of kan Bibi een veto doen?
pi_218978885
quote:

Als ik het goed begreep is hij 1 van de enigen en maakt dat niet uit.

Gelukkig.
pi_218978915
Het is echt te hopen voor de Gazanen dat er een Westerse vredesmacht gaat komen. Hoe verachtelijk het grootste deel van die bevolking is, moet er richting de toekomst wel echte democratie, verlichting, wetenschap en welvaart gaan komen. Voor toekomstige generaties.
pi_218978926
https://www.ad.nl/buitenl(...)-voor-gaza~a79ba2b3/

Hm

quote:
De Palestijnse groepering Hamas is bereid om het gebruik van wapens te 'bevriezen' in het kader van het Amerikaanse vredesplan voor Gaza. De beweging is niet bereid om haar wapens permanent af te staan, aldus Egyptische functionarissen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 21:12:37 #71
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218978960
quote:
Dat had ik ook niet verwacht. Die geven het echt niet zo maar op. Dat zou gezichtsverlies zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218978979
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Dat had ik ook niet verwacht. Die geven het echt niet zo maar op. Dat zou gezichtsverlies zijn.
Hamas heeft Israël voorgesteld om gedurende vijf tot tien jaar af te zien van het gebruik van wapens.

Even pauze, tot over 5 jaar?
pi_218979027
At least four killed in a strike by the Israeli Air Force earlier on a residential building in Gaza City, with sources stating that the strike targeted terrorists who were planning and conducting attacks against nearby forces with the Israel Defense Force.

https://x.com/sentdefender/status/1976365406739890377

Ach Trump heeft zijn best gedaan c_/
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218979086
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:19 schreef Ali_boo het volgende:
At least four killed in a strike by the Israeli Air Force earlier on a residential building in Gaza City, with sources stating that the strike targeted terrorists who were planning and conducting attacks against nearby forces with the Israel Defense Force.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 21:30:24 #75
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218979182
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Hamas heeft Israël voorgesteld om gedurende vijf tot tien jaar af te zien van het gebruik van wapens.

Moet genoeg tijd zijn om van de palliewappies echte strijders te maken die hier een bijdrage kunnen leveren
  donderdag 9 oktober 2025 @ 21:34:02 #76
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_218979241
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Moet genoeg tijd zijn om van de palliewappies echte strijders te maken die hier een bijdrage kunnen leveren
Palliewappies als ze daadwerkelijk een aanmeldingsformulier krijgen :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
RED ONS HENNIEGOD
  donderdag 9 oktober 2025 @ 21:59:26 #77
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218979500
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Volgens NOS gaat het kabinet waarschijnlijk wel instemmen. Ik neem aan dat ze binnen de regering ook gewoon met meeste stemmen gelden werken, toch?
Yep en lijkt er wel op.

quote:
bron: NOS 20:20
'Oorlogskabinet Israël stemt in met gijzelaarsdeal'

Het Israëlische oorlogskabinet heeft ingestemd met de gijzelaarsdeal, meldt The Times of Israel op basis van een anonieme bron. Ook Reuters meldt dat het overleg voorbij is, maar vermeldt niet of het plan is goedgekeurd.

De volgende stap is dat het Israëlische kabinet nu bijeenkomt voor een stemming over het akkoord met Hamas. De verwachting is dat de eerste fase van de deal wordt goedgekeurd.
In effect, zal binnen 24 uur dus ook dingen op het slagveld zelf moeten gaan stoppen en kunnen morgen dus de trucks met manna binnenrijden.

NB: Als altijd zal Israël wel zich (mogen) blijven verdedigen tegen wie weet nu uitgedaagde strijders.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 9 oktober 2025 @ 22:11:39 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218979659
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Stapelgek... maar ik had ook niet anders verwacht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218979688
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:19 schreef Ali_boo het volgende:

Kutpalestijnen kunnen zich nog geen paar uur ergens aan houden.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 22:14:10 #80
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218979692
quote:

Mensen als Ben Gvir zijn een heel groot onderdeel van het probleem :r
pi_218979701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:30 schreef the-eye het volgende:

[..]
Ja. _O-
pi_218979715
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Stapelgek... maar ik had ook niet anders verwacht.
In elk geval dat ze niet alles in zouden leveren idd.
pi_218979751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:14 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Mensen als Ben Gvir zijn een heel groot onderdeel van het probleem :r
Hij en Smotrich. Dat was te verwachten.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 9 oktober 2025 @ 22:35:00 #84
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218979936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:14 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ja. _O-
Mwoah misschien schat ik het nog te gunstig in en was de verijdelde aanslag op De Wever vanwege zijn standpunt over Gaza

edit:
quote:
De verijdelde aanslag op premier Bart De Wever blijft de gemoederen beroeren. Volgens VTM-journalist Karl Lattrez zou het conflict in Gaza de aanleiding geweest zijn voor de plannen van de drie jongemannen
https://www.redactie24.be(...)dere-politici-185073
pi_218980038
The Jerusalem Post marks this pivotal moment with a front cover featuring President Trump's silhouette filled with 48 hostage faces, paired with late PM Golda Meir's words: "Perhaps it is early yet to say 'in the aftermath of the war,' for we are living under a cease-fire."

https://x.com/Jerusalem_Post/status/1976386547856429242
pi_218980172
Maar goed, met Hamas aan de macht blijt dit natuurlijk eeuwig doorgaan.
pi_218980218
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:08 schreef havanagila het volgende:
Maar goed, met Hamas aan de macht blijt dit natuurlijk eeuwig doorgaan.
De helft van de Gazanen zijn door Hamas gebrainstormde kinderen, soort omgekeerde genocide met extreme bevolkingsgroei, het Hamas gif zal eerst uit de Palestijnen moeten, heropvoeden zoals we met de Japanners en de Duitsers hebben gedaan na WOII dan maar.
pi_218980312
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:17 schreef UitStraling het volgende:

[..]
De helft van de Gazanen zijn door Hamas gebrainstormde kinderen, soort omgekeerde genocide met extreme bevolkingsgroei, het Hamas gif zal eerst uit de Palestijnen moeten, heropvoeden zoals we met de Japanners en de Duitsers hebben gedaan na WOII dan maar.
Dot is nog wel de grootste uitdaging. De meeste Palestijnen zijn door en door verrot met Jodenhaat en leren hun kinderen dat de enige goede Jood een dode Jood is. Dat zul je er eerst uit moeten krijgen.
pi_218980327
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 17:13 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Meerdere landen nog wel. Het is officiëel: je bent of een MEGAtrol of compleet knettergestoord. Ik neig eigenlijk naar het laatste. Je zou een interessant exemplaar zijn voor wat psycho experimenten.
Blijf jij je kop maar in het zand steken en alles ontkennen :')

Aarde is ook plat zeker? En dat de aarde rond is is natuurlijk een complot van de elite?
pi_218980330
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:40 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dot is nog wel de grootste uitdaging. De meeste Palestijnen zijn door en door verrot met Jodenhaat en leren hun kinderen dat de enige goede Jood een dode Jood is. Dat zul je er eerst uit moeten krijgen.
Stap 1 van dat proces is stoppen met het terroriseren van Palestijnen.

Duitsland verdween ook uit NL en deed niets meer tegen Nederland.
En zelfs toen al duurde het tientallen jaren voor het anti-Duitsland eruit te krijgen.
pi_218980332
En Israël gaat gewoon lekker door met bombarderen.
Lekker bestand :')
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 00:04:59 #92
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218980353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:52 schreef bianconeri het volgende:
En Israël gaat gewoon lekker door met bombarderen.
Lekker bestand :')
Er is nog geen staakt het vuren ingegaan dus Hamas is nog niet veilig.
pi_218980355
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 23:52 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Stap 1 van dat proces is stoppen met het terroriseren van Palestijnen.

Duitsland verdween ook uit NL en deed niets meer tegen Nederland.
En zelfs toen al duurde het tientallen jaren voor het anti-Duitsland eruit te krijgen.
Nederland viel Duitsland niet aan. Wat maak jij voor vreemde vergelijkingen man. Palestijnen terroriseren Joden. Maar ik ken je gekke mening inmiddels wel. Ik durf er zelfs geld op in te zetten dat je langdurig al zit te trollen hier. Veel succes ermee.
pi_218980359
"US to deploy 200 troops to Israel to support and monitor the ceasefire deal in the Gaza Strip," - AP.

https://apnews.com/articl(...)bb3bfaf056366f9e2369
pi_218980452
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218980469
Taqiyya alweer vergeten? Je onderhandelt niet met terroristen, je schiet ze dood.

Fuck Trump met zijn deal en maak die varkens af. Gogo IDF!
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218980501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 01:39 schreef Hathor het volgende:
Taqiyya alweer vergeten? Je onderhandelt niet met terroristen, je schiet ze dood.

Fuck Trump met zijn deal en maak die varkens af. Gogo IDF!
Taqiyya is een Shia begrip. Hamas zijn Sunni’s.

Verder is Taqiyya een regel dat je je mag voordoen als niet-moslim om jezelf te beschermen. Andere leugens vallen daar niet onder.

Als je dus wil impliceren dat Hamas liegt (en dat is inderdaad niet onwaarschijnlijk) gebruik je de verkeerde term.
pi_218980505
Ik denk dat Trump gewoon de Nobel prijs voor vrede wil binnenslepen zodat dit van de bucketlist kan.
pi_218980808
Trump die rechtse populist blijkt toch een held te zijn!!!
pi_218980853
Jammer dat veel mensen hier ook het niet gewoon als iets positiefs zien en vanuit daar verder. We leven niet in een perfecte wereld maar is niet anders en stop eens met je theoriën die nergens op gebaseerd zijn want het ligt nu totaal anders, haal die kop uit het zand.
life is like a box of chocolates
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')