Wat is er mis met JA21 dan? Ik vind het tot nu toe gewoon een rechtse partij.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:43 schreef Klopkoek het volgende: https://www.ad.nl/politie(...)edoeld-was~afde8a20/ Witwassen in volle gang! Wat was ook alweer het familieverleden van Van Thilo? 😉
Plus een rits religieuze rechtbanken voordat je 'onafhankelijke rechtspraak' kan zeggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:49 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zo werkt het niet bij private rechtspraak. Bedrijven zullen hun forumkeuze vastleggen in overeenkomsten en algemene voorwaarden zodat jij gedwongen wordt om te procederen voor een rechtbank die hen het meest gunstigst is gezind. Dat zie je nu ook al in de VS waarin arbitrage en vaststelling van forumkeuze wordt verstopt in ellenlange EULAs, maar die wel bindend zijn.
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken. Deze partijen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:51 schreef Fok-it het volgende:
[..]
..
Nou vertel, wat zou die middencoalitie moeten zijn?
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:01 schreef -XOR- het volgende:
[..]
De enige manier om ze terug naar normaal te krijgen is de dreiging dat er een kabinet gevormd zou kunnen gaan worden met PvdAGL, CDA, D66 en JA21.
Ja dat kan ik zeker zelf bedenken, maar je gaat mij niet wijs maken dat dit een coalitie is waar jij heel vrolijk van zou worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:57 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat kun je zelf toch ook wel bedenken. Deze partijen.
[..]
Dat was je vraag dan ook niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:58 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja dat kan ik zeker zelf bedenken, maar je gaat mij niet wijs maken dat dit een coalitie is waar jij heel vrolijk van zou worden.
Een aantal jaren geleden werd FVD de grootste, daarna BBB, toen NSC en nu hebben mensen weer de zoveelste rechtse partij gevonden waar ze achteraan lopen omdat er van alles beloofd wordt wat helemaal niet waargemaakt wordt. Dus ik voorspel dat ook deze partij geen blijvertje is. Intussen hebben we wel steeds meer splinterpartijen die een coalitie steeds moeilijker maken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat is er mis met JA21 dan? Ik vind het tot nu toe gewoon een rechtse partij.
Waarom zou je het anders opteren? Ik heb overigens ook nog nooit een rechtse stemmer gezien die een coalitie met PVDA-GL en D66 midden noemt lol.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:58 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dat was je vraag dan ook niet.
Prima, dan focus je puur op dat deel en ga je lekker wel met gestrekt been erin. Dat zal de polarisatie waar men massaal zo over klaagt wel verminderen en de onderlinge verhoudingen wel verbeteren.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:41 schreef probeer het volgende:
[..]
Google de definitie van respect eens
https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/respect
Vind het wel prijzenswaardig overigens wat je probeert te doen. Maar met een deel van dit volk krijg ik dat in ieder geval niet meer voor elkaar.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Prima, dan focus je puur op dat deel en ga je lekker wel met gestrekt been erin. Dat zal de polarisatie waar men massaal zo over klaagt wel verminderen en de onderlinge verhoudingen wel verbeteren.
Ik denk dat veel mensen het misschien wel weten, maar het ondergeschikt is aan het feit dat de asielzoekers, die als grootste en enige probleem worden afgeschilderd, moeten worden aangepakt. Dat ze daar zelf ook, zoals zij waarschijnlijk denken tijdelijk, voor moeten lijden, is dan voor de goede zaak.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:52 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Snap echt niet wat er in die mensen omgaat. Ik weiger te geloven dat al die mensen niet weten dat ze zichzelf tegenwerken
Dank voor je antwoord.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:01 schreef archito het volgende:
[..]
Een aantal jaren geleden werd FVD de grootste, daarna BBB, toen NSC en nu hebben mensen weer de zoveelste rechtse partij gevonden die waar ze achteraan lopen omdat er van alles beloofd wordt wat helemaal niet waargemaakt wordt. Dus ik voorspel dat ook deze partij geen blijvertje is. Intussen hebben we wel steeds meer splinterpartijen die een coalitie steeds moeilijker maken.
Bovenstaand is geen antwoord op je vraag overigens, wat er mis mee is. Maar dat kun je wellicht aan groningers vragen in het aardbevingsgebied.
Dat snap ik. Ik kan die mensen ook niet met eerbied of waardering bezien, maar ik kan ze wel proberen te behandelen zoals ik zelf behandeld zou willen worden. Als iedereen dat zou doen, zou dat veel ellende schelen. En veel polarisatie. En wellicht ook veel stemmen op partijen als PVV en FVD.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:04 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Vind het wel prijzenswaardig overigens wat je probeert te doen. Maar met een deel van dit volk krijg ik dat in ieder geval niet meer voor elkaar.
Beetje als de Brexit zeg maar.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:05 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat veel mensen het misschien wel weten, maar het ondergeschikt is aan het feit dat de asielzoekers, die als grootste en enige probleem worden afgeschilderd, moeten worden aangepakt. Dat ze daar zelf ook, zoals zij waarschijnlijk denken tijdelijk, voor moeten lijden, is dan voor de goede zaak.
Nee klopt, het was ook vrij lachwekkend hoe Yesilguz de coalitie van PVV, VVD, NSC en BBB elke keer probeerde te framen als centrumrechts terwijl het zelfs meer dan rechts was.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:01 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Waarom zou je het anders opteren? Ik heb overigens ook nog nooit een rechtse stemmer gezien die een coalitie met PVDA-GL en D66 midden noemt lol.
Ja dat is waar. Het effect bij JA21 is kleiner dan de voorbeelden die ik eerder noemden. Maar ik vrees wel dat die mensen weer teleurgesteld gaan worden, net zoals bij die andere partijen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:05 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Dank voor je antwoord.
Ze worden alleen niet de grootste. Ze zijn gewoon de VVD2.0 waar de weggelopen VVD-stemmer heen gegaan is. En als de VVD zijn zaakjes weer op orde heeft, zal dat zo weer terug kunnen stromen.
Er is wel een andere partij die keer op keer de grootste wordt.
Dat laatste weet ik niet, ik denk dat veel mensen daarin al op een point of no return zijn en alleen maar extremer worden. Kijk maar naar Maga. Totaal geen enkele aanleiding om te denken dat er weer nuance aan zit te komen. Plus dat mensen na 1 stem op Wilders al geleerd zouden moeten hebben 2 jaar geleden. Doen ze dat weer niet dan zijn zij mede-debet aan al die polarisatie waar je het over hebt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat snap ik. Ik kan die mensen ook niet met eerbied of waardering bezien, maar ik kan ze wel proberen te behandelen zoals ik zelf behandeld zou willen worden. Als iedereen dat zou doen, zou dat veel ellende schelen. En veel polarisatie. En wellicht ook veel stemmen op partijen als PVV en FVD.
Dat blijkt wel uit het feit dat zelfs na de brexit zeer waarschijnlijk die clown van een Farage opnieuw in het zadel geholpen wordt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Beetje als de Brexit zeg maar.
En als mensen ergens van overtuigd zijn, ook al is het tegen hun eigen belang, dan zijn ze daar heel moeilijk vanaf te brengen.
Ik ben toevallig een van de frequente posters in het Oekraïnetopic. Ik heb geen idee waar je op doelt. Er is gewoon een inhoudelijke discussie gaande en de echte junk wordt eruit gefilterd door de moderatie.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er staat niks verkeerds in de post die jij citeert. Geen enkel scheldwoord, geen enkele belediging of op de persoon gerichte beschuldiging
Een gestrekt been tegen de JA21 sympathisanten is hard nodig.
Deze hoek is per slot van rekening zelf van het gestrekte been, van respectloosheid tegen hele groepen mensen en de ene na de andere beschuldiging en belediging.
En dan zou ik respectvoller moeten zijn? Nou nee.
Op dit forum mag je de meest verschrikkelijke dingen over Gazanen, Oekraïners en 'links' zeggen. Dat kan allemaal.
Lachwekkende opmerking van jou. Lees voor dat 'het kan een stukje minder' eens het Oekraïne topic door. Dat mag allemaal; daar wat van zeggen (dat het Russische propaganda is) wordt gewist.
Doei.
Doet hij toch niet?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat anderen in jouw ogen verkeerd doen, hoef je toch zelf ook niet te doen? Integendeel, zou ik zeggen.
Het is de zoveelste hype en verlosser op rechts.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:53 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Wat is er mis met JA21 dan? Ik vind het tot nu toe gewoon een rechtse partij.
Kieskompas opvoeren als "bron".quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
In het Kieskompas is hun positie niet voor niets (bijna) een kopie van FvD, hun oude partij. Ze staan (veel) dichter bij FvD dan de PVV.
Het is een bron, niet de enige bron. Ches_data is beter maar heeft JA21 daar nog niet opgenomen.quote:
quote:Afgaande op de verkiezingsprogramma’s kan het uiterst rechtse blok in de Nederlandse politiek (rechts van de VVD) niet homogeen worden genoemd; daarvoor verschillen zij onderling te veel. PVV en FVD kunnen als populistisch worden gekenschetst; BVNL en JA21 veel minder. Wel willen zij alle vier de kiezer meer grip geven op de besluitvorming door de invoering van direct-democratische hervormingen. Nativistisch is het kwartet wel: alle willen ze de ‘massamigratie’ inperken. De PVV is uitgesproken anti-islam, de andere partijen daarentegen wat minder (FVD noemt de islam niet). Wat betreft law and order is het viertal tamelijk eensgezind: de criminaliteit moet worden aangepakt met meer politie en zwaardere straffen. Hun houding ten aanzien van de Europese Unie varieert daarentegen wel weer, van uitsluitend economische samenwerking (JA21) tot een Nexit (FVD). Op sociaaleconomisch vlak is de PVV het ‘linkse’ buitenbeentje (maar dan vooral voor haar achterban: “de gewone Nederlander”); de andere drie zijn liberaler.
https://www.montesquieu-i(...)?colctx=vllzft76lfmuquote:BVNL en JA21 proberen zich juist expliciet als gematigder alternatief te profileren; zij positioneren zich tussen enerzijds de partijen van Wilders en Baudet en anderzijds de VVD. Hun onderlinge verschillen zijn miniem, wat niet zo verrassend is: JA21 presenteert zichzelf als een conservatief-liberale partij, terwijl BVNL zichzelf profileert als klassiek liberaal en cultureel conservatief. De kansen voor BVNL om in de Tweede Kamer terug te keren zijn overigens miniem, helemaal nu JA21 in de peilingen in de lift zit.
Trump en "moreel" in één zin is toch moeilijk om serieus te nemen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is een bron, niet de enige bron. Ches_data is beter maar heeft JA21 daar nog niet opgenomen.
Een andere bron is het bejubelen van Trump door Eerdmans. Dan nog het stemgedrag in het parlement, CPB in '23 en andere aspecten.
[ afbeelding ]
- JA21 is afsplitsing FvD, lang na de boreale speech en "dominant blank blijven"
- JA21 positie op Kieskompas is vrijwel identiek aan FvD, en niet aan andere partijen.
Dat vredesplan heeft ie goed gedaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Trump en "moreel" in één zin is toch moeilijk om serieus te nemen.
Joh, het hoeft van mij niet. Maar het lijkt me simpelweg de de enige wijze waarop ze ook over een paar jaar nog relevant kunnen zijn…quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ze zijn bijna alleen kiezers verloren aan JA21 en op iets langere termijn aan PVV, zo lijkt het. Die win je niet terug door GL-PvdA in het kabinet te helpen. Misschien zijn ze nog iets verloren aan D66, maar daar lijkt niet de grote winst te halen.
Ja, ik baal er ook van, maar in zo'n scenario een VVD dat terug gaat naar 'normaal' verwachten lijkt me echt wensdenken.
Of Jetten, of Bontenbal. Die beseffen wel dat JA21 inhoudelijk en rechtsstatelijk gewoon PVV is. Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Timmermans in zee gaat met JA21.
Er moet wel een meerderheid te vormen zijn. En als JA21 groter dan de VVD wordt, kan die wel eens nodig zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of Jetten, of Bontenbal. Die beseffen wel dat JA21 inhoudelijk en rechtsstatelijk gewoon PVV is. Gaat niet gebeuren.
Met de uiterst rechtse JA21 valt natuurlijk ook nimmer een middenkabinet te vormen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik noemde dan ook geen PVV lol
Die was alleen noodzakelijk voor inmiddels 0 zetels-partij NSC.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met de uiterst rechtse JA21 valt natuurlijk ook nimmer een middenkabinet te vormen.
Dan is er namelijk weer zo’n rechtsstaatverklaring noodzakelijk. En dat staat haaks op alles wat op een middenkabinet lijkt.
Helaas wel. En dat is dan meteen de zwakke plek van de coalitie. JA21 zit vol met opportunisten. In de top 10 van J21 zijn het bijna allemaal partijhoppers. Met Eerdmans waarvan dit volgens mij al de zesde politieke partij is als toppunt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet wel een meerderheid te vormen zijn. En als JA21 groter dan de VVD wordt, kan die wel eens nodig zijn.
Nee, die was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat niet rechtstatelijke plannen niet eens zouden worden besproken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die was alleen noodzakelijk voor inmiddels 0 zetels-partij NSC.
Zolang FvD, JA21 en PVV (en evt VVD) samen geen meerderheid hebben, kan en moet het dus prima zonder.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet wel een meerderheid te vormen zijn. En als JA21 groter dan de VVD wordt, kan die wel eens nodig zijn.
Klopt, de rest van de vorige coalitie veegt hun reet af met de rechtsstaat.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die was alleen noodzakelijk voor inmiddels 0 zetels-partij NSC.
Wat volkomen mislukt is overigens. Want binnen de rechtsstaat was er van het coalitieakkoord zo weinig te realiseren :’).quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat niet rechtstatelijke plannen niet eens zouden worden besproken.
En NSC wilde daar dus voor waken en daarvoor was die verklaring.
Wat dus voldoende zegt over de partijen. Zoals ook over de partijen die nu overblijven. Het was gewoon echt een triest experiment. Laten we dat vooral niet nog een keer over doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat volkomen mislukt is overigens. Want binnen de rechtsstaat was er van het coalitieakkoord zo weinig te realiseren :’).
Het levert ze 0 zetels op. NSC komt niet verder dan het opheffen van de eigen partij straks.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat niet rechtstatelijke plannen niet eens zouden worden besproken.
En NSC wilde daar dus voor waken en daarvoor was die verklaring.
Ik kan de bluesky tweet helaas niet meer vinden maar iemand had uit gezocht dat de bovenste 10 iets van 150 keer van partij zijn gewisseld (bij elkaar opgeteld) en de bovenste 30 hebben meer dan 280 keer gewisseld.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:43 schreef papert het volgende:
[..]
Helaas wel. En dat is dan meteen de zwakke plek van de coalitie. JA21 zit vol met opportunisten. In de top 10 van J21 zijn het bijna allemaal partijhoppers. Met Eerdmans waarvan dit volgens mij al de zesde politieke partij is als toppunt.
Met hun samen in een coalitie is zekerheid op ruzie en gedoe binnen de coalitie. Net zoals dat met een coalitie met de PVV ook is.
Gewoon de hype.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dus voldoende zegt over de partijen. Zoals ook over de partijen die nu overblijven. Het was gewoon echt een triest experiment. Laten we dat vooral niet nog een keer over doen.
Ik vind het overigens best wondelijk dat ondanks dat Coenradi eigenlijk weinig meer te horen en te zien is, JA21 toch zo goed blijft gaan.
De democratische rechtsstaat respecteren als wassen neus bestempelen. Je moet het maar willen en durven…quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:52 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het levert ze 0 zetels op. NSC komt niet verder dan het opheffen van de eigen partij straks.
Ben benieuwd of het woordje 'rechtstatelijk' straks nog genoemd gaat worden. We weten allemaal waar je dan gaat eindigen als partij.
Een wassen neus was het.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, de rest van de vorige coalitie veegt hun reet af met de rechtsstaat.
Maar dat zal nooit opgaan voor D66, CDA en GL/PvdA.
Je geeft zelf aan dat het volkomen mislukt is, dus ja, een wassen neus was het.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De democratische rechtsstaat respecteren als wassen neus bestempelen. Je moet het maar willen en durven…
quote:Dat de partij zou kunnen zorgen voor een stabiel bestuur weegt slechts voor 11 procent mee. Dat is veel minder dan gemiddeld: bij kiezers van CDA, GL-PvdA, VVD of D66 geldt dit bijvoorbeeld voor 40 tot 50 procent van de kiezers.
Goh....quote:Op dit moment wordt de partij overwogen door mannen en vrouwen, jong en oud. Wel is de PVV-kiezer nog steeds vaker dan gemiddeld laag of middelbaar opgeleid (slechts 19% is hoger opgeleid) en verdient hij/zij vaker dan gemiddeld een beneden-modaal inkomen.
Heb je geen recenter staatje? Dit is van de vorige verkiezingen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aldus de Orde van Advocaten.
Van oudsher een VVD beroepsgroep.
BBB zal twee jaar later wel roder uit slaan nu.
Ja, maar dus zou je verwachten dat de groei zou stoppen of ze zelfs weer wat zouden krimpen zonder exposure van Coenradie.quote:
Vrij Nederland heeft er voor deze verkiezingen onderzoek naar gedaan. De resultaten zullen je niet verrassen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je geen recenter staatje? Dit is van de vorige verkiezingen.![]()
En we weten allemaal hoe dat geëindigd is.
Dat recentere staatje is er nog niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je geen recenter staatje? Dit is van de vorige verkiezingen.![]()
En we weten allemaal hoe dat geëindigd is.
SGP wordt GP.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aldus de Orde van Advocaten.
Van oudsher een VVD beroepsgroep.
BBB zal twee jaar later wel roder uit slaan nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |