Dat vredesplan heeft ie goed gedaan.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:21 schreef quo_ het volgende:
[..]
Trump en "moreel" in één zin is toch moeilijk om serieus te nemen.
Joh, het hoeft van mij niet. Maar het lijkt me simpelweg de de enige wijze waarop ze ook over een paar jaar nog relevant kunnen zijn…quote:Op donderdag 9 oktober 2025 07:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar ze zijn bijna alleen kiezers verloren aan JA21 en op iets langere termijn aan PVV, zo lijkt het. Die win je niet terug door GL-PvdA in het kabinet te helpen. Misschien zijn ze nog iets verloren aan D66, maar daar lijkt niet de grote winst te halen.
Ja, ik baal er ook van, maar in zo'n scenario een VVD dat terug gaat naar 'normaal' verwachten lijkt me echt wensdenken.
Of Jetten, of Bontenbal. Die beseffen wel dat JA21 inhoudelijk en rechtsstatelijk gewoon PVV is. Gaat niet gebeuren.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:04 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Timmermans in zee gaat met JA21.
Er moet wel een meerderheid te vormen zijn. En als JA21 groter dan de VVD wordt, kan die wel eens nodig zijn.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Of Jetten, of Bontenbal. Die beseffen wel dat JA21 inhoudelijk en rechtsstatelijk gewoon PVV is. Gaat niet gebeuren.
Met de uiterst rechtse JA21 valt natuurlijk ook nimmer een middenkabinet te vormen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:49 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik noemde dan ook geen PVV lol
Die was alleen noodzakelijk voor inmiddels 0 zetels-partij NSC.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:39 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met de uiterst rechtse JA21 valt natuurlijk ook nimmer een middenkabinet te vormen.
Dan is er namelijk weer zo’n rechtsstaatverklaring noodzakelijk. En dat staat haaks op alles wat op een middenkabinet lijkt.
Helaas wel. En dat is dan meteen de zwakke plek van de coalitie. JA21 zit vol met opportunisten. In de top 10 van J21 zijn het bijna allemaal partijhoppers. Met Eerdmans waarvan dit volgens mij al de zesde politieke partij is als toppunt.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet wel een meerderheid te vormen zijn. En als JA21 groter dan de VVD wordt, kan die wel eens nodig zijn.
Nee, die was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat niet rechtstatelijke plannen niet eens zouden worden besproken.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die was alleen noodzakelijk voor inmiddels 0 zetels-partij NSC.
Zolang FvD, JA21 en PVV (en evt VVD) samen geen meerderheid hebben, kan en moet het dus prima zonder.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Er moet wel een meerderheid te vormen zijn. En als JA21 groter dan de VVD wordt, kan die wel eens nodig zijn.
Klopt, de rest van de vorige coalitie veegt hun reet af met de rechtsstaat.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:41 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Die was alleen noodzakelijk voor inmiddels 0 zetels-partij NSC.
Wat volkomen mislukt is overigens. Want binnen de rechtsstaat was er van het coalitieakkoord zo weinig te realiseren :’).quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat niet rechtstatelijke plannen niet eens zouden worden besproken.
En NSC wilde daar dus voor waken en daarvoor was die verklaring.
Wat dus voldoende zegt over de partijen. Zoals ook over de partijen die nu overblijven. Het was gewoon echt een triest experiment. Laten we dat vooral niet nog een keer over doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:47 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Wat volkomen mislukt is overigens. Want binnen de rechtsstaat was er van het coalitieakkoord zo weinig te realiseren :’).
Het levert ze 0 zetels op. NSC komt niet verder dan het opheffen van de eigen partij straks.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, die was noodzakelijk om ervoor te zorgen dat niet rechtstatelijke plannen niet eens zouden worden besproken.
En NSC wilde daar dus voor waken en daarvoor was die verklaring.
Ik kan de bluesky tweet helaas niet meer vinden maar iemand had uit gezocht dat de bovenste 10 iets van 150 keer van partij zijn gewisseld (bij elkaar opgeteld) en de bovenste 30 hebben meer dan 280 keer gewisseld.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:43 schreef papert het volgende:
[..]
Helaas wel. En dat is dan meteen de zwakke plek van de coalitie. JA21 zit vol met opportunisten. In de top 10 van J21 zijn het bijna allemaal partijhoppers. Met Eerdmans waarvan dit volgens mij al de zesde politieke partij is als toppunt.
Met hun samen in een coalitie is zekerheid op ruzie en gedoe binnen de coalitie. Net zoals dat met een coalitie met de PVV ook is.
Gewoon de hype.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat dus voldoende zegt over de partijen. Zoals ook over de partijen die nu overblijven. Het was gewoon echt een triest experiment. Laten we dat vooral niet nog een keer over doen.
Ik vind het overigens best wondelijk dat ondanks dat Coenradi eigenlijk weinig meer te horen en te zien is, JA21 toch zo goed blijft gaan.
De democratische rechtsstaat respecteren als wassen neus bestempelen. Je moet het maar willen en durven…quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:52 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Het levert ze 0 zetels op. NSC komt niet verder dan het opheffen van de eigen partij straks.
Ben benieuwd of het woordje 'rechtstatelijk' straks nog genoemd gaat worden. We weten allemaal waar je dan gaat eindigen als partij.
Een wassen neus was het.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Klopt, de rest van de vorige coalitie veegt hun reet af met de rechtsstaat.
Maar dat zal nooit opgaan voor D66, CDA en GL/PvdA.
Je geeft zelf aan dat het volkomen mislukt is, dus ja, een wassen neus was het.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:56 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De democratische rechtsstaat respecteren als wassen neus bestempelen. Je moet het maar willen en durven…
quote:Dat de partij zou kunnen zorgen voor een stabiel bestuur weegt slechts voor 11 procent mee. Dat is veel minder dan gemiddeld: bij kiezers van CDA, GL-PvdA, VVD of D66 geldt dit bijvoorbeeld voor 40 tot 50 procent van de kiezers.
Goh....quote:Op dit moment wordt de partij overwogen door mannen en vrouwen, jong en oud. Wel is de PVV-kiezer nog steeds vaker dan gemiddeld laag of middelbaar opgeleid (slechts 19% is hoger opgeleid) en verdient hij/zij vaker dan gemiddeld een beneden-modaal inkomen.
Heb je geen recenter staatje? Dit is van de vorige verkiezingen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aldus de Orde van Advocaten.
Van oudsher een VVD beroepsgroep.
BBB zal twee jaar later wel roder uit slaan nu.
Ja, maar dus zou je verwachten dat de groei zou stoppen of ze zelfs weer wat zouden krimpen zonder exposure van Coenradie.quote:
Vrij Nederland heeft er voor deze verkiezingen onderzoek naar gedaan. De resultaten zullen je niet verrassen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je geen recenter staatje? Dit is van de vorige verkiezingen.![]()
En we weten allemaal hoe dat geëindigd is.
Dat recentere staatje is er nog niet.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 13:00 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Heb je geen recenter staatje? Dit is van de vorige verkiezingen.![]()
En we weten allemaal hoe dat geëindigd is.
SGP wordt GP.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aldus de Orde van Advocaten.
Van oudsher een VVD beroepsgroep.
BBB zal twee jaar later wel roder uit slaan nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |