abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 10:12:00 #276
5428 crew  miss_sly
pi_218973620
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Al die mensen die "geen idee" hebben, een dartpijltje opgooien en dan bij PVV/JA21/FvD uit komen kunnen maar beter niet stemmen.

De Stemwijzer misleidt en manipuleert net zoveel als dat het verduidelijkt.

Het is voor velen als geblinddoekt een dartspijltje opgooien - en men leert matig bij (omdat gevoelsmatig een BBB of JA21 'nieuw' zijn ipv onderdeel van een lange traditie en hoofdmoot).

Het staat iedereen vrij matige interesse te hebben en op onderbuikgevoelens af te gaan.

De vrijheid om te zeggen "ik weet het niet" (zijn Nederlanders op alle terreinen niet zo goed in) bestaat ook.
Weet je, het kan ook echt een stukje minder soms. Een beetje respectvoller ook. En wat minder gestrekt been.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218973625
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:11 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Onzin, want volgens mij voldoet Nederland allang aan die definitie. Vrij transparant (maar nog lang niet genoeg), weinig corruptie en duidelijke eigendomsrechten en rechtspraak.
Je zegt net dat je de inkomstenbelasting wil afschaffen. Hoe wil je de overheidsfinanciën rond krijgen dan?
pi_218973636
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarom kunnen die beter niet stemmen?

Ja21 is misschien wel nodig om een beetje de enige middencoalitie met 4 partijen mogelijk te maken.
Als Ja21 meedoet is het middencoalitie meer.
A mind with a heart of it's own
pi_218973637
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De Stemwijzer misleidt en manipuleert
Bron?
pi_218973642
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:11 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Onzin, want volgens mij voldoet Nederland allang aan die definitie. Vrij transparant (maar nog lang niet genoeg), weinig corruptie en duidelijke eigendomsrechten en rechtspraak.
We zakken op die lijst steeds verder weg en jij wilt dingen die dit bestrijden kapotbezuinigen met jouw ideeën of er in ieder geval voor zorgen dat mensen met geld hiervoor stevig kunnen lobbyen.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:17:53 #281
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218973656
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je, het kan ook echt een stukje minder soms. Een beetje respectvoller ook. En wat minder gestrekt been.
Er staat niks verkeerds in de post die jij citeert. Geen enkel scheldwoord, geen enkele belediging of op de persoon gerichte beschuldiging

Een gestrekt been tegen de JA21 sympathisanten is hard nodig.

Deze hoek is per slot van rekening zelf van het gestrekte been, van respectloosheid tegen hele groepen mensen en de ene na de andere beschuldiging en belediging.

En dan zou ik respectvoller moeten zijn? Nou nee.

Op dit forum mag je de meest verschrikkelijke dingen over Gazanen, Oekraïners en 'links' zeggen. Dat kan allemaal.

Lachwekkende opmerking van jou. Lees voor dat 'het kan een stukje minder' eens het Oekraïne topic door. Dat mag allemaal; daar wat van zeggen (dat het Russische propaganda is) wordt gewist.

Doei.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:18:03 #282
319979 Fok-it
All is well
pi_218973659
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Waarom kunnen die beter niet stemmen?

Ja21 is misschien wel nodig om een beetje de enige middencoalitie met 4 partijen mogelijk te maken.
Een coalitie met JA21 en PVV is niet midden lol
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218973698
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:12 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je zegt net dat je de inkomstenbelasting wil afschaffen. Hoe wil je de overheidsfinanciën rond krijgen dan?
Er zal natuurlijk iets nodig zijn voor politie, justitie, leger en rechtspraak. Evt. kan rechtspraak ook geprivatiseerd worden of onafhankelijk gemaakt worden. Dat is niet zo lastig.

Verder bij politie en justitie lijkt mij het principe heel goed dat de vervuiler betaalt. M.a.w. als jij diefstal pleegt, betaal je ook mee aan de kosten van opsporing en vervolging. Maar dat dekt natuurlijk niet alles.

De weinige overheidsuitgaven die gedaan moeten worden kunnen bijv. gefinancierd worden uit dingen als een kleine belasting op eigendom van land of grond (want heel makkelijk te controleren en innen), staatsloterijen, fondsen om defensie en politie vrijwillig te steunen, gasopbrengsten en opbrengsten uit overige bronnen die ons hele land aangaan, staatsmusea, etc.
Mja
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 10:23:06 #284
5428 crew  miss_sly
pi_218973700
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:17 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Er staat niks verkeerds in de post die jij citeert. Geen enkel scheldwoord, geen enkele belediging of op de persoon gerichte beschuldiging

Een gestrekt been tegen de JA21 sympathisanten is hard nodig.

Deze hoek is per slot van rekening zelf van het gestrekte been, van respectloosheid tegen hele groepen mensen en de ene na de andere beschuldiging en belediging.

En dan zou ik respectvoller moeten zijn? Nou nee.

Op dit forum mag je de meest verschrikkelijke dingen over Gazanen, Oekraïners en 'links' zeggen. Dat kan allemaal.

Lachwekkende opmerking van jou. Lees voor dat 'het kan een stukje minder' eens het Oekraïne topic door. Dat mag allemaal; daar wat van zeggen (dat het Russische propaganda is) wordt gewist.

Doei.
Wat anderen in jouw ogen verkeerd doen, hoef je toch zelf ook niet te doen? Integendeel, zou ik zeggen.
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 10:24:34 #285
5428 crew  miss_sly
pi_218973709
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:22 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er zal natuurlijk iets nodig zijn voor politie, justitie, leger en rechtspraak. Evt. kan rechtspraak ook geprivatiseerd worden of onafhankelijk gemaakt worden. Dat is niet zo lastig.

Verder bij politie en justitie lijkt mij het principe heel goed dat de vervuiler betaalt. M.a.w. als jij diefstal pleegt, betaal je ook mee aan de kosten van opsporing en vervolging. Maar dat dekt natuurlijk niet alles.

De weinige overheidsuitgaven die gedaan moeten worden kunnen bijv. gefinancierd worden uit dingen als een kleine belasting op eigendom van land of grond (want heel makkelijk te controleren en innen), staatsloterijen, fondsen om defensie en politie vrijwillig te steunen, gasopbrengsten en opbrengsten uit overige bronnen die ons hele land aangaan, staatsmusea, etc.
Rechtspraak privatiseren? Hallo corruptie.
Onderwijs, zorg, infrastructuur moeten ook allemaal particulier?
Politie, de vervuiler betaalt: goh, meneer de agent, als ik nu eens 1.000 euro stort, zullen we dan vergeten dat jullie me voor dit vergrijp/dit misdrijf oppakten?
pi_218973723
quote:

[..]

Je denkt dat jouw (eigendoms)rechten nog gewaarborgd zijn in een geprivatiseerde rechtspraak die veel meer vatbaar is voor corruptie en belangenverstrengeling?
pi_218973732
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Respectvoller?

Waarom zou ik respectvol zijn naar politieke partijen en diens aanhang die er volledig op los discrimineren en racisme bezigen, en het hebben over tribunalen voor woke, linkse landverraders en meer van dat?

Ik vind het allemaal ranzig tuig wat ik liever kwijt dan rijk ben. Heb echt nul respect voor ze. Het beste wat ze kunnen krijgen is dat ik fatsoenlijk blijf.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 10:33:16 #288
5428 crew  miss_sly
pi_218973739
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:31 schreef probeer het volgende:

[..]
Respectvoller?

Waarom zou ik respectvol zijn naar politieke partijen en diens aanhang die er volledig op los discrimineren en racisme bezigen, en het hebben over tribunalen voor woke, linkse landverraders en meer van dat?

Ik vind het allemaal ranzig tuig wat ik liever kwijt dan rijk ben. Heb echt nul respect voor ze. Het beste wat ze kunnen krijgen is dat ik fatsoenlijk blijf.
Tja, ik ga liever uit van me gedragen en met anderen omgaan zoals ik wil dat ze ook met mij omgaan. En dan kun je op een respectvolle nette manier nog steeds ontzettend oneens zijn met mensen en dat uiten.
pi_218973741
quote:

[..]

Rechtspraak is nu niet onafhankelijk, maar met privatisering (en dus een winstoogmerk) wel?

Kan je uitleggen hoe je dat voor je ziet?
pi_218973765
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Tja, ik ga liever uit van me gedragen en met anderen omgaan zoals ik wil dat ze ook met mij omgaan. En dan kun je op een respectvolle nette manier nog steeds ontzettend oneens zijn met mensen en dat uiten.
Ja, dat zeg ik; fatsoen.

Maar respect voor ze hebben zou betekenen dat ik waardering, bewondering, eerbied, ontzag bij/voor ze ervaar. En dat doe ik niet. Verre van. Ik bewonder of waardeer PVV-stemmers (en co) niet.
pi_218973780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:28 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Je denkt dat jouw (eigendoms)rechten nog gewaarborgd zijn in een geprivatiseerde rechtspraak die veel meer vatbaar is voor corruptie en belangenverstrengeling?
Er zullen verschillende rechtbanken komen en mensen kunnen bijv. zelf een rechtbank uitkiezen.

Echter: het is evt. ook mogelijk om de rechtbanken wel onder de overheid te laten vallen.
Mja
pi_218973785
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:33 schreef probeer het volgende:

[..]
Rechtspraak is nu niet onafhankelijk, maar met privatisering (en dus een winstoogmerk) wel?

Kan je uitleggen hoe je dat voor je ziet?
Ik bedoel onafhankelijk in de zin van geen overheidsorgaan. Hoewel je je inderdaad kunt afvragen of ze nu onafhankelijk zijn ja.
Mja
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 10:40:16 #293
5428 crew  miss_sly
pi_218973802
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:36 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja, dat zeg ik; fatsoen.

Maar respect voor ze hebben zou betekenen dat ik waardering, bewondering, eerbied, ontzag bij/voor ze ervaar. En dat doe ik niet. Verre van. Ik bewonder of waardeer PVV-stemmers (en co) niet.
quote:
Respectvol betekent het behandelen van anderen met waardigheid, aandacht, en consideratie, ongeacht hun achtergrond, meningen of identiteit, door hun rechten, gevoelens en perspectieven te erkennen en te waarderen. Dit kan worden uitgedrukt door vriendelijk te zijn, te luisteren, open te staan voor andere meningen, en te gedragen op een manier die wederzijds begrip en een harmonieuze relatie bevordert.
Respect heeft niets met wwaardering, bewondering, eerbied of ontzag te maken.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:41:04 #294
319979 Fok-it
All is well
pi_218973808
'Het feit dat Wilders in juni het kabinet liet vallen, lijkt voor veel van zijn aanhangers geen reden om de PVV te laten vallen. Ipsos I&O vond in zijn nieuwste onderzoek uit dat slechts 11 procent van de huidige PVV'ers een bijdrage aan stabiel bestuur belangrijk vindt. Zij hechten aanzienlijk meer belang aan een partij die 'opkomt voor mensen zoals ik'

Dit is toch ook janken met de pet op. Hier hoef je inderdaad totaal geen respect voor te hebben
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218973812
quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[..]
[..]
Respect heeft niets met wwaardering, bewondering, eerbied of ontzag te maken.
Google de definitie van respect eens

https://www.vandale.nl/pages/gratis-woordenboek/respect
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:43:01 #296
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_218973826
https://www.ad.nl/politie(...)edoeld-was~afde8a20/

Witwassen in volle gang! Wat was ook alweer het familieverleden van Van Thilo? 😉
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:45:12 #297
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218973842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:41 schreef Fok-it het volgende:
'Het feit dat Wilders in juni het kabinet liet vallen, lijkt voor veel van zijn aanhangers geen reden om de PVV te laten vallen. Ipsos I&O vond in zijn nieuwste onderzoek uit dat slechts 11 procent van de huidige PVV'ers een bijdrage aan stabiel bestuur belangrijk vindt. Zij hechten aanzienlijk meer belang aan een partij die 'opkomt voor mensen zoals ik'

Dit is toch ook janken met de pet op. Hier hoef je inderdaad totaal geen respect voor te hebben
Er is een heel grote groep die alleen maar boos is en verder niets wil behalve dat de boel getrold wordt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218973872
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:18 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Een coalitie met JA21 en PVV is niet midden lol
Ik noemde dan ook geen PVV lol
pi_218973875
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:37 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er zullen verschillende rechtbanken komen en mensen kunnen bijv. zelf een rechtbank uitkiezen.

Echter: het is evt. ook mogelijk om de rechtbanken wel onder de overheid te laten vallen.
Zo werkt het niet bij private rechtspraak. Bedrijven zullen hun forumkeuze vastleggen in overeenkomsten en algemene voorwaarden zodat jij gedwongen wordt om te procederen voor een rechtbank die hen het meest gunstigst is gezind. Dat zie je nu ook al in de VS waarin arbitrage en vaststelling van forumkeuze wordt verstopt in ellenlange EULAs, maar die wel bindend zijn.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:51:02 #300
319979 Fok-it
All is well
pi_218973884
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ik noemde dan ook geen PVV lol
..

Nou vertel, wat zou die middencoalitie moeten zijn?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')