zal ook wel woningbouw zijn denk ikquote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
In deel 2 gaan rechts-stemmers ons vertellen hoe welke werkbare oplossingen zei hebben.
Stel jezelf eens de vraag waarom onze belastingvrezende miljardairs Musk en Trump oproepen tot bestrijden van immigratie hier. En waarom ze vermoedelijk heel erg blij zijn dat jij precies doet wat ze willen zien en zo tegen immigranten bent. En dat staat nog los van management van aantallen. Waar ik gewoon achtersta.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:01 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat haal jij er toch altijd dingen bij. Israel oorlog. Trump en Putin. Daar heb ik niets over gezegd verder. En die vind ik allebei ook 2 engnekken.
Ons grootste probleem is echter de massa-immigratie dus dat moet nu als eerste worden opgelost. Al het andere is mijn inziens bijzaak.
Hoe gaan we dan die 1 miljoen huizen bouwen?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:00 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dan heb je het topic niet gelezen. Ik ben voor een stop op allebei! Gewoon, immigratie in het algemeen. Enkel nog wat uitzonderingen voor hoogopgeleide mensen of tijdelijke seizoensarbeid.
Dit gaat een heel stil topic worden. (En dan zeg ik niks over 'zei' als persoonlijk voornaamwoord...quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:03 schreef xpompompomx het volgende:
In deel 2 gaan rechts-stemmers ons vertellen hoe welke werkbare oplossingen zei hebben.
Geen idee, vul jij het maar in.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Stel jezelf eens de vraag waarom onze belastingvrezende miljardairs Musk en Trump oproepen tot bestrijden van immigratie hier. En waarom ze vermoedelijk heel erg blij zijn dat jij precies doet wat ze willen zien en zo tegen immigranten bent. En dat staat nog los van management van aantallen. Waar ik gewoon achtersta.
Als jij achter opbouwende plannen staat, empathie en het humanisme, dan haten ze je.
Waarom is dat?
Als je nou stopt met immigratie en remigratie stimuleert, dan krimpt onze bevolking van nature. Dan hoeven we ook geen miljoenen huizen bij te bouwen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe gaan we dan die 1 miljoen huizen bouwen?
Ik wist niet dat je emotioneel zou wordenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:58 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Als je nou stopt met immigratie en remigratie stimuleert, dan krimpt onze bevolking van nature. Dan hoeven we ook geen miljoenen huizen bij te bouwen.
Wat jij nu onnozel probeert voor te stellen is dat we migranten nodig hebben om huizen te bouwen voor... migranten.
Een eindeloze manier om je land naar de kloten te helpen.
Mochten we dit bovenstaande overigens daadwerkelijk gaan doen en mocht dan blijken dat er nu nog steeds extra huizen nodig zijn (vanwege vergrijzing, meer alleenstaanden, etc) dan moeten we daar een oplossing voor verzinnen. Dan zul je overigens als eerste moeten stoppen met die idiote stikstofregels, anders 'mag' je niet eens bouwen van de wet.
Maar mochten er inderdaad huizen moeten worden bijgebouwd en daarvoor tijdelijk immigranten nodig zijn omdat er te weinig personeel is, dan zou ik daar niet tegen zijn. Tijdelijk contract, tijdelijke verblijfsvergunning, etc. Geen enkel probleem. Vooral ook omdat dit geen structurele zaak is.
Als je namelijk stopt met immigratie (+ remigratie), dan heb je over een aantal jaar zelfs MINDER huizen nodig dan dat we nu hebben. Dus dat zou dan nog een tijdelijke na-sisser zijn van het onderliggende grote probleem, de massa-immigratie.
Het feit is dat jij en Forum een virtueel schouderklopje meekrijgen voor je houding van een Putin, Trump en Musk. Dat die allemaal staan te juichen als Wilders weer wint en en dat men wel even vloekt als het Timmermans wordt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:54 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Geen idee, vul jij het maar in.
Ik was 25 jaar geleden al tegen de immigratie, toen ik nog op de middelbare school zat. Toen was er nog 'amper' internet. En had ik nog nooit van dit soort figuren gehoord.
Wat zij vinden hoef ik het niet mee eens te zijn en andersom. Ik kan er ook andere mensen bij halen die 'links' zijn of 'voor immigratie' die ook engnekken zijn. Dat heeft geen zin. Ze hebben me niet beïnvloedt en ik beïnvloed hen niet. Dus het is voor mij een non-issue.
Ik snap het niet. Zoals ik al zei, was ik al tegen immigratie toen Musk nog zijn eerste miljoen moest verdienen. Hoe kan ik dan ooit een 'useful idiot' voor hem zijn? Daarnaast waren er al anti-immigratie partijen en politici, lang voordat Musk en consorten een 'invloed' kregen. Denk aan Janmaat, Fortuyn, zelfs de PVV in zijn vroege jaren. Dus waar de fuck heb je het over.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 15:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Het feit is dat jij en Forum een virtueel schouderklopje meekrijgen voor je houding van een Putin, Trump en Musk. Dat die allemaal staan te juichen als Wilders weer wint en en dat men wel even vloekt als het Timmermans wordt.
Voor dat gezelschap ben jij een useful idiot. Kijk, als jij nu geld harkt in de FvD fractie, dan verdien je er tenminste nog aan. Nu niet.
Waar de overeenkomsten tussen links en rechts zitten is dat beide kanten wel weten dat migratie een symptoom is van bewust beleid in de breedste zin. Dat Wilders, Van der Plas en Yesilgoz ooit allemaal weleens mildere relativering hebben gebruikt is een gegeven.
Maar waar links het consequent als symptoom ziet en het humaan wil benaderen, past het voor rechts om het als oorzaak van al het mogelijke falen in te zetten. Die draai deugt niet.
Ik geef ze niet de schuld, ik zeg alleen dat het niet strookt met links gedachtegoed wat aan de ene kant onze uitstoot van van alles en nog wat drastisch wil verlagen, maar het wel prima vindt dat onze bevolking in aantallen blijft stijgen. En meer mensen = meer uitstoot.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:23 schreef Fretwork het volgende:
Overigens lees ik je OP nu eens goed en vind ik het echt een hilarische spin dat je migranten de schuld geeft van de hoge CO2 en stikstofuitstoot, omdat ze onze hoge levensstandaard aannemen
Blij dat we hier een mooie, open en op feiten gebaseerde discussie kunnen voeren
Wat zit je nou kansloos te doen. Je stelt zelf iets belachelijks voor en gaat dan kinderachtig reageren als daar een reactie op komt.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:20 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik wist niet dat je emotioneel zou worden
Momenteel hebben we al 70.000 arbeidsmigranten in de bouw werken, naar schatting zijn er op korte termijn 60.000 extra arbeiders nodig om aan de bouwvraag te voorzien.
We hebben 1 miljoen huizen nodig in 10 jaar tijd. Gemiddeld wordt een huis bewoond door 2.2 mensen. Dat betekent dat we een negatief migratiesaldo van 2.2 miljoen mensen nodig hebben.
Je snapt zelf ook wel dat dat compleet absurd is.
Nederland is een immigratiemagneet geworden doordat we absoluut en overtuigend winnaar zijn geworden in de econmische divergentie compentitie binnen de eurozonequote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:21 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Wat zit je nou kansloos te doen. Je stelt zelf iets belachelijks voor en gaat dan kinderachtig reageren als daar een reactie op komt.
Waarom hebben we 1 miljoen extra huizen nodig? Zou dat toevalig iets te maken kunnen hebben met het feit dat we de afgelopen jaren honderdduizenden extra mensen in dit land hebben en dat onze bevolking rap groeit?
Maar spelchecken is te moeilijk voor ons.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:32 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederladn is een immigratiemagneet doordat we absoluut en overtuigend winnaar zijn geweorden in de econmische divergentie compentitie binnen de eurozone
Daar zijn woorden boeken voor of ook AIquote:Op woensdag 8 oktober 2025 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Maar spelchecken is te moeilijk voor ons.
quote:AI-overzicht
De bewering dat Nederland een migratiemagneet is geworden omdat het de eurozone economisch heeft verslagen, is een onbewezen en complexe stelling.
Hoewel Nederland een sterke economie en hoge innovatiekracht heeft, wat kan bijdragen aan migratie, is er geen direct en overtuigend bewijs dat dit de enige of doorslaggevende factor is voor de huidige migratiestromen, die ook worden beïnvloed door arbeidsmarkttekorten, studiemogelijkheden, gezinshereniging en asiel.
Factoren die bijdragen aan migratie naar Nederland
Arbeidsmigratie: Tekorten op de Nederlandse arbeidsmarkt trekken werknemers uit andere landen aan.
Kennismigratie: Nederland trekt studenten en hoogopgeleide professionals aan vanwege de internationale focus en de kwaliteit van het onderwijs.
Gezinsmigratie: Mensen verhuizen ook om bij hun partner of familie te zijn.
Asielmigratie: Ook asielzoekers die vluchten voor oorlog en geweld in hun thuisland, vestigen zich in Nederland.
Economische concurrentie: Hoewel de economische prestaties van Nederland een aantrekkelijke factor kunnen zijn voor migratie, is het een oversimplificatie om dit de enige oorzaak te noemen.
De economische prestaties van Nederland
Nederland scoort goed in de European Innovation Scoreboard, en wordt erkend als innovatieleider binnen Europa.
Deze innovatiekracht is een resultaat van intensieve samenwerking tussen bedrijven, kennisinstellingen en overheden, wat de concurrentiekracht van het land versterkt.
Conclusie
Er is geen consensus die stelt dat Nederland de economische divergentiecompetitie in de eurozone heeft gewonnen en dat dit de enige of hoofdoorzaak is van migratie.
Ik zei SPELchecken, niet FACTchecken. En dan ook gewoon ‘compentitie’ herhalen….quote:Op woensdag 8 oktober 2025 18:08 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Daar zijn woorden boeken voor of ook AI
[..]
Nederland is een immigratiemagneet geworden doordat we absoluut en overtuigend winnaar zijn geworden in de econmische divergentie compentitie binnen de eurozone
[..]
klopt maar oude mensren moeteen alleen wonen van de oveerheid anders krijgen ze minder AOW , en ze mogen niet meer samen in een gebouw wonen als 15 jaar geledenquote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:06 schreef Shotty het volgende:
Qua woningnood wordt nog wel is vergeten hoezeer wonen veranderd is in Nederland in de afgelopen 100 jaar.
Vandaag de dag wonen we veel vaker alleen, of in kleine gezinnen. Met veel ruimte. Zouden we weer gaan wonen zoals in dat filmpje is morgen de woningnood voorbij.
En voor diegene die vrezen dat Nederland 1 grote stad wordt: vrees niet, dan hebben we nog een hele lange weg te gaan. Slechts 7% van het land is bewoond.
Dat is een andere hoofdoorzaak. In bijvoorbeeld Belgie, met een lagere bevolkingsdichtheid, is het 9%. Als wij dat ook zouden doen, zouden we over 10 jaar geen woningnood meer hebben.
https://www.maastrichtuni(...)grond-geen-nieuwbouw
Gooien we morgen alle asielzoekers er uit, hebben we over 10 jaar nog steeds woningnood.
En bevolkingsgroei blijf je houden. Wereldwijd gingen we van 6 naar 8 miljard. Dus 33% er bij. Dan is onze 20% nog niets.
Waar ik wat aan zou willen doen is dat Gemeentes nu tegen teveel regels aanlopen om leegstaand-lijkende-woningen te mogen controleren. Dit gaat niet over migranten, het gaat om Nederlanders die om welke constructie dan ook. Of dat nu iets het hebben van woningen hier en vertoeven in Spanje betreft, iets met AOW voordelen is, een methlab of iets anders is, er zijn woningen en panden waar men pas na heel veel moeite uberhaupt mag berichten. In de buurt zitten bij een pand alle gordijnen van een nieuwe huurwoning altijd potdicht en heel af en toe stopt er eens een auto om even de tuin te komen doen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 08:06 schreef Shotty het volgende:
Qua woningnood wordt nog wel is vergeten hoezeer wonen veranderd is in Nederland in de afgelopen 100 jaar.
Zo woonde veel mensen 100 jaar terug:
Bekijk deze YouTube-video
Vandaag de dag wonen we veel vaker alleen, of in kleine gezinnen. Met veel ruimte. Zouden we weer gaan wonen zoals in dat filmpje is morgen de woningnood voorbij.
En voor diegene die vrezen dat Nederland 1 grote stad wordt: vrees niet, dan hebben we nog een hele lange weg te gaan. Slechts 7% van het land is bewoond.
Dat is een andere hoofdoorzaak. In bijvoorbeeld Belgie, met een lagere bevolkingsdichtheid, is het 9%. Als wij dat ook zouden doen, zouden we over 10 jaar geen woningnood meer hebben.
https://www.maastrichtuni(...)grond-geen-nieuwbouw
Gooien we morgen alle asielzoekers er uit, hebben we over 10 jaar nog steeds woningnood.
En bevolkingsgroei blijf je houden. Wereldwijd gingen we van 6 naar 8 miljard. Dus 33% er bij. Dan is onze 20% nog niets.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:15 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Waar ik wat aan zou willen doen is dat Gemeentes nu tegen teveel regels aanlopen om leegstaand-lijkende-woningen te mogen controleren.
Dit gaat niet over migranten, het gaat om Nederlanders die om welke constructie dan ook.
Woningen waar niemand als woonachtig staat ingeschreven, die zijn niet onbewoond,quote:leegstaand-lijkende-woningen
Zolang er geen regels zijn om verplicht asielzoekers op te nemen in huis is dat een non-issue.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 12:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[..]
Woningen waar niemand als woonachtig staat ingeschreven, die zijn niet onbewoond,
dat zijn bedrijfs woningen van collegas die in Drenthe of Groningen wonen en daar staan ingeschreven, soms slapen er 4 mensen door de week, hoteli s veel te duur
Of het zijn logeer woningen van bedrijven voor buitenlandse gasten / collegas van Shell , TATA, IBM, ASML
Of van uitzendbureaus
Ook short term kantooverhuurders hebben eigen logeeradressen of het is een AirBNB
Maar kan ook een werkadrres van je buurvrouw zijn, die daar bijverdient door de week of weekend\Of eeneigenaar
Hoe dan ook het is eigendom , niemand mag dat controleren , alleen de poltie met een officieel huiszoekingsbevel ,
Mag de gemeente dan ook jouw huis controleren ??,
Of er een kamer over is voor een asielzoeker ??
laat ze eerst maar eens buiten het doirp gaan bouwen, dat is het meest eenvoudigequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:24 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zolang er geen regels zijn om verplicht asielzoekers op te nemen in huis is dat een non-issue.
Ik denk dat jij er wel voor te porren bent om het percentage arbeidsmigranten in te dammen en die bestemde woningen die nu voor groter groeiende groepen arbeidsmigranten bestemd zijn voor asielzoekers te gebruiken.
En wat vind je van het plan op rechts om het aantal arbeidsmigranten in de steden en dorpen te laten toenemen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
laat ze eerst maar eens buiten het doirp gaan bouwen, dat is het meest eenvoudige
prima , iedereen die een nette bijdrage kan leveren aan de samenleving diie moet dat ook mogen kunnen doen,quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:10 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En wat vind je van het plan op rechts om het aantal arbeidsmigranten in de steden en dorpen te laten toenemen?
Met dit verhaal ga je de oorlog niet winnenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben links, heb geen kinderen en zou het liefst in een NL wonen met zo'n 10 miljoen mensen. ok 12 miljoen mag ook nog.
Als linkse rakker ben ik lid van natuurmonumenten en hou ik van wandelen in de natuur, gelukkig doen asielzoekers daar niet aan, dus daar heb ik geen last van. (wel van al die Human Nature anwb boomers)
Hoe moeten we de bevolkingsgroei stoppen? Net als de rechtse partijen heb ik daar geen antwoord op.
De reden dat ik nooit op populisten stem is omdat ik ze wanstaltige volksmenners vind die vrijwel nooit oplossingen aandragen, maar alleen stoken en traineren. En mensen die daar op stemmen vind ik inderdaad een beetje dom omdat al 20 jaar aangetoond wordt dat het niks oplevert.
Ik denk dat de linkse partijen nu ook wel door hebben dat de instroom van mensen ingeperkt moet worden. Ik wil graag zien hoe dat gaan vormgeven op een sociale manier. Maar ze hebben nog nooit de kans gekregen om dat te doen. De laatste keer dat ze aan de macht waren was in de jaren 70, toen was dit probleem er nog niet
Verder geloof ik ook dat het nooit helemaal te stoppen of om te keren is. We zijn een van de beste landen ter wereld, ook nu nog. Sinds de eerste steden 10 duizend jaar geleden, trekken mensen naar de plekken waar het economisch goed gaat. Je kunt het niet tegen houden, wat je ook doet. Veel van wat Wilders & Co roeptoeteren is daarom juist volslagen lariekul. Die mensen nemen bewust een flink risico om dood te gaan tijdens hun migratie tocht, denk je nu echt dat welke maatregelen dan ook ze tegen gaat houden?
Het enige wat we kunnen doen is het zoveel mogelijk te beperken, want het is gewoon onmogelijk om iedereen op te nemen ( en ook onwenselijk) En mogelijk kunnen we wat doen aan de omstandigheden elders, waardoor minder mensen de drang hebben om naar europa te gaan.
Welke oorlog?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met dit verhaal ga je de oorlog niet winnen
En dat begint met een coalitie die een visie uitdraagt. Anders verzandt 't land net als de wereld eromheen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:55 schreef Hexagon het volgende:
Als je de bevolkingsgroei wilt stoppen moeten we de economie hervormen.
Yes, inderdaad. Trek de pleister er maar af. Ooit zal het moeten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:55 schreef Hexagon het volgende:
flink lager minimumloon en de inhouding van het pensioenfonds fors omhoog dat zalt wel doen denk ikquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:55 schreef Hexagon het volgende:
Flink lager minimumloonquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 05:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
flink lager minimumloon en de inhouding van het pensioenfonds fors omhoog dat zalt wel doen denk ik
Klopt, gewoon halveren dat loon en de pensioeninhouding fors hogerquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 08:32 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Flink lager minimumloon
En dat met het jaar flink lager tot een euro per uur.
"Een inkomen hoeft niet leefbaar te zijn"
Is dat een troll? "Koopgedrag" ís wat een economie gezond houdt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:40 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Klopt, gewoon halveren dat loon en de pensioeninhouding fors hoger
dan krijgj je een economie wel op de knieen
weg met die consumenten en hun goddeloos koopgedrag
Jullie wilt toch de economie hervormen zodat er geen migranten meer komen ?//quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is dat een troll? "Koopgedrag" ís wat een economie gezond houdt.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:55 schreef Hexagon het volgende:
Ik geef niet aan dat er teveel migranten zijn.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Jullie wilt toch de economie hervormen zodat er geen migranten meer komen ?//
[..]
Bron? Paginanummer in het verkiezingsprogramma?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 09:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als het aan Groen Links ligt dan sluiten we ook Schiphol en gaan we allemaal gratis werken in voedselbossen zonder kunstmest
[..]
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 00:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Yes, inderdaad. Trek de pleister er maar af. Ooit zal het moeten.
Dit is geen houdbaar model.
Ik zie een VVD in 2030 of later nog wel roepen dat Arbeidsmigranten hard willen werken voor een paar euro per uur en Nederlanders toch helaas te lui zijn hiervoor. Terwijl de armoede inzet. Dat en discriminatie naar andersgekleurden op straat is prima te combineren met een vals beeld dat het aantal asielzoekers de economie leegtanken. Terwijl alles richting nieuwe biljoenairs gaat. (De miljardairs voorbij)quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.
Ik ben ook links en kinderloos. Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben links, heb geen kinderen en zou het liefst in een NL wonen met zo'n 10 miljoen mensen. ok 12 miljoen mag ook nog.
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben ook links en kinderloos. Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
Vermoedelijk wel en moeten we het land anders inrichten, maar ik ben een stadsmens, hou van reuring, avant-garde, van urbane cultuur en architectuur, grote multiculturele steden met wijken met een eigen karakter, ik ga graag naar concerten, musea, lezingen, sportwedstrijden, naar musea of uit eten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?
Infra kun je bouwen , denk aan de lelylijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?
iedereen die wil werken is wat mij betreft welkomquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie een VVD in 2030 of later nog wel roepen dat Arbeidsmigranten hard willen werken voor een paar euro per uur en Nederlanders toch helaas te lui zijn hiervoor. Terwijl de armoede inzet. Dat en discriminatie naar andersgekleurden op straat is prima te combineren met een vals beeld dat het aantal asielzoekers de economie leegtanken. Terwijl alles richting nieuwe biljoenairs gaat. (De miljardairs voorbij)
Met wilders z'n verhaal ook nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met dit verhaal ga je de oorlog niet winnen
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:54 schreef -XOR- het volgende:
Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
slechtrs 8% van nederland is bewoondquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.
Persoonlijke voorkeur. Nogmaals, ik houd van het grootstedelijke en hoe meer mensen en hoe dichterbevolkt, hoe meer er cultureel te beleven valt, maar ik ken inderdaad ook veel mensen die wel graag in de natuur verpozen en dat misgun ik jullie ook niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.
Mij ook. Als een bevolking niet natuurlijkerwijs afneemt door vergrijzing oid, is dat een teken dat zoiets nog voorbij gewoon verval duikt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur. Nogmaals, ik houd van het grootstedelijke en hoe meer mensen en hoe dichterbevolkt, hoe meer er cultureel te beleven valt, maar ik ken inderdaad ook veel mensen die wel graag in de natuur verpozen en dat misgun ik jullie ook niet.
Overigens ben ik er niet voor om maar blind 2 miljoen mensen te importeren, maar als de natuurlijke aanwas zo zou zijn dat we over een aantal jaar met 20 miljoen binnen de landsgrenzen zouden zitten zou me dat eerder positief dan negatief stemmen.
Dan is 1 probleem alvast opgelostquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.
Zodra een nieuwe treinrails er ligt is het al 2040 of zo. De optelsom van stroperige procedures en het daadwerkelijke bouwen ervan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Infra kun je bouwen , denk aan de lelylijn
Tja het is wel ernstig als je mensen uit een ander land zo beangstigend vind, dat je ons land in armoede en irrelevantie wilt storten om er vanaf te komen. Misschien kun je dan beter hulp zoeken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dan is 1 probleem alvast opgelost
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigreren?quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dan is 1 probleem alvast opgelost
Het is de UK nog steeds niet gelukt. Maar ze doen hun best.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigranten?
Niou ik zit nu in een immgratieland waar iedereen droomt van europe en speciaal Duitsland of Nederlandquote:Op zondag 12 oktober 2025 09:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigranten?
Bevolkingsdichtheid en culturele belevenissen hoeven helemaal niet samen te vallen. Was afgelopen jaar in Douala, Kameroen, en daar is echt 0,0 cultuur terwijl het een overvolle miljoenenstad is. Om maar het bevolkingsaantal omhoog te halen in de hoop dat je daarmee culturele belevenissen doet ontstaan is waanzin. Wat je juist nodig hebt voor cultuur is welvaart en een hoog opleidingsniveau.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur. Nogmaals, ik houd van het grootstedelijke en hoe meer mensen en hoe dichterbevolkt, hoe meer er cultureel te beleven valt, maar ik ken inderdaad ook veel mensen die wel graag in de natuur verpozen en dat misgun ik jullie ook niet.
Overigens ben ik er niet voor om maar blind 2 miljoen mensen te importeren, maar als de natuurlijke aanwas zo zou zijn dat we over een aantal jaar met 20 miljoen binnen de landsgrenzen zouden zitten zou me dat eerder positief dan negatief stemmen.
Dat was overduidelijk een grap natuurlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja het is wel ernstig als je mensen uit een ander land zo beangstigend vind, dat je ons land in armoede en irrelevantie wilt storten om er vanaf te komen. Misschien kun je dan beter hulp zoeken.
Dat was natuurlijk een grap.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigreren?
Dan is het onaantrekkelijk voor asielzoekers ja, maar arbeids- en studiemigranten blijven nog en masse komen. En die laatste twee groepen maken het leeuwendeel van de instroom uit, als je echt een grote impact wilt maken moet je daar dus aan de knoppen gaan draaien. Maar ja, dat willen rechtse partijen ook niet want dan staat hun eigen ondernemersachterban meteen te steigeren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:27 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk een grap.
Maar om serieus op jouw post in te gaan. Nee, we hoeven zelf helemaal niet diep te gaan. Je moet gewoon stoppen met het verstrekken van verblijfsvergunningen, uitkeringen, gratis geld, woningen, opvang, etc. Als je gewoon met alles stopt en iedereen die hier naartoe komt derhalve illegaal is en nergens aanspraak op maakt, dan is het onaantrekkelijk om hier naar toe te komen.
Het énige wat het namelijk aantrekkelijk maakt nu, is dat er een grote kans is dat je bovenstaande allemaal wél krijgt. Dat is het doorkruisen van talloze andere veilige landen het namelijk, blijkbaar, nog steeds allemaal waard.
Uiteraard is er een verschil tussen Europa en ontwikkelingslanden, maar een The National komt eerder optreden in Amsterdam dan in Helsinki, het KCO kan makkelijker een Gatti of Jansons aantrekken dan haar Deense equivalent, de eredivisie is beter dan de allsvenskan, Marlene Dumas huist in Amsterdam en niet in Oslo. Je hebt een mensenmassa nodig om een hoog BNP te genereren, om een voldoende grote talentenpool te hebben en om een omgeving te creëren waar interessante dingen gebeuren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bevolkingsdichtheid en culturele belevenissen hoeven helemaal niet samen te vallen. Was afgelopen jaar in Douala, Kameroen, en daar is echt 0,0 cultuur terwijl het een overvolle miljoenenstad is. Om maar het bevolkingsaantal omhoog te halen in de hoop dat je daarmee culturele belevenissen doet ontstaan is waanzin. Wat je juist nodig hebt voor cultuur is welvaart en een hoog opleidingsniveau.
Voor mij is Amsterdam een voorbeeld van een kleine stad. Ik denk bij grote steden aan Mexico-city, Cairo of Douala voor wat dat betreft. Culturele woestijnen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
n verschil tussen Europa en ontwikkelingslanden, maar een The National komt eerder optreden in Amsterdam dan in Helsinki, het KCO kan makkelijker een Gatti of Jansons aantrekken dan haar Deense equivalent, de eredivisie is beter dan de allsvenskan, Marlene Dumas huist in Amsterdam en niet in Oslo. Je hebt een mensenmassa nodig om een hoog BNP te genereren, om een voldoende grote talentenpool te hebben en om een omgeving te creëren waar interessante dingen gebeuren.
Ik denk toch dat je het merkt. Op de weg en in het openbaar vervoer wordt het dan waarschijnlijk drukker.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
slechtrs 8% van nederland is bewoond
de rest is landbouwgrond, water en natuur
als het naar 12% zou gaan dat verschil zie jij niet
Ik vergelijk niet met DF of Douala, maar met Stockholm, Oslo, Londen of Parijs.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor mij is Amsterdam een voorbeeld van een kleine stad. Ik denk bij grote steden aan Mexico-city, Cairo of Douala voor wat dat betreft. Culturele woestijnen.
En onderwijs, mag ik hopen, zodat mensen niet zulke draken van zinnen schrijven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:48 schreef Viesdik het volgende:
Afschaffen asielopvang, NCTV, IND, AIVD en raad van state. Geldverslindende kartelinstituten wat regeren, beleid maken en handhaven vrijwel onmogelijk maakt. Beleid en regelgeving op het hoogste niveau houden zoals de trias politica oorspronkelijk bedoeld was.
Hierdoor blijft er meer geld over voor rechtshandhavingsinstanties, en detentie.
okquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En onderwijs, mag ik hopen, zodat mensen niet zulke draken van zinnen schrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |