Hoe dan? Hoe wordt dat aangezwengeld?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het ligt volledig in de lijn der verwachting dat onder progressief bewind de asielmigratie naar Nederland heel wat zal worden aangezwengeld.
Dat immigratie een natuurverschijnsel betreft waar niks tegen kan worden gedaan is ook onzin, vele Europese landen die zijn gebonden aan dezelfde regels en verdragen zonder opt-out bewijzen het tegendeel. Je wilt niet minder migratie en bent hier niet eerlijk over, dat is heel wat anders.
Je moet niet recht proberen lullen wat krom is. Het zijn schrikbarende cijfers, ze moesten zich schamen. Het werk ligt hier voor het oprapen, en na 90 maanden na het ontvangen van de status (en dus het groene licht om te gaan werken) is nog steeds maar zo'n 40% van de Syriërs uit de beroepsbevolking aan het werk. De andere groepen iets minder of meer.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:38 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Uh nee, ik haal mijn eigen argument helemaal niet onderuit. Ik haal jouw verzinsel dat ze zijn of haar leven lang, veelal aan het staatsinfuus blijven.
55% van de onder de beroepsbevolking vallende mensen die in 2014 met status zijn binnengekomen waren in 2023 aan het werk. Dat is lager dan de 73% van de gehele groep Nederlanders die onder de werkzame beroepsbevolking valt, maar zeker niet veelal afhankelijk van het staatsinfuus. 18 procentpunt lager, stelletje uitzuigers.
Het meerendeel krijgt enkel de eerste jaren een uitkering, totdat er stabiel werk is.
Er wordt gewoon onderwijs gevolgd, ook hbo en wo.
Wat is er verkeerd aan een Polenmeldpunt? Als buurtbewoners daar overlast van ondervinden dan moet daar een instrument voor komen om dit kenbaar te maken. Een meldpunt voor overlastgevende Syriërs en Eritreeërs lijkt mij een goed idee. Wellicht dat er dan eens wat harde data kan komen over de daadwerkelijke omvang van het probleem in plaats van dat politie, gemeenten en het COA dit liever in de doofpot stoppen en dat de politie een ontmoedigingscultuur creëert om mensen te weerhouden en ontmoedigen om aangifte te doen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om iets uit een ver verleden, het gaat hier om een meldpunt dat door Wilders in 2012 is ingesteld. En de PVV IS Wilders. Jij praat over zaken van voor dat GL als partij bestond, laat staan dat het gros van de huidige kamerleden daar iets mee van doen heeft. Overigens wilden ze in 2023 nog een herinvoering van de werkvergunning voor werknemers van binnen de EU om maar wat te noemen.
Maar goed, dit is een poging tot een inhoudelijk topic, daar past dit soort infantiel getroll niet zo, al zijn er wat users die hun best doen.
Ik ben het met je eens dat het best meer mag zijn, maar weer doe je je best om je eigen punt leugenachtig naar voren te krijgen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je moet niet recht proberen lullen wat krom is. Het zijn schrikbarende cijfers, ze moesten zich schamen. Het werk ligt hier voor het oprapen, en na 90 maanden na het ontvangen van de status (en dus het groene licht om te gaan werken) is nog steeds maar zo'n 40% van de Syriërs uit de beroepsbevolking aan het werk. De andere groepen iets minder of meer.
In het program van PvdA/GL valt te lezen dat zij voorstander zijn van een ruimhartig en humaan asielbeleid, dus dan kun je er van uitgaan dat er eerder meer dan minder asielzoekers komen. Ik zie deze partij ook geen harde maatregelen treffen omdat de GL-flank dan dwars gaat liggen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hoe dan? Hoe wordt dat aangezwengeld?
Leg het me uit, hoe?
En als je statements doet, gebruik een bron oke?
Ruimhartig en humaan, ah ja, dan verschijnselen er ineens asielzoekers op de stoep.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In het program van PvdA/GL valt te lezen dat zij voorstander zijn van een ruimhartig en humaan asielbeleid, dus dan kun je er van uitgaan dat er eerder meer dan minder asielzoekers komen. Ik zie deze partij ook geen harde maatregelen treffen omdat de GL-flank dan dwars gaat liggen.
55% onder de hele groep is nog steeds schrikbarend laag.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het best meer mag zijn, maar weer doe je je best om je eigen punt leugenachtig naar voren te krijgen.
"40%, en de rest iets minder of meer"
Nee, 55% over de hele groep, donder op met het verdraaien van de statistiek.
Wat dat 18 procentpunt verschil tussen NL en statushouders is, geen idee. Het kan een taalachterstand zijn, het kan zijn dat dit mensen zijn die cultureel de vrouw niet aan het werk willen hebben. Dat vind ik ook stom, maar die mensen zitten ook in 73% bij NL, sterker nog, wij hebben partijen die hierop aansturen.
Het zal mij niet verbazen dat Nederland onder een kabinet Timmermans aanvoerder zal zijn in het overnemen van migranten uit grenslanden volgens het nieuwe Europese migratiepact. Afkopen is niet solidair en we hebben de morele plicht. Die 200-300 extra AZC's waar Timmermans voor pleit moeten toch bevolkt gaan worden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ruimhartig en humaan, ah ja, dan verschijnselen er ineens asielzoekers op de stoep.
Dat is toch geen uitleg man? Waar komen al deze extra mensen vandaan?
Vergeet niet dat we al sinds 2002 geen kabinet onder linkse leiding meer hebben gehad hè, dus onze asielregels nu zijn ontstaan onder centrum-rechtse tot rechtse kabinetten. En dat houdt volgens de PVV zo weinig mensen tegen dat er een crisis is.
Waar komen dan in godsnaam al die extra mensen vandaan?
Als er in een centrum bij je in de buurt een inhumaan asielbeleid zou worden gevoerd dan drijft dat mensen uit die centra en de straten op. Bovendien staan zulke centra ook in andere opzichten niet los van de maatschappij. Kinderen bij ons in de familie spelen weleens met kinderen in hun klas die in het AZC verblijven. Als je daar een inhumaan centrum van maakt dan worden kinderen uiteindelijk het slachtoffer en krijg je protesten van scholen en buurtbewoners ook.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In het program van PvdA/GL valt te lezen dat zij voorstander zijn van een ruimhartig en humaan asielbeleid, dus dan kun je er van uitgaan dat er eerder meer dan minder asielzoekers komen. Ik zie deze partij ook geen harde maatregelen treffen omdat de GL-flank dan dwars gaat liggen.
Arbeidsmigratie. En dat is nou net iets waar zulke partijen prat op gaan. Goedkope arbeid.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:03 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ruimhartig en humaan, ah ja, dan verschijnselen er ineens asielzoekers op de stoep.
Dat is toch geen uitleg man? Waar komen al deze extra mensen vandaan?
Vergeet niet dat we al sinds 2002 geen kabinet onder linkse leiding meer hebben gehad hè, dus onze asielregels nu zijn ontstaan onder centrum-rechtse tot rechtse kabinetten. En dat houdt volgens de PVV zo weinig mensen tegen dat er een crisis is.
Waar komen dan in godsnaam al die extra mensen vandaan?
55% is praktisch even veel als Italië en Griekenland met 60.1% en 60.7%. Omdat je dat er even afgeknipt had.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:04 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
55% onder de hele groep is nog steeds schrikbarend laag.
Na x-aantal jaar ontvangen de statushouders die niet werken bovendien een Nederlands paspoort en zullen ze onder de Nederlandse groep vallen die volgens de statistieken niet werken en een uitkering ontvangen. Zo kan ik ook de ongemakkelijke waarheid verdraaien en een rookgordijn opwerpen dat het verschil wel meevalt tussen de statushouders en Nederlanders
Het verdraaien van statistiek om de multiculturele samenleving in een rooskleuriger daglicht te plaatsen is schering en inslag.
Lieve mod, volgens mij heb je het niet goed gelezen. Hij beweerde dat PvdA sterk meer asielzoekers naar Nederland gaat halen vanwege hun humane beleid.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:12 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Arbeidsmigratie. En dat is nou net iets waar zulke partijen prat op gaan. Goedkope arbeid.
Ook mooi verzonnen weer, maar compleet in strijd met hun eigen programma, laat staan met programma's van mogelijke coalitiepartners.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen dat Nederland onder een kabinet Timmermans aanvoerder zal zijn in het overnemen van migranten uit grenslanden volgens het nieuwe Europese migratiepact. Afkopen is niet solidair en we hebben de morele plicht. Die 200-300 extra AZC's waar Timmermans voor pleit moeten toch bevolkt gaan worden.
Oh ik had het over "waar komen al deze mensen vandaan"quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:14 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Lieve mod, volgens mij heb je het niet goed gelezen. Hij beweerde dat PvdA sterk meer asielzoekers naar Nederland gaat halen vanwege hun humane beleid.
Ja eens hoor, maar deze gast beweerde dat de richtlijn van 40-60k migranten per jaar netto, die GL-PVDA noemt, betekent dat ze geen arbeidsmigranten, maar juist extra asielzoekers op gaan nemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oh ik had het over "waar komen al deze mensen vandaan"
De twee worden al snel op een hoop gegooid.
dip, duck, dodge and dive.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan een Polenmeldpunt? Als buurtbewoners daar overlast van ondervinden dan moet daar een instrument voor komen om dit kenbaar te maken. Een meldpunt voor overlastgevende Syriërs en Eritreeërs lijkt mij een goed idee. Wellicht dat er dan eens wat harde data kan komen over de daadwerkelijke omvang van het probleem in plaats van dat politie, gemeenten en het COA dit liever in de doofpot stoppen en dat de politie een ontmoedigingscultuur creëert om mensen te weerhouden en ontmoedigen om aangifte te doen.
Mja, migratiesaldo is natuurlijk een algemene term, maar een beetje je huiswerk doen kan nooit kwaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:18 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja eens hoor, maar deze gast beweerde dat de richtlijn van 40-60k migranten per jaar netto, die GL-PVDA noemt, betekent dat ze geen arbeidsmigranten, maar juist extra asielzoekers op gaan nemen.
Ja ik vraag me ook af wat zo iemand hier doet.
Nee snap ik, maar hij blijft dit tot aan zelfverzonnen complottheorieën verdedigen hèquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mja, migratiesaldo is natuurlijk een algemene term, maar een beetje je huiswerk doen kan nooit kwaad.
Zelf vind ik het overigens ook een te hoog getal, maar dat terzijde.
Ah, dat pact dat onder (centrum)rechtse Kabinetten is gesloten met Europa? Die waren het daar dus mee eens, en dan zou een links kbinet dat pact ineens moeten gaan negeren of zo? Omdat anders de oppositie niks te janken heeft over migratie, wat toch de raison d' etre is van de meeste rechtse partijen?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 15:09 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen dat Nederland onder een kabinet Timmermans aanvoerder zal zijn in het overnemen van migranten uit grenslanden volgens het nieuwe Europese migratiepact.
Als je 12 uur per dag werkt en met 12 man op 12 m2 woont, dan hoor je mij niet klagen als er in de openbare ruimte wat Landerbrau wordt opengetrokken. Be my guest. Eigenlijk wil ik dan ook kunnen bellen voor hardwerkende Nederlanders die zich verzamelen rond de buurt-BBQ met een Amsteltje als MAX rijdt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:53 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Wat is er verkeerd aan een Polenmeldpunt? Als buurtbewoners daar overlast van ondervinden dan moet daar een instrument voor komen om dit kenbaar te maken. Een meldpunt voor overlastgevende Syriërs en Eritreeërs lijkt mij een goed idee. Wellicht dat er dan eens wat harde data kan komen over de daadwerkelijke omvang van het probleem in plaats van dat politie, gemeenten en het COA dit liever in de doofpot stoppen en dat de politie een ontmoedigingscultuur creëert om mensen te weerhouden en ontmoedigen om aangifte te doen.
Nou ok.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 23:37 schreef matigeuser het volgende:
Om weer een stigmatiserende discussie te voorkomen, wil ik het nu puur en alleen hebben over de bevolkingstoename. Niet over de bevolkingssamenstelling. Wat mijn inziens net zo'n groot probleem is, maar laten we dit even buiten beschouwing laten omdat dit een gevoelig onderwerp is en geheid weer gaat leiden tot allerlei dogma's en beledigingen.
Dus, laten we het bij de feiten en officiele cijfers houden. De Nederlandse bevolking groeit nog steeds. Inmiddels staat de teller op 18 miljoen inwoners. Verwacht voor 2050 is 20 miljoen inwoners. Kennen jullie het liedje nog uit de jaren 90 '15 miljoen mensen op dat hele kleine stukje aarde'? Ik wel. Het was toen al druk in ons landje.
Qua 'natuurlijke aanwas' (geboortes minus sterfgevallen', groeit de bevolking al jaren niet meer. De Nederlandse vrouw krijgt zo'n 1.4 kind gemiddeld waarbij 2.1 nodig is om de bevolking in stand te houden. De bevolkingsgroei is volledig toe te schrijven aan migratie.
https://www.nji.nl/cijfers/geboorte
"In 2024 heeft de Nederlandse vrouw gemiddeld 1,43 kinderen. Tien jaar eerder ging het om 1,68 kinderen (Centraal Bureau voor de Statistiek, 2025)."
En migratie, dat mag je rustig massa-immigratie noemen. Met de afgelopen jaren minstens 100.000 mensen netto erbij (immigratie minus emigratie, ook wel 'migratiesaldo' genoemd. De jaren hiervoor lagen die cijfers echter nog een stuk hoger met bv 223.000 is 2022. Zoals je kunt zien doen we dit pas sinds ongeveer 2008. Hiervoor was het migratiesaldo meestal laag of zelfs negatief.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)komen-naar-nederland
Dat zijn de cijfers t/m 2023.
Hier is 2024:
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)olkingsgroei-in-2024
En in 2025 zijn we ook alweer lekker op weg.
Conclusie moet voor iedereen duidelijk zijn:
Door de massa-immigratie groeit onze bevolking met minimaal 100.000 mensen per jaar erbij. Vandaar onze bevolkingstoename en de verwachte toename tot zelfs 20 miljoen mensen in 2050.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)lkingsgroei/toekomst
Ik zuig niets uit mijn duim hier, allen cijfers van het CBS. Officieel bekend en berekend, voor iedereen beschikbaar.
----------------
Tot zo verre de probleemstelling. Linkse partijen willen hier allen niets aan veranderen. Hooguit ietsie verlagen (van bv 100.000 per jaar, naar 60.000) maar dit zijn nog steeds immense aantallen.
100.000 mensen is een stad zoals Leeuwarden, Den Bosch of Delft. En dat komt er dus elk jaar bij.
Hoe kan dit in godsnaam NIET:
- leiden tot krapte op de huizenmarkt. Daar is toch niet tegen op te bouwen?
- Leiden tot extra wachttijden in de zorg. Daar vinden we toch nooit de capaciteit voor?
- Leiden tot nog meer drukte op de weg. Daar kunnen onze wegen toch nooit plaats voor bieden?
- Leiden tot meer co2- en stikstof uitstoot. Meer mensen op onze levensstandaard betekent toch zowel nationaal als mondiaal meer uitstoot?
- Leiden tot meer milieuvervuiling. Lijkt me evident.
Nogmaals, ik laat het gigantische effect op de bevolkingssamenstelling en alle problemen die hierbij komen kijken nog even buiten beschouwing. Maar zo'n bevolkingstoename is toch desastreus? Ook voor de linkse doelen? Hoe kun je nou voor 'vergroening' zijn maar wel voor bevolkingstoename? En hoe kun je nou iets aan de huizenmarkt willen doen (bouwen = dweilen) terwijl de kraan (migratie) wijd open staat?
En al zou je alle 'regels' afschaffen en op rap tempo er een stad als Den Bosch bij gaan bouwen (met dus niet alleen huizen, maar ook alle voorzieningen (scholen, ziekenhuizen, zwembaden, parkjes, buurthuizen, cafe's, winkels, wegen ernaar toe, treinstations, etc etc etc).... En dus 'huis en haard' bieden aan 100.000+ mensen per jaar.
Waarom? Waarom moeten we dit willen? Wat is het einddoel hiervan? 20 miljoen mensen in 2050 (er zijn schattingen van het CBS die zelfs al 21.6 miljoen voorspellen in het meest negatieve scenario)? En over wat voor aantallen hebben we het dan wel niet in 2100? Het hele land volgebouwd als 1 grote stad zoals Tokyo?
Waarom? Wat is hier het nut van? Waarom is dit begeerlijk?
Wat is jouw droom voor Nederland in de toekomst op dit gebied? Waar sta je voor en wat ambieer je? Een vol, druk, divers land zonder natuur? Waarom in godsnaam?
Daarnaast een zeer belangrijke vraag. Denk je dat dit oprecht beter is dan het alternatief? Namelijk stoppen met migratie, een 'natuurlijke' bevolkingsafname (we krijgen immers al 'te weinig' kinderen) en weer terug naar 15 miljoen mensen op dit hele kleine stukje aarde? Met natuur hier en daar. Minder files, genoeg huizen voor iedereen, dalende prijzen, ruimte in de zorg, etc. Hoezo is dat niet 100 keer beter?
Leg het mij alsjeblieft uit. Ik begrijp het oprecht niet. Dit is de grootste bedreiging voor het voorbestaan van ons land zoals we dat tot nu toe kenden. Je kunt toch niet ongelimiteerd doorgroeien? En als je het daar mee eens bent, waar ligt dan de grens? Kunnen er nog een paar miljoen bij? Wanneer is het voor jou wel genoeg?
En nogmaals, dit is dus nog allemaal afgezien van het feit dat:
- Een rapide verandering van bevolkingssamenstelling heel erg veel problemen met zich mee brengt en het land blijvend verandert
- Er een hele grote groep mensen is die het hier absoluut niet mee eens is, en vroeg of laat dit zal proberen te dwarsbomen, goedschiks of kwaadschiks. Dat kun je ook niet zomaar blijven negeren, want ooit zal dat enorm escaleren. De vlam kan in de pan slaan en dat is voor niemand goed.
Ik hoor in verkiezingscampagnes van links ook hier allemaal totaal niets over, behalve dan 'laten we niet zo zijn als extreem rechts!'. Wat lost dit op?
Onder Timmermans' leiding komen er ook de komende 4 jaar gewoon weer minstens 400.000 mensen naar dit land. Hoe dan? (ok ze zeggen in hun partijprogramma dat 60.000 per jaar wenselijk is dus als ze dat voor elkaar zouden krijgen, dan mag je dit getal verlagen naar 240.000 mensen. Nog steeds 2x Den Bosch erbij in 4 jaar!)
Als we dus niet razendsnel gaan stoppen met immigratie en remigratie gaan stimuleren (financieel, op vrijwillige basis) (i.e. wat 'rechts' wil), dan gaan we dus gewoon 'zo door' de komende jaren.
Waarom moeten we dit willen? En hoe gaan we dit in godsnaam faciliteren? En tegen welke prijs is het dit jullie allemaal waard?
Of zijn bovenstaande cijfers allemaal onwaar of overdreven? Of zijn ze wel waar maar 'boeit het je niet?' Of vind je het allemaal zo'n vaart niet lopen? Paar miljoen meer of minder is geen probleem? Rechtse leugens? Plek zat?
Serieus, kan iemand het mij goed uitleggen?
Dan heb je het topic niet gelezen. Ik ben voor een stop op allebei! Gewoon, immigratie in het algemeen. Enkel nog wat uitzonderingen voor hoogopgeleide mensen of tijdelijke seizoensarbeid.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan zul je dus ook flink aan de bak moeten met het terugdringen van de arbeidsmigratie. Maar daarover hoor je jou, en ook PVV/BBB/VVV totaal niet.
Wat haal jij er toch altijd dingen bij. Israel oorlog. Trump en Putin. Daar heb ik niets over gezegd verder. En die vind ik allebei ook 2 engnekken.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Deze FvD'er zat al even met een schuin oog naar Timmermans te kijken. Maar hij ziet toch iets meer in het hele land op slot en een grote ambitieloze betonbakken toekomst met spinnewebben en een rode loper voor de heren Trump en Putin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |