abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218958662
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:36 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Kap nou eens met die grote bek over links. Die rechtse kutpartijen hebben het hele land al decennia gegijzeld waardoor we van crisis naar crisis gaan en hebben zelfs met een meerderheid helemaal niks voor elkaar gekregen. Waar haal je het gore lef vandaan om dan nog naar Timmermans, Jetten en Dijk te wijzen man.
Dit topic gaat over de oplossingen die links presenteert voor de bevolkingstoename.

Tot nu toe zien we nagenoeg niks uit die hoek voorbijkomen behalve het opjagen van arbeidsmigranten die meestal gewoon EU burgers zijn met rechten die gelden in de hele EU.

En uiteraard nog wat risicoloze algemeenheden die om het even in het VVD, JA21 of het PvdA programma kunnen voorkomen
-
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:46:35 #252
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218958672
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:45 schreef quo_ het volgende:

[..]
Dit topic gaat over de oplossingen die links presenteert voor de bevolkingstoename.

Tot nu toe zien we nagenoeg niks uit die hoek voorbijkomen behalve het opjagen van arbeidsmigranten die meestal gewoon EU burgers zijn met rechten die gelden in de hele EU.

En uiteraard nog wat risicoloze algemeenheden die om het even in het VVD, JA21 of het PvdA programma kunnen voorkomen
Niet gelezen.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:48:25 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218958690
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:45 schreef quo_ het volgende:

[..]

Je ziet niks als je er niet inhoudelijk op ingaat en standpunten uit je duim zuigt inderdaad.

Het is verder wel duidelijk dat er met jou kennelijk niet te discussiëren is.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_218958765
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:26 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Nogmaals, daar is niemand voorstander van. Echter is arbeidsmigratie een knop waar je aan kan draaien, zeker door misstanden in de huisvesting en uitbuiting aan te pakken.

Lees anders die standpunten van GL-PvdA nog eens en vertel mij waar die zijn voor het toelaten van mensen uit een veilig land met een zielig verhaal, of het niet afstraffen van mensen die het verzieken.

Complete uit je duim gezogen leugens.
Ook is het niet echt aan PvdAGL om de steeds dikkere opgepompte beleidsfouten van zittende regeringen te verantwoorden.

Ik kan in dit topic ook niet voor partijen spreken maar als iemand die wel dicht tegen het oude midden zit, sluit ik me aan bij wat er al gezegd is over arbeidsmigratie. Ik wil eraan toevoegen dat ik begrijp dat het niet een populair punt is bij o.a. de VVD en PVV (en Ja21, BB etc etc) omdat goedkope arbeidskrachten bepaalde werkgevers voor een dubbeltje op de eerste rang laat zitten.

Ik zou veel liever zien dat rechts zich uiteraard voor de werkgever inzet, maar veel meer vooruit denkt samen met links. We moeten over tijdsgrenzen heen zien te kijken.

Iets als arbeidsmigratie is blijkbaar niet gewenst want er wordt geklaagd over de aanwezigheid, dus laten we wat meer Nederlanders praktisch opleiden die door de "met AI-schermende werkgever" (waar die werkgevers wel op terugkomen) uit de arbeidsmarkt worden gedrukt. Laten we dit ook stimuleren met extra budget en laten we er voor zorgen dat het werk wat nodig wordt op een voetstuk wordt getild. Zorg ervoor dat degenen die ons geholpen hebben uit andere landen, 'als' ze worden teruggestuurd ook bedankt worden en biedt deze landen ook hulp waar het kan. Dit zijn uitstekende middelen om relaties tussen landen te verbeteren tot een meer 'Lokaal Europa'.

Maar ik blijf er wel bij dat een gezondere toekomst voor werkgevers en werknemers hier en elders veel afhangt van de wil en kunde van overheden om de hypervermogenden beter te belasten, dan zorg je er al voor dat er veel meer vaart achter stimulering in onderwijs, wetenschap en zorg komt en er enigszins meer bestaanszekerheid kan worden gegeven aan kleinere werkgevers, werknemers en burgers in het algemeen. Ook haal je daarmee individuele spelers als Musk en Bezos op de wereldmarkt weg die de stofzuiger op maatschappijen zetten en in persoon als volledige landen opereren. Die overleven ook wel als multimiljonairs.

Om dit te bereiken zul je als Europese Unie ontzettend streng moeten blijven tegenover bedrijven als Tesla, Amazon, Google, Apple, Meta en Microsoft e.v.a. Willen ze de Europese markt verlaten.. prima, dan produceren ze voor een steeds kleinere wereld, want ook in de VS is het optimisme naar deze bedrijven dalende. Jongeren kopen daar al simpele toestelletjes om mee te kunnen bellen zonder camera en andere opties. Mogelijk om spionage vanuit de VS zelf wat tegen te gaan, maar ook om andere redenen.

Ook daar liggen weer kansen voor onze bedrijven tot een snelle switch van rollen (Europa dat produceert voor de VS) Maar zoiets moet een VVD'er gaan zien, die horen van de kansen aan de bedrijfsmatige kant te zijn. Niet van 'het gaat niet goed, en links is k*t'

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 07-10-2025 12:03:23 ]
pi_218958771
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:48 schreef Fretwork het volgende:

Het is verder wel duidelijk dat er met jou kennelijk niet te discussiëren is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:33 schreef Fretwork het volgende:

Of donder op
En wat vind je van je eigen discussiekwaliteiten?
-
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:03:59 #256
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218958827
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:57 schreef quo_ het volgende:

[..]
[..]
En wat vind je van je eigen discussiekwaliteiten?
Waarschuw me even wanneer je besluit inhoudelijk te reageren en zelf bronnen te gebruiken in plaats van hier elke scheet uit je onderbuik te posten.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
pi_218958872
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 10:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
En het is ook persé niet jouw fout. Het is de fout van Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk die je doen geloven dat een instroom van 1000 asielzoekers per week gedurende 10 jaar (= 500.000 mensen die een woning nodig hebben) geen enkele invloed hebben op het woningtekort van ca. 400.000.
Je verwart Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk met de VVD.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218958882
quote:
2s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Je verward Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk met de VVD.
Klein detail. :D
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218958950
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Timmermans en Jetten en Dijk hebben aangegeven het MIGRATIESALDO te willen cappen op tussen de 40.000 en 60.000 per jaar. Dat is dus de volledige migratieketen, inclusief asielmigratie, arbeidsmigratie en kennismigratie. Ze zeggen nergens dat ze 60.000 asielzoekers per jaar binnen willen halen, omdat dat niet is wat ze willen.
Dat bedoel ik ook. Het migratiesaldo is nu 100.000 per jaar. En ze willen dat dus verlagen (eerst zien dan geloven). Maar dat zijn er dus nog steeds veel te veel!
pi_218958966
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ridicule verdraaiing, waarschijnlijk doelbewust gelogen.

Groenlinks-PvdA zegt dat ze willen sturen op een totale netto migratie van 40-60k mensen per jaar, met het oog op landelijk draagvlak, dat was vorig jaar 109k mensen.

Dit willen ze doen door de asielketen weer soepel te laten lopen, spreidingswet uit te voeren, procedures te versnellen en overlastgevers aan te pakken.

Arbeidsmigratie reguleren, malafide uitzendbureaus aanpakken, etc.

https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie

Stop met het voorliegen
Oeps ik bedoelde idd weldegelijk 40-60k migranten in totaal, niet alleen asielzoekers.

Dat is overigens ook het punt uit mijn OP. De bevolking groeit dan nog steeds met 40-60k. Als ze dat al voor elkaar krijgen en écht willen overigens. Want met hun plannen zie ik de asielmigratie nog niet zo snel daadwerkelijk afnemen.
  Moderator dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:24:33 #261
5428 crew  miss_sly
pi_218958988
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:20 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Dat bedoel ik ook. Het migratiesaldo is nu 100.000 per jaar. En ze willen dat dus verlagen (eerst zien dan geloven). Maar dat zijn er dus nog steeds veel te veel!
Dan zul je dus ook flink aan de bak moeten met het terugdringen van de arbeidsmigratie. Maar daarover hoor je jou, en ook PVV/BBB/VVV totaal niet.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218959027
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:20 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Deze FvD'er zat al even met een schuin oog naar Timmermans te kijken. Maar hij ziet toch iets meer in het hele land op slot en een grote ambitieloze betonbakken toekomst met spinnewebben en een rode loper voor de heren Trump en Putin.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:29:24 #263
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218959031
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 12:22 schreef matigeuser het volgende:

[..]
Oeps ik bedoelde idd weldegelijk 40-60k migranten in totaal, niet alleen asielzoekers.

Dat is overigens ook het punt uit mijn OP. De bevolking groeit dan nog steeds met 40-60k. Als ze dat al voor elkaar krijgen en écht willen overigens. Want met hun plannen zie ik de asielmigratie nog niet zo snel daadwerkelijk afnemen.
^O^

Dat willen ze ook echt. En deze totale hoeveelheid migranten per jaar is ook best realistisch lijkt me, gezien partijen over het hele spectrum daar op uitkomen. Kan je uiteraard discussiëren over de manier waarop.

Met de nieuwe EU regels krijg je eigenlijk al een soort Europese spreidingswet. De enige knop waar je dan aan kan draaien is een gedegen/strenge en snelle behandeling van de aanvragen. Dat betekent dat je meer experts nodig hebt op de IND om situaties in herkomstlanden in te schatten, Fabers bezuiniging van 85% op hun budget is echt een nekschot voor het leefgenot in Budel en Ter Apel.

En vergeet niet, hoe sneller en beter je de aanvragen behandelt, hoe sneller een asielmigrant bij kan dragen aan de arbeidsparticipatie.
pi_218959613
Ik begrijp die aversie van links-progressieven tegen arbeidsmigranten wel. Die mensen lijken teveel op Nederlanders, vallen niet op in het straatbeeld en bezigen geen fundamentalistische standpunten. Dat zijn de knoppen waar we aan moeten draaien!

Het beslag wat een gemiddelde asielzoeker legt op de samenleving en de sociale vervuiling is vele malen hoger dan een arbeidsmigrant die na een paar jaar weer terug gaat naar het land van herkomst. Een asielzoeker blijft zijn of haar hele leven lang, veelal aan het staatsinfuus en drukt een groot stempel op de verdere zorgelijke demografische ontwikkelingen van NL.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_218959675
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 11:02 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ridicule verdraaiing, waarschijnlijk doelbewust gelogen.

Groenlinks-PvdA zegt dat ze willen sturen op een totale netto migratie van 40-60k mensen per jaar, met het oog op landelijk draagvlak, dat was vorig jaar 109k mensen.

Dit willen ze doen door de asielketen weer soepel te laten lopen, spreidingswet uit te voeren, procedures te versnellen en overlastgevers aan te pakken.

Arbeidsmigratie reguleren, malafide uitzendbureaus aanpakken, etc.

https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie

Stop met het voorliegen
Een netto migratie van 40-60k draait nog steeds om heel veel mensen die naar Nederland komen. Er emigreren ieder jaar ook heel veel mensen. PvdA/GL wil vooral de arbeidsmigratie aan banden leggen, dus je kunt er van uit gaan dat er in dit scenario een grote stijging van asielzoekers gaat plaatvinden om dit netto weer aan te vullen met het gat wat de arbeidsmigranten achterlaten. Maatregelen die de instroom van asielzoekers concreet moet gaan verminderen vind ik namelijk niet terug. Dat zal wel een natuurverschijnsel zijn wat niet op te lossen valt.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:46:00 #266
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218959823
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Een netto migratie van 40-60k draait nog steeds om heel veel mensen die naar Nederland komen. Er emigreren ieder jaar ook heel veel mensen. PvdA/GL wil vooral de arbeidsmigratie aan banden leggen, dus je kunt er van uit gaan dat er in dit scenario een grote stijging van asielzoekers gaat plaatvinden om dit netto weer aan te vullen met het gat wat de arbeidsmigranten achterlaten. Maatregelen die de instroom van asielzoekers concreet moet gaan verminderen vind ik namelijk niet terug. Dat zal wel een natuurverschijnsel zijn wat niet op te lossen valt.
Volgens mij begrijp ik je niet, want je lijkt te schrijven dat in hun plannen er nog meer asielzoekers deze kant op komen? Omdat ze regels willen instellen voor arbeidsmigranten?

We hebben momenteel netto 35-37k asielzoekers die recht zouden hebben op asiel, dit worden er niet ineens meer tenzij je ze met een vliegtuig gaat halen.

En inderdaad, dit is een natuur verschijnsel dat je niet "op kan lossen". Enerzijds omdat dit al sinds mensenheugenis gebeurt, alleen in grotere getalen door makkelijker reizen, anderszijds doordat volgens de nieuwe EU migratie-aanpak asielzoekers gespreid zullen worden over heel Europa naar draagkracht. Hier heeft Nederland de afgelopen jaren (onder de VVD) ook mee ingestemd.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 13:50:15 #267
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218959858
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik begrijp die aversie van links-progressieven tegen arbeidsmigranten wel. Die mensen lijken teveel op Nederlanders, vallen niet op in het straatbeeld en bezigen geen fundamentalistische standpunten. Dat zijn de knoppen waar we aan moeten draaien!

Het beslag wat een gemiddelde asielzoeker legt op de samenleving en de sociale vervuiling is vele malen hoger dan een arbeidsmigrant die na een paar jaar weer terug gaat naar het land van herkomst. Een asielzoeker blijft zijn of haar hele leven lang, veelal aan het staatsinfuus en drukt een groot stempel op de verdere zorgelijke demografische ontwikkelingen van NL.
Ja, uh, dat is dus verzonnen.

https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt

Los van de walgelijke eerste alinea.
pi_218959960
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:50 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Ja, uh, dat is dus verzonnen.

https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt

Los van de walgelijke eerste alinea.
Je haalt je argument volledig onderuit, als ik die grafiek zo zie zijn dat echt schrikbarende cijfers terwijl het laaggeschoolde werk waar ze zo aan de slag kunnen hier voor het oprapen ligt.
pi_218959984
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:46 schreef Fretwork het volgende:

[..]
Volgens mij begrijp ik je niet, want je lijkt te schrijven dat in hun plannen er nog meer asielzoekers deze kant op komen? Omdat ze regels willen instellen voor arbeidsmigranten?

We hebben momenteel netto 35-37k asielzoekers die recht zouden hebben op asiel, dit worden er niet ineens meer tenzij je ze met een vliegtuig gaat halen.

En inderdaad, dit is een natuur verschijnsel dat je niet "op kan lossen". Enerzijds omdat dit al sinds mensenheugenis gebeurt, alleen in grotere getalen door makkelijker reizen, anderszijds doordat volgens de nieuwe EU migratie-aanpak asielzoekers gespreid zullen worden over heel Europa naar draagkracht. Hier heeft Nederland de afgelopen jaren (onder de VVD) ook mee ingestemd.
Het ligt volledig in de lijn der verwachting dat onder progressief bewind de asielmigratie naar Nederland heel wat zal worden aangezwengeld.

Dat immigratie een natuurverschijnsel betreft waar niks tegen kan worden gedaan is ook onzin, vele Europese landen die zijn gebonden aan dezelfde regels en verdragen zonder opt-out bewijzen het tegendeel. Je wilt niet minder migratie en bent hier niet eerlijk over, dat is heel wat anders.
pi_218960015
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wie had er ook alweer een Polenmeldpunt ingesteld?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218960053
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 14:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
Wie had er ook alweer een Polenmeldpunt ingesteld?
Dat GroenLinks in het verleden openlijk massamoordenaars als Pol Pot en Mao vereerde daar maak ik nu ook geen argument meer van :{w
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:14:21 #272
403820 Aberkullie
Sicker than your average.
pi_218960072
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dat GroenLinks in het verleden openlijk massamoordenaars als Pol Pot en Mao vereerde daar maak ik nu ook geen argument meer van :{w
Als je het verder van leugens moet hebben zijn we wel klaar he.
pi_218960182
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Het gaat hier niet om iets uit een ver verleden, het gaat hier om een meldpunt dat door Wilders in 2012 is ingesteld. En de PVV IS Wilders. Jij praat over zaken van voor dat GL als partij bestond, laat staan dat het gros van de huidige kamerleden daar iets mee van doen heeft. Overigens wilden ze in 2023 nog een herinvoering van de werkvergunning voor werknemers van binnen de EU om maar wat te noemen.

Maar goed, dit is een poging tot een inhoudelijk topic, daar past dit soort infantiel getroll niet zo, al zijn er wat users die hun best doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 14:38:14 #274
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_218960380
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Je haalt je argument volledig onderuit, als ik die grafiek zo zie zijn dat echt schrikbarende cijfers terwijl het laaggeschoolde werk waar ze zo aan de slag kunnen hier voor het oprapen ligt.
Uh nee, ik haal mijn eigen argument helemaal niet onderuit. Ik haal jouw verzinsel dat ze zijn of haar leven lang, veelal aan het staatsinfuus blijven.

55% van de onder de beroepsbevolking vallende mensen die in 2014 met status zijn binnengekomen waren in 2023 aan het werk. Dat is lager dan de 73% van de gehele groep Nederlanders die onder de werkzame beroepsbevolking valt, maar zeker niet veelal afhankelijk van het staatsinfuus. 18 procentpunt lager, stelletje uitzuigers.

Het meerendeel krijgt enkel de eerste jaren een uitkering, totdat er stabiel werk is.

Er wordt gewoon onderwijs gevolgd, ook hbo en wo.
pi_218960395
"Mooi" bericht ook in het nieuws vandaag.

Ziekenhuizen in zwaar financieel weer én het verwijt dat ze achterblijven met "investeren in IT en ... (komt ie) AI".

Laat AI alsjeblieft ver van de zorg en zet mensen aan het werk. Ai zorgt voor alleen maar groeiende ruis en misverstanden in communicatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')