Dit topic gaat over de oplossingen die links presenteert voor de bevolkingstoename.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:36 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Kap nou eens met die grote bek over links. Die rechtse kutpartijen hebben het hele land al decennia gegijzeld waardoor we van crisis naar crisis gaan en hebben zelfs met een meerderheid helemaal niks voor elkaar gekregen. Waar haal je het gore lef vandaan om dan nog naar Timmermans, Jetten en Dijk te wijzen man.
Niet gelezen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de oplossingen die links presenteert voor de bevolkingstoename.
Tot nu toe zien we nagenoeg niks uit die hoek voorbijkomen behalve het opjagen van arbeidsmigranten die meestal gewoon EU burgers zijn met rechten die gelden in de hele EU.
En uiteraard nog wat risicoloze algemeenheden die om het even in het VVD, JA21 of het PvdA programma kunnen voorkomen
Je ziet niks als je er niet inhoudelijk op ingaat en standpunten uit je duim zuigt inderdaad.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:45 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit topic gaat over de oplossingen die links presenteert voor de bevolkingstoename.
Tot nu toe zien we nagenoeg niks uit die hoek voorbijkomen behalve het opjagen van arbeidsmigranten die meestal gewoon EU burgers zijn met rechten die gelden in de hele EU.
En uiteraard nog wat risicoloze algemeenheden die om het even in het VVD, JA21 of het PvdA programma kunnen voorkomen
Ook is het niet echt aan PvdAGL om de steeds dikkere opgepompte beleidsfouten van zittende regeringen te verantwoorden.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:26 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nogmaals, daar is niemand voorstander van. Echter is arbeidsmigratie een knop waar je aan kan draaien, zeker door misstanden in de huisvesting en uitbuiting aan te pakken.
Lees anders die standpunten van GL-PvdA nog eens en vertel mij waar die zijn voor het toelaten van mensen uit een veilig land met een zielig verhaal, of het niet afstraffen van mensen die het verzieken.
Complete uit je duim gezogen leugens.
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:48 schreef Fretwork het volgende:
Het is verder wel duidelijk dat er met jou kennelijk niet te discussiëren is.
En wat vind je van je eigen discussiekwaliteiten?quote:
Waarschuw me even wanneer je besluit inhoudelijk te reageren en zelf bronnen te gebruiken in plaats van hier elke scheet uit je onderbuik te posten.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:57 schreef quo_ het volgende:
[..]
[..]
En wat vind je van je eigen discussiekwaliteiten?
Je verwart Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk met de VVD.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 10:47 schreef quo_ het volgende:
[..]
En het is ook persé niet jouw fout. Het is de fout van Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk die je doen geloven dat een instroom van 1000 asielzoekers per week gedurende 10 jaar (= 500.000 mensen die een woning nodig hebben) geen enkele invloed hebben op het woningtekort van ca. 400.000.
Klein detail.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je verward Timmermans, Jetten, Dijk en de rest van de linkse kerk met de VVD.
Dat bedoel ik ook. Het migratiesaldo is nu 100.000 per jaar. En ze willen dat dus verlagen (eerst zien dan geloven). Maar dat zijn er dus nog steeds veel te veel!quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Timmermans en Jetten en Dijk hebben aangegeven het MIGRATIESALDO te willen cappen op tussen de 40.000 en 60.000 per jaar. Dat is dus de volledige migratieketen, inclusief asielmigratie, arbeidsmigratie en kennismigratie. Ze zeggen nergens dat ze 60.000 asielzoekers per jaar binnen willen halen, omdat dat niet is wat ze willen.
Oeps ik bedoelde idd weldegelijk 40-60k migranten in totaal, niet alleen asielzoekers.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ridicule verdraaiing, waarschijnlijk doelbewust gelogen.
Groenlinks-PvdA zegt dat ze willen sturen op een totale netto migratie van 40-60k mensen per jaar, met het oog op landelijk draagvlak, dat was vorig jaar 109k mensen.
Dit willen ze doen door de asielketen weer soepel te laten lopen, spreidingswet uit te voeren, procedures te versnellen en overlastgevers aan te pakken.
Arbeidsmigratie reguleren, malafide uitzendbureaus aanpakken, etc.
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie
Stop met het voorliegen
Dan zul je dus ook flink aan de bak moeten met het terugdringen van de arbeidsmigratie. Maar daarover hoor je jou, en ook PVV/BBB/VVV totaal niet.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Het migratiesaldo is nu 100.000 per jaar. En ze willen dat dus verlagen (eerst zien dan geloven). Maar dat zijn er dus nog steeds veel te veel!
Deze FvD'er zat al even met een schuin oog naar Timmermans te kijken. Maar hij ziet toch iets meer in het hele land op slot en een grote ambitieloze betonbakken toekomst met spinnewebben en een rode loper voor de heren Trump en Putin.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Het migratiesaldo is nu 100.000 per jaar. En ze willen dat dus verlagen (eerst zien dan geloven). Maar dat zijn er dus nog steeds veel te veel!
quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 12:22 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Oeps ik bedoelde idd weldegelijk 40-60k migranten in totaal, niet alleen asielzoekers.
Dat is overigens ook het punt uit mijn OP. De bevolking groeit dan nog steeds met 40-60k. Als ze dat al voor elkaar krijgen en écht willen overigens. Want met hun plannen zie ik de asielmigratie nog niet zo snel daadwerkelijk afnemen.
Een netto migratie van 40-60k draait nog steeds om heel veel mensen die naar Nederland komen. Er emigreren ieder jaar ook heel veel mensen. PvdA/GL wil vooral de arbeidsmigratie aan banden leggen, dus je kunt er van uit gaan dat er in dit scenario een grote stijging van asielzoekers gaat plaatvinden om dit netto weer aan te vullen met het gat wat de arbeidsmigranten achterlaten. Maatregelen die de instroom van asielzoekers concreet moet gaan verminderen vind ik namelijk niet terug. Dat zal wel een natuurverschijnsel zijn wat niet op te lossen valt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 11:02 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ridicule verdraaiing, waarschijnlijk doelbewust gelogen.
Groenlinks-PvdA zegt dat ze willen sturen op een totale netto migratie van 40-60k mensen per jaar, met het oog op landelijk draagvlak, dat was vorig jaar 109k mensen.
Dit willen ze doen door de asielketen weer soepel te laten lopen, spreidingswet uit te voeren, procedures te versnellen en overlastgevers aan te pakken.
Arbeidsmigratie reguleren, malafide uitzendbureaus aanpakken, etc.
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/migratie
Stop met het voorliegen
Volgens mij begrijp ik je niet, want je lijkt te schrijven dat in hun plannen er nog meer asielzoekers deze kant op komen? Omdat ze regels willen instellen voor arbeidsmigranten?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een netto migratie van 40-60k draait nog steeds om heel veel mensen die naar Nederland komen. Er emigreren ieder jaar ook heel veel mensen. PvdA/GL wil vooral de arbeidsmigratie aan banden leggen, dus je kunt er van uit gaan dat er in dit scenario een grote stijging van asielzoekers gaat plaatvinden om dit netto weer aan te vullen met het gat wat de arbeidsmigranten achterlaten. Maatregelen die de instroom van asielzoekers concreet moet gaan verminderen vind ik namelijk niet terug. Dat zal wel een natuurverschijnsel zijn wat niet op te lossen valt.
Ja, uh, dat is dus verzonnen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik begrijp die aversie van links-progressieven tegen arbeidsmigranten wel. Die mensen lijken teveel op Nederlanders, vallen niet op in het straatbeeld en bezigen geen fundamentalistische standpunten. Dat zijn de knoppen waar we aan moeten draaien!
Het beslag wat een gemiddelde asielzoeker legt op de samenleving en de sociale vervuiling is vele malen hoger dan een arbeidsmigrant die na een paar jaar weer terug gaat naar het land van herkomst. Een asielzoeker blijft zijn of haar hele leven lang, veelal aan het staatsinfuus en drukt een groot stempel op de verdere zorgelijke demografische ontwikkelingen van NL.
Je haalt je argument volledig onderuit, als ik die grafiek zo zie zijn dat echt schrikbarende cijfers terwijl het laaggeschoolde werk waar ze zo aan de slag kunnen hier voor het oprapen ligt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:50 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ja, uh, dat is dus verzonnen.
https://www.ser.nl/nl/the(...)cijfers/arbeidsmarkt
Los van de walgelijke eerste alinea.
Het ligt volledig in de lijn der verwachting dat onder progressief bewind de asielmigratie naar Nederland heel wat zal worden aangezwengeld.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:46 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp ik je niet, want je lijkt te schrijven dat in hun plannen er nog meer asielzoekers deze kant op komen? Omdat ze regels willen instellen voor arbeidsmigranten?
We hebben momenteel netto 35-37k asielzoekers die recht zouden hebben op asiel, dit worden er niet ineens meer tenzij je ze met een vliegtuig gaat halen.
En inderdaad, dit is een natuur verschijnsel dat je niet "op kan lossen". Enerzijds omdat dit al sinds mensenheugenis gebeurt, alleen in grotere getalen door makkelijker reizen, anderszijds doordat volgens de nieuwe EU migratie-aanpak asielzoekers gespreid zullen worden over heel Europa naar draagkracht. Hier heeft Nederland de afgelopen jaren (onder de VVD) ook mee ingestemd.
Wie had er ook alweer een Polenmeldpunt ingesteld?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 13:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik begrijp die aversie van links-progressieven tegen arbeidsmigranten wel. Die mensen lijken teveel op Nederlanders, vallen niet op in het straatbeeld en bezigen geen fundamentalistische standpunten. Dat zijn de knoppen waar we aan moeten draaien!
Dat GroenLinks in het verleden openlijk massamoordenaars als Pol Pot en Mao vereerde daar maak ik nu ook geen argument meer vanquote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wie had er ook alweer een Polenmeldpunt ingesteld?
Als je het verder van leugens moet hebben zijn we wel klaar he.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat GroenLinks in het verleden openlijk massamoordenaars als Pol Pot en Mao vereerde daar maak ik nu ook geen argument meer van
Het gaat hier niet om iets uit een ver verleden, het gaat hier om een meldpunt dat door Wilders in 2012 is ingesteld. En de PVV IS Wilders. Jij praat over zaken van voor dat GL als partij bestond, laat staan dat het gros van de huidige kamerleden daar iets mee van doen heeft. Overigens wilden ze in 2023 nog een herinvoering van de werkvergunning voor werknemers van binnen de EU om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:12 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat GroenLinks in het verleden openlijk massamoordenaars als Pol Pot en Mao vereerde daar maak ik nu ook geen argument meer van
Uh nee, ik haal mijn eigen argument helemaal niet onderuit. Ik haal jouw verzinsel dat ze zijn of haar leven lang, veelal aan het staatsinfuus blijven.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 14:00 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je haalt je argument volledig onderuit, als ik die grafiek zo zie zijn dat echt schrikbarende cijfers terwijl het laaggeschoolde werk waar ze zo aan de slag kunnen hier voor het oprapen ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |