Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 00:36 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Yes, inderdaad. Trek de pleister er maar af. Ooit zal het moeten.
Dit is geen houdbaar model.
Ik zie een VVD in 2030 of later nog wel roepen dat Arbeidsmigranten hard willen werken voor een paar euro per uur en Nederlanders toch helaas te lui zijn hiervoor. Terwijl de armoede inzet. Dat en discriminatie naar andersgekleurden op straat is prima te combineren met een vals beeld dat het aantal asielzoekers de economie leegtanken. Terwijl alles richting nieuwe biljoenairs gaat. (De miljardairs voorbij)quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.
Ik ben ook links en kinderloos. Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef vaarsuvius het volgende:
Ik ben links, heb geen kinderen en zou het liefst in een NL wonen met zo'n 10 miljoen mensen. ok 12 miljoen mag ook nog.
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik ben ook links en kinderloos. Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
Vermoedelijk wel en moeten we het land anders inrichten, maar ik ben een stadsmens, hou van reuring, avant-garde, van urbane cultuur en architectuur, grote multiculturele steden met wijken met een eigen karakter, ik ga graag naar concerten, musea, lezingen, sportwedstrijden, naar musea of uit eten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?
Infra kun je bouwen , denk aan de lelylijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je niet dat er heel veel druk op de infrastructuur komt? Wat is de reden hiervan?
iedereen die wil werken is wat mij betreft welkomquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zie een VVD in 2030 of later nog wel roepen dat Arbeidsmigranten hard willen werken voor een paar euro per uur en Nederlanders toch helaas te lui zijn hiervoor. Terwijl de armoede inzet. Dat en discriminatie naar andersgekleurden op straat is prima te combineren met een vals beeld dat het aantal asielzoekers de economie leegtanken. Terwijl alles richting nieuwe biljoenairs gaat. (De miljardairs voorbij)
Met wilders z'n verhaal ook nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Met dit verhaal ga je de oorlog niet winnen
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:54 schreef -XOR- het volgende:
Liever zou ik 20 miljoen inwoners zien, 22 miljoen mag ook.
slechtrs 8% van nederland is bewoondquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.
Persoonlijke voorkeur. Nogmaals, ik houd van het grootstedelijke en hoe meer mensen en hoe dichterbevolkt, hoe meer er cultureel te beleven valt, maar ik ken inderdaad ook veel mensen die wel graag in de natuur verpozen en dat misgun ik jullie ook niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:38 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
waarom zoveel? we zijn al zo dichtbevolkt.. laat die mensen lekker in Duitsland of Polen of Frankrijk wonen.
Mij ook. Als een bevolking niet natuurlijkerwijs afneemt door vergrijzing oid, is dat een teken dat zoiets nog voorbij gewoon verval duikt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur. Nogmaals, ik houd van het grootstedelijke en hoe meer mensen en hoe dichterbevolkt, hoe meer er cultureel te beleven valt, maar ik ken inderdaad ook veel mensen die wel graag in de natuur verpozen en dat misgun ik jullie ook niet.
Overigens ben ik er niet voor om maar blind 2 miljoen mensen te importeren, maar als de natuurlijke aanwas zo zou zijn dat we over een aantal jaar met 20 miljoen binnen de landsgrenzen zouden zitten zou me dat eerder positief dan negatief stemmen.
Dan is 1 probleem alvast opgelostquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Alleen graag niet op een manier waardoor we zo arm worden dat geen immigrant hier meer naartoe wil.
Zodra een nieuwe treinrails er ligt is het al 2040 of zo. De optelsom van stroperige procedures en het daadwerkelijke bouwen ervan.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 14:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Infra kun je bouwen , denk aan de lelylijn
Tja het is wel ernstig als je mensen uit een ander land zo beangstigend vind, dat je ons land in armoede en irrelevantie wilt storten om er vanaf te komen. Misschien kun je dan beter hulp zoeken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dan is 1 probleem alvast opgelost
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigreren?quote:Op zondag 12 oktober 2025 00:20 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dan is 1 probleem alvast opgelost
Het is de UK nog steeds niet gelukt. Maar ze doen hun best.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigranten?
Niou ik zit nu in een immgratieland waar iedereen droomt van europe en speciaal Duitsland of Nederlandquote:Op zondag 12 oktober 2025 09:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigranten?
Bevolkingsdichtheid en culturele belevenissen hoeven helemaal niet samen te vallen. Was afgelopen jaar in Douala, Kameroen, en daar is echt 0,0 cultuur terwijl het een overvolle miljoenenstad is. Om maar het bevolkingsaantal omhoog te halen in de hoop dat je daarmee culturele belevenissen doet ontstaan is waanzin. Wat je juist nodig hebt voor cultuur is welvaart en een hoog opleidingsniveau.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:07 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Persoonlijke voorkeur. Nogmaals, ik houd van het grootstedelijke en hoe meer mensen en hoe dichterbevolkt, hoe meer er cultureel te beleven valt, maar ik ken inderdaad ook veel mensen die wel graag in de natuur verpozen en dat misgun ik jullie ook niet.
Overigens ben ik er niet voor om maar blind 2 miljoen mensen te importeren, maar als de natuurlijke aanwas zo zou zijn dat we over een aantal jaar met 20 miljoen binnen de landsgrenzen zouden zitten zou me dat eerder positief dan negatief stemmen.
Dat was overduidelijk een grap natuurlijk.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja het is wel ernstig als je mensen uit een ander land zo beangstigend vind, dat je ons land in armoede en irrelevantie wilt storten om er vanaf te komen. Misschien kun je dan beter hulp zoeken.
Dat was natuurlijk een grap.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:56 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet toch dat je wel behoorlijk diep moet gaan voordat je zo onaantrekkelijk wordt dat niemand hier meer naartoe wil immigreren?
Dan is het onaantrekkelijk voor asielzoekers ja, maar arbeids- en studiemigranten blijven nog en masse komen. En die laatste twee groepen maken het leeuwendeel van de instroom uit, als je echt een grote impact wilt maken moet je daar dus aan de knoppen gaan draaien. Maar ja, dat willen rechtse partijen ook niet want dan staat hun eigen ondernemersachterban meteen te steigeren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:27 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Dat was natuurlijk een grap.
Maar om serieus op jouw post in te gaan. Nee, we hoeven zelf helemaal niet diep te gaan. Je moet gewoon stoppen met het verstrekken van verblijfsvergunningen, uitkeringen, gratis geld, woningen, opvang, etc. Als je gewoon met alles stopt en iedereen die hier naartoe komt derhalve illegaal is en nergens aanspraak op maakt, dan is het onaantrekkelijk om hier naar toe te komen.
Het énige wat het namelijk aantrekkelijk maakt nu, is dat er een grote kans is dat je bovenstaande allemaal wél krijgt. Dat is het doorkruisen van talloze andere veilige landen het namelijk, blijkbaar, nog steeds allemaal waard.
Uiteraard is er een verschil tussen Europa en ontwikkelingslanden, maar een The National komt eerder optreden in Amsterdam dan in Helsinki, het KCO kan makkelijker een Gatti of Jansons aantrekken dan haar Deense equivalent, de eredivisie is beter dan de allsvenskan, Marlene Dumas huist in Amsterdam en niet in Oslo. Je hebt een mensenmassa nodig om een hoog BNP te genereren, om een voldoende grote talentenpool te hebben en om een omgeving te creëren waar interessante dingen gebeuren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bevolkingsdichtheid en culturele belevenissen hoeven helemaal niet samen te vallen. Was afgelopen jaar in Douala, Kameroen, en daar is echt 0,0 cultuur terwijl het een overvolle miljoenenstad is. Om maar het bevolkingsaantal omhoog te halen in de hoop dat je daarmee culturele belevenissen doet ontstaan is waanzin. Wat je juist nodig hebt voor cultuur is welvaart en een hoog opleidingsniveau.
Voor mij is Amsterdam een voorbeeld van een kleine stad. Ik denk bij grote steden aan Mexico-city, Cairo of Douala voor wat dat betreft. Culturele woestijnen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:41 schreef -XOR- het volgende:
n verschil tussen Europa en ontwikkelingslanden, maar een The National komt eerder optreden in Amsterdam dan in Helsinki, het KCO kan makkelijker een Gatti of Jansons aantrekken dan haar Deense equivalent, de eredivisie is beter dan de allsvenskan, Marlene Dumas huist in Amsterdam en niet in Oslo. Je hebt een mensenmassa nodig om een hoog BNP te genereren, om een voldoende grote talentenpool te hebben en om een omgeving te creëren waar interessante dingen gebeuren.
Ik denk toch dat je het merkt. Op de weg en in het openbaar vervoer wordt het dan waarschijnlijk drukker.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:59 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
slechtrs 8% van nederland is bewoond
de rest is landbouwgrond, water en natuur
als het naar 12% zou gaan dat verschil zie jij niet
Ik vergelijk niet met DF of Douala, maar met Stockholm, Oslo, Londen of Parijs.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor mij is Amsterdam een voorbeeld van een kleine stad. Ik denk bij grote steden aan Mexico-city, Cairo of Douala voor wat dat betreft. Culturele woestijnen.
En onderwijs, mag ik hopen, zodat mensen niet zulke draken van zinnen schrijven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:48 schreef Viesdik het volgende:
Afschaffen asielopvang, NCTV, IND, AIVD en raad van state. Geldverslindende kartelinstituten wat regeren, beleid maken en handhaven vrijwel onmogelijk maakt. Beleid en regelgeving op het hoogste niveau houden zoals de trias politica oorspronkelijk bedoeld was.
Hierdoor blijft er meer geld over voor rechtshandhavingsinstanties, en detentie.
okquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En onderwijs, mag ik hopen, zodat mensen niet zulke draken van zinnen schrijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |